
Kirjoitanpa tarinaa tässä töiden ohella.
Elikkäs, ei sieltä laakeri menny. Venttiilikopan irroitus riitti vahingon paikantamiseen. Kolmospytyn imupuolen paininkuppi oli murtunut. Venttiilikoneiston poistaminen siis ja rikkinäinen paininkuppi vaihtoon, oli mennyt kolmeen osaan. Nokka-akseli oli pyöristynyt vaurion kohdalta joten sekin vaihtoon. Osat löytyi omasta hyllystä, tosin vapari versiosta. Ohivuotomittarilla mitattiin vuotaako venttiili tai joku muu, ei vuotanut.
Kamat kasaan ja venttiilienvälysten säätö. Starttauksessa lähti normaalisti käyntiin ja kaikki OK.
Syy tähän remonttiin oli liikaa kierroksia koneessa. En tiedä miksei rajoitin ottanut vastaan, ennen ainaki toiminu.
3" (76.1mm) pakoputki tuli rakennettua alusta loppuun. Ekat käyrät on rst putkea ja loppupää mustaa sinkittyä. Yhden ison biltemasta ostetun vaimentimen laitoin väliin. Äänet on sopivat.
Turbosmartin ahtopaineensäätimen laitoin hukkaportille menevän letkun väliin. Paineet tällähetkellä 1bar. Alkukiihdytyksessä tosin piikkaa 1.5bar.
Dynossa eilen laitettii sytkä ja seokset kohdilleen. Ensimmäisessä vedossa piirturi piirsi 140kw lukeman ja vaihteistohävikki n.11kw eli moottoriteho karvan yli 200hv
Loppukierroksilla moottori veti laihalle, keskivaiheella liian rikkaalla. K-jettiä syytämme siitä. Kyllä sillä ajelee, kunhan ei vedä loppuun asti. Turha sitä muutenkaan vedättää, kun teho alkaa laskemaan 4500rpm
Semmosta

kuvia laitan kun pääsen kotiin!