Sivu 2/2

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: Ke Huhti 26, 2017 09:39
Kirjoittaja aero
nikrei kirjoitti:Taitaa mennä IMMu vaihtoon.
Eikös se nyt T7:n kanssa ole ilman OpenSIDiäkin lähtökohta, että jos IMMun iästä tahi kunnosta ei ole tietoa, se vaihdetaan heti alkumetreillä. Liian merkittävä ja halpa palikka jättää arvan varaan tuossa koneessa.

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: Ke Huhti 26, 2017 13:16
Kirjoittaja nikrei
aero kirjoitti:
nikrei kirjoitti:Taitaa mennä IMMu vaihtoon.
Eikös se nyt T7:n kanssa ole ilman OpenSIDiäkin lähtökohta, että jos IMMun iästä tahi kunnosta ei ole tietoa, se vaihdetaan heti alkumetreillä. Liian merkittävä ja halpa palikka jättää arvan varaan tuossa koneessa.
Mielenkiintoinen osa kyllä sikäli, että tarvikkeena tuota näköjään kaupataan hintahaarukassa 150-250€, mutta merkkiliikkeen kertomana normilistahinta originaalille on tosiaan 89€ :lol:. Noin viikon päästäpä tuon nyt saan vaihdettua.

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: Ke Huhti 26, 2017 14:17
Kirjoittaja aero
Vielä hupaisampaa on se, että purkaamot saattavat pyytää 200tkm ajetusta ja väsyneestä palikasta saman 150e. Näissä ei tosiaan kannata harhautua uudesta orggisosasta mihinkään negatiivisen säästön polulle.

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: Ke Huhti 26, 2017 18:20
Kirjoittaja nikrei
Hyi hitto. No mutta harvinaista, että tässä asiassa EI päde vanha sääntö, ettei köyhän kannata ostaa halpaa :lol:

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: To Touko 04, 2017 16:04
Kirjoittaja nikrei
Olipa vappu kerrakseen Airon kanssa. Tarkoitus oli vappupäivänä alkaa öljypohjajumppaan. Tykötarpeet oli kaikki valmiina. Olin lähdössä aamulla Kuopiosta Varkauteen ja öljypainevalohan se tauluun tuli ja meno hyyty. Luojan kiitos autolla ei poletettu sillä hetkellä vaan sai vapaalla rullata n. 300metriä parkkiin.

Hinurilla katiska pajalle ja tänään saivat pohjan auki ja kone näytti OKlle. Sihti luonnollisesti tukkeessa. Liekkö syy-seuraus-suhde mikä, mut sytkäkasetin 3. sylinterin puola halennu kahtia eli sekin vaihtoon.

Ennusmerkit tukkeesta oli, ja itteä toki saa koputtaa päähän, kun sen pari päivää hommaa viivytti. Luojalle kiitos jos tässä nyt ilman koneremppaa selvisi.

Huomenna saa pojan kotio aamupäivästä. Samalla kirivät kampuran torxit, että onpahan nämä kriittiset hommat ainaki alta pois :D

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: To Touko 04, 2017 16:49
Kirjoittaja Mikki2
Pakko kysyä jotta mitäs kaikkea tuo "kone näytti OKlle" pitää sisällään?

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: To Touko 04, 2017 22:05
Kirjoittaja nikrei
Mikki2 kirjoitti:Pakko kysyä jotta mitäs kaikkea tuo "kone näytti OKlle" pitää sisällään?
Mitä sieltä nyt alakautta näet :D. Kamat omilla paikoillaan eikä ylimääräisiä metallin kappaleita tmstms. Katotaan nyt kun huomenna katiskan saa kouraan.

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: To Touko 04, 2017 23:28
Kirjoittaja Sabanisti
Kattoko kampuran laakereita sielä pajalla?
Ainakin kolmospukki olis hyvä käyttää auki ku se sieltä ekana yleensä porsii.

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: Pe Touko 05, 2017 15:15
Kirjoittaja nikrei
Sabanisti kirjoitti:Kattoko kampuran laakereita sielä pajalla?
Ainakin kolmospukki olis hyvä käyttää auki ku se sieltä ekana yleensä porsii.
Kysyin. Ei kuulemma oltu avattu. Sikäli vituikshan tuo meni. Mutta enpä autoa vielä takas saanut.

Saapas käy vaan kolmella sylinterillä. Kolmospytty pois pelistä. Ohivuotomittauksen olivat tehny ja jos nyt ymmärsin oikein, niin imupuoli kusee. Eivät tänään ennättänyt enempää, mutta lottoa heitti jumittuneella venttiiliä tms. Öljyt ja vedet ei pitäs olla sekasin vastapudotettujen öljyjen ja paisuntasäiliön perusteella.

Mutta maanantaina ottavat nokka-akselit poies, tutkiivat venttiilit ja arvaileevat lisää. Tosi siistiä :lol: :saab:

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: Su Touko 07, 2017 10:35
Kirjoittaja pvdriver
Kustannustehokkaan kuuloista autonkorjaamista

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: Ke Touko 17, 2017 17:30
Kirjoittaja Sabanisti
Mites tälle kävi? Loppuiko usko vai jatketaanko taistelua tuulimyllyjä vastaan?

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Lähetetty: Pe Touko 19, 2017 07:57
Kirjoittaja nikrei
Jälkikäteen on aina hienoa jossitella, mutta jos tässä niinku fiksu ihminen olis, niin ois kannattanu hävittää auto vaikka järven pohjaan :lol:. Mutta Saappaan sain äsken pajalta. Valitettavasti oli tultava suoraan töihin, niin ei päässyt nautiskelemaan autolla ajamisesta 2,5vko tauon jälkeen :lol:

Kolmos sylinterissä oli pakoventtiilistä lohjennu pala. No kansi käytetty auki, oikaistu se ja toki uusittu kaikki pakoventtiilit.