1990 SAAB 900 S LPT-IC

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja twirl »

Siis mitä työ nyt oikee selitätte.. kyllähän ässässä bypassi löytyy valmiina..
Itellä ollut pari ässää ja molemmista löytynyt bypassi valmiina eikä minun mielestä tuolla

ahtoputkistolla ole mitään merkitystä bypassin suhteen kun kuitenkin imuputken juuressa tuo pässi on..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

twirl kirjoitti:ahtoputkistolla ole mitään merkitystä bypassin suhteen kun kuitenkin imuputken juuressa tuo pässi on..
Ahaa, suhauttelee imuilmat pihalle? :)

Mut joo, hyvin on piilossa, kun ei ole silmiin sattunut, tosin ne muutamat kerrat kun kolunnut konehuonetta, niin ollut jakopään puoli enemmän silmien alla.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja twirl »

Siis tuossahan tuo nyt näkyy http://aijaa.com/0026410451533
Eihän se pihalle puhaltele vaan kierrätys on kaasuläppä koteloon..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

twirl kirjoitti:imuputken juuressa tuo pässi on..
Kuten sanottua, piilossa on hyvin, kompurapesälle tulevassa mutkassa, vesiletkujen yms. alla.
twirl kirjoitti:Eihän se pihalle puhaltele vaan kierrätys on kaasuläppä koteloon..
Kierrätys lähtee kaasuläppäkotelosta, ei koteloon ja menee imuputkelle.
Näkyy olevan juuri ennen läppää olevassa nipassa tuo bypassin lähtö.

Kaikkinensa kyllä myönnän olleeni väärässä. Seisoskelen korjattuna. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Eikös tätä Pässi asiaa voi puida jollakin muulla osastolla?
Pitäisi tämän alueen pyhitettynä itse projektille.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Itke modeille, vasikkanappi löytyy oikeasta alareunasta, [!]. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Edelleenkin väitän kyllä asiaa vielä mietittyäni että ässässä ei ole bypassia? Ettei tuo kuva olisi täyspaineisesta T16:sta? Kaikki ässien konehuoneet mitä olen nähnyt niin on tosiaan tobbanan linkkaaman kuvan kaltaisia. Ainut reikä mikä on ollut putkissa on huohotuksen reikä imuputkessa.

Läppäkotelosta lähtee kaksi letkua, tyhjäkäyntimoottorille, ennen ja jälkeen läpän.

Bypass keskustelut voinee vaikka siivota omaksi ketjukseen satku-osioon.
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

f-19 kirjoitti:Edelleenkin väitän kyllä asiaa vielä mietittyäni että ässässä ei ole bypassia? Ettei tuo kuva olisi täyspaineisesta T16:sta? Kaikki ässien konehuoneet mitä olen nähnyt niin on tosiaan tobbanan linkkaaman kuvan kaltaisia. Ainut reikä mikä on ollut putkissa on huohotuksen reikä imuputkessa.

Läppäkotelosta lähtee kaksi letkua, tyhjäkäyntimoottorille, ennen ja jälkeen läpän.

Bypass keskustelut voinee vaikka siivota omaksi ketjukseen satku-osioon.
Ei tässä mun matalapaineturbossa ainakaan semmosta Bypassia ole... en ole tosin asiaan tarkemmin tutustunut (vielä).
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

f-19 kirjoitti:Edelleenkin väitän kyllä asiaa vielä mietittyäni että ässässä ei ole bypassia? Ettei tuo kuva olisi täyspaineisesta T16:sta? Kaikki ässien konehuoneet mitä olen nähnyt niin on tosiaan tobbanan linkkaaman kuvan kaltaisia. Ainut reikä mikä on ollut putkissa on huohotuksen reikä imuputkessa.

Läppäkotelosta lähtee kaksi letkua, tyhjäkäyntimoottorille, ennen ja jälkeen läpän.

Bypass keskustelut voinee vaikka siivota omaksi ketjukseen satku-osioon.
Omasta ässästä ainakin löytyy. Se on tosiaan aika hyvin piilossa, ei pomppaa silmään, jos ei osaa etsiä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ota kuva ja laita tänne, mua oikeesti kiinnostaa miten toteutettu. Vaikuttanee varmaan pässin olemassa oloon kun auto on loppupään malleja.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kyllä minunkin ässässä on pässi ja varmasti tehtaalta asti.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

1.7.2012

Saabista vaihdettu öljyt + suodatin , sisusta imuroitu.

-Tyhjäkäynti heittelee ehkä inan verran välillä... 1:sen ylä ja alapuolin, ei mitenkään pahasti

vois tänään viellä mennä laittaa uus polttimo vas-etuvaloon...

Kysymys: onko tässä Saabissa vaihteistoöljyjen vaihto propun kautta vai joutuuku "imemään" pois vanhat niinkuin jossain vanhoissa autoissa...?
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja haffu »

Vielä vähän offtopicia, eli kurkkasin siskon -90 S:n pellin alle ja kyllähän sielläkin se bypass on. Ja miksi ei olisi? Mutta on tosiaan hyvin piilossa, kuten on mielestäni kaikissa T16-satkuissa. T8:sta ei mulla oo muistikuvaa, että miten siinä.
Ja mainittakoon tuohon tyhjäkäyntiin, että saattaa olla pientä epäpuhtautta tk-venttiilissä. Tosin ei ole tarvinnut moisten kanssa saabissa pelata niin menee mutuna tämä.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Vaihteistoöljylle ei välttämättä ole poistotulppaa, omasta ässässtä puuttuu kun taas noissa vanhemmissa kulkineissa sellainen löytyy, moottoriöljyn propusta taaempana ja keskilinjalla. Jos en ihan väärin muista niin siinä tulpan vieressä taitaa jopa lukea "gear box". Imemällä saa ihan hyvin pois mutta jos haluaa varmasti tyhjäksi niin sitten käyttää irti vaihteiston takakannen, samalla on hyvä puhdistaa sihti ja magneetti jotka on siinä takakannessa. Vaatii kyllä menemistä auton alle, nosturilla tai ison tunkin.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Arski1
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2012 09:49
Paikkakunta: Turku

Re: saab 900 S 16V turbo

Viesti Kirjoittaja Arski1 »

sisätilanvalo + rekisterikilvenvalot korjaantui lampun vaihdolla.

Mitenkä onnistuu konepellin myllytys? pysyykö pinta myllytyksen jälkeen "kiiltävänä"?
mitä tarvitsen myllytykseen....
Vastaa Viestiin