Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mä sain parhaat fiilikset combicoupesta itseasiassa silloin, kun avokki ajoi sillä ja itse ajoin toisella saabilla perässä. cc on tyylikäs ilmestys liikkuessan!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Arvaas Luca, oliko fiiliksiä, ku eilen ajoin satkun perässä 99:llä. En perhana ole kertaakaan ajanu satkuni perässä ja se peijakas näytti muutes tosi hyvältä. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mahtavan pelin olet hankkinut.

Mikäs tämän 99 cc:n värikoodi on?

Kun itsellä on tuo 99 -74 3d niin näyttäis olevan saman värinen?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mertmi kirjoitti:Arvaas Luca, oliko fiiliksiä, ku eilen ajoin satkun perässä 99:llä. En perhana ole kertaakaan ajanu satkuni perässä ja se peijakas näytti muutes tosi hyvältä. :)
voin kuvitella. se karistaa autonmyyntihalut aika tehokkaasti kun pääsee katselemaan omaa autoa tositoimissa :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Onnittelut täältäkin päin hienosta ysiyskästä! :D
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Yhdyn onnittelijoiden letkaan. Upea yksilö näyttäisi olevan ja juttujen mukaan onkin. Ainahan näissä jotakin laittamista on ja pitää ollakin, että suhde pysyy yllä. Siis suhde autoon. :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lucaf kirjoitti:ai sullakin on suorapuheinen isä :)

mun isä totesi 5-ovisesta ostoksestani: "kyllä hän on rumia autoja nähnyt, mutta tämä...". no, isäni ei ole koskaan pitänyt 5-ovisen ysiysin ulkomuodoista...
kun rupesin tuota punaista ysiysiä (isäni entinen) rakentamaan niin isäukko totesi että ei tuu mitään, ei tuota kannata kuntoon laittaa.. kuitenkin toissa viikolla yhtenä kauniina iltana ihmettelin kun 99:n ovi oli auki ja mitäs sieltä löytyi, isäntä fiilistelemässä kuskinpenkillä! :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, nytpä 99 kulkee kuin enkeli, tai siis oikeastaan kuin pieni petoeläin. Ihmettelin, miksi se putskahtelee ja vetää huonosti, jos länttää kaasun pohjaan esim. 4-vaihteella 50km/h vauhdissa. Pintakaasulla se kuitenkin vastasi hyvin ja kiihtyikin ihan kivasti. Samoin, jos kierrätti moottoria kovemmin, kulkuhaluja tuntui löytyvän. Tsekkasin perus asiat. Ne bensaletkut vaihdoin eilen ja tsiikailin konehuonetta yleisesti, sekä tarkastin virranjakajan alipainesäätimen toiminnan.

Tänään katsoin sytytystulpat (ajetun näköiset mutta eivät karstaiset), Tulpanjohdot näytti olevan eristeidensä puolesta ihan ok, virranjakajan kansi ja pyörijä terveen näköiset (aika uuden oloiset), katkojan kärjet hyväkuntoiset (reiällistä mallia, joista mulla on hyviä kokemuksia Fiat 127:n kera) ja kärkivälikin ohjearvossaan. Sytytysennakon säädön olen tottunut tekemään korvakuulolta, joten pata käymään ja kokeilemaan. Metodinihan menee siten, että kone ei saa empiä tai yskähdellä, kun kaasua painetaan nopeasti, vaan moottorin pitää lähteä ottamaan kierroksia herkästi. Tällä perstuntuma säädöllä ennakkoa lisää ja koeajolle. Jopa alkoi 99 kulkemaan. Empiminen ja putskahtelu hävisi tiehensä. Nyt voi painaa kaasun pohjaan ihan surutta tilanteessa kuin tilanteessa, eikä käy nykimään tai putskamaan. :D

Ps. valokuvia en ehtiny näpsimään, eikäpä sateisella säällä ole muutenkaan kiva kuvata. Nyt parempaa rattia pesemään, jotta on mukavampi käännellä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

lucaf kirjoitti:
lisäys: ja takaluukun kahvan kanssa sit varovasti mikko :) tyyppivika, murtuu juuresta helposti, eikä sen jälkeen kestä nostamista.

lisäys: tahtoo nähdä lisäkuvia edesta, sivusta, sisältä... :)
Joo, se on jo murtunut. Mie jo mietiskelenkin, mitä sille oikein tekisi?

Kuvia tulee, kunhan tässä keretään :D Meinasin ulkoiluttaa pirssiä (huom. ei enää kosla) jossain rivitalon parkkipaikkaa nätimmällä paikalla ja kuvata.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mertmi kirjoitti: Joo, se on jo murtunut. Mie jo mietiskelenkin, mitä sille oikein tekisi?
itse en ole tietoinen toimivista korjausoperaatioista. itselleni etsin varaosa-autosta uuden tilalle. kaikista romutukseen menevistä 70 luvun combicoupeista pitäs ottaa aina ehjät takaluukun kahvat talteen, alkavat kai kohta olla harvinaisuuksia.

sen verran oli taas eilen fiilikset päällä että piti käydä huseeraamassa omassa CC:ssä :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Konehuoneen puolelta pari fotoa:

Kuva

Kuva

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hyvin pesty, mäkin pesen aina ensimmäiseksi moottoritilan ennenkuin lähden edes sitä tutkimaan, ja näytti muutenkin tosi siistiltä tuo kone :D
Turha sitä on itseänsä liata turhaan, on aivan käsittämätöntä miksei konehuoneista pidetä parempaa huolta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

heh, mulla ainakin on konehuone usein puhtaampi kuin ulkoa päin :wink:
on vaan niiin mukava kun se on puhdas ja kiiltävä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti: Turha sitä on itseänsä liata turhaan, on aivan käsittämätöntä miksei konehuoneista pidetä parempaa huolta.
no yks syy on esim se et on peukalo keskellä kämmentä: ostin viime kesänä autotarvikeliikkeestä hienon näköisen moottorinpesu sprayn. oli komia vihree etiketti, olin varma että koneeni kiiltää uuden lailla kun sitä ruiskutan. no, sitä sitten sumuteltiin sinne ja sen jälkeen mietin että mitäs ny. eihän mulla painepesuria ollut. epätoivoisena sumutinpullon ja keittiöharjan kanssa huuhtelemaan, eihän siitä mitään tullut, meni suttuisemmaksi vain :( :(
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Arvaas Luca, oliko fiiliksiä, ku eilen ajoin satkun perässä 99:llä. En perhana ole kertaakaan ajanu satkuni perässä ja se peijakas näytti muutes tosi hyvältä. :)
Jep, näköhavaintojen lisäksi kuulohavainnot voivat saada aikaan saabistilla erektion, pikkukaasulla niin siistiääninen satkuni osaa pitää kunnon rähinät polkiessa kohtalaisen kuuluvien sihahdusten kera pykälää vaihtaessa... ja ne rähinät moottorijarrutuksella, ei hillitöntä mutta kuulee että jotain on vakiosta poikkeavaa.

Harmi vaan että kulkineen pata on ihan finito.. polkiessa öljyt tulee pihalle huohottimesta, öljytikun reiästä ja kaikista mahdollisista muista raoista..


No, jospa se tuleva ajokki korvaisi nämä pienet "puutteet ja viat".. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin