Oletkohan nyt aivan tosissas Thinnerihän kuivattaa nahkaa niin elävää kuin kuolluttakin ja se alkaa halkeileen, ja keinonahassa muuttaa vielä värinkin. Puhumattakaan muovista, koska osa niistä jopa sulaa.Perseennuolija kirjoitti:kyl tinneril saa iha hyvät nahat aikaisex
Saab 9000 "Italian aero"
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Saab 9000 "Italian aero"
ei se tainnu olla tosissaan kun käyttäjän viestejä vilkaisee 
Kertokaapa viisaammat trionicin puolustajat, mitä hyviä puolia trionicissa on virityskäytössä. Itsellä nyt tulee mieleen, ettei tarvi mitään johtoja uusia/säätäjiä on paljon/ilmeisesti helppökäyttöisyys/kustannukset
Mutta entäpä jos tahtoo ymppäillä kaikennäköistä elektroniikkaa, esim. plx r-500 eli wb,egt ja naku, öljynlämpöä, -painetta, jäähdytysnesteen lämpöä, scangaugea yms? eikö tällaisia kaikkia voi yhdistellä aftermarket-moottorinohjauksiin, riippuen purkista tietysti? Eli kysymys kuuluu, onko järkevää hommata kaikki anturit ja mittarit omilla purkeillaan, vai ottaa trionicin rinnalle joku moottorinohjaus jolla ottaa dataa uusilta antureilta ja siihen joku näyttö?

Kertokaapa viisaammat trionicin puolustajat, mitä hyviä puolia trionicissa on virityskäytössä. Itsellä nyt tulee mieleen, ettei tarvi mitään johtoja uusia/säätäjiä on paljon/ilmeisesti helppökäyttöisyys/kustannukset
Mutta entäpä jos tahtoo ymppäillä kaikennäköistä elektroniikkaa, esim. plx r-500 eli wb,egt ja naku, öljynlämpöä, -painetta, jäähdytysnesteen lämpöä, scangaugea yms? eikö tällaisia kaikkia voi yhdistellä aftermarket-moottorinohjauksiin, riippuen purkista tietysti? Eli kysymys kuuluu, onko järkevää hommata kaikki anturit ja mittarit omilla purkeillaan, vai ottaa trionicin rinnalle joku moottorinohjaus jolla ottaa dataa uusilta antureilta ja siihen joku näyttö?
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Trionic on valmiina autossa, toimii hyvin, on edullinen ja helppo säätää. Ennenkaikkea toimii jo valmiiksi hienosti normaaliajossa ilman aftermarket-ruiskuja vaivaavia heatsoak-ongelmia, hyvä tyhjäkäynnin säätö jne. Lista on pitkä. Kannattaa miettiä tarvitseeko jotain erikoisominaisuutta jota Trionic ei tarjoa ennenkuin vaihtaa.
WB on helppo kytkeä Trioniciin, samoin EGT on muistaakseni mahdollista saada T5Suiten logaamaksi. Nakutustunnistus on jo valmiina ja parempi kuin missään aftermarketissa.
Jäähdytysnesteen lämpö luonnollisesti löytyy ja on mahdollista logittaa.
Öljynlämmön ja -paineen yhdistystä moottorinohjaukseen ja niiden loggausta en näe tarpeelliseksi, ei niitä aftermarketteihinkaan yleensä kytketä. Scangauge on tarpeeton T5 dashboardin kanssa, kaiken datan saa livenä näkyviin läppärin näytölle. Tutustu T5Suiten realtimeen..
WB on helppo kytkeä Trioniciin, samoin EGT on muistaakseni mahdollista saada T5Suiten logaamaksi. Nakutustunnistus on jo valmiina ja parempi kuin missään aftermarketissa.
Jäähdytysnesteen lämpö luonnollisesti löytyy ja on mahdollista logittaa.
Öljynlämmön ja -paineen yhdistystä moottorinohjaukseen ja niiden loggausta en näe tarpeelliseksi, ei niitä aftermarketteihinkaan yleensä kytketä. Scangauge on tarpeeton T5 dashboardin kanssa, kaiken datan saa livenä näkyviin läppärin näytölle. Tutustu T5Suiten realtimeen..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Siis mitä täh? Tajuaako t5 laajakaistasignaalia???
Scangaugea lähinnä sillä, että kuskikin saisi jotain dataa ajon aikana. Btw, futurezilla konin sportit 270€
Ai niin tänään askarrellessani löysin vilkkujen takaa ilmeisesti xenon-valojen muuntajat
olivat vissiin hid-merkkiset, laittaisin kuvan jos ei eukko olis hukannu datapiuhaa
Niin ja irrotuksen syy on, että kuskin puolen umpiosta sisuskalut heiluu miten sattuu, kiinnike risa, jos joltain löytyy koko ehjä lamppu, tai lasivammainen, korkeussäätöineen kaikkineen, tarjotkaa!
Uudet matot myöskin vaihdettu, vielä tarvis vaihdekeppi korjata kun keksin miten sen saa purettua, ne teräspunosletkut sais tulla jo, kuten myös turbo huollosta
Scangaugea lähinnä sillä, että kuskikin saisi jotain dataa ajon aikana. Btw, futurezilla konin sportit 270€

Ai niin tänään askarrellessani löysin vilkkujen takaa ilmeisesti xenon-valojen muuntajat


Uudet matot myöskin vaihdettu, vielä tarvis vaihdekeppi korjata kun keksin miten sen saa purettua, ne teräspunosletkut sais tulla jo, kuten myös turbo huollosta
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Helppo korjata kohtuullisella vaivalla lähes nollabudjetilla. > Linkkijunnusaapisti kirjoitti:...kuskin puolen umpiosta sisuskalut heiluu miten sattuu, kiinnike risa...
#3418
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Käyttämättömiä AD kanavia löytyy prossulta sen verran että sen WB signaalin saa sinne näkymään (0-5V vaikka) ja T5Suite saa sitä logattua ja näytettyä reaaliajassakin. Trionic käyttää säätöönsä kapeakaistasignaalia, ja siihen closed looppiin se riittäkin. Laajakaistan käyttötarkoitus muutenkin on lähinnä loggaus.junnusaapisti kirjoitti:Siis mitä täh? Tajuaako t5 laajakaistasignaalia???
Scangaugea lähinnä sillä, että kuskikin saisi jotain dataa ajon aikana.
Tutustu t5suite dokumentaatioon niin huomaat miten sitä dataa saa reaaliajassa näkymään ilman mitään obd-kötöstyksiä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Esimerkki kuvaa mitä T5 verhkeestä saa irti:
T5 carpc dashboard

TSuiteII karttojen muokkaus
http://trionic.mobixs.eu/t5suite2/T5Suite2Preview.jpg
http://trionic.mobixs.eu/
T5 carpc dashboard

TSuiteII karttojen muokkaus
http://trionic.mobixs.eu/t5suite2/T5Suite2Preview.jpg
http://trionic.mobixs.eu/
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Noniin, tänään hain punosletkut ja turbon huollosta. Punosletkut lähtivät heti uusintayritykseen, vääränkokoiset pultit ja yhdessä toisessa päässä väärät kierteet, huoh
Turbo sentään oli positiivinen yllätys, tuntuu hukkis sen verran jäykältä ettei sormin meinaa jaksaa avata, ehkä se nyt pysyy kiinni kun pitää. samalla ostin turbosmartin bleedin. Lisää luvassa kunhan saa toivottavasti ne oikeat letkut.

Re: Saab 9000 "Italian aero"
mitäs meinaat bleedillä tehdä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Väärinvirittää tietysti.vesa67 kirjoitti:mitäs meinaat bleedillä tehdä ?
Vaikuttaa siltä että vielä on vähän rautalankaa väännettävänä...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Saab 9000 "Italian aero"
vääntäkää mielellään ennenkuin tapahtuu jotain peruuttamatonta
edit: eli luin tuossa muutaman topicin, trionic ei siis ymmärrä bleed-venttiilin toimintaa... eli mitä siellä auton päässä liikkuisi, kun bleedi alkaisi toimia???
Kertokaahan tähän paineiden säätöön joku helppo, muu ratkaisu kuin softaan koskeminen tai hukkiksen tangon ruuvailu? kiitos etukäteen

Kertokaahan tähän paineiden säätöön joku helppo, muu ratkaisu kuin softaan koskeminen tai hukkiksen tangon ruuvailu? kiitos etukäteen

Re: Saab 9000 "Italian aero"
Ei sellaista noilla tehotavoitteilla olekaan. Unohda koko juttu jos aiot holsetin laittaa ja nuukailla jättämällä softan laittamatta. Ei se oikeasti ole kallis investointi hankkia omia säätölaitteita ecuprojectin ohjeiden mukaan jos oikeesti harrastamaan alkaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Saab 9000 "Italian aero"
siis ehdottomasti tarkoitus on softaan koskea, sehän se viimeinen paikka on nuukailla
ensin jonkun muun tekemänä ja sitten kun auto toimii, varovasti alkaa itse perehtymään. se vaan tarkoitus oli, ettei tarvisi siihen paineiden säätöön aina raahata läppäriä, tuo vaihtoehto ei vielä käy kun ei osaa, tai yrittää jostain älyttömän pienestä raosta yrittää ruuvata sitä hukkiksen tangon mutteria... eli paineiden säätöön kaipaisin jotain helpompaa ratkaisua?
Tähän liittyen: Pystyykö trionicciin tekemään karttamuutoksia ajossa? Ei?

Tähän liittyen: Pystyykö trionicciin tekemään karttamuutoksia ajossa? Ei?
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Pystyy. Läppäri+T5Suite+Lawicell CANUSB+johtoadapteri ja unlockattu binääri niin kaikki säätö tapahtuu lennossa.
Niin oliko sulla se holsetti siellä, eihän siinä mitään hukkiksen tankoa ole kun kerran hukkaportit on noissa tuubeissa ja niiden säätö on oma juttunsa.
Vai onko puhe vielä siitä vanhemmasta hyrrästä jossa kai sitten integroitu hukkis ?
Niin oliko sulla se holsetti siellä, eihän siinä mitään hukkiksen tankoa ole kun kerran hukkaportit on noissa tuubeissa ja niiden säätö on oma juttunsa.
Vai onko puhe vielä siitä vanhemmasta hyrrästä jossa kai sitten integroitu hukkis ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Saab 9000 "Italian aero"
Se gt28 kävi huollossa, integroitu hukkis khyl. Uusi kokoonpano valmistellaan kesän/syksyn aikana ja koneen nostan ens talvella paikalleen.
Eli ainakin tulevaisuudessa kun itse osaa, pystyy vaikka kesken ajon heittämään uuden ohjelman sisään= näin vaihtamaan max. ahtopainetta?
Onko tuohon nyt mitään ratkaisua siihen asti, että itse saa opeteltua trionicin saloja, vai joudunko tyytymään tangon ruuvailuun?
Eli ainakin tulevaisuudessa kun itse osaa, pystyy vaikka kesken ajon heittämään uuden ohjelman sisään= näin vaihtamaan max. ahtopainetta?
Onko tuohon nyt mitään ratkaisua siihen asti, että itse saa opeteltua trionicin saloja, vai joudunko tyytymään tangon ruuvailuun?