Sivu 2/3

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: To Huhti 25, 2013 07:00
Kirjoittaja Märkäkorva
Kuva

Mitäpäs siinä sitte muuta - huomatkaa kuitenki itsevarmuus, neitsytmatkalle melkein 10 vuoden seisonnan jälkeen ja molemmat tenavat kyytissä (ei tosin näy ko toisen lippis kuskin takaa ja pienemmän päälaki takapenkiltä vaikka onki korokkeella - eivät suostuneet millään jäämään kotia...)

Olihan siinä hommansa mutta huomenna katsurille leiman koittoon...

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Ma Huhti 29, 2013 03:54
Kirjoittaja Märkäkorva
Takapakkia takapakkia...

vänkärinpuoleinen sisempi vetonivel pakutti kiihdytyksissä ja nopeusmittari ei toiminu (ei pyöri vaijeri ei) eli eiku purkamaan vetarin maljat mäjelle.

Sieltähä korkkas sitte tietenki ne stehvat joten piti tilata uudet. Vänkärinpuolen vetarin tripodi oli kans kuluttanu semmosen kolosen sinne maljaansa joten ne samantien puolelta toiselle vaihtaen. Neljä vetaria tuosa ois kokonaista joten pitää vähä katella mitkä niistä paikalleen laittelee...

Aikaa vaan menee ko täälä mantereella joka nippeli on kauhean tilausrumban takana...

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: To Touko 02, 2013 07:05
Kirjoittaja Märkäkorva
Katsastus kehujen kans läpi!!!

Eli niiltä osin homma paketissa.

Pitempiä reissuja vaan ei oikein uskalla, on sen verran vielä laittoa. Termari jumittelee ilmeisesti kun nurkka-ajossa meinaa lämmähdellä, sisätilan lämmityksen vesiventtiilin nuppi on poikki, mutta kääntelin kylmälle - olkoon noin kunnes sitte suomesta saa halvemmalla uuden... Tyhjäkäyntimoottori jumittelee joten auto sammahtelee valoissa ja jos pitempään joutuu tyhjäkäynnillä seisottaan, kierrokset on välillä mitä sattuu. Kipinästäki on välillä yks tai kaks iskua hukassa sillon tällön.

Kaikenlaista se 9v seisominen siis tekee kaikenlaisille toimilaitteille - kaikki muovinen on haperoa, tosi moni liitin on aivan murusina (toisesta johtosarjasta sitte vaihdellu noita tarpeen mukaan mutta ajatuksella: jos se toimii, en koske)

Vähitellen eteenpäin siis...

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: To Touko 02, 2013 10:06
Kirjoittaja kärkkäinen
Noniin, onnittelut leimasta! :) Seurailtu on...Hieno peli.

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Pe Touko 03, 2013 02:51
Kirjoittaja Märkäkorva
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 122bdc.jpg

jotain on nestekierrossa perseellään. Revin termostaatin huiskuikkaan kokonaan ku ei meinannu pysyä lämmöt kurissa. Nyt kestää ajella mutta tyhjäkäynnillä ko käyttää ni flekti laulaa jatkuvaan ja viisari nousee tuonne melkein punaselle, ihan sitä vaille ettei keitä eli semmonen ihan aavistuksen pihahtelu jo kuuluu korkin ravosta.

Syyläri ja flekti on tehdasuudet (mitä lie kiinapaskaa...) ja neste virtaa ilosesti niistä läpi ko ottaa ylävesiletkun irti ja kaataa siitä vettä sisään. tulee samantien termarikotelosta läpi eli ainakaan syyläri - kansi - alavesiletku -linjassa ei mikään vastusta.

Ihmetyttää vaan että miten helevetisä tuommonen valurautanen vesipumppu vois olla laiska? Muutakaan minä en nyt tuolle keksi vai onko arvon raadilla jotain parempaa ehdotusta missä vika voisi "piileskellä"?

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Pe Touko 03, 2013 06:41
Kirjoittaja Märkäkorva
Itse itselleni vastaten, LUUKAKSEN tai muun idiootin toteuttama implementaatio siitä joka paikassa esiintyvästä harmaasta käsiin murenevasta kaksnapasesta liittimestä iski...

eli flektin liittimestä on sisuskalut murentunu (siitä johtosarjan puoleisesta osasta, syyläri ja flekti on uudet)

se entinen kaiffari on tämän sitte ittekseen korjaillu kuumaliimalla samalla nastat väärinpäin laittaen eli flekti puhaltaa eikä ime... (tuli tuossa pohdiskeltua parin kaljan jälkeen, että vesikiertoa ei saa väärin vaikka yrittäis, vesipumppu ei voi olla laiska, se toimii tai ei toimi, mutta sähköthän tuossa OG:ssa on sysipaskat - sanokoon kuka pussihousu mitä sanoo - ja sieltähän se löyty)

case closed!

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Pe Touko 03, 2013 07:06
Kirjoittaja kärkkäinen
No huhhuh. :) Kaikkea sitä, hyvä että selvis!

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: La Touko 04, 2013 04:19
Kirjoittaja Märkäkorva
Aina sieltä jotain selviää, nyt sieltä selvis, ettei taaskaan löydy bensapumpulle virtaa eikä vissiin kipinääkään, eli luultavasti leves joko sytkän pääteaste tai jotain sinnepäin, ei nimittäin vedä se bensapumpun rele vaikka se eka rele siinä vieressä vetääki - eli ECU ei käske ja mun muistaakseni ECUn pitäis käskee jos vaan sais pientäkään elonmerkkiä kipinävehkeiltä... eikä muuten vilaha ajotuslamppukaan...

Joo-o, mikähän johto sieltä nyt sitte lähti irti/liitin leves ko se tuollain suuttu... käytin Intercoolerin putkea pois ja IMM:ää että pääsee sinne flektin liittimen korjauksille... sitte tieten muutama kerta flektin anturilta härnäilyä että saa testailtua. Eli sillon lähti varmaan jotain johtoja irti tai tosiaan meni sytkän pääteaste...

Mahtava debugattava tuo vuosimalli 85.5 ko on konehuoneessa enemmän ylimääräsiä liittimiä ko johonki kytkettyjä, eli kattele nyt sitte siinä oisko jotain irti...

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: La Touko 04, 2013 10:23
Kirjoittaja jus
Onko Hall-anturin liitin virranjakajan kupeessa paikallaan, koskettimen liitinrungossa niin kuin kuuluu, eikä karanneet taakse? Johdot ehjät kumin sisällä?

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 03:15
Kirjoittaja Märkäkorva
Joo-o, tämä onki nyt sitte semmonen projekti, ettei vanhat opit auta... Ennen on täältä saanu apuja ja omaki kokemus on auttanu (yleensä vika löytyy sieltä, mitä ite oot edellisellä kerralla "korjannu", eli pura se ja kato mitä teit päin persettä)

Tässä autossa sanonta pitää muuttaa muotoon: Mihin et ole vielä koskenut mutta mitä se entinen omistaja (helevetin innokas vanha ukko, 9 vuotta purkamista...) ois mahollisesti keksiny tehä.

Eli hyvä vinkki tuo HALL-anturi, sieltä löyty ja ei löytyny ja löyty ja ei löytyny se 3 Volttia ko oli virrat päällä. Yleensä ei... Sytön pääteasteelta mitattiin ja aina löyty jännitteet, mutta ei vaan pelannu. Toinen pääteaste paikalleen ja sama tarina...

No mitä sieltä sitte löyty? No mittailin pääteasteet irrallaan ja kunnossa olivat. Sitte taas sitä liitintä mittomaan ja kaikki OK, paitti että kun paino sen liittimen sinne omalle paikalleen ni taas katos jännitteet. MIT...VIT... No katos se ukko oli saanu varmaan jossain vaiheessa päähänsä, että määhän puran tämän johtosarjan täältä pois mutta sitte taas puolen tunnin päästä tullu katumapäälle, että enpäs purakaan. Eli sielä oli se sekä APC-boksille että sytkäyksikölle menevä maadoituspiste sillain hienosti sormimomentissa (tai no toista milliä löysää) ja maadoitti hienosti kun otti sen liittimen sieltä lokarista ulos (johto tiukalla). Kun sen pääteasteen laitto paikalleen ni eipä maadotellukkaa enää, eli se oli ilmeisesti kuiten sen verran heftissä että toimi tuon muutaman päivän jotenki mutta ei sitte enää...

Nojoo, nyt toimii sitte taas ihan OK tuo pirssi ja käytiin kesähelteessä perheen kans ihan pitkällä ajelullaki (mitä nyt vesiventtiilistä on se tappi poikki ja akkua purkaa sammutettuna aika raakasti, kosmeettista hiplausta ois reippaasti ja pari niveltä alustassa vähä väljiä). Tuon maadotushommelin jälkeen löyty kateissa olleet ahtopaineetki, tosin aika "katkonaista" on veto sillon ko ahdot on sielä "punasella" eli ei joko A: jaksa antaa kipinää (tulpat, jakaja jne.) tai B:se jumittelee se APC-venttiili (pitänee sitä vähä seuraavaksi mittailla)

Kyllä tuosta hyvä tulee, mutta meikäläisen mentaliteetti on enempi sillain, että ajellaan nyt ko toimii auttavasti ko kerta on hellekelit (tänään +27, pilvetön "katto")

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Ti Touko 07, 2013 02:01
Kirjoittaja Märkäkorva
Taas itse itselleen vastaten, bensanpaineet sieltä oli hukassa kun vuoti välillä vaihtelevan raakasti suodattimen juuresta. Tiivisteprikat vaihtoon ja nyt ahtaa kiltisti punarajalle (ehkä viisarinleveyden yli) ja seuraava ongelma on enää, että renkaat ei pidä.

Jännitepuolellakaan ei lopulta ollu yhtään mitään vikaa, vaan tuliterä Econocraft-akku vaan oli paska. Tilalle uus Duralast (hienoja merkkejä täälä mantereella...) ja nyt starttaa ko palmun alta (bensavuodon korjauksen jälkeen pysyy paineetki ni starttaa heti) eikä tartte vara-akkua ja kaapeleita kontista koko aikaa kaivella.

Pikkuhommeleita vielä, eli polttelee ikkunannostajien sulaketta ja silleen mutta näillä mennään toistaseksi. Pitää kuvia laitella ko pääsee (lue: uskaltaa lähtiä) johonki mediaseksikkääseen kuvauskohteeseen

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Ti Touko 07, 2013 08:29
Kirjoittaja kärkkäinen
Kuvia odotellessa 8) Jospa ongelmatkin alkaisi olla takana.

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Pe Touko 10, 2013 01:52
Kirjoittaja Märkäkorva
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 96aabd.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... fefe5c.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b304/ ... 8fea47.jpg

Siinäpä se ois lähössä perhettä kuljettaan huvikseen maalikylille. Nyt on puoltoista tankillista ajeltuna ja luottamus kulkineeseen alkaa tekniikan osalta olla saavutettuna. Omat temppunsahan tuolla vielä on kuten että se sisälämmittimen vesiventtiili vuotaa joten katto päällä ei ole lämpimällä kelillä kiva ajella. Samoin lämpimällä koneella sytytys alkaa pätkimään täysillä paineilla, katotaan jospa uudet sytkäosat toisivat helpotusta vai joutuuko taas mittarointihommiin...

Tuossa yhen kuvan taustalla muuten näyttäis näkyvän perheen muutkin kulkineet, eli emännän perhefarmari ja oma Golfauto (joo, pakko oli saabismista luopua osittain kun ei siltä vaan löydy niitä kahta viimestä puuttuvaa pyttyä sarjatuotantoversiosta mistään - ja joo, kyllä se amerikkalainen sanonta niistä kuutiotuumista osittain pitää paikkansakin, samat tehot 2x isommasta koneesta vaan tuntuu aikalailla miehekkäämmältä)

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Su Heinä 14, 2013 13:44
Kirjoittaja TommiA
Jahas ja projekti voi jatkua.

Auto on kotiutettu onnistuneesti Kotkan satamasta perjantaina 12.7. velivenäläisen avustuksella.

Projektin seuraavassa työpaketissa on tietysti leimaaminen (yli-)kalliiden suomalaiskilpien väliin. Jos olisi mahdollista rekisteröisin tämän mielummin vaikka Venäjälle :D

Auton iän vuoksi sekä eurooppalaisen alkuperän vuoksi ainoiksi muutoksisksi toivottavasti jäänee noiden Florida-pimennyskalvojen poisto ikkunoista. Konehuoneen siistimisen lisäksi karsin ylimääräistä sademetsää pois kojelaudasta, sillä karussa Suomessa lienee puhtaat muovipinnat ja aito vinyyli mielyttävämmät kuin jokin pähkinäpuu tms.

Kuva

Re: 900 Turbo Cabriolet -86

Lähetetty: Su Heinä 21, 2013 18:56
Kirjoittaja TommiA
Jahas, löytyihän sitä tosiaan muutettavaa valoissa

- oranssit/amberit kulmavalot pois ja pelkän vilkun jättäminen ylimääräinen johto katkaisemalla
- cornerin lightsien poisto ja parkkien teko niiden tilalle johdotusten kytkentää vaihtamalla
- sealed beam valot vaihdoin Toyota Hiacen/Hiluxin standardi 5 x 7" H4 umpioihin
- takasumuvaloa ei sentään tarttenut tehdä kun vaaditaan vasta -93 lähtien

Kuva