Projektina 99 combi coupe GL super turbo
Arvaas Luca, oliko fiiliksiä, ku eilen ajoin satkun perässä 99:llä. En perhana ole kertaakaan ajanu satkuni perässä ja se peijakas näytti muutes tosi hyvältä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mahtavan pelin olet hankkinut.
Mikäs tämän 99 cc:n värikoodi on?
Kun itsellä on tuo 99 -74 3d niin näyttäis olevan saman värinen?
Mikäs tämän 99 cc:n värikoodi on?
Kun itsellä on tuo 99 -74 3d niin näyttäis olevan saman värinen?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
voin kuvitella. se karistaa autonmyyntihalut aika tehokkaasti kun pääsee katselemaan omaa autoa tositoimissaMertmi kirjoitti:Arvaas Luca, oliko fiiliksiä, ku eilen ajoin satkun perässä 99:llä. En perhana ole kertaakaan ajanu satkuni perässä ja se peijakas näytti muutes tosi hyvältä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Yhdyn onnittelijoiden letkaan. Upea yksilö näyttäisi olevan ja juttujen mukaan onkin. Ainahan näissä jotakin laittamista on ja pitää ollakin, että suhde pysyy yllä. Siis suhde autoon.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
kun rupesin tuota punaista ysiysiä (isäni entinen) rakentamaan niin isäukko totesi että ei tuu mitään, ei tuota kannata kuntoon laittaa.. kuitenkin toissa viikolla yhtenä kauniina iltana ihmettelin kun 99:n ovi oli auki ja mitäs sieltä löytyi, isäntä fiilistelemässä kuskinpenkillä!lucaf kirjoitti:ai sullakin on suorapuheinen isä
mun isä totesi 5-ovisesta ostoksestani: "kyllä hän on rumia autoja nähnyt, mutta tämä...". no, isäni ei ole koskaan pitänyt 5-ovisen ysiysin ulkomuodoista...
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Joo, nytpä 99 kulkee kuin enkeli, tai siis oikeastaan kuin pieni petoeläin. Ihmettelin, miksi se putskahtelee ja vetää huonosti, jos länttää kaasun pohjaan esim. 4-vaihteella 50km/h vauhdissa. Pintakaasulla se kuitenkin vastasi hyvin ja kiihtyikin ihan kivasti. Samoin, jos kierrätti moottoria kovemmin, kulkuhaluja tuntui löytyvän. Tsekkasin perus asiat. Ne bensaletkut vaihdoin eilen ja tsiikailin konehuonetta yleisesti, sekä tarkastin virranjakajan alipainesäätimen toiminnan.
Tänään katsoin sytytystulpat (ajetun näköiset mutta eivät karstaiset), Tulpanjohdot näytti olevan eristeidensä puolesta ihan ok, virranjakajan kansi ja pyörijä terveen näköiset (aika uuden oloiset), katkojan kärjet hyväkuntoiset (reiällistä mallia, joista mulla on hyviä kokemuksia Fiat 127:n kera) ja kärkivälikin ohjearvossaan. Sytytysennakon säädön olen tottunut tekemään korvakuulolta, joten pata käymään ja kokeilemaan. Metodinihan menee siten, että kone ei saa empiä tai yskähdellä, kun kaasua painetaan nopeasti, vaan moottorin pitää lähteä ottamaan kierroksia herkästi. Tällä perstuntuma säädöllä ennakkoa lisää ja koeajolle. Jopa alkoi 99 kulkemaan. Empiminen ja putskahtelu hävisi tiehensä. Nyt voi painaa kaasun pohjaan ihan surutta tilanteessa kuin tilanteessa, eikä käy nykimään tai putskamaan.
Ps. valokuvia en ehtiny näpsimään, eikäpä sateisella säällä ole muutenkaan kiva kuvata. Nyt parempaa rattia pesemään, jotta on mukavampi käännellä.
Tänään katsoin sytytystulpat (ajetun näköiset mutta eivät karstaiset), Tulpanjohdot näytti olevan eristeidensä puolesta ihan ok, virranjakajan kansi ja pyörijä terveen näköiset (aika uuden oloiset), katkojan kärjet hyväkuntoiset (reiällistä mallia, joista mulla on hyviä kokemuksia Fiat 127:n kera) ja kärkivälikin ohjearvossaan. Sytytysennakon säädön olen tottunut tekemään korvakuulolta, joten pata käymään ja kokeilemaan. Metodinihan menee siten, että kone ei saa empiä tai yskähdellä, kun kaasua painetaan nopeasti, vaan moottorin pitää lähteä ottamaan kierroksia herkästi. Tällä perstuntuma säädöllä ennakkoa lisää ja koeajolle. Jopa alkoi 99 kulkemaan. Empiminen ja putskahtelu hävisi tiehensä. Nyt voi painaa kaasun pohjaan ihan surutta tilanteessa kuin tilanteessa, eikä käy nykimään tai putskamaan.
Ps. valokuvia en ehtiny näpsimään, eikäpä sateisella säällä ole muutenkaan kiva kuvata. Nyt parempaa rattia pesemään, jotta on mukavampi käännellä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Joo, se on jo murtunut. Mie jo mietiskelenkin, mitä sille oikein tekisi?lucaf kirjoitti:
lisäys: ja takaluukun kahvan kanssa sit varovasti mikko tyyppivika, murtuu juuresta helposti, eikä sen jälkeen kestä nostamista.
lisäys: tahtoo nähdä lisäkuvia edesta, sivusta, sisältä...
Kuvia tulee, kunhan tässä keretään Meinasin ulkoiluttaa pirssiä (huom. ei enää kosla) jossain rivitalon parkkipaikkaa nätimmällä paikalla ja kuvata.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
itse en ole tietoinen toimivista korjausoperaatioista. itselleni etsin varaosa-autosta uuden tilalle. kaikista romutukseen menevistä 70 luvun combicoupeista pitäs ottaa aina ehjät takaluukun kahvat talteen, alkavat kai kohta olla harvinaisuuksia.Mertmi kirjoitti: Joo, se on jo murtunut. Mie jo mietiskelenkin, mitä sille oikein tekisi?
sen verran oli taas eilen fiilikset päällä että piti käydä huseeraamassa omassa CC:ssä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Hyvin pesty, mäkin pesen aina ensimmäiseksi moottoritilan ennenkuin lähden edes sitä tutkimaan, ja näytti muutenkin tosi siistiltä tuo kone
Turha sitä on itseänsä liata turhaan, on aivan käsittämätöntä miksei konehuoneista pidetä parempaa huolta.
Turha sitä on itseänsä liata turhaan, on aivan käsittämätöntä miksei konehuoneista pidetä parempaa huolta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
no yks syy on esim se et on peukalo keskellä kämmentä: ostin viime kesänä autotarvikeliikkeestä hienon näköisen moottorinpesu sprayn. oli komia vihree etiketti, olin varma että koneeni kiiltää uuden lailla kun sitä ruiskutan. no, sitä sitten sumuteltiin sinne ja sen jälkeen mietin että mitäs ny. eihän mulla painepesuria ollut. epätoivoisena sumutinpullon ja keittiöharjan kanssa huuhtelemaan, eihän siitä mitään tullut, meni suttuisemmaksi vainng900aero kirjoitti: Turha sitä on itseänsä liata turhaan, on aivan käsittämätöntä miksei konehuoneista pidetä parempaa huolta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jep, näköhavaintojen lisäksi kuulohavainnot voivat saada aikaan saabistilla erektion, pikkukaasulla niin siistiääninen satkuni osaa pitää kunnon rähinät polkiessa kohtalaisen kuuluvien sihahdusten kera pykälää vaihtaessa... ja ne rähinät moottorijarrutuksella, ei hillitöntä mutta kuulee että jotain on vakiosta poikkeavaa.Mertmi kirjoitti:Arvaas Luca, oliko fiiliksiä, ku eilen ajoin satkun perässä 99:llä. En perhana ole kertaakaan ajanu satkuni perässä ja se peijakas näytti muutes tosi hyvältä.
Harmi vaan että kulkineen pata on ihan finito.. polkiessa öljyt tulee pihalle huohottimesta, öljytikun reiästä ja kaikista mahdollisista muista raoista..
No, jospa se tuleva ajokki korvaisi nämä pienet "puutteet ja viat"..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)