1990 SAAB 900 S LPT-IC
Re: saab 900 S 16V turbo
Siis mitä työ nyt oikee selitätte.. kyllähän ässässä bypassi löytyy valmiina..
Itellä ollut pari ässää ja molemmista löytynyt bypassi valmiina eikä minun mielestä tuolla
ahtoputkistolla ole mitään merkitystä bypassin suhteen kun kuitenkin imuputken juuressa tuo pässi on..
Itellä ollut pari ässää ja molemmista löytynyt bypassi valmiina eikä minun mielestä tuolla
ahtoputkistolla ole mitään merkitystä bypassin suhteen kun kuitenkin imuputken juuressa tuo pässi on..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Re: saab 900 S 16V turbo
Ahaa, suhauttelee imuilmat pihalle? :)twirl kirjoitti:ahtoputkistolla ole mitään merkitystä bypassin suhteen kun kuitenkin imuputken juuressa tuo pässi on..
Mut joo, hyvin on piilossa, kun ei ole silmiin sattunut, tosin ne muutamat kerrat kun kolunnut konehuonetta, niin ollut jakopään puoli enemmän silmien alla.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: saab 900 S 16V turbo
Siis tuossahan tuo nyt näkyy http://aijaa.com/0026410451533
Eihän se pihalle puhaltele vaan kierrätys on kaasuläppä koteloon..
Eihän se pihalle puhaltele vaan kierrätys on kaasuläppä koteloon..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Re: saab 900 S 16V turbo
Kuten sanottua, piilossa on hyvin, kompurapesälle tulevassa mutkassa, vesiletkujen yms. alla.twirl kirjoitti:imuputken juuressa tuo pässi on..
Kierrätys lähtee kaasuläppäkotelosta, ei koteloon ja menee imuputkelle.twirl kirjoitti:Eihän se pihalle puhaltele vaan kierrätys on kaasuläppä koteloon..
Näkyy olevan juuri ennen läppää olevassa nipassa tuo bypassin lähtö.
Kaikkinensa kyllä myönnän olleeni väärässä. Seisoskelen korjattuna. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: saab 900 S 16V turbo
Eikös tätä Pässi asiaa voi puida jollakin muulla osastolla?
Pitäisi tämän alueen pyhitettynä itse projektille.
Pitäisi tämän alueen pyhitettynä itse projektille.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: saab 900 S 16V turbo
Itke modeille, vasikkanappi löytyy oikeasta alareunasta, [!]. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: saab 900 S 16V turbo
Edelleenkin väitän kyllä asiaa vielä mietittyäni että ässässä ei ole bypassia? Ettei tuo kuva olisi täyspaineisesta T16:sta? Kaikki ässien konehuoneet mitä olen nähnyt niin on tosiaan tobbanan linkkaaman kuvan kaltaisia. Ainut reikä mikä on ollut putkissa on huohotuksen reikä imuputkessa.
Läppäkotelosta lähtee kaksi letkua, tyhjäkäyntimoottorille, ennen ja jälkeen läpän.
Bypass keskustelut voinee vaikka siivota omaksi ketjukseen satku-osioon.
Läppäkotelosta lähtee kaksi letkua, tyhjäkäyntimoottorille, ennen ja jälkeen läpän.
Bypass keskustelut voinee vaikka siivota omaksi ketjukseen satku-osioon.
Re: saab 900 S 16V turbo
Ei tässä mun matalapaineturbossa ainakaan semmosta Bypassia ole... en ole tosin asiaan tarkemmin tutustunut (vielä).f-19 kirjoitti:Edelleenkin väitän kyllä asiaa vielä mietittyäni että ässässä ei ole bypassia? Ettei tuo kuva olisi täyspaineisesta T16:sta? Kaikki ässien konehuoneet mitä olen nähnyt niin on tosiaan tobbanan linkkaaman kuvan kaltaisia. Ainut reikä mikä on ollut putkissa on huohotuksen reikä imuputkessa.
Läppäkotelosta lähtee kaksi letkua, tyhjäkäyntimoottorille, ennen ja jälkeen läpän.
Bypass keskustelut voinee vaikka siivota omaksi ketjukseen satku-osioon.
Re: saab 900 S 16V turbo
Omasta ässästä ainakin löytyy. Se on tosiaan aika hyvin piilossa, ei pomppaa silmään, jos ei osaa etsiä.f-19 kirjoitti:Edelleenkin väitän kyllä asiaa vielä mietittyäni että ässässä ei ole bypassia? Ettei tuo kuva olisi täyspaineisesta T16:sta? Kaikki ässien konehuoneet mitä olen nähnyt niin on tosiaan tobbanan linkkaaman kuvan kaltaisia. Ainut reikä mikä on ollut putkissa on huohotuksen reikä imuputkessa.
Läppäkotelosta lähtee kaksi letkua, tyhjäkäyntimoottorille, ennen ja jälkeen läpän.
Bypass keskustelut voinee vaikka siivota omaksi ketjukseen satku-osioon.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: saab 900 S 16V turbo
Ota kuva ja laita tänne, mua oikeesti kiinnostaa miten toteutettu. Vaikuttanee varmaan pässin olemassa oloon kun auto on loppupään malleja.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: saab 900 S 16V turbo
Kyllä minunkin ässässä on pässi ja varmasti tehtaalta asti.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: saab 900 S 16V turbo
1.7.2012
Saabista vaihdettu öljyt + suodatin , sisusta imuroitu.
-Tyhjäkäynti heittelee ehkä inan verran välillä... 1:sen ylä ja alapuolin, ei mitenkään pahasti
vois tänään viellä mennä laittaa uus polttimo vas-etuvaloon...
Kysymys: onko tässä Saabissa vaihteistoöljyjen vaihto propun kautta vai joutuuku "imemään" pois vanhat niinkuin jossain vanhoissa autoissa...?
Saabista vaihdettu öljyt + suodatin , sisusta imuroitu.
-Tyhjäkäynti heittelee ehkä inan verran välillä... 1:sen ylä ja alapuolin, ei mitenkään pahasti
vois tänään viellä mennä laittaa uus polttimo vas-etuvaloon...
Kysymys: onko tässä Saabissa vaihteistoöljyjen vaihto propun kautta vai joutuuku "imemään" pois vanhat niinkuin jossain vanhoissa autoissa...?
Re: saab 900 S 16V turbo
Vielä vähän offtopicia, eli kurkkasin siskon -90 S:n pellin alle ja kyllähän sielläkin se bypass on. Ja miksi ei olisi? Mutta on tosiaan hyvin piilossa, kuten on mielestäni kaikissa T16-satkuissa. T8:sta ei mulla oo muistikuvaa, että miten siinä.
Ja mainittakoon tuohon tyhjäkäyntiin, että saattaa olla pientä epäpuhtautta tk-venttiilissä. Tosin ei ole tarvinnut moisten kanssa saabissa pelata niin menee mutuna tämä.
Ja mainittakoon tuohon tyhjäkäyntiin, että saattaa olla pientä epäpuhtautta tk-venttiilissä. Tosin ei ole tarvinnut moisten kanssa saabissa pelata niin menee mutuna tämä.
Re: saab 900 S 16V turbo
Vaihteistoöljylle ei välttämättä ole poistotulppaa, omasta ässässtä puuttuu kun taas noissa vanhemmissa kulkineissa sellainen löytyy, moottoriöljyn propusta taaempana ja keskilinjalla. Jos en ihan väärin muista niin siinä tulpan vieressä taitaa jopa lukea "gear box". Imemällä saa ihan hyvin pois mutta jos haluaa varmasti tyhjäksi niin sitten käyttää irti vaihteiston takakannen, samalla on hyvä puhdistaa sihti ja magneetti jotka on siinä takakannessa. Vaatii kyllä menemistä auton alle, nosturilla tai ison tunkin.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: saab 900 S 16V turbo
sisätilanvalo + rekisterikilvenvalot korjaantui lampun vaihdolla.
Mitenkä onnistuu konepellin myllytys? pysyykö pinta myllytyksen jälkeen "kiiltävänä"?
mitä tarvitsen myllytykseen....
Mitenkä onnistuu konepellin myllytys? pysyykö pinta myllytyksen jälkeen "kiiltävänä"?
mitä tarvitsen myllytykseen....