Lähetetty: To Elo 04, 2005 08:34
Pientä taukoa tässä "päiväkirjan" pitämisessä ollut kun ei ole ajan kanssa nettiin päässyt..
Keula tuli kasattua heinäkuun alkupuolella ja nyt on jäähdytys toiminut niinkuin pitääkin. Kansitiiviste ei ollut palanut, joten mahdollisesti imusarjan etummainen tiiviste olisi vuotanut. Sylinterinkansii laitettiin hiottuna paikalleen (venttiilit olivat pajan mukaan hyässä kunnossa, joten niille ei tehty mitään). Venttiilikannen tiivisteen välistä vaan parista kohtaa tihkuu vielä öljyä, vaikka sekin tuli laitettua tiivistekitin kanssa. Pitää sitten kokeilla uuden=öljyttömän tiivisteen kanssa joskus uudelleen..
Ensi kesänä pitää kone nostaa pois moottoritilan uutta maalipintaa varten, myös kampiakselin vauhtipyörän puoleinen tiiviste (tai miksei molemmat samalla kertaa) pitää vaihtaa. Olisi ollut niin mukava huomata ennen keulan kasausta, että kone laskee öljyä allensa ..
Kolmesta pyöränkotelosta kerkesin ruosteet ja massaukset korjata, reikiä löytyi vain pari pientä, toinen vasemman takalokasuojan kumilärpäkkeen ja toinen roiskeläpän kiinnityksen alta. Odotettavissa toiselta puolelta samat löydöt. Pohjassa ei reijän reikää, ei muuta kuin harjaus porakoneen teräsharjalla tai laikalla, pölyt pois, pinta puhtaaksi asetonilla, pohjamaalia paksusti ja lakumömmöä päälle. Työ jäi vielä kesken..
Iskarit on vaihdettu molempiin päihin, jouset taakse ja käsijarru säädetty.
Kaasarista ilmeisesti puuttui yksi tiivisterinkula, eli ei vuoda enää . Ajovalojen maadoitus tuli kuntoon, liekö vika ollut vaan hapettuneessa akun miinuskaapelissa (vaihdettu uusi). Jariha:lta sain arkikäyttöön hyväkuntoiset keskikapselit uudemmalla logolla, ja originaali sarja on periaatteessa nyt myös täydellinen, yksi on vaan lommoinen.
99 jää nyt jo odottamaan ensi kesää kun itse vaihdoin taas opiskelupaikkakunnalle, ja Kajaanissa on kuivaa tallia tarjolla talveksi. Ajatus -71:stä Helsingin loskassa ei oikein enää sytyttänyt, joten talvi menee Saab-pienoismalleja etsiessä ja pitää yrittää joitakin pennejä säästää ensi kesän maalausoperaatioihin ja lommojen oikaisuihin.
Keula tuli kasattua heinäkuun alkupuolella ja nyt on jäähdytys toiminut niinkuin pitääkin. Kansitiiviste ei ollut palanut, joten mahdollisesti imusarjan etummainen tiiviste olisi vuotanut. Sylinterinkansii laitettiin hiottuna paikalleen (venttiilit olivat pajan mukaan hyässä kunnossa, joten niille ei tehty mitään). Venttiilikannen tiivisteen välistä vaan parista kohtaa tihkuu vielä öljyä, vaikka sekin tuli laitettua tiivistekitin kanssa. Pitää sitten kokeilla uuden=öljyttömän tiivisteen kanssa joskus uudelleen..
Ensi kesänä pitää kone nostaa pois moottoritilan uutta maalipintaa varten, myös kampiakselin vauhtipyörän puoleinen tiiviste (tai miksei molemmat samalla kertaa) pitää vaihtaa. Olisi ollut niin mukava huomata ennen keulan kasausta, että kone laskee öljyä allensa ..
Kolmesta pyöränkotelosta kerkesin ruosteet ja massaukset korjata, reikiä löytyi vain pari pientä, toinen vasemman takalokasuojan kumilärpäkkeen ja toinen roiskeläpän kiinnityksen alta. Odotettavissa toiselta puolelta samat löydöt. Pohjassa ei reijän reikää, ei muuta kuin harjaus porakoneen teräsharjalla tai laikalla, pölyt pois, pinta puhtaaksi asetonilla, pohjamaalia paksusti ja lakumömmöä päälle. Työ jäi vielä kesken..
Iskarit on vaihdettu molempiin päihin, jouset taakse ja käsijarru säädetty.
Kaasarista ilmeisesti puuttui yksi tiivisterinkula, eli ei vuoda enää . Ajovalojen maadoitus tuli kuntoon, liekö vika ollut vaan hapettuneessa akun miinuskaapelissa (vaihdettu uusi). Jariha:lta sain arkikäyttöön hyväkuntoiset keskikapselit uudemmalla logolla, ja originaali sarja on periaatteessa nyt myös täydellinen, yksi on vaan lommoinen.
99 jää nyt jo odottamaan ensi kesää kun itse vaihdoin taas opiskelupaikkakunnalle, ja Kajaanissa on kuivaa tallia tarjolla talveksi. Ajatus -71:stä Helsingin loskassa ei oikein enää sytyttänyt, joten talvi menee Saab-pienoismalleja etsiessä ja pitää yrittää joitakin pennejä säästää ensi kesän maalausoperaatioihin ja lommojen oikaisuihin.