

Kateellisena katson kuvia kun ei oo paikkaa missä tehdä saati sitten kaksi osavaa kättä ja blck&decker

Nyt vaan kovvoo ajoa

Kiitos, kyllä keisarin tsemppi on auttanut tämän auton rakentelussa paljon. Hiljaa hyvä tulee.
Pitääpä testata tuota 75W GL4:sta. Muutkin kehuneet. Veikkaan että omassa on moottoriöljyt lootassa. Oliko minkä merkkistä?PM99 kirjoitti: ↑La Tammi 16, 2021 23:52Uudet suuttimet paikoillaan toimii kuin unelma! Kone vastaa välittömästi kaasuun ja käynnistyy kylmänä kuumana ja välilämpöisenä. Vaihdoin vaihteisto öljyt rr nimimerkin suosittelemaan 75W GL4 seen ja täytyy myöntää ettei koskaan ennen ole näin hyvin toiminut ja olenhan sentään noin 10 eri öljyä itsekkin kokeillut. Samalla vaihdoin vaihdekepin paremman malliseen Vuoden -92 Matalapaine turbossa olleeseen jossa se pallo hieman erillainen.![]()
https://m.autodoc.fi/febi-bilstein/7019 ... gLLxfD_BwE tuon merkkistä laitoin, uskon että muutkin merkit aivan yhtä hyviä vähän huono saatavuus vain kun yleensä aina ovat GL5 öljyjä ne ovat liian lisäaineistettuja tarkista että on varmasti GL4. Itsekkun tilasin paikallisesta varaosa liikkeestä tuota meinasi myyjä tilata vahingossa GL5 sena.maverick999 kirjoitti: ↑Ma Helmi 01, 2021 18:31Pitääpä testata tuota 75W GL4:sta. Muutkin kehuneet. Veikkaan että omassa on moottoriöljyt lootassa. Oliko minkä merkkistä?PM99 kirjoitti: ↑La Tammi 16, 2021 23:52Uudet suuttimet paikoillaan toimii kuin unelma! Kone vastaa välittömästi kaasuun ja käynnistyy kylmänä kuumana ja välilämpöisenä. Vaihdoin vaihteisto öljyt rr nimimerkin suosittelemaan 75W GL4 seen ja täytyy myöntää ettei koskaan ennen ole näin hyvin toiminut ja olenhan sentään noin 10 eri öljyä itsekkin kokeillut. Samalla vaihdoin vaihdekepin paremman malliseen Vuoden -92 Matalapaine turbossa olleeseen jossa se pallo hieman erillainen.![]()
Ei se kovin paha homma ole. Täällä oli hyvät ohjeet. Nimimerkki jus linkkasi tuon minun topicciin kun piti vaihtaa puhaltimen moottori. Et siis tarvi tuosta tietenkään kaikkea.PM99 kirjoitti: ↑Su Helmi 14, 2021 20:30Koelaudassa on muutamia halkeamia ja tiedossa olisi ehjä koelauta. Osaisiko joku sen vaihtanut sanoa onko vaikea homma? saako sen rikkomatta mitään kohtuudella vaihdettua. Naama osan irroittaminen ainakin pelottaa olen kuullut että ei kestä montaa irroitusta. Jääköhän helposti natisemaan jokin ym ettei saisi enään yhtä hyvin paikoilleen kuin alkuperäinen. Jos saisi muutaman vinkin vaihtoon sekin olisi mukava. 9-5 Olen monta kertaa purkanut koelauta systeemin. Satkusta en kokonaan ole käyttänyt koskaan. Olen aika varovainen tällaisissa asioissa varsinkin nyt kun autossa ei muuta sanomista kauhesti ole![]()
Kiitos Erittäin paljon Tosi hyvin selitetty ja hyvät ohjeet. Ei muuta kuin koelautaa vaihtamaan, pitää infota sitten tänne miten kävi kun saan hommattua ja vaihdettua sen. Nopeaa toimintaa maverick999maverick999 kirjoitti: ↑Su Helmi 14, 2021 20:36Ei se kovin paha homma ole. Täällä oli hyvät ohjeet. Nimimerkki jus linkkasi tuon minun topicciin kun piti vaihtaa puhaltimen moottori. Et siis tarvi tuosta tietenkään kaikkea.PM99 kirjoitti: ↑Su Helmi 14, 2021 20:30Koelaudassa on muutamia halkeamia ja tiedossa olisi ehjä koelauta. Osaisiko joku sen vaihtanut sanoa onko vaikea homma? saako sen rikkomatta mitään kohtuudella vaihdettua. Naama osan irroittaminen ainakin pelottaa olen kuullut että ei kestä montaa irroitusta. Jääköhän helposti natisemaan jokin ym ettei saisi enään yhtä hyvin paikoilleen kuin alkuperäinen. Jos saisi muutaman vinkin vaihtoon sekin olisi mukava. 9-5 Olen monta kertaa purkanut koelauta systeemin. Satkusta en kokonaan ole käyttänyt koskaan. Olen aika varovainen tällaisissa asioissa varsinkin nyt kun autossa ei muuta sanomista kauhesti ole![]()
https://web.archive.org/web/20150502200 ... mmitys.htm
Keskikonsolin etuosa (jos on) irti. Mankka irti. Naama irtoaa kun alhaalta ottaa piiitkät ruuvit pois (ja laittaa ne oikeaan järjestykseen kasaamista varten odottamaan). Naaman irrotuksen jälkeen ne muovipillit minkä sisällä ne ruuvit menee, samaan talteen kun ruuvit. Naamasta liittimet irti. Napithan lähtee kampeamalla ja vetämällä irti ja niiden liittimet on helppo irrottaa. Valokytkin kannatti jättää kiinni naamaan, koska ilmeisesti sen kiinnitysväkäsillä on taipumus murtua(?). Puhaltimen nopeussäätimestä liitin irti, aluesäätimestä liitin irti (tarvii vähän voimaa). Lämpöhanasta tanko irti (huom saattaa irrota myös toisesta päästä, mutta ei haittaa). Kajariritilät irti (pari torxia ja etureunasta nosta (klipsillä kiinni) ja vedä itseen päin). Kojelaudan ruuvit irti. Hanskalokeron valo sekä se kytkin irti. Huomioi kytkimen piuha ennen kojelaudan irrotusta. Puhalluskanavat irti (reunimmaiset on niitattu kiinni, revi niitit pihdeillä pois kun saat raotettua kojelautaa. Ikkunan defrosterit taisivat olla vain sisäkkäin).
Noilla linkatuilla ohjeilla purin tunnissa.
Kasatessa laitoin ne reunimmaiset puhalluskanavat teipillä kiinni niittien sijaan. Defrosterit meni helpohkosti paikoilleen itsestään (sisäkkäin). Niissä sekä hanskalokeron kytkimen piuhassa saa käyttää vähän sorminäppäryyttä kyllä. Lämpöhanan työntötanko voi olla kans ärsyttävä saada takaisin paikoilleen, kun irtoilee helposti molemmista päistä mutta hoidat kyllä homman kotiin.
Ei ole jäänyt natisemaan eikä kolisemaan tuo oma ainakaan, eli meni ihan samalla tavalla kasaan kun purkautuikin. Omana vinkkinä oli tosiaan että kun naamaa laittaa takaisin kiinni, voi ne muovipillit pikaliimata paikalleen niin saa helpommalla ruuvit osumaan ylös koloihinsa.
Mistäs arvasit