Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
-
- "Turbo"
- Viestit: 282
- Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Hieno on auto ja värikin on yksi parhaista koskaan. Onnea ja kärsivällisyyttä projektille.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Sama. Itekkin tuota tuli monesti käytyä kuolaamassa.saba90 kirjoitti:Kylläpä toi Äänekoskelta on lähtöisin..Ite melkein vuoden verran tota katelleena ja sit meni nenän edestä...Älkää edes kysykö että vituttaako
Nostalginen peli, nuo sähkölasienkin katkaisijat vielä kojelaudassa.
Viimeksi, kun ihailin ko. autoa niin sen vieressä oli 900c ja kuuppakin
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Vielä ne tuolla seisoo !
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Noniin...nyt haiskahtaa hyvältä..
Asiallisen näkönen satku alkaa olla harvinainen näky mutta entäs tämmä sitte.. Todella hieno, ei muuta ku voimia tulevalle vuodelle....AHAA ja OHO elämyksiä tiedossa...
Asiallisen näkönen satku alkaa olla harvinainen näky mutta entäs tämmä sitte.. Todella hieno, ei muuta ku voimia tulevalle vuodelle....AHAA ja OHO elämyksiä tiedossa...
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
On vaan törkeen hieno auto!
Tästä alkuperäistyyppiset istuimet, jos ei lähempää löydy:
http://www.ebay.de/itm/Saab-99-900-Plus ... 3cca1d02bb
Tästä alkuperäistyyppiset istuimet, jos ei lähempää löydy:
http://www.ebay.de/itm/Saab-99-900-Plus ... 3cca1d02bb
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Terveisiä menetetystä toivosta...
Tämän yksilön museointiprojekti loppuu tähän.. Muovi ei ruostu, mutta ei ole muovin eikä juuri minkään muunkaan alla mitään. Auto on siis täysin laho koriltaan, mutta muovit, sekä vanteet ja muu "irto"-osa on ehjää. Elikkä siis tämän tulevaisuus on myyntiin Innokkaammalle entisöijälle tai lihoina myyntiin toisille harrastajille!
Toivotaan kuitenkin, että tämä ei menisi tulevaisuudessakaan romuttamolle. Minulla ainakin tulee säilymään ehjänä, kunnes joku ostaa osina tai kokonaisena!
Tämän yksilön museointiprojekti loppuu tähän.. Muovi ei ruostu, mutta ei ole muovin eikä juuri minkään muunkaan alla mitään. Auto on siis täysin laho koriltaan, mutta muovit, sekä vanteet ja muu "irto"-osa on ehjää. Elikkä siis tämän tulevaisuus on myyntiin Innokkaammalle entisöijälle tai lihoina myyntiin toisille harrastajille!
Toivotaan kuitenkin, että tämä ei menisi tulevaisuudessakaan romuttamolle. Minulla ainakin tulee säilymään ehjänä, kunnes joku ostaa osina tai kokonaisena!
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Harmi juttu mutta toisaalta ei yllättävä uutinen. Eikös noita lahoja mutta pinnastaan siistejä kannattaisi ajaa pesun ja vahauksen kautta museoon koristeeksi?Mara[] kirjoitti:Terveisiä menetetystä toivosta...
Tämän yksilön museointiprojekti loppuu tähän.. Muovi ei ruostu, mutta ei ole muovin eikä juuri minkään muunkaan alla mitään. Auto on siis täysin laho koriltaan, mutta muovit, sekä vanteet ja muu "irto"-osa on ehjää. Elikkä siis tämän tulevaisuus on myyntiin Innokkaammalle entisöijälle tai lihoina myyntiin toisille harrastajille!
Toivotaan kuitenkin, että tämä ei menisi tulevaisuudessakaan romuttamolle. Minulla ainakin tulee säilymään ehjänä, kunnes joku ostaa osina tai kokonaisena!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Ei tätä kyllä ehdottomasti pidä paalata/purkaa koska päällepäin näkyvää ruostetta ei ole. Varmasti löytyy joku innokas kun näitä ei enää paljoa ole!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Suosiolla ettii tervekorisen mihin siirtää muovit.
semmosen missä on nahat jo valmiiks
Ja uuskorisen mistä tekee pystärin, nii saa paremmin vanteitaki. Ja tietty kässärin taakse.
semmosen missä on nahat jo valmiiks
Ja uuskorisen mistä tekee pystärin, nii saa paremmin vanteitaki. Ja tietty kässärin taakse.
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Tai pilkkoo hyväpeltisen uudemman perusmallin 5-ovisen korjauspaloiksi, jolloin auton identiteetti ja museoitavuus säilyisi. Itse en ole mikään peltivelho, mutta enemmän hitsailuhommia tehneeltä varmaan luonnistuisi, jos tosiaan uhraisi kokonaisen auton korjailuun. Kuvia olisi mielenkiintoista nähdä noista ruostevaurioista, niin noita korihommia osaavat vois arvioida työn määrää..?saabracing kirjoitti:Suosiolla ettii tervekorisen mihin siirtää muovit.
semmosen missä on nahat jo valmiiks
Ja uuskorisen mistä tekee pystärin, nii saa paremmin vanteitaki. Ja tietty kässärin taakse.
Lähinnä siis sillä että taitaa kuitenkin olla ainakin Saabistille keräilykappale tuollanen peli, että saisi edes mahdollisuuden jatkaa matkaansa eikä menisi suorilta paloiksi. Ainakin jos korisarja yms. on alkuperäistä ja jos edes jonkinlaista historiaa tuolla.
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Ehdottomasti korjaukseen! Ei noita vanhempia Satkuja enää liikaa ole tallessa. Itsekin korjaan allekirjoituksen VW 412:ta vaikka moni piti sitä toivottamana tapauksena. Koko pohja ja keulan runko on pitänyt korjata, mutta kyllä siitä vielä auto tulee. Älkää nyt hyvät ihmiset liian helpolla laittako näitä Satkuja lihoiksi tai paaliin, vaikka ne yleisiltä arkiautoilta vaikuttavatkin -kohta niitten perään oikeasti itketään, kun jäljellä on vain 80-90-lukujen taitteen karvalakkimalleja. Tuollaisen Airflown pelastaminen on kulttuuriteko!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Aamen.Lahti411 kirjoitti:Ehdottomasti korjaukseen! Ei noita vanhempia Satkuja enää liikaa ole tallessa. Itsekin korjaan allekirjoituksen VW 412:ta vaikka moni piti sitä toivottamana tapauksena. Koko pohja ja keulan runko on pitänyt korjata, mutta kyllä siitä vielä auto tulee. Älkää nyt hyvät ihmiset liian helpolla laittako näitä Satkuja lihoiksi tai paaliin, vaikka ne yleisiltä arkiautoilta vaikuttavatkin -kohta niitten perään oikeasti itketään, kun jäljellä on vain 80-90-lukujen taitteen karvalakkimalleja. Tuollaisen Airflown pelastaminen on kulttuuriteko!
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Ottaa mallia tästä kun esisarjan Aero korjattiin uuteen loistoonsa.
http://www.garaget.org/?car=114194
Tosin kuvista näkee, että ei ole pienellä rahalla korjailtu tuota autoa...
http://www.garaget.org/?car=114194
Tosin kuvista näkee, että ei ole pienellä rahalla korjailtu tuota autoa...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
tuo on just se johon lyötiin pikkasen isompaa peltiosaa kiinni eikä pelkästään ratsupaikkaa pyöräkoteloon..
melkein koko keula on tehdas uutta peltiä
melkein koko keula on tehdas uutta peltiä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983
Sitte pitäis vaan löytyä heppu, jolla on tilaa, vehkeet, taitoa, aikaa ja innostusta ryhtyä projektiin, ja tän kyseisillä ominaisuuksilla varustetun kaverin pitäis neuvotella kulkuneuvolle sopiva hinta. Melkonen palapeli, ja itekin toimin vaan väliinhuutelijana tässä.