1974 96 v4
Re: 1974 96 + 1990 900S
Kesän mennessä tuo autojen kanssa näpertely se vain väheni ja kiinnostus aiheeseen koki varsinkin syksyn tullen aika voimakkaan laskusuhdanteen. Harrastajan normaalit vaivat aika, raha ja motivaatio kuluivat muissa asioissa. Hetken mietiskelyn jälkeen päädyin siihen, että ässä saa poistua minun pihastani eteenpäin. Minulla ei ole tarjota sille sen arvon ja hupikerrointen väärtiä kotia:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=131133
Kutvosen pariin käykäämme talven kuluessa / keväämmällä. Tähtäimessä on ensi vappu. Ennen sitä on ohjelmassa kone- ja alustarempat ynnä jokunen nippelhääryli.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=131133
Kutvosen pariin käykäämme talven kuluessa / keväämmällä. Tähtäimessä on ensi vappu. Ennen sitä on ohjelmassa kone- ja alustarempat ynnä jokunen nippelhääryli.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96
Ässä löysi sitten aikansa odoteltuaan uuden kodin. Akaasta matkannut nuori harrastaja vei, tuntui olevan tyytyväinen ja väittäisin nähneeni silmissänsä sen tutun pilkkeen. Varmastikin pirssi saa ansaitsemansa arvoisen tulevaisuuden.
Tämän projektin jatkovaiheisiin palajamma kun Kuupan hyväksi alkaa taas tapahtumaan jotain.
Tämän projektin jatkovaiheisiin palajamma kun Kuupan hyväksi alkaa taas tapahtumaan jotain.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 7493689011
Aikaa vierähtänyt sitten viime kirjoituksen, koska mikään ei ole edennyt mihinkään, mutta nyt ilouutinen: on leima ja liikennekuosi! Omin eväin se ei sitten oikein onnistunutkaan, kun sekä motivaatio että taidolliset rajat tulivat vastaan. Tommij:n ja isänsä suopeamielisen ammattitaidon ansiosta on nyt Suomen teillä yksi Saab 96 enemmän. Leiman myötä laitoin myös vihdoin viimein jäsenpaperit vetämään, joten nyt ollaan sitten syvällä pelissä. Laitan kunnosta tekstiä ja kuvia enemmän kun aikaa ja materiaalia on enempi, nyt keskitytään kruisailemaan ja kartoittamaan mitä käytännön haasteita elämä kutvosen kanssa tuo tullessaan.
WST:ssä nähellään!
Aikaa vierähtänyt sitten viime kirjoituksen, koska mikään ei ole edennyt mihinkään, mutta nyt ilouutinen: on leima ja liikennekuosi! Omin eväin se ei sitten oikein onnistunutkaan, kun sekä motivaatio että taidolliset rajat tulivat vastaan. Tommij:n ja isänsä suopeamielisen ammattitaidon ansiosta on nyt Suomen teillä yksi Saab 96 enemmän. Leiman myötä laitoin myös vihdoin viimein jäsenpaperit vetämään, joten nyt ollaan sitten syvällä pelissä. Laitan kunnosta tekstiä ja kuvia enemmän kun aikaa ja materiaalia on enempi, nyt keskitytään kruisailemaan ja kartoittamaan mitä käytännön haasteita elämä kutvosen kanssa tuo tullessaan.
WST:ssä nähellään!
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96 - leimattu ja liikenteessä!
Kytkinrikon takia jäi sitten Kutvonen kätevät reilut 400 kilometriä kotipihasta. Aikataulut ja olosuhteet eivät antaneet myöten väliaikaisratkaisuille, joten piti sitten antaa kaara taas jonkun viisaamman haltuun. Autokunnan kiinnostus lähteä WST:een laukesi sitten myös siihen paikkaan, ei kelepaa satkun kyyti. Palajamma asiaan.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96 - leimattu ja liikenteessä!
Noonnniiiin, aikaa viimein löytyi riittävästi, ja saatiinpas työsylinterin kumit vaihdeltua ja kytkin taasen toimintaan. Heti kärkeen sitten sellainen kevyt Kerimäki - Tampere-töräytys yhdeltä istumalta hemmetinmoisessa helteessä. Aikataulu oli tiukka, joten kovin säästeliäästi ei menty. Eipä äkkiä arvaisi, että 39 vuotta vanha kaara kulkisi moottoritienopeuksissa noin tasaisesti. On se kyllä epeli!
Viikonloppuna kunnon pesut ja kiillottelut, ja jospa tuon tyhjäkäynnin saloihin vielä perehtyisi. Automaattiryyppy ei aina herää eloon, ja tyhjäkäynti löytyy vasta kun auto on lämmennyt kunnolla. Putsputshinkhink.
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 7493689011
Viikonloppuna kunnon pesut ja kiillottelut, ja jospa tuon tyhjäkäynnin saloihin vielä perehtyisi. Automaattiryyppy ei aina herää eloon, ja tyhjäkäynti löytyy vasta kun auto on lämmennyt kunnolla. Putsputshinkhink.
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 7493689011
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96 - leimattu ja liikenteessä!
Helteillä alkoi näkymään jäähdytinnestelätäköitä auton alla. Tuumin, että järjestelmä vaan on vihdoin päässyt toimimaan sellaisissa keleissä, että tahtoo oksentaa ylimääräiset litkut veke - lämmöt kun ei nousseet ja kaara toimi muuten hyvin. Sunnuntaina matkatessani talviturkin poistoa kohti, lämmöt ne sitten alkoi elämään yläkanttisesti, kunnes Kolmenkulman ABC:n pihaan sitten levisivät jäähdytinnesteet. Tai no siis se kutakuinkin auton maalin värinen epämääräinen litku mitä paisarissa ja jäähdyttimessä oli ollut siihen asti. Vesipumpulta lähtevä letku levitteli nesteitä kuin jossain 80-lukulaisessa kauhuleffassa, joten vuotokohdasta ei ollut epäilystäkään.
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 7493689011
Eipä sitten muuta kun Helluntaipäivän kauppajonoon ja taktisella klemmareiden sijoittelulla ynnä Jeesus-teipillä vuoto haltuun. Ei ole teippi saanut nimeänsä sattumalta. Järjestelmään litkua sen verran, että viitsi lähteä tien päälle ja auto rasvamontulle. Työt kävivät kettumaisesti puuhatuokion tielle, joten piti napata isukin 740 lainaan ja läksiä sorvin ääreen. Ajatus aamuruuhkaan leviävästä hätäkorjauksesta ei vetänyt siis ihan kauheasti puoleensa.
Lunastaisin juppiboksin kyllä välittömästi haltuuni, jos bensa olisi lähdekoodiltaan vapaa uusiutuva luonnonvara ja takaveto talvisen A:n ja B:n välillä siirtymisen kannalta jotenkin helpottavaa...
Tältä pohjin sai sen jäähdytinjärjestelmänkin kutakuinkin huuhdeltua. Paisuntasäiliön puhdistukseen oli vaillinaiset välineet, mutta nyt siitä edes näkee nesteen määrän.
Verratkaamme:
Ennen - http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 493689011/
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 493689011/
ja jälkeen - http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 493689011/
Letku vaihtoon, suunnilleen kaikki mahdollinen konehuoneen reunalta sen ammottaviin syövereihin, kaara on taas liikkeellä ja toimi ainakin työmatkan hienosti. Vesipumppu kitisee, mutta ei vuoda ainakaan vielä, joten ehkäpä jatkamme siitä lähiaikoina. Meni aikataulu niin tiukille, että kunnollisen fiilistelykuvan ottoon ei jäänyt harmillisesti aikaa. Muutakin autoon liittyvää näpertelyä olisi kyllä, mutta toivon mukaan aikaa siunaantuu siihenkin.
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 7493689011
Eipä sitten muuta kun Helluntaipäivän kauppajonoon ja taktisella klemmareiden sijoittelulla ynnä Jeesus-teipillä vuoto haltuun. Ei ole teippi saanut nimeänsä sattumalta. Järjestelmään litkua sen verran, että viitsi lähteä tien päälle ja auto rasvamontulle. Työt kävivät kettumaisesti puuhatuokion tielle, joten piti napata isukin 740 lainaan ja läksiä sorvin ääreen. Ajatus aamuruuhkaan leviävästä hätäkorjauksesta ei vetänyt siis ihan kauheasti puoleensa.
Lunastaisin juppiboksin kyllä välittömästi haltuuni, jos bensa olisi lähdekoodiltaan vapaa uusiutuva luonnonvara ja takaveto talvisen A:n ja B:n välillä siirtymisen kannalta jotenkin helpottavaa...
Tältä pohjin sai sen jäähdytinjärjestelmänkin kutakuinkin huuhdeltua. Paisuntasäiliön puhdistukseen oli vaillinaiset välineet, mutta nyt siitä edes näkee nesteen määrän.
Verratkaamme:
Ennen - http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 493689011/
http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 493689011/
ja jälkeen - http://www.flickr.com/photos/60798025@N ... 493689011/
Letku vaihtoon, suunnilleen kaikki mahdollinen konehuoneen reunalta sen ammottaviin syövereihin, kaara on taas liikkeellä ja toimi ainakin työmatkan hienosti. Vesipumppu kitisee, mutta ei vuoda ainakaan vielä, joten ehkäpä jatkamme siitä lähiaikoina. Meni aikataulu niin tiukille, että kunnollisen fiilistelykuvan ottoon ei jäänyt harmillisesti aikaa. Muutakin autoon liittyvää näpertelyä olisi kyllä, mutta toivon mukaan aikaa siunaantuu siihenkin.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96 - leimattu ja liikenteessä!
Kilsoja ompi kertynyt, pian on kuljeskeltu Kuupalla jo kaksi tonnia. Aivan huoletta ei kulku ole tosiaankaan mennyt, mutta hiljalleen oleellisimmat oireet ilmenevät ja tulevat sitä myötä myös korjatuiksi. Tässä tämänhetkinen ToDo:
-Vesipumppu (ja termostaatti, kun nyt sekin on ylimääräisenä)
-Vaihteistoöljyt (lie miten vanhat)
-Tyhjäkäynti (automaattiryyppy toimii hienosti, mutta taajama-ajossa auto hukkaa lämpimänä tyhjäkäynnin helposti risteyksissä = paljon kikkailemista tyyliin "vaihde vapaalla, jalka kaasulla ja sitten jarrulla ja sitten kaasulla...)
Lisäksi ominaisuuksia on alkanut ilmetä. Lämppärinhanan kanssa tuntuu olevan vähän pulmaa, koska lämpötilansäätö on todella juuttuvainen, ja asennosta riippumatta tuntuu puhaltelevan pelkkää kuumaa. Saahan sitä viileää ilmaa kojelaudan keskirööreistä, mutta kaipa tuonkin pitäisi toimia asianmukaisesti.
Kytkin temppuilee yhä välillä. Vapaakytkin on pois päältä, mutta silti kaara tuntuu ajattelevan sen olevan päällä, eivätkä vaihteet näinollen kytkeydy aina ensimmäisellä yrittämällä. Ajoittainen ruuhkassa kulkeminen on arvatenkin rasittanut pitkään levänneitä osia, joten varmaankin kytkintä saa korjailla vielä laajemminkin.
Hiljattain mankka päätti hiljentyä, asia vaatinee perehtymistä. Ensi kesäksi lienee syytä vaihtaa vähintäänkin iskarit, liekö totaalinen jousiremppakaan huono ajatus, vilkkaammassa kaarreajossa tuntuu, että kohta kippaa ja kunnolla kuormattuna kuopat raapivat takanaistuvan pakaroita.
Ei sillä, etteikö kaarasta olisi silti kaiken aikaa jokseenkin samoissa määrin iloa. Rattoisa ajeltava ja useimmiten kanssakulkijoissa hymyjä herättävä näky. Jotkut kyllä tuppaavat ohittamaan heti kun vain voivat, vaikka mentäisiin ihan reippaasti rajoituksen mukaan. Ehkä tuima pakokaasunlöyhkä ei olekaan piristävä ominaisuus..?
Tässä sivussa sitten päädyin vilkuilemaan myös satkun kuntoa. Hurjin siirtymisajovaihe alkaa olla takana (= reilussa kolmessa kuukaudessa noin 9000 kilometriä), joten on aika päättää, että jääkö pirssi pihaan pidemmäksi aikaa. Puolen tunnin pinnallisen pohjasyynin myötä todettakoon, että alustaltaan auto on aika hyvä. Vetaritunnelit on korjattu, kontinpohja on massattu joskus niin hyvin, että alta löytyi ruosteen sijasta lähinnä alkuperäisen väristä peltiä, kuskinpuolen jalkatilasta löytyi pitävä paikkaus, helmat ja tunkinpaikat olivat vielä kohtalaisen terveet. Ovien alareunoissa on normaalia jälkeä, taka-akselin pannalle ei oltu tehty mitään, mutta syvästi ruostuneelta se ei näyttänyt.
Enemmän hommaa on sitten tekniikan kanssa. Perushuollot alkavat olla todella aiheellisia, öljyvuotoja on, siinä samalla pitäisi vaihdella jäähdytin (löytyy), vuotava lämppärinhana sekä uliseva bensapumppu ja aika onnettomalta näyttänyt siirtopumppu. Oikean kokoisista renkaista ja vanteista on jo kaupat sovittuna, ja samalla pitäisi sitten noita edellisen omistajan räpellyksiä vähän korjailla muutenkin, eli saabeuttaa tämä kulkines. Että kaipa se nyt sitten jää käyttöpeliksi.
-Vesipumppu (ja termostaatti, kun nyt sekin on ylimääräisenä)
-Vaihteistoöljyt (lie miten vanhat)
-Tyhjäkäynti (automaattiryyppy toimii hienosti, mutta taajama-ajossa auto hukkaa lämpimänä tyhjäkäynnin helposti risteyksissä = paljon kikkailemista tyyliin "vaihde vapaalla, jalka kaasulla ja sitten jarrulla ja sitten kaasulla...)
Lisäksi ominaisuuksia on alkanut ilmetä. Lämppärinhanan kanssa tuntuu olevan vähän pulmaa, koska lämpötilansäätö on todella juuttuvainen, ja asennosta riippumatta tuntuu puhaltelevan pelkkää kuumaa. Saahan sitä viileää ilmaa kojelaudan keskirööreistä, mutta kaipa tuonkin pitäisi toimia asianmukaisesti.
Kytkin temppuilee yhä välillä. Vapaakytkin on pois päältä, mutta silti kaara tuntuu ajattelevan sen olevan päällä, eivätkä vaihteet näinollen kytkeydy aina ensimmäisellä yrittämällä. Ajoittainen ruuhkassa kulkeminen on arvatenkin rasittanut pitkään levänneitä osia, joten varmaankin kytkintä saa korjailla vielä laajemminkin.
Hiljattain mankka päätti hiljentyä, asia vaatinee perehtymistä. Ensi kesäksi lienee syytä vaihtaa vähintäänkin iskarit, liekö totaalinen jousiremppakaan huono ajatus, vilkkaammassa kaarreajossa tuntuu, että kohta kippaa ja kunnolla kuormattuna kuopat raapivat takanaistuvan pakaroita.
Ei sillä, etteikö kaarasta olisi silti kaiken aikaa jokseenkin samoissa määrin iloa. Rattoisa ajeltava ja useimmiten kanssakulkijoissa hymyjä herättävä näky. Jotkut kyllä tuppaavat ohittamaan heti kun vain voivat, vaikka mentäisiin ihan reippaasti rajoituksen mukaan. Ehkä tuima pakokaasunlöyhkä ei olekaan piristävä ominaisuus..?
Tässä sivussa sitten päädyin vilkuilemaan myös satkun kuntoa. Hurjin siirtymisajovaihe alkaa olla takana (= reilussa kolmessa kuukaudessa noin 9000 kilometriä), joten on aika päättää, että jääkö pirssi pihaan pidemmäksi aikaa. Puolen tunnin pinnallisen pohjasyynin myötä todettakoon, että alustaltaan auto on aika hyvä. Vetaritunnelit on korjattu, kontinpohja on massattu joskus niin hyvin, että alta löytyi ruosteen sijasta lähinnä alkuperäisen väristä peltiä, kuskinpuolen jalkatilasta löytyi pitävä paikkaus, helmat ja tunkinpaikat olivat vielä kohtalaisen terveet. Ovien alareunoissa on normaalia jälkeä, taka-akselin pannalle ei oltu tehty mitään, mutta syvästi ruostuneelta se ei näyttänyt.
Enemmän hommaa on sitten tekniikan kanssa. Perushuollot alkavat olla todella aiheellisia, öljyvuotoja on, siinä samalla pitäisi vaihdella jäähdytin (löytyy), vuotava lämppärinhana sekä uliseva bensapumppu ja aika onnettomalta näyttänyt siirtopumppu. Oikean kokoisista renkaista ja vanteista on jo kaupat sovittuna, ja samalla pitäisi sitten noita edellisen omistajan räpellyksiä vähän korjailla muutenkin, eli saabeuttaa tämä kulkines. Että kaipa se nyt sitten jää käyttöpeliksi.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96 - leimattu ja liikenteessä!
En selannut koko päiväkirjaa läpi, mutta omassa kuupassa oli samanlaiset tyhjäkäynnin puutos oireet kuumana.
Asia korjaantui säätämällä katkojankärjet, sytkän ajoitus ja venttiilit(samalla tosin uusin kaikki sytköosat, mutta veikkaan, että sen tyhjäkäynnin toi takaisin venttiilien säätö!!).
Eli kannattaisi säätää sytkä ja venttiilit, jos et ole jo tehnyt niin.
Asia korjaantui säätämällä katkojankärjet, sytkän ajoitus ja venttiilit(samalla tosin uusin kaikki sytköosat, mutta veikkaan, että sen tyhjäkäynnin toi takaisin venttiilien säätö!!).
Eli kannattaisi säätää sytkä ja venttiilit, jos et ole jo tehnyt niin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 1974 96 - puuhatila hakusessa
Päivitelläänpäs tännekin välillä. Kutvonen jäi sitten kesän kuluessa hiljalleen vähemmille ajoille kun oli muuttoa toiselle puolen Suomea sun muuta pikkupuuhaa. Pitkän seisonnan jäljiltä aktiiviseen käyttöön otettu auto myös näytti melko vilkkaasti teknisen kuntonsa.
Vaikka vaihdoin öljyt samantien leiman jälkeen, olisi ne varmaan kannattanut vaihtaa vielä kerran ennen kuin lähti pidemmille ja raskaammille reissuille. Karstat lähtivät liikkeelle ja tasapainoakselin laakerihan sieltä löytyi diagnoosiksi. Siinä sivussa kun totesin myös vaihteiston ja kytkimen läpikäynnin viisaiksi toimenpiteiksi ja käytettävissä olevan ajan hiipuvan jälleen vähiin maantieteellisistä syistä, jätin kaaran talliin muhimaan.
Pienten pohdintojen jälkeen todettakoon, että projekti lähtee nyt MR-vaiheeseen. Konehuone tyhjäksi, orkkiskone ynnä muut romppeet Turusta, loput ruosteet kuosiin, tekniikka kuosiin, kaara putsiin ja kilpien hakuun. Eli ajankäyttöä, maantieteellisiä ja taloudellisia seikkoja ajatellen ja varsinkin allekirjoittaneen tekniset taidot huomioonottaen edessä on jokusen vuoden edestä touhua.
Siispä: olisin kiinnostunut vuokraamaan Tampereen alueelta tai lähitienoolta säilytyspaikkaa, missä olisi myös mahdollisuus tehdä remppaa. YV:tä tulemaan jos on joku haiskahdus edes.
Vaikka vaihdoin öljyt samantien leiman jälkeen, olisi ne varmaan kannattanut vaihtaa vielä kerran ennen kuin lähti pidemmille ja raskaammille reissuille. Karstat lähtivät liikkeelle ja tasapainoakselin laakerihan sieltä löytyi diagnoosiksi. Siinä sivussa kun totesin myös vaihteiston ja kytkimen läpikäynnin viisaiksi toimenpiteiksi ja käytettävissä olevan ajan hiipuvan jälleen vähiin maantieteellisistä syistä, jätin kaaran talliin muhimaan.
Pienten pohdintojen jälkeen todettakoon, että projekti lähtee nyt MR-vaiheeseen. Konehuone tyhjäksi, orkkiskone ynnä muut romppeet Turusta, loput ruosteet kuosiin, tekniikka kuosiin, kaara putsiin ja kilpien hakuun. Eli ajankäyttöä, maantieteellisiä ja taloudellisia seikkoja ajatellen ja varsinkin allekirjoittaneen tekniset taidot huomioonottaen edessä on jokusen vuoden edestä touhua.
Siispä: olisin kiinnostunut vuokraamaan Tampereen alueelta tai lähitienoolta säilytyspaikkaa, missä olisi myös mahdollisuus tehdä remppaa. YV:tä tulemaan jos on joku haiskahdus edes.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96 - puuhatila hakusessa!
No niin, sinnehän se talvikausi sujahti, enkä auton suhteen ole ehtinyt / saanut aikaan _mitään_. Vaan nyt on eri ääni kellossa. Pitkään Turussa lojuneet varaosat tulevat kuluvalla viikolla tienoolle ja hommia saa taas vähän eteenpäin. Ensin aattelin, että pistetääs deadlineksi WST ja mennään näillä mitä nyt on. Harkinta-ajan alla on kuitenkin ennättänyt miettimään enemmän, joten alkuperäisellä mr-hinkkauspläänillä mennään. Täytän 1.9.2015 pyöreitä, joten silloin aion mennä juhla-ajelulle museorekisteröidyllä Saabilla.
Siispä nyt on taas puuhatilaa Tampereen nurkilta haussa. Säilytys/remppamahdollisuus oltava, ja varsinaiseen maantieteelliseen sijaintiini nähden kohtuulliset kuukausikulut. YV:tä / sähköpostia alkuun.
Tässä vielä itse autosta vähän päivitystä. Nimittäin oli tuossa hiljan pikkuisen aikaa käytössä, joten katselin miten tekniikka on talvesta selvinnyt. Yhtään ei ollut mitään nesteitä hävinnyt. Pistin siis akunkengän paikalleen ja avaimen virtalukkoon. Ekalla lähti, tietenkin.
https://www.flickr.com/photos/60798025@ ... 7493689011
Siispä nyt on taas puuhatilaa Tampereen nurkilta haussa. Säilytys/remppamahdollisuus oltava, ja varsinaiseen maantieteelliseen sijaintiini nähden kohtuulliset kuukausikulut. YV:tä / sähköpostia alkuun.
Tässä vielä itse autosta vähän päivitystä. Nimittäin oli tuossa hiljan pikkuisen aikaa käytössä, joten katselin miten tekniikka on talvesta selvinnyt. Yhtään ei ollut mitään nesteitä hävinnyt. Pistin siis akunkengän paikalleen ja avaimen virtalukkoon. Ekalla lähti, tietenkin.
https://www.flickr.com/photos/60798025@ ... 7493689011
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96 - puuhatila hakusessa!
aika tiukka aikataulu, tai jos joka vklp melkein tuusaa sen kanssa niin saattaa onnistua jos vielä malttaa parit kesälomat vääntää jäykkää tallissa
aikaa se vie yllättävän paljon jos alkaa tunteja laskemaan
lycka till vaan museo kajakin restaurointiin
aikaa se vie yllättävän paljon jos alkaa tunteja laskemaan
lycka till vaan museo kajakin restaurointiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 1974 96 - purkuvaihe, se hauska vaihe
Joo-o, saapa nähdä miten käy aikataulun. Tuossa tohistessa sitä pällistelee jokaista osaa, ja tuumii, että "kaipa se on tämäkin jotenkin saatava uutuutta kiiltämään", ja hiljalleen niitä osia kertyy kasaan alati suurempi pinkka. Ehkä uhmakas vannominen oli ennenaikaista, ehkä ei. Elämme jännityksessä.
Siihen nähden kuitenkin, että sain kaaran uudelle tallipaikalle jo peräti toukokuussa, ja tuolle kyseiselle tallipaikalle on tämänhetkisestä sijainnista kevyet 300+ kilometriä, ja henk.koht. elämä on sitä ikiaikaista ääretöntä keinumista paratiisin ja helvetin välimailla - - - on tämä kuitenkin vähän edennyt, yllättävän paljon jopa! Pian pääsee nostamaan tekniikkaa pois, ja sitten ratkomaan orkkiskoneen ja superin kunnostamisen välillä.
http://www.dropbox.com/sh/mgf0k6hiphao6 ... G_5473.JPG
Niin, noi flickr-kuvat mitä tämä projektitopic on pullollaan ei taida toimia tällä erää.
Siihen nähden kuitenkin, että sain kaaran uudelle tallipaikalle jo peräti toukokuussa, ja tuolle kyseiselle tallipaikalle on tämänhetkisestä sijainnista kevyet 300+ kilometriä, ja henk.koht. elämä on sitä ikiaikaista ääretöntä keinumista paratiisin ja helvetin välimailla - - - on tämä kuitenkin vähän edennyt, yllättävän paljon jopa! Pian pääsee nostamaan tekniikkaa pois, ja sitten ratkomaan orkkiskoneen ja superin kunnostamisen välillä.
http://www.dropbox.com/sh/mgf0k6hiphao6 ... G_5473.JPG
Niin, noi flickr-kuvat mitä tämä projektitopic on pullollaan ei taida toimia tällä erää.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 1974 96 - kysymyksiä ilmassa
Hommat etenee hissukseen. Joka kerta kun käyn Tampereella olen edennyt vähän enemmän, ja näin kesäaikaan eritoten sitä toki ramppaa kotiseudulla usein ja mielellään muutenkin. Nyt on kumminkin pikkuinen tenkkapoo. Olen tässä edennyt lämmityslaitteiston irrotteluun asti, ja kennosto pitäisi saada irti. Äärimmäisen asiallinen ja perusteellinen korjauskäsikirjani tietää kertoa, että "kaksi kiinnitysruuvia sijaitsee ohjaamon puolella". Voisikohan joku klubin tietopankeista valaista vähän, että missähän ne ruuvit tarkalleen ottaen sijaitsevat, ja mitä edestä pitää purkaa?
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1090
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: 1974 96 - purkuvaihe, se hauska vaihe
ne on ne föönikotelon alimmat pultit. Aika mukavan ahtaassa paikassa. Kyllä ne sieltä löytyy kun vaan jaksaa ettiä ja urkkia. Penkit kannattaa ehkä irroittaa, niin saa vähä lisää liikkumatilaa
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta