Ette sitten irrottaneet vaijeria laatikosta?Jope kirjoitti:Olipas harvinaisen ärsyttävä osa tuo automaatin vaihdekeppi, ei nimittäin lähteneet vaijerin ruuvit irti sitten millään. Loppujen lopuksi piti ruuvata koko vaihdekeppivirtalukko-härveli irti tuosta vaihdevaijerista pidellen.
PH:n vastaus postilistalla Antin vaijerikysymykseen: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12796
Kuulostaa samanlaiselta rakenteelta kuin joidenkin sälekaihtimien säätötangon liitos.PH 17. marraskuuta 2004 14:58 kirjoitti: Vaijerin päässä on olakkeella oleva lieriö. Olake on peilikuva vaihteen siirtimessä olevasta olakkeesta. Olakkeet menevät sisäkkäin liitettäessä (vastaavalla tavalla kuin sormet sormikokussa) ja liitos suljetaan lieriövaipalla, joka tulee em. olakkeiden päälle niiden ollessa sisäkkäin.
(liitettynä; lieriövaippa on kuin putki joka on vetäisty olakkeiden, koukussa olevien sormien päälle). Em. vaippa liikkuu vaijerpuolipään lierön päälle irrotettaessa liitosta.