Re: Saab 900 Aero -87 Leimattu :)
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Mä olen aina sanonut että ysisatanen on v*tun ruma auto, mutta nyt on alkanut tulla perversio nimenomaan alkuperäiseen aero malliin... I want one.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Kyllä susta Jani vielä aitosaabisti kasvaa, keep up the good work
.
Ja rojektisoijalle, hemmetin komee peli!

Ja rojektisoijalle, hemmetin komee peli!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
I hope not.aero kirjoitti:Kyllä susta Jani vielä aitosaabisti kasvaa, keep up the good work.

Nykyisen kulkineenikin perustelin itselleni. " No se on opel missä on kivan näköinen koppa, voimaa ja kiva vaalea nahkasisusta..."
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Kiitosta vaan
Jaahas, Aeroon lyöty uutta palikkaa taas välillä.
Sain viimein kojelaudankin kasattua.
Tuli siinä uusittua:
-Lämppärin hana, kojelaudan kaikki polttimot, johtoja vedettyä poppivehkeille, smoken ahtomittari asennettua (Huomaa omavalmiste keskikonsoli.) JVC:n CD-Soitin.
Ja kun vauhtiin pääsi niin taakse tuli vaihdettua uudet jarrusatulat ja palat.
...Kyllä on mukava asentaa jarrupalat uusiin satuloihin
Parit kuvat:
http://kuvablogi.com/nayta/3425199/

Jaahas, Aeroon lyöty uutta palikkaa taas välillä.
Sain viimein kojelaudankin kasattua.
Tuli siinä uusittua:
-Lämppärin hana, kojelaudan kaikki polttimot, johtoja vedettyä poppivehkeille, smoken ahtomittari asennettua (Huomaa omavalmiste keskikonsoli.) JVC:n CD-Soitin.
Ja kun vauhtiin pääsi niin taakse tuli vaihdettua uudet jarrusatulat ja palat.
...Kyllä on mukava asentaa jarrupalat uusiin satuloihin

Parit kuvat:
http://kuvablogi.com/nayta/3425199/
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Nonniin.
Nyt on vaihdettu eteenkin uudet jarrusatulat molemmin puolin.
Vielä on luvassa:
-Sachs kytkinpaketin vaihto.
-Uudet käsijarruvaijerit kiinni.
-Muutama pikku hitsaus homma.
...Niin ja kattoverhoilu on kans irti ja se pitäisi korjata. Onkos jollain tiedossa mikä vastaisi tuota alkuperäistä kattoverhoilun kangasta?
Sitten vois kokeilla leimaamista
Nyt on vaihdettu eteenkin uudet jarrusatulat molemmin puolin.
Vielä on luvassa:
-Sachs kytkinpaketin vaihto.
-Uudet käsijarruvaijerit kiinni.
-Muutama pikku hitsaus homma.
...Niin ja kattoverhoilu on kans irti ja se pitäisi korjata. Onkos jollain tiedossa mikä vastaisi tuota alkuperäistä kattoverhoilun kangasta?
Sitten vois kokeilla leimaamista

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Ohan se ny hiano 

Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Moi,
On muuten meikäläisen entinen auto.. Ollut minulla joskus tuolla vuosina 93-95. Vaihdoin tuon Opel Astra farmariin. Yksi elämäni suurimmista virheistä!!!!!!!!!! Tai siis myin tuon pois ja ostin Opelin paskan.
Tuntui, että minun aikoina ahtoi pikkaisen yli sen mitä tehdas lupasi. Katkaisi joskus vetoja, kesken kovan kiihdytyksen. Tuolla rikoin ensi kertaa 200 Km/h rajan..
Muutamia kuviakin taitaa löytyä, mutta ei tosiaan digitaalisessa muodossa. Ilmeisesti tyyppi jolle auton aikanaan myin on pitänyt sitä näihin aikoihin asti.
Vakionopeuden säätimen korjasin joskus. Vaihdoin letkut jne. Muuta en näin minuutissa autosta muista..
prkle Myy takaisin mulle..
On muuten meikäläisen entinen auto.. Ollut minulla joskus tuolla vuosina 93-95. Vaihdoin tuon Opel Astra farmariin. Yksi elämäni suurimmista virheistä!!!!!!!!!! Tai siis myin tuon pois ja ostin Opelin paskan.
Tuntui, että minun aikoina ahtoi pikkaisen yli sen mitä tehdas lupasi. Katkaisi joskus vetoja, kesken kovan kiihdytyksen. Tuolla rikoin ensi kertaa 200 Km/h rajan..

Vakionopeuden säätimen korjasin joskus. Vaihdoin letkut jne. Muuta en näin minuutissa autosta muista..
prkle Myy takaisin mulle..

Saab 9-5 Aero
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Oho, ompas pieni maailmarimpula kirjoitti:Moi,
On muuten meikäläisen entinen auto.. Ollut minulla joskus tuolla vuosina 93-95. Vaihdoin tuon Opel Astra farmariin. Yksi elämäni suurimmista virheistä!!!!!!!!!! Tai siis myin tuon pois ja ostin Opelin paskan.
Tuntui, että minun aikoina ahtoi pikkaisen yli sen mitä tehdas lupasi. Katkaisi joskus vetoja, kesken kovan kiihdytyksen. Tuolla rikoin ensi kertaa 200 Km/h rajan..Muutamia kuviakin taitaa löytyä, mutta ei tosiaan digitaalisessa muodossa. Ilmeisesti tyyppi jolle auton aikanaan myin on pitänyt sitä näihin aikoihin asti.
Vakionopeuden säätimen korjasin joskus. Vaihdoin letkut jne. Muuta en näin minuutissa autosta muista..
prkle Myy takaisin mulle..

Aeron kävin Kotkasta tosiaan hakemassa ja siellä oli viettänyt sen 17.vuotta.
Hyvin korjattu, nimittäin Vakkari toimii vieläkin

Hmm, ainakin tuo edellinen omistaja sanoi, että siinä on 2,5" simonsin putkisto ja muuta ihmeellistä ei pitäisi olla.
Ei varmaan tuo 200km/h tuolla vehkeellä tunnu, kun on tuo 8.ensiövälitys

Ootkos sinä kenties asennuttanut tuon hälylaitteen tuohon?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Moi,
Itse asiassa vanha joutui aika pitkään muistelemaan...(Alkaa muisti lähtemään näköjään jo ennen 40 v:ta)
Mutta tosiaan hälyn asennutin aikanaan kaverin isän firmassa. Sen kanssa sai aikanaan rampata pariinkin kertaan siellä uudelleen. Alkoi nimittäin vesisateella hälytin huutamaan. Heräsin tähän mökillä, keskellä ei mitään ja ihmettelin, että kuka hel..... mun saabia täältä hakee? Hälyn "silmä" näki liikettä tuulilasissa kun vesi valui ja eikun sireenit päälle. Merkkiä ja malli en muista mitenkään.
Syylarin taisin kanssa vaihtaa oman omistukseni aikana
Pakko myöntää etten muista miten nätisti ja kivuttomasti se 200 km/h rikki meni. Taisi olla niin, että hetken aikaa pistin talla laudassa ja sain mittarin siihen 220km/h korville. Niin ja en mä sitä törkeästi ole kenkiny
Tietysti kun autossa on voimaa, niin onhan sitä välillä käytettäväkin. Vastahan se turbokin tän ikäluvun autoissa heräilee siinä 3000 kierr/min kohdalla ja tulee sen kuuluisa potku.
Ihan vakiona se auto oli minun aikana. Eli en osaa näin jälkikäteen sanoa mistä ne pari tehojen rajoitus kertaa silloin johtuivat. Monta syytähän siihenkin on saattanut vaikuttaa. Kaiken kaikkiaan mukava ja hieno auto, josta luopumista olen jälkikäteen kironnut aika monta sataa kertaa. Aika säännöllisesti tulee autojen myynti ilmoituksia katteltua, että josko nasahtaisi vielä tuollainen kohdalle, niin ostan pois.
Kerkesit ensin
Itse asiassa vanha joutui aika pitkään muistelemaan...(Alkaa muisti lähtemään näköjään jo ennen 40 v:ta)

Syylarin taisin kanssa vaihtaa oman omistukseni aikana
Pakko myöntää etten muista miten nätisti ja kivuttomasti se 200 km/h rikki meni. Taisi olla niin, että hetken aikaa pistin talla laudassa ja sain mittarin siihen 220km/h korville. Niin ja en mä sitä törkeästi ole kenkiny


Ihan vakiona se auto oli minun aikana. Eli en osaa näin jälkikäteen sanoa mistä ne pari tehojen rajoitus kertaa silloin johtuivat. Monta syytähän siihenkin on saattanut vaikuttaa. Kaiken kaikkiaan mukava ja hieno auto, josta luopumista olen jälkikäteen kironnut aika monta sataa kertaa. Aika säännöllisesti tulee autojen myynti ilmoituksia katteltua, että josko nasahtaisi vielä tuollainen kohdalle, niin ostan pois.
Kerkesit ensin

Saab 9-5 Aero
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Noniin, taas muutama askel päästy eteenpäin.
Eli tuossa nyt pitäis olla hitsaushommat VOL.2 valmiit.
-Kuskin oveen kynnykseen asetettu korjauspala.
-Takapyöränkotelot hitsattu (oli kuraläppien alla yllätyksiä.)
-Apparin puolen takakaarta hitsattu ja helmankin alta otettu reijät kiinni.
Lisäksi:
-Sachsin uusi kytkinpaketti lyöty paikoilleen. (Ei ollut vanhassa painelaakerissa paljoa jäljellä.)
-Lohkolämppärin vastus uusittu + Defan sarja sisätilanpistokkeella.
-Käsijarru säädetty.
Huomenna kasata kuskin puolen ovi ja tehdä muuta pikku fiksailtua, jolloin voisi kuviakin ottaa.
Vappuun vielä kuukausi, että kyllä tässä aikataulussa ollaan.
Olis vaan jo mukava päästä tien päälle, kun aurinkokin houkuttelevasti paisteloo
rimpula: Tästä tais tulla pitoauto, sen verran tässä 5.kuukauden aikana rahaa ja aikaa palanut
Eli tuossa nyt pitäis olla hitsaushommat VOL.2 valmiit.
-Kuskin oveen kynnykseen asetettu korjauspala.
-Takapyöränkotelot hitsattu (oli kuraläppien alla yllätyksiä.)
-Apparin puolen takakaarta hitsattu ja helmankin alta otettu reijät kiinni.
Lisäksi:
-Sachsin uusi kytkinpaketti lyöty paikoilleen. (Ei ollut vanhassa painelaakerissa paljoa jäljellä.)
-Lohkolämppärin vastus uusittu + Defan sarja sisätilanpistokkeella.
-Käsijarru säädetty.
Huomenna kasata kuskin puolen ovi ja tehdä muuta pikku fiksailtua, jolloin voisi kuviakin ottaa.
Vappuun vielä kuukausi, että kyllä tässä aikataulussa ollaan.
Olis vaan jo mukava päästä tien päälle, kun aurinkokin houkuttelevasti paisteloo

rimpula: Tästä tais tulla pitoauto, sen verran tässä 5.kuukauden aikana rahaa ja aikaa palanut

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Noniin, loppusuora häämöttää.
-Uudet öljyt. (Shel 5w-40)
-Jäähdytysjärjestelmän ilmaus.
-Pääsylinterin ilmaus. (Vielä jarrut ilmata.)
-Kuskin oven kasaus. (Popniittejä piti metsästää kissojen ja koirien kanssa, mutta lopulta löytyi, niin sai helman kiinni oveen.)
-Kattoverhoilun korjaus ja paikalleen laitto.
Eli nyt on sisältä vihdoin auto kasassa.
Vielä tuollaista pikku "hifistelyä" niin voisi käydä konttorilla
-Uudet öljyt. (Shel 5w-40)
-Jäähdytysjärjestelmän ilmaus.
-Pääsylinterin ilmaus. (Vielä jarrut ilmata.)
-Kuskin oven kasaus. (Popniittejä piti metsästää kissojen ja koirien kanssa, mutta lopulta löytyi, niin sai helman kiinni oveen.)
-Kattoverhoilun korjaus ja paikalleen laitto.
Eli nyt on sisältä vihdoin auto kasassa.
Vielä tuollaista pikku "hifistelyä" niin voisi käydä konttorilla

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87 Kuvia.
Noniin, synttäriaamun kunniaksi kirjoitella taas Aeron kuulumisia
Projektina olli tuossa väsyneiden etupenkkien päivitys.
Foorumilta löytyi siistikuntoiset Tonnarin nahkajakkarat (kiitokset HEV) ja tuumasta toimeen.
Tonnarin nahkajakkarat tuli purettua ja sen jälkeen Aeron penkit. (Oli ihan mukava sotku
) Täytyy vielä mainita erityis kiitos tyttöystävälleni, joka oli tässä operaatiossa tärkeässä roolissa
Tonnarin nahkapäällysteet löysi paikkansa Satkun penkin runkoihin ja näin ollen penkit pysyi kippaavina, ettei kellään ole nokan koputtamista, että miten takapenkille pääsee
Tässäpä sitten kuvat uusista penkeistä Aerossa paikallaan:
http://kuvablogi.com/nayta/3503455/

Projektina olli tuossa väsyneiden etupenkkien päivitys.
Foorumilta löytyi siistikuntoiset Tonnarin nahkajakkarat (kiitokset HEV) ja tuumasta toimeen.
Tonnarin nahkajakkarat tuli purettua ja sen jälkeen Aeron penkit. (Oli ihan mukava sotku


Tonnarin nahkapäällysteet löysi paikkansa Satkun penkin runkoihin ja näin ollen penkit pysyi kippaavina, ettei kellään ole nokan koputtamista, että miten takapenkille pääsee

Tässäpä sitten kuvat uusista penkeistä Aerossa paikallaan:
http://kuvablogi.com/nayta/3503455/
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87 KATSASTETTU 27.4!
Noniin, vihdoinkin Aero leimattu
Täytyy sanoa, että miltei samanlainen fiilis, kun juuri kortin saaneella.
Nyt sitten toteutui 10vuoden takainen haave ja pääsee päästeleen OG900 Aerolla.
Täytyy sanoa, että makealta tuntuu. Ottaen huomioon, että autoa on puoli vuotta tullut tehtyä. Ei välttämättä heti jaksa ruveta moiseen savottaan.
Viimeisempia laittoja:
-Takapäähän kaikki uudet jarruletkut ja jarruputket.
-Apparin tunkin paikka ja ruosteläpän ympäristö sai aimo annoksen tervettä peltiä.
-Uusi ilmansuodatin asennettu.
Mittarilukema 311tkm.
Että siitä se lähtee kasvamaan taas. Ajaminenkin maistuu yllättävän hyvältä

Täytyy sanoa, että miltei samanlainen fiilis, kun juuri kortin saaneella.
Nyt sitten toteutui 10vuoden takainen haave ja pääsee päästeleen OG900 Aerolla.
Täytyy sanoa, että makealta tuntuu. Ottaen huomioon, että autoa on puoli vuotta tullut tehtyä. Ei välttämättä heti jaksa ruveta moiseen savottaan.

Viimeisempia laittoja:
-Takapäähän kaikki uudet jarruletkut ja jarruputket.
-Apparin tunkin paikka ja ruosteläpän ympäristö sai aimo annoksen tervettä peltiä.
-Uusi ilmansuodatin asennettu.
Mittarilukema 311tkm.
Että siitä se lähtee kasvamaan taas. Ajaminenkin maistuu yllättävän hyvältä

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 Aero -87 KATSASTETTU 27.4!
Suabisti kirjoitti:Noniin, vihdoinkin Aero leimattu![]()
Täytyy sanoa, että miltei samanlainen fiilis, kun juuri kortin saaneella.
Nyt sitten toteutui 10vuoden takainen haave ja pääsee päästeleen OG900 Aerolla.
Täytyy sanoa, että makealta tuntuu. Ottaen huomioon, että autoa on puoli vuotta tullut tehtyä. Ei välttämättä heti jaksa ruveta moiseen savottaan.![]()
Viimeisempia laittoja:
-Takapäähän kaikki uudet jarruletkut ja jarruputket.
-Apparin tunkin paikka ja ruosteläpän ympäristö sai aimo annoksen tervettä peltiä.
-Uusi ilmansuodatin asennettu.
Mittarilukema 311tkm.
Että siitä se lähtee kasvamaan taas. Ajaminenkin maistuu yllättävän hyvältä
Hieno meininki, onnea!!

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Saab 900 Aero -87 KATSASTETTU 27.4!
Tuossa tuli nyt vaihdettua uusi bensansuodatin ja lykättyä HKS:n kopio dumppi konehuoneeseen. Jämerät kihinät kuuluu. Voisi ottaa v-loppuna muutamat kuvat.
http://kuvablogi.com/nayta/3534870/
http://kuvablogi.com/nayta/3534870/
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*