Sivu 2/3

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 syyshuoltoa

Lähetetty: La Marras 08, 2014 19:30
Kirjoittaja JJ-99
Vaihteistoöljyt vaihdettu, litran sai imettyä ja kaksi litraa sinne meni.
Käytin ensiksi 10w-30 öljyn läpi. Reilun ajelun jälkeen imasin pois ja tuoreet öljyt värjäytyneet pikimustaksi. Laatikko toimii paremmin kuin ikinä omistuksen aikana. Olihan noilla öljyillä ajettu jo 280t/km.

Termarikin oli jo vaihtokunnossa, lämmöt nousee nyt nopeasti ja huomaa lämpöviisarista milloin termari aukenee, käy kuin kello 8)

Kabiini edelleen kylmä, pitääkin ottaa uusi vesipumppu irti ja katsoa jos se olisi porsinut...

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 syyshuoltoa

Lähetetty: Su Marras 09, 2014 16:21
Kirjoittaja -PETTERI-
Minkä termostaatin laitoit? Menikö paikalleen orkkis 88 asteinen?

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 syyshuoltoa

Lähetetty: Su Marras 09, 2014 18:01
Kirjoittaja JJ-99
Calorstatin(vernet) tai mitä lie siinä lukikaan ja asteita 88.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 syyshuoltoa

Lähetetty: Ma Marras 10, 2014 18:11
Kirjoittaja JJ-99
Tänään tuli käytyä romiksella ja mukaan tarttui muovinpalanen takaikkunan yläreiunaan (kattotelineiden kantin päähän) sekä :saab:kaiutin ritilät, putsattu ja kunnostettu!

Kuva!

Auto kun on miltei täysin orkkis ulkoapäin, niin pidän saman linjan sisälläkin. Itse pidän kuvan kaiuttimen ritileikköjä varsin tyylikkäinä. Jonkinsortin ämyrit täytyy vielä hommata tuonne alle.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: To Marras 13, 2014 22:08
Kirjoittaja JJ-99
Jotain tapahtuu...

Kuva!

Hattuhylly pesty ja ämyrit kiinnitetty (Pioneer TS-G1022I) . Toki 6x9 kaiuttimet olisi olleet paremmat, mutta ei ollut sopivia ritilöitä niihin.

C-pilarin verhoilen uudestaan. Verhoilukangas löytyy toivottavasti huomenna.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: Ti Marras 18, 2014 17:35
Kirjoittaja JJ-99
Verhoilukangasta ei löytynyt pikaisella kauppareissulla, paremmalla ajalla useampaan liikeeseen kyselemään.

Vesipumppu irroitettu, kaikki kunnossa. Enää jää mahdolliseksi että uusi hana tai kenno on pas*ana kun lämpenee vasta yli 3000rpm jälkeen... Vahva veikkaus että scantechin hana on uutuuttaan pas*a ja neste ei kierrä läpi kunnolla.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: Ti Marras 18, 2014 17:40
Kirjoittaja nalleolut
eikös näis 2.1:sis ollu se juttu siin letkun välis joka aiheutti just tuollaisia oireita.

etsi napilla löytynee.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: Ti Marras 18, 2014 20:13
Kirjoittaja JJ-99
Tästä se on jo poistettu, ilmenee aikaisemmissa viesteissä.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: To Marras 20, 2014 14:50
Kirjoittaja JJ-99
C-palkin verhoilusta jotain kuvia.

Ennen
Keskivaiheilta
Putsattu pohja
Sapluunan tekoa
Kankaita
Jälkeen

Luonnonvalossa vaaleammat ja taittaa tuo plyysi valoa eri kulmista hiukan eri tavalla.

Edit: Tuli myös laitettua sisävalon viiverele paikalleen, karvalakista vähän parempaan päin.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: Ti Joulu 02, 2014 16:17
Kirjoittaja JJ-99
Lämppärin kenno purettu tänään pois, täytetty nesteellä uudelleen asennuksen yhteydessä, lämpenee hiukan paremmi...

Johtopäätös, en saa kennoa ilmattua :evil:

Aikaisemmin kennon rempan yhteydesä ei ollut ongelmia, nyt tämä nissensin kenno ei vaan suostu yhteistyöhön.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: To Joulu 11, 2014 21:11
Kirjoittaja JJ-99
6.12 Sama operaatio kuin aikaisemmasssa viestissä toteutettu ja juoksutettu vesijohtoverkosta vettä läpi molempiin suuntiin.

Lämpeni hetken aikaa hyvin, sitten hiipui lämmitysteho. Kannentiivisti vaihettu joskus, voisiko olla porsinut niin että pääsee ilmakuplia kiertämään kennolle? ei kuplintaa paisarissa.

Tänään 11.12. juoksutin vettä läpi molempiin suuntiin ja väänsin letkut väärinpäin hanaan (ei istu hyvin) ja kappas kummaa lämpeneen niinkuin saabin kuuluukin...

Mystistä...

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: Ma Maalis 16, 2015 15:10
Kirjoittaja JJ-99
8.3.15 lämmöt nousee ja jatkaa nousuaan, himmailen nelikaistan varteen ja tarkastan nesteet. Ei vuotoja, auto käyntiin ja lämmöt laskeneet.

Kotona tarkstellessa huomaan että öljyä on, mutta jäähdytysneste ruskeaa liejua.

Auto katokseen ja kansiremppaa väkertämää, kuvia tulossa kun remppa alkaa.

Syypää siis lämppärin kennon kylmyyteen oli kannentiiviste.

Edit 20.3.15: Purkaminen aloitettu tiistaina 17pv noin 6h tehokasta työskentelyä viime päivinä niin kansi oli hyppysissä. Ikinä ennen en ole vesipumppua pidemmälle moottorissa purkanut. Homma kuitenkin täysin noviisillekkin suhteellisen helppo.

Kansipahvi näytti ehjältä mäntien kohdalta, mutta repeämä löytyi omituisesti öljykanavan ja jäähdystysneste kanavan välistä. Kannessa ei hapettumaa, mutta palotila karstainen ja imusarja öljyinen.

Nokat irroitettu ja hydrauliset ventiilinnostimet purettuna pöydällä. Yksi nostaja oli erikoisesti vanhempaa mallisarjaa. Kaikki kuitenkin hyväkuntoisia.

joitain kuvia löytyy linkin takaa
http://s1355.photobucket.com/user/Kleim ... %20laittoa

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: La Maalis 28, 2015 15:18
Kirjoittaja JJ-99
Kone kasattu, muuten onnistunut rojekti muttei starttaa. Pyörittää muttei edes lupaa, voisiko polttoainejärjestelmässä olla ilmaa? Bensaa tulee ainakin suuttimille johtavalle putkelle. Tulppien järjestyksen olen kertaalleen pyöräyttäny 180 astetta, ei lupaile.

Edit: Kipinää tulee... 1 ja 4 pyttyjen tulpat mustuneet 2 ja 3 pyttyjen tulpat kirkkaat.
Edit:31.03 Kone käy, tulpanjohdot oli tälläkin kertaa viturallaan. Käynti katkonaista 2-3tuhannen kierroksen paikkeilla. Selvittely jatkuu.

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: Ke Huhti 01, 2015 15:08
Kirjoittaja JJ-99
Kone käy ja kukkuu, toistaiseksi... Jako oli hampaan verran pielessä vaikka olin omasta mielestä sen huolellisesti tarkastanut.

Kaikki mieleen tulleet o-renkaat vaihdoin remonti yhteydessä, tässä mittoja muidenkin iloksi!
  • Bosch suutin VITON o-rengas 8-kpl: 7,52 x 3,51mm (en saanut oikeankokoisia joten laitoin 7,52 x 3,53mm istuu hyvin)
  • Imusarjan ja läppäkotelon välinen o-rengas: 72,0 x 3,0mm
  • Läppäkotelon nestekierron o-rengas: 56,2 x 3,0mm
  • Kaasuläpän asentoanturin o-rengas: 15,0 x 2,0mm
  • Virranjakajan akselin ja kannen välinen o-rengas: 25,0 x 2,5mm (kuulemma 3,0mm sopii myös, mutta aika napakka sovite)

Re: Saab 900i 2,1 16v MY92 Laittelua

Lähetetty: Ti Huhti 14, 2015 10:52
Kirjoittaja JJ-99
Sirkutusta... Painelaakerihan se siellä odottaa porsimistaan.

Kannattaakohan vaihtaa muuta kuin tuo painelaakeri, kytkin toimii muutoin ihan moitteetta?

Viikonloppuna kait tarkoitus laittaa kuntoon, jos kelit vain sallii.