NG900 muodonmuutos tarina.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Himputin hieno auto ;)
curry
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ai miksi Nordic juhokare? :)

Suurin syy löytyy hintaerosta ohjelmien välillä.
Koitappa soittaa nordicille ja kysy mitä ne haluaa pelkästä softasta ja soita sitten suomi maptunille.
Niin hoksaat että minkä valitset.
Sitäpaitsi olen kuullut pelkkiä kehuja nordicin asiakaspalvelusta.
Sitte nordicilla on niin hienot tarrat :D

Mutta enpä vielä sano mitään enempää koska eihän koko boxia ole vielä näkyny suomenkamaralla.
Niin toivottavasti kukaan ei käsittäny nyt että minä moittisin maptunia
Koska minä en ole ollut niiden kans vielä ollenkaan tekemisissä.

Ei vaan kyllähän niitä on muitaki hyviä koodinvääntäjiä esim. http://www.sqr.nu

Kysyn vaan että huomaatko käytännössä eron niiden softien välillä jotka ilmoittavat vaikka 5hv enemmän huipputehoa :wink:
Vai kannattaisko se softassa säästetty raha vaikka investoida ihan hardware puolelle tai miksipä ei koppaan kalijaa :)
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Oukei, tuo selvensi. :)

No, minä en yritäkkään soittaa Nordicille johtuen hianosta kielipäästä. :lol: Kun sinulla on sitä kielipäätä, niin päätin vähän kysellä tilannetta. :wink: Niin kymysys: mikäs on softan hinta siis? :D

Nojjjooo, onhan se Nordicin tarrat kyllä jees. :wink:

Toivotaan, että se softa pelailee sinulla heti ekalla kertaa! :wink: Ja jos vielä kerrot omia kokemuksia, ja vähän jopa käppyrää tähän topickiin, niin sitten voisi saada jonninmoisen kuvan tilanteesta. :wink:

Joo, sekin 5 hevosvoiman nimellinen on vain nimellinen ja varmasti käytännössä ovat Maptunin ja Nordicin tuotteet aikasen tasatilanteissa. :wink: Ehkä sillä 5 hv ja n. 30 Nm enemmistöllä Nordic pyrkii houkuttelemaan asiakkaita. Niin, ja sinähän teet putket itse, niin siitä ei sitten tarvitse huolehtia. :wink: Eli softahan se jää enään vain.

Ja mitä itse saanut osviittaa, niin Maptunin tuottama käppyrä on siisti ja täten käytännössäkin auto käyttäytyy hyvin. Ja varmasti on myös näin Nordicin osalta. :wink:

Mutta kiinnolla jään odottamaan tilanteen kehittymistä... :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Nyt olis niinku valmis projekti, enää on silkkihanskatuunaukset jäljellä.
Kunhan ruotsinpojat jaksavat kävellä postikonttorille :?

Torstaina sain helmat ja spoilerit maalattua. Koska niiden piti kuivua niin piti tehä jotain muuta.
ilmaantuhan pajalle yks semmonen laiska dieselmersu :wink: Holsetin oli joku hullu menny asentaan siihen :)
Perjantai iltana asensin takaspoilerin ja helmat.
Ja tänään lauantaina asensin takapuskurin ja hitsailin putkiston valmiiks ja asensin.
Nyt on eka rundi ajettu kylillä viggen lookilla isoilla äänillä :D

Huomena sitte härmään vetokisoihin, siellä voi auton bongata sitte.
Niin ja onhan sielläki noita "laiskoja dieselmersuja" :)
Höhh miks mun piti mennä semmosen kyytiin kaikkia hulluja ideoita saa.

Niin ja niitä kuvia mitä nyt sain aamuyöstä napsastua kun tulin pajalta kotia niin löytyy samasta tutusta osotteesta http://koti.mbnet.fi/stress/Muodonmuutos/

Vois pikkuhiljaa mennä nukkumaan, menny joka ilta tällä viikolla pajalla, nimimerkillä ensimmäinen ja viimeinen haponkestävä putkisto jonka teen.
Eiköhän tässä vielä jotain keksi mitä on unohtunu asentaa ja parempia kuvia on luvassa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Näyttää kyllä himputin hienolta, onneksi olkoon :lol: :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Onnittelut!! Kyllä on komian näköinen. Meinasinkin eilen jo soittaa ja kysyä, et missäs vaiheessa projekti on. Kauhulla odottelen tiistaiaamua, kun pitäis saada oma DP asennettua. Tänään pitäisi varmistua muutaman pultin aukeamisesta, ettei sitten tule tiistaina liian suuria vaikeuksia. Järjestellääs potkijaiset ens sunnuntaiksi, niin tuut näyttään autoas.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Merkit vielä takaa pois ja hieman sävytetty tummalakka valojen ja paneelin päälle, niin aijai 8)
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Onneksi olkoon. Näyttää oikeasti tosi hienolta. Milloin olet myymässä? Ota tuo "vähän" vanhempi musta vaihdossa... :oops:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Kiitoksia jälleen kerran kommenteista.
Kahtelin tuossa että nyt on se unelmien saab pihalla ja vielä ihan ite tekemä.
Monen mutkan takanahan tuo lopputulos oli.

Nyt on hieman tullu ajeltua tuolla uudella pakoputkella, ei mistään ota kiinni.
Äänetki ihan sopivat, tyhjäkäynnillä ehkä turhan reilusti ääntä mutta matkaajossa ei todellakaan huomaa eroa.
Ja en ala tekemään samanlaista putkea kellekään, hermot siinä menee tehdessä vaan.

Vielä kun nuo Nordicin pojat jaksais lähettää tavaraa :?
Alkais kulku vastaamaan enemmän ulkonäköä.

Ulkopuolelle olen sellasia muutoksia vielä meinannu että peilit maalais ja listat tuossa takapyöränkaarien edessä.
Ja jos oikein innostuis niin hilarikonepeitto.
Verkkoa puskurin aukkoon ja sumuvalot pitäs hommata, olisko kellään tarjota?

Niin ja uusia kuvia en oo ottanu, koitan vahata tuon vielä tällä viikolla yks ilta niin sitte ehkä.
Mutta nyt on vaan nautittava kruisailusta :)
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

Hienolta näyttää. Kyllä vaan tuo Viggen-sarja istuu hyvin NG900:seen :D
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Harvoin näkee näin hyvällä maulla rakennetun auton! :P

Tässä on sitä samaa lookkia kun Robert Uhrin 900
curry
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Noniin kehuin tuossa aiemmin että otanpa parempia kuvia kun auto on vahattu.
No ei ole vahattu mutta eilen pesty ja aikaa sopivasti.
Elikkä kävin tuossa "takapihalla" olevalla lentokentällä kuvaamassa.
http://koti.mbnet.fi/stress/Pohojanmaa/

Tein pienen videopätkän noista putkiston äänistä http://koti.mbnet.fi/stress/dBeXhaust.AVI
Hieman rajut, mutta semmosta se on kun turbo ei vaimenna pahemmin ilman kuormaa (ei ahda)
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kyllä se on komia, etenkin kun se on musta :D. Ja pitäähän siinä kulkineessa ääntä ollakkin, mulla vaan kävi päin vastoin putken laiton jälkeen... hilijasemmaks vaan meni. Kyllä sen saabiksi tunnistaa tyhjäkäynnin perusteella, muistuttaa niin paljon vanhaa 16v turbosatkua isolla putkella.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Mielestäni (HUOM. mielestäni) etupuskuri näyttäisi vielä hienommalta jos reijissä olis amisverkkoa :D

EDIT: Ai sori en huomannukkaan että olit ite maininnut asiasta. :D
curry
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Päivitetään nyt pitkästä aikaa.
Putkisto pelaa moitteettomasti, ja puskurit on pysyny kiinni

Kävin viikko sitte ostamassa dumpin, koska luulin että mulle tulis softa ja oli kiire saada jokin mikä kestää paineita.
Pietarsaaresta http://www.acautocenter.com/ hain revotecin kaksimäntäisen dumpin.
Yllättäen hiljasempi kuin alkuperäinen bypassi filsulla, kaippa se on toimivan dumpin merkki.
No softaa ei ole vielä näkyny elikkä Nordicilla voivat mun puolestaa haistaa pas...
Kovasti se oli nyt perjantaina taas lähettämässä.
Kaksi kuukautta menny odottaessa.
Homma kaatuu siihen ettei niillä oo mitään ylimääräsiä actuaattoreita varastossa.
Onneksi oulusta löyty nyt actuaattori jäykemmällä jousella.

Tänään tuli hommattua coolerin kennoa, 2kpl 540x150x55 (Kokkolan Moottorihiomo Ky)
Elikkä hyvin lähellä alkuperäisen kokoa yksi tuommonen.
Tarkoitus olisi tehä 240mm korkea, mittausten mukaan menee justiinsa.
Kuvia dumpista ja kennosta http://koti.mbnet.fi/stress/Paivitysta/
Alipaineletkua paikalliselta huoltamolta hommasin, pelottavan huonoilta näyttivät alkuperäiset letkut.
Laatikkoöljyä tuli kans ostettua, kokeillaan.
Imusarjaan uusi tiiviste tuli kans tilattua, toivottavasti vkl. voi aloittaa operaatio lämpölevyn poisto.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin