Nyt on täällä Saarijärvellä viritetty tätä -84:sta kuntoon huomista varten. Ronalit on alla ja keulakin on komistunut, kelpaa sitä nyt lähteä Jyväskylään!
Taidan ottaa mukaani tuon uuden klubilaisen pojanpoikani Johanneksen (6017). Autoaan ei poika saa mukaansa, kun ei ole vielä tuota ajokorttia. Auto saa vielä odotella ukon tallissa. Mutta onhan se mukava yhdessä katsella hienoja Saabeja. Näin Saabistit taitavat jatkua meidän porukoissa.
Hieno Procarcenterin tapahtuma on ohi. Siellä oli oikein rattoisaa ja tapasi monia tuttuja sekä uusia tuttuja.
Retki oli -84:selle oikein antoisa. Sain virheettömän takakontin kannen, jos virheeksi ei lasketa väärää väriä, mutta sehän korjaantuu maalaamalla. Myös takapenkin niskatyynyt sain mukaani. Peltivanteita varten löytyi alkuperäiset US Turbo teräspölykapselit. Myös uudet etuvilkut ja oikein hyvin säilyneet käytetyt takavilkut tulivat mukaan.
Etsintälistalle jäivät:
1. etuovien ikkunan alareunan vesitiiviste/lista molemmille puolille
2. Sininen/siniharmaa lattian nukkamatto etulattialle
3. Ehjä ja suora siniharmaa( minkä värinen tahansa ) hattuhylly
4. Yksi/kaksi ehjillä pehmusteillla varustettuja etupenkkejä, lähinnä hyvien toppausten takia
5. Oviin ja takakonttiin tiivisteet pitäisi jostain löytää?
Näillä eväillä pääseekin sitten jo hyvin pitkälle tässä minun projektissani.
Auto meni tapahtuman jälkeen Saarijärvelle ja itse junalla Kajaaniin. Kaverini aloittaa auton sisustuksen purkamisen ihan pellille asti. Sitten etsimme ruosteet pois tai ainakin hallintaan. Näyttää ensitarkastusissa, että hyvällä onnella voin selvitä aika pienillä maalauksilla korin puolella?! Toivottavasti näin käy!
Moottori osoittautui paremmaksi, miksi sitä kuvittelin. Yleisilme oli kuiva ja "suuria" vuotoja ei esiintynyt. Kytkimen kumeja varmasti joutuu uusimaan. Moottoritilan maalaamiseksi pitää varmaan kone nostaa pois, että saa siistin tuloksen.
Nyt on hyvin aikaa ja siksi ei ole kiirettä.
Näin tämä homma tästä jatkuu.
Viimeksi muokannut ristos, La Heinä 06, 2013 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huh,huh, tää projekti täräytti liikkeelle aika vauhdikkaasti! Auto on tänä iltana jo ilman sisuksia. Penkit, sivuverhoukset ja kaikki matot on jo irti. Takakontissa kaikki irrallinen on pois. Huomenissa päästään tarkastelemaan mitä ruostekorjauksia pitää tehdä? Erityisesti tutkintaan tulevat nyt ovien alaosat ja pyörien kotelot ja -kaaret?
Nyt erityiseen etsintään tulevat nuo lattian ehjät siniharmaat matot? Mistä löytyisi?
Siellä on melkoinen tohina päällä. Olet kohta etuajassa valmiina !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Hei Sinä Kuopion "poika", joka jutteli kanssani -84:sta Jyskälän potkuissa!
Siinä oli sellainen tilanne, että nimi ja yhteystiedot jäivät vaihtamatta? Kerroit, että Sinullla mahdollisesti oli noita puutoslistallani olevia osia? Mm. Juuri nyt kiinnostaisi ehjä siniharmaa etupuolelle nukkamatto?
Otas yhteyttä, YV:llä tai soittamalla 050-5553046. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia aiheesta!
Aika mukavalta näyttää tuo peltihommien alku. Ne alkuarviointi, mitkä olivat, näyttävät toteutuvan.
Takalokarien vasemman puolen vauriot ovat selkeät ja helposti korjattavisssa. Takakonttiin joutuu pienen paikan laittamaan. Nyt tuntuu, että ovien alareunatkin saadaan ihan puhdistamalla kuntoon. Lokasuojien kaaret ovat vielä avaamatta.
Kävin tänään Imatralla kotikunnailla. Siellä sain "kuolata" ihan lähes uuden tuntuisia -84:seen sopivia sinisiä plyysipenkkejä! Mutta kyllä harmittaa, kun yrityksistä huolimatta saanut Matilta niitä ruinattua omaksi, siis en ainakaan vielä? Tässä kohtaa täytyy vain toivoa ja toivoa!? Siis aina ei voi onnistua!:D
Tälläistä jatkuvaa hakua ja etsintää tämä nyt on. Mielenkiintoista sanoisin!
On tää aika ihmeellistä? Vanha sanonta sanoo, että etsivä löytää? Näin kävi nytkin, Matti Imatralta myyvä pätkäytti miulle, vanhalle kaverille, oikean väriset ja hienossa kunnossa olevat penkit -84:seen. Ei tarvinnukkaa verhoilijalle mennä.
Siinä samalla löyty nuo ikkunoiden alalistat, just korjattu etujarrut ym. Muuta mukavaa. Joskus tuo tuuri käy!
Näin myöhäisiltapäivällä alkaa kyllä tuntua, että käviköhän se tuuri? Tämä minun penkkiauto olikin niin hyvässä kunnossa, että tämän taitaa loppupeleissä saada museoon melkein pesemällä ja öljyt vaihtamalla? Siis juuri nyt tuntuu, että en lopulta tästä noita penkkejä irrottele. Vaan taidan joutua tekemään toisenkin museoauton? Voihan nenä, nyt taitaa ns. "mopo" karata käsistä!
Pitänee nyt hiukan pitää taukoa näiden "kavereitteni" tapaamisessa, kun tää homma tälleen menee?
Voi olla, vaikka tuo lomaoikeus onkin mennyt, on pidettävä hieman "lomaa".
Jos 99 on hyvä, älä suotta teurasta sitä. Tuplaysit alkavat olla nekin katoava luonnonvara ja jos noin helposti menee, niin tee siitäkin museoauto ja perusta oma UKI:n museon kilpailija oman kotimuseon merkeissä.
Niin tämä "penkkiauto" on todella samanvärinen vaaleansininen metallivärinen kuin tuo -84 900i:kin, mutta -84 Saab 99! Kyllä siinä nyt niin taitaa käydä, että minulle pamahti kolmas museoprojekti yhtäkkiä niskaan. Nyt rupesi kyllä jo huimaamaan.