Sivu 2/22

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Su Loka 13, 2013 16:06
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Eilen oli hyväpäivä.
Sain kaikki nippuun. syylarissa pienen pieni reikä jonka sain kolvattua umpeen.
Nesteet pysy sisällä. Näytti toimivan niinkuin pitääkin.
Ekat tyypitkin sain vedettyä luu ulkona, hyvä fiilis.
Tänään ei ollu niin hyvä päivä.

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ke Loka 16, 2013 18:21
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Noniin tästä on sitte hyvä jatkaa. Jos ei muuta nii konehuoneen saa ainakin paremmin putsattua :D

Re: Das Boot -75

Lähetetty: To Loka 17, 2013 07:50
Kirjoittaja kärkkäinen
Aito meininkin, jossei jokin toimi niin se korjataan! Ei muuta kun tsemppiä rakenteluun. :)

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ti Loka 22, 2013 10:51
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

On ollu vähä hiljasta tallissa kun tuli flunssa, ei oikein jaksanu tehä mitään.
Eilen repa toi mulle varakoneen joka kuulu tähän saabikauppaan.
Kiitos siitä vielä repalle!
Vissiin superin kone? Osien vissiin pitäisi käydä ristiin?
Lähdin nyt vara konetta purkamaan. Aika hyvältä näyttää noi rattaat. Onko joku parannettu versio vai ihan superin orkkis? Joskus ainakin on ollu auki kun on tollasella liimalla tiivistetty kasaan.
Varmaan ton vikan kuvan takia saabbi lähteny purkuun :D .
Mites toi venttiili on tollein jääny?
Tässä nyt sitten pähkäilen että, Kumpaa konetta lähden kunnostamaan?
Ei kyllä oo mitään tietoa pelaako toi varaosakone... Jos lähden kuitenkin kunnostamaan tuota konetta joka tuossa on ollu kiinni...?
Oisko teillä jotain hyviä pointteja?
kärkkäinen kirjoitti:Aito meininkin, jossei jokin toimi niin se korjataan! Ei muuta kun tsemppiä rakenteluun. :)
Kiitos :D

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ti Loka 22, 2013 13:26
Kirjoittaja Playboy
Jos keinuvivun asento mietityttää niin miten olisi käyttää uuden koneen alakertaa ja laittaa siihen kannet vanhasta koneesta?

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ti Loka 22, 2013 16:21
Kirjoittaja mestari
näyttää että on jakopaää remanssia jo tehty, toivottavasti on myös laakerit päivitetty samalla

hyvä idea on että otat tuon varaosa koneen työn alle ja jätät sen vanhan karstasen koneen liiteriin jemmaan.
kannethan jo siihen vanhaan teitkin niin siitä yläkerta ja samalla kun sitä puat niin tarkastelet tuota varaosa konetta ns sillä silmällä :)

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ti Loka 22, 2013 19:38
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Joo tuota alottelin ton vanhan koneen purkamista. Toi öljypumpun varrenpään kuusiokolot on vähän pyöristyny... Voisko olla yksi syy jos ei ole öljyt kierrelly... Tiedä sitte, ku öljypainemittari ainakin toimi...

Nyt olis tarkotuksena purkaa noi kummatki koneet, sitte ehkä valkenee mitä noille tekis. Noi tulpat on uudesta koneesta. Toi oudon näkönen tulppa oli tosta missä oli venttiili jämähtäny. Vaikuttaa siltä että koko kone on jumissa.... Olisko mestarilla villiä veikkausta mitä tossa koneessa on oikeen tapahtunu? :D

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ti Loka 22, 2013 21:57
Kirjoittaja mestari
godaa vådaa

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ke Loka 23, 2013 18:27
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Uutta konetta purettu yläpuolelta. Järkyttävä dunkkis tuli ku irrotti ton sylinterinkannen. Ton näköstä siellä sitten...

Vanhaa konetta taasen purettu alapuolelta. Sanoisin että noi laakerit olisi vaihtokunnossa. Mites toi tasapainoakseli, onko ihan ok kunnossa?
Onkos kaikilla koneen purkaneilla ollut tapana vaihtaa kaikki koneen laakerit?
Mistä näitä laakereita kannattaa kysellä?

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ke Loka 23, 2013 20:09
Kirjoittaja Juha K
Miva-car:ilta saa laakereita, tosin toimitusajat on melko pitkiä. Tai sitten tilaa suoraan itse saksasta. Lehtosella oli vielä jokin aika sitten niitä parempia tasapainoakselin laakereita.

Jos laakerit on tuossa kunnossa kuin tuossa sun alkuperäisessä moottorissa niin kyllähän ne on kaikki uusittava...

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ke Loka 23, 2013 20:28
Kirjoittaja mestari
kuten jo kerroin sitä se vesi teettää koneessa, kraana kun on jäänyt auki niin mihinkä se männän päältä pääseen :D

kurkkaappa vielä kk ja rk tilanne nin voit sitten pikkuhiljaa kannella sitä vanhaa mosaa tömsterin suuntaan

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ke Loka 23, 2013 21:19
Kirjoittaja sabatti 96
Juha K kirjoitti:Miva-car:ilta saa laakereita, tosin toimitusajat on melko pitkiä.
Ok tuo täytyy pitää mielessä.
mestari kirjoitti:kuten jo kerroin sitä se vesi teettää koneessa, kraana kun on jäänyt auki niin mihinkä se männän päältä pääseen :D

kurkkaappa vielä kk ja rk tilanne nin voit sitten pikkuhiljaa kannella sitä vanhaa mosaa tömsterin suuntaan
Kk rk? tarkotatko noita alakerran lopppuja laakereita? :D
Onkohan tossa uudessa koneessa odotettavissa jotain muita yllätyksiä? Männän päälle varmaan kannattaa laittaa jotain liuotinta, bensaa?

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Ke Loka 23, 2013 21:47
Kirjoittaja mestari
runkolaakerit ja kiertokangen

juu löyhäytä löpöä emännän päälle liukenemaan

Re: Das Boot -75

Lähetetty: To Loka 24, 2013 18:08
Kirjoittaja sabatti 96
Uutta konetta roplailtu. Öljyt valutin pois. Vaihteisto Kytkin ja vauhtipyörä irroitettu. Sitte olis sitä emännän liuottelua jos vaikka irtois :D
Viikonloppuna vois purkaa tota vanhaa...

Re: Das Boot -75

Lähetetty: Pe Loka 25, 2013 18:50
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

No jaa. Nyt purettu tuota vanhaa konetta. Yllärinä tuo venttiili 8O Korvakuulolla toi kyllä kävi kaikilla :D Noista laakereista en tiedä mitä mieltä niistä pitäisi olla... Kai niillä vielä ajaisi?

Jos ton uuden koneen saa pyörimään nii siitä se kone kannatta varmaan kasata...
Onkos jotain vinkkejä miten tuota lähteä irrotteleen? männän päälle kalikka ja sitte sille vähän vasaraa?