MY88 Saab OG900
Re: MY88 Saab OG900
hyi saatana kun tuo keula on ruma!
joo voihan sen pellin maalaamatta jättää mutta harmaa ja sininen ei sovi yhteen ja se pelti on nurkista mätä
jalkaa en jaksanutkaan katella kun nukahdin
puskuria ei kyllä ihan helpolla heru muotitukseen kun se sinne vaivalla saatu viimekesän maalauksen jälkeen takaisin paikalleen, koko paskan myyntiä voin kyllä harkita 5000 eurolla
joo voihan sen pellin maalaamatta jättää mutta harmaa ja sininen ei sovi yhteen ja se pelti on nurkista mätä
jalkaa en jaksanutkaan katella kun nukahdin
puskuria ei kyllä ihan helpolla heru muotitukseen kun se sinne vaivalla saatu viimekesän maalauksen jälkeen takaisin paikalleen, koko paskan myyntiä voin kyllä harkita 5000 eurolla
Re: MY88 Saab OG900
Noh onneksi jaksoit tulla tänne kirjoittamaan, etkä nukahtanut kesken lauseen!f-19 kirjoitti:hyi saatana kun tuo keula on ruma!
joo voihan sen pellin maalaamatta jättää mutta harmaa ja sininen ei sovi yhteen ja se pelti on nurkista mätä
jalkaa en jaksanutkaan katella kun nukahdin
puskuria ei kyllä ihan helpolla heru muotitukseen kun se sinne vaivalla saatu viimekesän maalauksen jälkeen takaisin paikalleen, koko paskan myyntiä voin kyllä harkita 5000 eurolla
No mut hei hyvä, että ensimmäinen kommentti koskien korimuotoja, eikä mitään seläntakana puhumista!
Noh, mut mennään tällä, eikä sitä tiedä muuttuuko tuo vielä eikä toisaalta voi sanoa ennenkuin on väreissä. Nämä on niin makuasioita ja mielestäni lopputulos(siis viimeistely) ratkaisee onko auto edes sen näköinen että kehtaa ajella kylillä. Koska voihan olla, että vedän rumasti vaan paukkupullolla puskurit ja tulee eri sävyiseksi kaikki palikat sekä valumia.
Äläkä huoli että kyllä sun konepeittos saa oikean käsittelyn, hiekkapuhallus ja maalauksen vaikka sitten jäisikin harmaaksi.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Ei v**tu Matti toi keula tosiaan.. Meni vähän nopeiden kojoottien puolelle toi tuunaus. Maskin aukko paljon pienemmäksi niin paljon parempi, hienokin jopa?
Takapuskurikin näyttää aika..liian pelkistetyltä. Joku BMW tyylinen diffusori tuohon niin tekis jo paljon.Vähän on pahvilaatikosta tehdyn näköinen mun mielestä, kun sivut on samassa tasossa kun peräpää, jos tiiät mitä tarkotan.
Takapuskurikin näyttää aika..liian pelkistetyltä. Joku BMW tyylinen diffusori tuohon niin tekis jo paljon.Vähän on pahvilaatikosta tehdyn näköinen mun mielestä, kun sivut on samassa tasossa kun peräpää, jos tiiät mitä tarkotan.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: MY88 Saab OG900
Joo toi maski on kyllä ruma. Joku orkkiksesta modattu tai edes orkkiksen kokoinen vois olla parempi. Ja tosta takapuskurista, vois olla parempi jos toi alareuna olis nouseva lokareista perää kohti. Vähän raskaan oloinen tuollainen "tasapaksu" takapuskuri mun mielestä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: MY88 Saab OG900
Siiis otetaan alusta. Toi maski ei ole todellakaan valmis, vaan siihen tulee tiheä aukkoinen ritilä, kuten tuossa parotechin vehkeessä. Eli sivuttain olevat pienat puuttuvat, tuo oli vaan sovitusvaiheessa tuossa.Suppari kirjoitti:Ei v**tu Matti toi keula tosiaan.. Meni vähän nopeiden kojoottien puolelle toi tuunaus. Maskin aukko paljon pienemmäksi niin paljon parempi, hienokin jopa?
Takapuskurikin näyttää aika..liian pelkistetyltä. Joku BMW tyylinen diffusori tuohon niin tekis jo paljon.Vähän on pahvilaatikosta tehdyn näköinen mun mielestä, kun sivut on samassa tasossa kun peräpää, jos tiiät mitä tarkotan.
Takapuskuri on siis Nissan Bluebird:sta otettu ja hieman lyhennetty ja jatkettu pituutta eli siitä tulee tämän näköinen:
http://members.dnsf.org/galleria/t12tna ... 16_big.jpg
Ja tuo puskurin aukko on tehty aivan sen takia noin isoksi, että välijäähdytin saa oikeasti sinne ilmaa. Tosin omaa tyhmyyttäni laitoin välijäähdyttimen kiinni lukkopeltiin enkä tiputtanut sitä mahdollisimman alas kuten muissakin autoissa, joissa on iso aukko alhaalla välijäähdyttimen ilman saamiseksi.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Niin tai näin,orkkiksen kaltainen ilmanottoaukko ilman tollaisia järkyttäviä pienoja tekis keulasta jopa hienon. Eikö se joku versio sellainen ollutkin? Saa sitä ilmaa sinne ohjattua sieltä alhaaltakin? Nyt toi näyttää sellaiselta horrorgoatse paskalta mitä ei näe ku loimaalla
Takapää tollaisena raskaan näköinen,mutta ei sais keskenerästä arvostella
Itelle näitä tehdään, mutta tonttulakki päässä ajaminen saattaa jossain kohti alkaa vituttamaan.
Edit. http://pics.kuvaton.com/bshit/tsemii.jpg
Takapää tollaisena raskaan näköinen,mutta ei sais keskenerästä arvostella
Itelle näitä tehdään, mutta tonttulakki päässä ajaminen saattaa jossain kohti alkaa vituttamaan.
Edit. http://pics.kuvaton.com/bshit/tsemii.jpg
Viimeksi muokannut Suppari, Pe Kesä 18, 2010 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: MY88 Saab OG900
Ihan kiva että tämäkin rupee valmistuun.
Itse olisin ehkä etupuskurin reikää jättäny vähän maltillisemmaksi ja ehkä vähän pyöreämmäksi kuten tuossa parotechin härvelissäkin mutta tuleepahan ainakin persoonallinen.
Eipä noita tuunattuja satkuja oo liikaa näkyny joten tee kuten itse tykkäät.
Yks jalka löytyy paimiosta mutta irroittelemaan en kerinny, oma apu taitaa olla varmin tässä tapauksessa.
Itse olisin ehkä etupuskurin reikää jättäny vähän maltillisemmaksi ja ehkä vähän pyöreämmäksi kuten tuossa parotechin härvelissäkin mutta tuleepahan ainakin persoonallinen.
Eipä noita tuunattuja satkuja oo liikaa näkyny joten tee kuten itse tykkäät.
Yks jalka löytyy paimiosta mutta irroittelemaan en kerinny, oma apu taitaa olla varmin tässä tapauksessa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY88 Saab OG900
no alkohan niitä kommentteja tulemaan varsinkin niitä rakentavia!
Näitä on ootettukkin, mut suomalaiset kun tunnetusti jupiset selän takana.
Eli ette usko, että tälläinen maski toimisi tuossa?
http://www.tuningnews.net/news/080305i/ ... um-102.jpg
Niin kuten Joonas jo mainitsikin, näytti puskuri vielä viime vuonna tältä, joka on huomattavasti sirompi kuin nykyinen, mutta kun tuo etupuskuri oli aivan liian pyöreä muodoiltaan kun muu korisarja on huomattavasti tasaisempi ja kulmikkaampi.
http://www.nyrkkipaja.1g.fi/kuvat/Masan ... MG4306.JPG
Sen takia tuota alettiin pillkomaan ja tekemään tasasempaa muotoa, jota airflowkin edustaa, ilman keskiaukkoa.
Näitä on ootettukkin, mut suomalaiset kun tunnetusti jupiset selän takana.
Eli ette usko, että tälläinen maski toimisi tuossa?
http://www.tuningnews.net/news/080305i/ ... um-102.jpg
Niin kuten Joonas jo mainitsikin, näytti puskuri vielä viime vuonna tältä, joka on huomattavasti sirompi kuin nykyinen, mutta kun tuo etupuskuri oli aivan liian pyöreä muodoiltaan kun muu korisarja on huomattavasti tasaisempi ja kulmikkaampi.
http://www.nyrkkipaja.1g.fi/kuvat/Masan ... MG4306.JPG
Sen takia tuota alettiin pillkomaan ja tekemään tasasempaa muotoa, jota airflowkin edustaa, ilman keskiaukkoa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Vai pitää sitä tommonen audi-tyylinen muotimaski saada halutaan siis mennä muodin aallonharjalla, tosin nuo isot maskit ei olleet missään vaiheessa hienoja paitsi alkuperäisinä Ingolstadtista Audin keulilla lähtiessään. Itekin meinasin sanoa että ei keskeneräistä saisi arvostella kun se maali tekee kummia... mutta ei autojen muotojen suunnittelijat silti kouluja käy turhaan
En kyllä ymmärrä että pitää tuollainen iso mersu/audi-maski saada koska se näyttää jossain toisessa autossa hyvältä. Pitäisi ymmärtää että se on kokonaisuus mikä tekee auton muotoilusta linjakkaan ja onnistuneen. Ei tule hienoa niin että ottaa sen hienon keulan parotechilta ja helmat m3:sta ja takavalot lexuksesta tai mikä ikinä onkaan muotia nyt, noinniinkuin esimerkkinä. Auton muodot pitäisi siis suunnitella kokonaisuudeksi.
Mutta ei siinä tosiaan, saat tehdä niinkuin haluat ei tarvii miellyttää kuin itseäsi. Mutta jos projektia esittelet julkisesti niin tarkoittaa että kommentteja ja arvostelua tulee myös. Varaa sopivankokoinen tonttulakki ettei valahda silmille kesken ajon.
Mutta sanoisin kuitenkin että tämän auton muodot on jokatapauksessa ihan kohillaan kyljen pokkauksen yläpuolella, eli puolet on onnistunut!
Kyllä se välijäähy saa muutenkin aika hyvin ilmaa vaikkei mitään pariovea puskurista avaisikaan. Itelläkin koolerista varmaan 50% peitossa mutta imulämmöt eivät silti ole ongelma.
Konepellille ei pelkkä hiekkapuhallus ja maalaus riitä, pitää hitsata kulmat ehjäksi koska pakkeli siellä tuskin enää kauaa pysyy ja ruostetta siellä on normaali määrä.
Kyllä muuten taisin nukahtaa kesken edellisen viestin kirjoituksen, vapaapäivän kiroja.
En kyllä ymmärrä että pitää tuollainen iso mersu/audi-maski saada koska se näyttää jossain toisessa autossa hyvältä. Pitäisi ymmärtää että se on kokonaisuus mikä tekee auton muotoilusta linjakkaan ja onnistuneen. Ei tule hienoa niin että ottaa sen hienon keulan parotechilta ja helmat m3:sta ja takavalot lexuksesta tai mikä ikinä onkaan muotia nyt, noinniinkuin esimerkkinä. Auton muodot pitäisi siis suunnitella kokonaisuudeksi.
Mutta ei siinä tosiaan, saat tehdä niinkuin haluat ei tarvii miellyttää kuin itseäsi. Mutta jos projektia esittelet julkisesti niin tarkoittaa että kommentteja ja arvostelua tulee myös. Varaa sopivankokoinen tonttulakki ettei valahda silmille kesken ajon.
Mutta sanoisin kuitenkin että tämän auton muodot on jokatapauksessa ihan kohillaan kyljen pokkauksen yläpuolella, eli puolet on onnistunut!
Kyllä se välijäähy saa muutenkin aika hyvin ilmaa vaikkei mitään pariovea puskurista avaisikaan. Itelläkin koolerista varmaan 50% peitossa mutta imulämmöt eivät silti ole ongelma.
Konepellille ei pelkkä hiekkapuhallus ja maalaus riitä, pitää hitsata kulmat ehjäksi koska pakkeli siellä tuskin enää kauaa pysyy ja ruostetta siellä on normaali määrä.
Kyllä muuten taisin nukahtaa kesken edellisen viestin kirjoituksen, vapaapäivän kiroja.
Re: MY88 Saab OG900
Ei pidä saada vaan siitä otettiin rälläkä käteen ja koettiin millanen tulee. Tosiaan kun noista muodoista niin paljon puhuit, niin en ole itsekkään nähnyt autoa korisarja yllä ja 5metrin päästä, josta näkee kokonaisuuden? Mutta en ole varma oletko sinäf-19 kirjoitti:....
Mutta onneks meistä toinen opiskelee muotoilua ja se en ole minä
Mutta hyvä että tästä saatiin keskustelua eikä luisu edes offtopikiksi. Mutta tehdään sillain kun kansa haluaa niin päästään helpolla eikä tule valituksia
Onneksi tuon puskurin pystyy aina uuudestaan ja uuudestaan toteuttamaan, kuten yksikin Toyota tässä maassa kun on tehty viimeisen 10vuoden sisällä 5-kertaa uusiksi ja sitä tää harrastus on
Ja kuten varmaan Atte huomasit ylenpänä niin toivoinkin kritiikkiä enkä ole missään kohtaa siitä kitissyt, sen takia tämän rojekti-kertomuksen julkaisinkin
Itseasiassa olet väärässä, että 50% pokkauksen yläpuolella on kohdillaan, koska siellä on hainevä katolla(joka lähtee pois).
Eiköhän jätetä toi konepelti ammattilaisille eli maalarille tuskin ruosteen päälle maalaa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Toivotaan että lopputulos on hyvä. Enkä tosiaan ole nähnyt autoa taas hetkeen livenä, tai edes valoisassa.
Käsi ylös kuka opiskelee muotoilua? Joku varmasti mutta ei kumpikaan meistä.
...hainevä... pakko olla kuul koska se näyttää hyvältä E60 bemmissäkin.
Hitsaako sun maalari myös?
Kerro sitten kun se tojotan tuunaaja vihdoin löytää itseään miellyttävän lopputuloksen. Huomaatko, kun ei osaa niin yrittämälläkään ei saa niin hienoa että miellyttäisi edes tekijää itseään vaan pitää kahden vuoden välein yrittää taas uudestaan
Käsi ylös kuka opiskelee muotoilua? Joku varmasti mutta ei kumpikaan meistä.
...hainevä... pakko olla kuul koska se näyttää hyvältä E60 bemmissäkin.
Hitsaako sun maalari myös?
Kerro sitten kun se tojotan tuunaaja vihdoin löytää itseään miellyttävän lopputuloksen. Huomaatko, kun ei osaa niin yrittämälläkään ei saa niin hienoa että miellyttäisi edes tekijää itseään vaan pitää kahden vuoden välein yrittää taas uudestaan
Re: MY88 Saab OG900
Sen takia otankin sen pois kun E60:ssa semmoinen on ja se E60 on aivan saatanan ruma, vanhempi 5-satku oli paljon kauniimpi!f-19 kirjoitti: ...hainevä... pakko olla kuul koska se näyttää hyvältä E60 bemmissäkin.
Hitsaako sun maalari myös?
Tottakai maalari hitsaa, miksei hitsaisi? Voin ottaa järkkärillä kuvia sulle siitä pellistä, että hyväksyt sun pellin oikean jatkokäsittelyn tulevaisuudessa, ettei sun lapsilles tule paha mieli
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Tääl oli joskus kuva satkusta jossa oli rekisterikilven kohta puhkottu ic:lle siten että yläpinta ja aavistus etupintaa oli jätetty jäljelle. Sillee et siihen sopi normi maski.
Ei ollu paha sekään.
Ei ollu paha sekään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: MY88 Saab OG900
Ja totta kai suutari tekee tekee myös vaatteita?, no mutta hyvä että maalari myös hitsaa.Turbo16 kirjoitti: Tottakai maalari hitsaa, miksei hitsaisi? Voin ottaa järkkärillä kuvia sulle siitä pellistä, että hyväksyt sun pellin oikean jatkokäsittelyn tulevaisuudessa, ettei sun lapsilles tule paha mieli
Ei sillä pellillä mitään tunnearvoa ole. Siksi sen saitkin kun nurkat oli aika morjes mutta en vaan hennonnut heittää metallinkeräykseen sitä jos jollain ois vaikka tarvetta pellille.
Suosittelen että teet scoopin siihen konepeltiin, ja sitten pari ilman poistoreikää syylärin ja turbon taakse.
Re: MY88 Saab OG900
Toimisiko vaakasuuntainen rivoitus ilman paksuja pystyripoja paremmin tuossa maskissa?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja