Sivu 2/2

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: Pe Loka 12, 2012 22:07
Kirjoittaja arvi
Taas jotain hyvin pientä oon saanut aikaiseksi...
Eilen liimailin kattoon pari kappaletta motonetin 1x50x100cm kokoisia äänieristelevyjä ja tänään sain laiteltua vähemmän roikkuvan kattoverhoilun paikoilleen.
Kuva


Kuva
JT:n putkikin odottais vain sitä hetkeä että saisin itteni ja ison rälläkän mahdutettua auton alle vanhan putken poistoon.. Jospa vaikka huomenna sen sais aikaiseksi kunhan eka naapurin tallissa vaihdamma äidin ng satkuun yhden tukivarren ja vetarin suojakumin katsastusmiehen mieliksi

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: La Loka 13, 2012 01:03
Kirjoittaja Suabisti
Jollakin muullakin näköjään samat harrasteet.
Tuli kans viikolla vaihdettua Ässään kattoverhoilu ja C-pilarit.
Kyllä nuo osat on nykyään kiven alla, varsinkin hyväkuntoiset :)

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: La Loka 13, 2012 13:50
Kirjoittaja arvi
juu yks kulma tuostakin piti liimata takaisin ja paikalleen laiton jälkeen huomasin että kummatkin kulmat roikkuu aurinkoläppien kohdalta :?

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: Ti Marras 27, 2012 23:01
Kirjoittaja arvi
Leikkauksesta jotenkuten selvitty ja saabin allakin on tullut jo painittua hitaasti ja epävarmasti.. Sen verran oon saanut aikaiseksi että nyt alla pörisee tuo yllättävän hiljainen JT:en putkisto ja iivarista nyysityt tankki ja bensan painelinja ovat paikoillaan..
Onkos muuten muut askarrelleet samanlaista lisätukea DP:lle mikä alkuperäisessäkin on vai meneekö tuo ilmankin?

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: La Helmi 09, 2013 22:25
Kirjoittaja arvi
Ässä sai eilen leiman. Torstaina jo kävin ehdottelemassa insinöörille tuota ja vasen takajarru päätti alkaa jumittelemaan... Voi sitä pettynyttä ilmettä katsastusmiehen kasvoilla kun hän joutui toteamaan ettei tässä muuta vikaa ole :D
Starttimoottori aloitti vittuilun.. naksahtaa mutta ei pyöritä aina. Liekkö käytön puutetta?
Niin ja siirsinhän mää bensansuodattimen sieltä taka-akselin yläpuolelta konehuoneesen.
Seuraavana olis ohjelmassa se kuulerin laitto ja kiihdyttäessä esiintyvän rykimisen aiheuttavan vian paikallistaminen.

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: Su Helmi 10, 2013 00:15
Kirjoittaja G-mies
Ei ole välttämättä startissa vikaa, tarkista kaikki maadoitukset, pudista ne ja puhdista myös akun navat ja kaapelikengät. Itse haeskelin samanlaista vikaa vuoden verran, kunnes oli kaikki maadoituspisteet ja akun navat putsattu. Nyt ei ole vihoitellut ollenkaan. Tosin on kuulemma virtalukon pohjassakin ollut vikaa näissä tapauksissa, mutta nuo maadoituspisteet nyt käy konehuoneesta melko pikaisesti läpi.

Matti

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: To Helmi 14, 2013 02:45
Kirjoittaja arvi
Pitänee alkaa maadoitukset vielä katteleen jos tuo alkaa temppuilemaan uudestaan. Plussat mulla pitäis olla kunnossa kun tuon akun siirtelin peräkonttiin ja sitämyöten myös johdot tein uudet.
Käytönpuute tuli vaan mieleen kun ekalla kerralla sain startin pyörimään muutaman vaihde päällä työntelyn jälkeen ja toisella kertaa toimi saabin itsekorjausmekanismi eikä tuo nyt oo sen jälkeen kettuillu :)

Iltasella tuli oluen juonnin lomassa käänneltyä pakoputkea siihen malliin ettei sen enää pitäisi kolista juurikaan mihinkään ja takakontin pohjalevyn sahasin siihen malliin että sekin menee nyt kiinni.

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: Pe Helmi 15, 2013 00:20
Kirjoittaja arvi
mullakait on vissiin bypass paskana.. Vaihtelin alipaineletkuja ja samalla imeskelin ja puhaltelin bypassin letkuun ja ilma kulki oikein sutjakkaasti kumpaankin suuntaan.. Tulppasin letkunpään ja käväsin suttaileen pikkusen lenkin ja paineet huiteli kilossa mitä tässä ei oo tapahtunu vielä mun aikana.
Poistin minä samalla sen hiilipömpelin vasemmasta etulokasuojasta tilaa syömästä..

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: Ti Helmi 26, 2013 23:50
Kirjoittaja arvi
Nyt pystyy tälläkin kiihdyttämään kaasu pohjassa eikä mitään kakeltelua tai paukuttelua enää tapahdu kun ahdot ylittää sen puoli kiloa :)
Vika hävisi kun naputtelin tulppien kärkivälit sinne 0.60mm mitä kirjat kertoo ja sitten vielä kiristin ne hieman kireämmälle mitä pois ottaessa, silloin ne oli jostain syystä sormikireydessä ellei jopa löyhemmässäkin :?
Bypassikin tuli vaihdettua ehyeen kun naapurin tallista sattui sellainen löytymään.
Enään ei ole vaivana muuta kun löysä hukkaportin kello ja hyllyssä asennusta odottava kuuleri + sata muuta rempallaan olevaa juttua... :saab:

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: To Maalis 28, 2013 23:13
Kirjoittaja arvi
Satku sai viimein välijäähyn keulalle. Kuuleri on ihan aito kiinalainen, putket värkkäilin 3" pakoputkimutkista, silikonit ja klemmarit löyty motonetistä paitsi tuonne ahtimen päähän jouduin tilaamaan 51mm -> 76mm 90 asteisen mutkan joka löytyi ahtoja.comista. Niin ja asennusoluet oli lidlistä :D

Siihenpä se asettui
Kuva

Tuollaset tuli ahtoputkista
Kuva
Kuva

Hinauslenkin tein orkkiksesta mihin lisäsin hieman lattarautaa lisäkkeeksi :)
Kuva

Flektihän tuossa ei enää mahdu olemaan alkuperäisellä paikallaan, ylävesiletkulle pitää keksiä jotain ettei se hiero itteään puhki tuota ahtoputkea vasten ja tuota ahtimen päällä olevaa peltiä pitää vielä vähän silputa.. Jotain varmaan pitäis tehdä tuolle ahtimen päälle vuotavalle öljyllekkin
Yks irtaallaan oleva taka-akselikin odottelee kunnostusta..
Että tämmöstä tällä kertaa. :saab:

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: La Touko 18, 2013 01:05
Kirjoittaja arvi
Viime viikolla ostin tykkivanteet eräältä klubilaiselta ja tänään sain ne jo pultattua alle. Rengaskaupoille tässä vaan joutuu lähtemään.. Muutenpa ei oo tarvinnu\viittiny tehdä juurikaan mitään muuta tälle kun ajella ja käydä tankilla :)

Kuva
Nyt sitten onkin työn alla äidin ng satku mikä kaipaili hieman tuoretta peltiä.

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: Pe Touko 30, 2014 03:28
Kirjoittaja arvi
Taas piti tarttua hitsauskoneen kahvaan.. Vänkärin vetarintunneli mikä oli jo jonkun edellisen omistajan toimesta paikattu vaati huomiota. Samalla tuli tehtyä pari muutakin paikkaa ja kokeilinpa jopa koritinan käyttöä tuohon lokasuojan kaareen. Sen verran tykästyin tinaan että tulen sitä käyttämään tulevaisuudessakin :o
Kuva

Kuva

Kuva

Nuo hiekat löyty tunnelin pohjalta :?
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: Pe Touko 30, 2014 10:00
Kirjoittaja pullasorsa
Tutuissa paikoissa näkyy olevan nuo paikat. Vaan ompahan taas joksikin aikaa hyvä menopeli :wink:

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: Pe Touko 30, 2014 11:15
Kirjoittaja arvi
Ovet, takaluukku ja konepelti pitäis vielä jossain vaiheessa käydä läpi niin sittenhän tuossa alkais olemaan kaikki perinteiset paikat korjattu :D :saab:

Re: Ässän kopelointia

Lähetetty: La Kesä 20, 2015 23:17
Kirjoittaja arvi
Jos sitä jotain tännekkin päivittelis..
Satku pääsi pari kuukautta takaperin osa-aikaeläkkeelle kun pitkän koulumatkan takia jouduin hankkimaan käyttikseksi puoli miljoonaa rullatun TDI Passatin.
Nyt sain viimein tehtyä tuon ostopäivästä asti harkinnassa olleen ryssänmutkan poiston :D

Kuva
Laipan ja sentin verran putkea otin tallin nurkasta löytyneestä tonnarin dp:stä, sitten istutin muistaakseni motonetistä ostetun supisteen hieman muuteltuna tuohon päähän ja loput onkin ihan perus pakoputkimutkia JT:en downpipen puolikkaaseen asti. Lambdan kierreholkki on motonetin korkeampi malli.
Josko tuota seuraavaksi tekis taas ruostehommia ja leimatakkin tuo pitäis... :saab: