99:n (-84) käyttökunnostus(tulihan se leima...)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tuo c-pilarien verhoilu ei ole ollenkaan paha homma, ite verhoilin keinonahalla..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mukavaa että jaksat nähdä vaivaa arkisemmankin auton kanssa.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

tomaatti kirjoitti:Mukavaa että jaksat nähdä vaivaa arkisemmankin auton kanssa.
Kai tuossa rupeaa olemaan tunnearvoakin, onhan se ollut uudesta asti suvussa ja kuitenkin meikäläisen ensimmäinen auto, ja vielä lahjoituksena saatu. Kyllähän se aina kiinnostaisi "vähemmän arkinen" auto, mutta toistaiseksi kustannustehokkuudeltaan tuo on hyvä, varsinkin kun en niin paljoa autoa "tarvitse". Saahan siinä ajan kulumaan kun keksii aina uutta laiteltavaa... :)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

lordofgreed kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Mukavaa että jaksat nähdä vaivaa arkisemmankin auton kanssa.
Kai tuossa rupeaa olemaan tunnearvoakin, onhan se ollut uudesta asti suvussa ja kuitenkin meikäläisen ensimmäinen auto, ja vielä lahjoituksena saatu. Kyllähän se aina kiinnostaisi "vähemmän arkinen" auto, mutta toistaiseksi kustannustehokkuudeltaan tuo on hyvä, varsinkin kun en niin paljoa autoa "tarvitse". Saahan siinä ajan kulumaan kun keksii aina uutta laiteltavaa... :)
Oikea asenne :!:
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

lordofgreed kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Mukavaa että jaksat nähdä vaivaa arkisemmankin auton kanssa.
Kai tuossa rupeaa olemaan tunnearvoakin, onhan se ollut uudesta asti suvussa ja kuitenkin meikäläisen ensimmäinen auto, ja vielä lahjoituksena saatu. Kyllähän se aina kiinnostaisi "vähemmän arkinen" auto, mutta toistaiseksi kustannustehokkuudeltaan tuo on hyvä, varsinkin kun en niin paljoa autoa "tarvitse". Saahan siinä ajan kulumaan kun keksii aina uutta laiteltavaa... :)
Tuo on paras tapa oppia korjaamaan autoa. Säästät vielä pitkän pennin, kun osaat laittaa itsekin.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Näinhän se on... Onhan näitä moottorivehkeitä tullut jo kymmenisen vuotta laiteltua aktiivisesti. Mikäs sitä laitellessa kunhan ei tarvitse "käyttöauton" kanssa kiroilla jatkuvasti. Laskee innostusta aika tehokkaasti jos joutuu "pakkorakoon", kiire tulee ja hermot menee... :)
Pitää taas keksiä jotain purettavaa, kun rupeaa olemaan laiteltu... :twisted:
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

...lisää laittoa

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Jonkin aikaa sitten laittelin tuohon 99:iin uuden painelaakerin, kun vinkuminen rupesi ärsyttämään. Ennen tuo vikinä rupesi kuulumaan vasta 2500rpm hujakoilla, joten tuollainen turbo-efekti ei haitannut 8) . Ajan myötä tuo kuitenkin paheni, joten pakkohan tuo oli laittaa ennenkuin järki olisi hävinnyt kokonaan!

Pitihän sitä laittaa myös mussiikkivehjettä kiinni, pieni erillissarja hattuhyllyllä, entiset 6,5" etualapaneeleissa ja nyt löytyy myös Pioneerin 12" kontista. Tuota subia pyörittää Carpowerin 2/160, virtapiuhat on senverran "yliampuvat", ettei ainakaan virranpuute vaivaa. Vielä kun edistyisi verhoilemaan kotelon (ja joskus c-pilarien pahvit), niin hyvä tulisi...
Akun sijoituksesta johtuen vedin virtapiuhan apukuskin puolelta, ja rca:t kuskin puolelta. Nyt en sitten saa vahvistinta "oikein päin" (Sen verran jytäkät kaapelit etten halua vedellä turhia mutkia!), mutta eipä tuo mikään näyttelyasennus ole muutenkaan...:lol:
http://personal.inet.fi/koti/log/carpower.jpg

Hyvinhän noilla kuuluu, ei tässä mitään painetta haettu, mutta pitäähän sitä tuplabasarin kuulua!
http://personal.inet.fi/koti/log/pioneer.jpg
On tuolla varastossa reiättömät paneelit eteen+ehjä hattuhyllyn riepu, ettette kauhistele noita "asennuksia", jos joskus iskee armoton originelli-fiilis...!
Viimeksi muokannut lordofgreed, Su Loka 16, 2005 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Juu, viimeisillä edistyi tuokin projekti taas hieman lisää ja sain suostuteltua isäukon käyttämään autoa katsastusasemalla. Eihän se ihan läpi mennyt, muttei mitään yllätyksiäkään onneksi tullut.
Päästöistä jäi kiinni, yksi poltin palanut ja toinen etuvilkun lasi haalistunut liikaa.
Antoivat sentään ajoaikaa kuukauden päivät (auto ollut siis seisontavakuutuksessa vuoden päivät).
Tuo päästöhommelikin menee paikallisen "nyrkkipajan" piikkiin, kun "säätivät" seokset... Pittää käyttää varmaankin ensi viikolla (ilmaisessa) uudelleensäädössä ja käydä taas asemalla kokeilemassa.
Ajellaan taas jonkin aikaa ja jos ei muuta keksi, laitetaan seisontaan.

Pitäähän näitä vehkeitä aina välillä ulkoiluttaa, etteivät suutu!

EDIT:
Juu, aikataulu taas hieman venyi mutta pitihän sitä viimeisillä käydä näyttämässä autoa uusintatarkastuksessa, kerrankin oli helppo reissu. Katsoivat vaan tuon pakokaasupassin ja löivät leiman paperiin.

Jos vielä edistyisi vaihtamaan kannen/(ehkä myös) laatikon tuohon, näyttää kyllä pahasti ensi vuoden hommalta kun "kouluakin" pitäisi välillä käydä.

Parin kaverin kanssa ihmeteltiin tuota 99:iä, ihmeellinen auto kaikin puolin. Vikoja on jumalattomasti, mutta ei ne menoa haittaa. Kaikki toimii vaan mikään ei kunnolla... :roll:

"Meilläpäin käytetään entiset loppuun..."
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vastaa Viestiin