Saab 9000 2,0T Airflow

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Biltemasta? :D
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Melkee :D No ei.. MapTun jarrusarja on ny tulos. 6 mäntäset satulat ja 336mm levyt.
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

TeePee kirjoitti:Pitää kattoo toi momenttitukijuttu kuntoon ku seuraavan kerran meen tallille.

Jaa että ei sunkaan mielestä tarvis toista vaimenninta. Ajattelin kans ainaki ny aluks vetää vaan tota perus ränniä loppuun asti. Kattoo sit joskus tarviiko äänenvaimenninta vaiko ei. Ja mitää hx52:sta sinne ei laiteta :D hx40 superia oon sinne haaveillu vähä niinku stage2:ks :D
Itellä 3" koko matkan ahtimelta asti ja yhdellä motonetin pienimmällä vaimentimella(ihan loppupäässä) ja sopivat on mölinät, eikä tullu viikko sitten leimallakaan mitään mutinoita äänestä.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Joo, ja eipä ne kovat äänet olis ollenkaan se ensimmäinen eikä ainut asia mikä tässä vehkeessä saattaa kiinnostaa katsastusmiestä :D

Eilen sain pakosarjan takas tallille, laipat plaanattuna. Puhdistin kannen päästä kierteet, laitoin uudet pinnapultit ja kiinnitin käärmeenpesän paikoilleen. Toivotaan ettei tarttis nyt enää ottaa irti ainakaan ihan heti.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Eilen sovitin kirkkaita vilkkuja paikoillen. Piti olla bolt-on, mutta jostain syystä joku viisas insinööri on suunnitellu motonetin umpion kiinnikkeet samalle tasalle sivuvilkun kiinnikkeen kanssa :D Eli meni vähä veistelyks. Nyt sopii vähä paremin, mutta ei miellytä vieläkään omaa silmää.

Kävin myös teettämässä letkut öljynsuodattimen ja coolerin välille. Ja suljetuilla pikaliittimillä tietysti. Samanlaisia pikaliittimiä tulossa bensalinjaan (ja ehkä vesilinjaan). Myös koneen sähköt tarkotus toteuttaa mahdollisimman helposti irrotettavaksi, eli joku yks iso liitin jonka saa kätevästi nypättyä irti sitte ku konetta tarvii nostella pois keulalta.

Tänään pitäis tulla postissa turbon ja pakosarjan välinen tiiviste niin pääsis vähä ruuvailemaan taas. Ja ens viikolla taas vaihteeks PITÄIS tulla se kauan odotettu jarrusetti, jonka toimitus on kestänyt jo luvattoman kauan...
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Turbo ja pakoputki pultattu kiinni. Hukkiksen putkea piti vähä muokata ku ei enää oikeen istunu laippojen plaanauksen jälkeen. Ohjaustehostimen pumppuki tuli tänään ja ruuvasin sen kiinni. Nyt sitte puuttuu yllättäen hihnankiristimen jousisysteemi... en tiedä minne se on menny. Täytyy laittaa samaan ostoslistaan turbon öljynpaluuputken kanssa.

Ja parasta pitkään aikaan, JARRUT ON SAAPUNEET MATKAHUOLTOON! :D Ainut ongelma on että se on viikonloppuna kiinni ja saan haettua paketin vasta maanantaina. Vieläkään en voi uskoa että ne oikeesti tuli. Varmaan kiviä täynnä se laatikko... 8O
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=2576
Ei ne nyt ihan saman budjetin oo, mut ET on kohillaan. Joskin halusit vissii 17"?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Juu ihan nätit nuoki on, mut muistuttaa liikaa niitä vanteita mitkä mulla oli bemarissa. Ne TSW Volcanot sopis mun mielestä tohon tonnariin niinku nyrkki silmään :P Ja joo 17" olis haussa...pienempiä ei voi näiden jarrujen kans laittaa :D
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Onko tiedossa saako jotain tommosta monipuolasta 7.5 x 17" tuolla 4x108 jaolla?

Itsellä olisi semmoiset haussa. Vai mitä leveyttä TeePee haet?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mulla oli joskus tälläset kiikarissa saabbiin http://www.rengasnetti.com/product.asp? ... &q=y&s=127

Mutta ostin sitte sellaset bemariin eikä enää huvita samanlaisia ostaa. Nuokin on tosin 8" leveet... Mulla itellä 7"-8" leveet haussa ja sopivat vanteet saattoi löytyäkki jo!
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Monipuolaset ja kevyet ilmeisesti haussa?
Mitä rengastusta olet ajatellut?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

5 puolasia meinasin ja en ny tiedä kuinka kevyitä vanteita mun budjetilla saa.. Rengastuksesta ei vielä oikeen mitään tietoa. Katotaan...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Onko kovin järkevä valintaperuste vanteen ostolle se että jossain muussa autossa on jo ollut saman NÄKÖISET vanteet kertaalleen tai muistuttaa jotain vanteita? OZit olisi ainakin kohtuu laadukkaan ja kevyen vanteen maineessa, tsw ei nyt pahinta kiinan tinaa kai ole siihen verrattuna mitä nykyään on saatavilla... mutta linkin ozia suosittelisin suoraan jos budjettiin mahtuu ja alle sopii. BBS LMt ei varmaan myöskään käy kun ne on kopiot niistä interactionin hunajakennovanteista? :)
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

f-19 kirjoitti:Onko kovin järkevä valintaperuste vanteen ostolle se että jossain muussa autossa on jo ollut saman NÄKÖISET vanteet kertaalleen tai muistuttaa jotain vanteita? OZit olisi ainakin kohtuu laadukkaan ja kevyen vanteen maineessa, tsw ei nyt pahinta kiinan tinaa kai ole siihen verrattuna mitä nykyään on saatavilla... mutta linkin ozia suosittelisin suoraan jos budjettiin mahtuu ja alle sopii. BBS LMt ei varmaan myöskään käy kun ne on kopiot niistä interactionin hunajakennovanteista? :)
Riittävän järkevä, koska mun tän hetkiseen budjettiin ei nuo OZit mitenkään mahdu. Sen verran paljo kalliita investointeja joutunu tähän vehkeeseen tekemään. Ja vielä on imusarja maksamatta ja tatechi tilaamatta :) Niitä vanteita ny on helppo vaihtaa sit tarpeen tullen. Koitetaan ny kuitenki saada auto ajokuntoon ennen ku aletaan miettiä minkä painoset vanteet on parhaat. Ja ei tästä edelleenkään olla mitään kilpa-autoa tekemässä. Kunhan ny omaks iloks rakennan.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Maptunin jarrusetti saatu vihdoinki tallille. Jos lähtis asenteleen...
Vastaa Viestiin