Saab 9000 "Italian aero"

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja core2 »

Perseennuolija kirjoitti:kyl tinneril saa iha hyvät nahat aikaisex
Oletkohan nyt aivan tosissas Thinnerihän kuivattaa nahkaa niin elävää kuin kuolluttakin ja se alkaa halkeileen, ja keinonahassa muuttaa vielä värinkin. Puhumattakaan muovista, koska osa niistä jopa sulaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
junnusaapisti
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja junnusaapisti »

ei se tainnu olla tosissaan kun käyttäjän viestejä vilkaisee :lol:

Kertokaapa viisaammat trionicin puolustajat, mitä hyviä puolia trionicissa on virityskäytössä. Itsellä nyt tulee mieleen, ettei tarvi mitään johtoja uusia/säätäjiä on paljon/ilmeisesti helppökäyttöisyys/kustannukset

Mutta entäpä jos tahtoo ymppäillä kaikennäköistä elektroniikkaa, esim. plx r-500 eli wb,egt ja naku, öljynlämpöä, -painetta, jäähdytysnesteen lämpöä, scangaugea yms? eikö tällaisia kaikkia voi yhdistellä aftermarket-moottorinohjauksiin, riippuen purkista tietysti? Eli kysymys kuuluu, onko järkevää hommata kaikki anturit ja mittarit omilla purkeillaan, vai ottaa trionicin rinnalle joku moottorinohjaus jolla ottaa dataa uusilta antureilta ja siihen joku näyttö?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Trionic on valmiina autossa, toimii hyvin, on edullinen ja helppo säätää. Ennenkaikkea toimii jo valmiiksi hienosti normaaliajossa ilman aftermarket-ruiskuja vaivaavia heatsoak-ongelmia, hyvä tyhjäkäynnin säätö jne. Lista on pitkä. Kannattaa miettiä tarvitseeko jotain erikoisominaisuutta jota Trionic ei tarjoa ennenkuin vaihtaa.

WB on helppo kytkeä Trioniciin, samoin EGT on muistaakseni mahdollista saada T5Suiten logaamaksi. Nakutustunnistus on jo valmiina ja parempi kuin missään aftermarketissa.
Jäähdytysnesteen lämpö luonnollisesti löytyy ja on mahdollista logittaa.

Öljynlämmön ja -paineen yhdistystä moottorinohjaukseen ja niiden loggausta en näe tarpeelliseksi, ei niitä aftermarketteihinkaan yleensä kytketä. Scangauge on tarpeeton T5 dashboardin kanssa, kaiken datan saa livenä näkyviin läppärin näytölle. Tutustu T5Suiten realtimeen..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
junnusaapisti
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja junnusaapisti »

Siis mitä täh? Tajuaako t5 laajakaistasignaalia???
Scangaugea lähinnä sillä, että kuskikin saisi jotain dataa ajon aikana. Btw, futurezilla konin sportit 270€ 8O

Ai niin tänään askarrellessani löysin vilkkujen takaa ilmeisesti xenon-valojen muuntajat :D olivat vissiin hid-merkkiset, laittaisin kuvan jos ei eukko olis hukannu datapiuhaa :( Niin ja irrotuksen syy on, että kuskin puolen umpiosta sisuskalut heiluu miten sattuu, kiinnike risa, jos joltain löytyy koko ehjä lamppu, tai lasivammainen, korkeussäätöineen kaikkineen, tarjotkaa!

Uudet matot myöskin vaihdettu, vielä tarvis vaihdekeppi korjata kun keksin miten sen saa purettua, ne teräspunosletkut sais tulla jo, kuten myös turbo huollosta
J.N
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja J.N »

junnusaapisti kirjoitti:...kuskin puolen umpiosta sisuskalut heiluu miten sattuu, kiinnike risa...
Helppo korjata kohtuullisella vaivalla lähes nollabudjetilla. > Linkki
#3418
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

junnusaapisti kirjoitti:Siis mitä täh? Tajuaako t5 laajakaistasignaalia???
Scangaugea lähinnä sillä, että kuskikin saisi jotain dataa ajon aikana.
Käyttämättömiä AD kanavia löytyy prossulta sen verran että sen WB signaalin saa sinne näkymään (0-5V vaikka) ja T5Suite saa sitä logattua ja näytettyä reaaliajassakin. Trionic käyttää säätöönsä kapeakaistasignaalia, ja siihen closed looppiin se riittäkin. Laajakaistan käyttötarkoitus muutenkin on lähinnä loggaus.

Tutustu t5suite dokumentaatioon niin huomaat miten sitä dataa saa reaaliajassa näkymään ilman mitään obd-kötöstyksiä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Esimerkki kuvaa mitä T5 verhkeestä saa irti:

T5 carpc dashboard
Kuva

TSuiteII karttojen muokkaus
http://trionic.mobixs.eu/t5suite2/T5Suite2Preview.jpg

http://trionic.mobixs.eu/
junnusaapisti
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja junnusaapisti »

Noniin, tänään hain punosletkut ja turbon huollosta. Punosletkut lähtivät heti uusintayritykseen, vääränkokoiset pultit ja yhdessä toisessa päässä väärät kierteet, huoh :( Turbo sentään oli positiivinen yllätys, tuntuu hukkis sen verran jäykältä ettei sormin meinaa jaksaa avata, ehkä se nyt pysyy kiinni kun pitää. samalla ostin turbosmartin bleedin. Lisää luvassa kunhan saa toivottavasti ne oikeat letkut.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

mitäs meinaat bleedillä tehdä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

vesa67 kirjoitti:mitäs meinaat bleedillä tehdä ?
Väärinvirittää tietysti.

Vaikuttaa siltä että vielä on vähän rautalankaa väännettävänä...
junnusaapisti
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja junnusaapisti »

vääntäkää mielellään ennenkuin tapahtuu jotain peruuttamatonta :lol: edit: eli luin tuossa muutaman topicin, trionic ei siis ymmärrä bleed-venttiilin toimintaa... eli mitä siellä auton päässä liikkuisi, kun bleedi alkaisi toimia???

Kertokaahan tähän paineiden säätöön joku helppo, muu ratkaisu kuin softaan koskeminen tai hukkiksen tangon ruuvailu? kiitos etukäteen :D
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei sellaista noilla tehotavoitteilla olekaan. Unohda koko juttu jos aiot holsetin laittaa ja nuukailla jättämällä softan laittamatta. Ei se oikeasti ole kallis investointi hankkia omia säätölaitteita ecuprojectin ohjeiden mukaan jos oikeesti harrastamaan alkaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
junnusaapisti
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja junnusaapisti »

siis ehdottomasti tarkoitus on softaan koskea, sehän se viimeinen paikka on nuukailla :lol: ensin jonkun muun tekemänä ja sitten kun auto toimii, varovasti alkaa itse perehtymään. se vaan tarkoitus oli, ettei tarvisi siihen paineiden säätöön aina raahata läppäriä, tuo vaihtoehto ei vielä käy kun ei osaa, tai yrittää jostain älyttömän pienestä raosta yrittää ruuvata sitä hukkiksen tangon mutteria... eli paineiden säätöön kaipaisin jotain helpompaa ratkaisua?

Tähän liittyen: Pystyykö trionicciin tekemään karttamuutoksia ajossa? Ei?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pystyy. Läppäri+T5Suite+Lawicell CANUSB+johtoadapteri ja unlockattu binääri niin kaikki säätö tapahtuu lennossa.

Niin oliko sulla se holsetti siellä, eihän siinä mitään hukkiksen tankoa ole kun kerran hukkaportit on noissa tuubeissa ja niiden säätö on oma juttunsa.
Vai onko puhe vielä siitä vanhemmasta hyrrästä jossa kai sitten integroitu hukkis ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
junnusaapisti
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2010 15:07
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Saab 9000 "Italian aero"

Viesti Kirjoittaja junnusaapisti »

Se gt28 kävi huollossa, integroitu hukkis khyl. Uusi kokoonpano valmistellaan kesän/syksyn aikana ja koneen nostan ens talvella paikalleen.

Eli ainakin tulevaisuudessa kun itse osaa, pystyy vaikka kesken ajon heittämään uuden ohjelman sisään= näin vaihtamaan max. ahtopainetta?

Onko tuohon nyt mitään ratkaisua siihen asti, että itse saa opeteltua trionicin saloja, vai joudunko tyytymään tangon ruuvailuun?
Vastaa Viestiin