Projekti TeeCeeäsS kuriin..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Hiano homma, ei köyhtyny vaasan airokanta! :D
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mistä porukka on noita uusia läppäkoteloita löytänyt?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jamppa kirjoitti:mistä porukka on noita uusia läppäkoteloita löytänyt?
Uusiahan saa kaupasta! :lol: Käytettyjä etsimällä. 8) Ilmoittele jos on tarvetta, tiedossa jokunen..
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Aeron uutena omistajana taidankin jatkaa tätä projektia, nimittäin kuinkas ollakkaan tcs yllätti minut kotimatkalla vaasasta kuopioon. Limb homeenhan se meni sellaset viis kertaa, tyypillistä meikäläisen tuuria! 8O

Alkujärkytyksen jälkeen otin ensimmäisenä työn alle tuon oikeanpuoleisen takapyörän abs-anturin kun siitä oli joskus vian pukannu. Anturi oli tod.pahasti muurautunut umpeen. Putsasin sen, koeajo kerkesi mennä jotain 30km ilman ongelmia, sitten taas tcs control loisti.

Tänään käytin auton tuolla merkkiliikkeen puolella, vikakoodit kerkesivät hätäseen lukea ja tulos oli seuraavanlainen: Trionic herjasi läpän asentotunnistimesta, sieltä ei muuta tullutkaan. Mutta ets oli sentään puheliaampi: tilapäisiä koodeja kaksi, 25720 ja 33450. Pysyvä koodi 783b0. Pitää taas miettiä miten tästä eteenpäin, ainakin mittauksia täytyy tehdä.

Neuvot ja vinkit otetaan mielihyvin vastaan...aero on pakko saada iskuun! :twisted: 8)
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Unohdin tuossa mainita että sen verran kerkesin jo hätäpäissäni remonttia tehdä että vaihdoin di-kasetin ja tulpat uuteen. Toissapäivänä nimittäin aero ei ollut halukas lähtemään käyntiin ja sammuili monta kertaa. Kaasua ei totellut millään, ja ensimmäiset kilometrit oli aikamoista nykimistä. Ajattelin että di-kasetin vaihdolla se ongelma poistuu...mutta ei. Tänään töistä lähtiessä sama juttu, ilmeisesti tämä tcs hässäkkä nyt juontaa juurensa aika laajalle...vai mikälie! :?: :cry:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Pitkästä aikaa, tiedän. :roll: Ohjelmaa ollut täälläpäin ihan riittävästi..

Mikä on nykytilanne, joko TCS-huolet on ratkaistu :?: (Näin että sulla oli dumppi mielessä jo tuossa.. :wink: )
Kiusallinen tarina tämä, ei kai siitä muuta voi sanoa. :?
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Jeh...onhan se kiusallista kieltämättä! :(

Tcs temppuilee edelleen, tällä hetkellä joutuu turvautumaan japsipeliin. Aero lähtee perjantaina jyväskylään Pro-car servicen pojille. Poistavat siitä tasapainoakselin ketjun ja koittavat saada tuon tcs:n vihdoin pelaamaan.

Käytin auton jo tuossa taannoin putkolalla, siellä calibroivat tcs:n, nollasivat vikakoodit jne. Sitten käytiin koeajolla ja auto toimi normaalisti, eikä vikakoodeja ainakaan heti ilmaantunut. Sittempä seuraavana aamuna taas limb homeen ja siitä eteenpäin lukemattomia kertoja.

Nyt auto on käytännössä jatkuvasti limpussa, kestää ajaa muutaman metrin kerrallaan. Lisäksi vielä tehopuolellekkin tuli ongelmia, ahdot nousee tuskallisen hitaasti eikä kulje peli ollenkaan! :cry:

Motivaatio on kieltämättä nyt koetuksella, toivottavasti jyväskylän reissu olis käänne parempaan suuntaan. Ois mahtava peli tää aeero kun vaan sais pelaamaan...
:(
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ok... Toivotaan yhdessä parasta, eli että luultavasti hommansa osaavat pojat saavat tuon nyt vihdoin kuriin sitten. Eikä maltaita rupea maksamaan. Nyt kun tulee talvi ja kaikkea niin tuosta systeemistähän saisi edes jotain hyötyä.. :|
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Joko Makella Aero on iskussa... eli saivatko PCS:n pojat TCS:n kuntoon?
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Ei ole valitettavasti aero kunnossa vieläkään...sille on tehty jo aikalailla monenlaista toimenpidettä, oli mm.pro-carilla kolmisen viikkoa, mut samana päivänä kun noudin auton kotia niin limppuunhan se rävähti. Tosin se oli toiminut melkein viikon verran siellä ongelmitta...abs ohjainyksikön vaihdon jälkeen, mutta kun vika on sellaista laatua että pahimmillaan menee melkein pari viikkoa että tcs control ei loista niin vianetsintä ei oo helppoa.

Minä tässä lähipäivinä kirjottelen kaikki toimenpiteet mitä tähän mennessä tehty, jos niistä tiedoista ois vaikka tulevaisuudessa jollekin hyötyä. On niin pirullinen tuo tcs etten oikein tiiä mitä pitäs sanoo...!

Nyt nimittäin auto on taas siinä tilassa että ei pahemmin kiinnosta ajella...limppuun menee heti kun kaasua edes hipasee. Ennen se ei sentään paikallaan härönny, nyt ei tartte auton olla ees liikkeessä. Kyllä osaa masentaa :cry:

Palaan asiaan kun saan taas koottua itteni!!! :x :evil: :twisted:
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Noniih, taidan tässä joutessani kertoilla jotain operaatioita mitä tonnarille tässä vaiheessa tehty. Elikkäs kun auto oli pro carilla, niin ensi töikseen poijjaat poisti siitä tasapainoakselin ketjun, samalla öljyn vaihdot motoriin ja vaihteistoon. Mitään yllätyksiä ei onneks sieltä ollut löytynyt...Motti on iskussaan!

Sitten alkokin se varsinainen savotta. Isatti kiinni oli Riku ( jos oikein muistan ) ajellut ja limb homea etsinyt. Tokihan se limppu sitten olikin näyttäytyny useaanki otteeseen, joskus nopeemmin ja joskus oli vaatinu ajoo aika reippaastikkin. Kaksi kertaa peräkkäin oli vikakoodi tullu oik.takanurkan abs-anturilta, jotenka sen vaihtoa vakavasti harkittiin. ( Samainen anturi oli muistaakseni antanut koodin jo edellisen omistajan aikana ), mutta Riku oli kumminkin vielä ajellut lisää limppuja, ja seuraavaksi koodiksi olikin ilmestynyt juurikin seuraavanlainen: yhteys abs/tcs katkeilee. Sitten olivatten vaihtaneet abs yksikön purkutonnarista joka heillä onneksi sattui olemaan pihassa. Sen toimenpiteen jälkeen oli auto toiminut täysin ainakin neljää päivää ja parisataa kilsaa, jotenka eläteltiin jo toiveita että vika löytyi.

Sittempä kävin hakemassa auton pois, ja samana iltana sitten kotipuolessa limbbu taas nasahti. Tokihan se kesti tulla Jyväskylästä Kuopioon asti, meikäläisen tuurilla.

Sitten taas pähkäiltiin että mitä seuraavaksi, ja tilasin sitten Pro-Carilta uuden abs-anturin ja samalla jarrusetin joka Rikulla oli sopivasti hyllyssä. Ilmeisestikkin joku oli sen kokoonpanon tilannu, ( aten uritetut levyt eteen +taakse, eteen Ebc:n red stuffit, taakse green stuffit ) ja jättäny lunastamatta. Sain kyseisen setin sitten mielestäni sopuhintaan niin ajattelin sitten ottaa sen samaan konkurssiin, ohan tämä pirssi nielly jo kaikki rahat muutenki.

Sittenhän sitä Joensuussa parin kovanluokan Saabistin hallilla vaihettiin pysäyttimet joka nurkkaan, samalla huolella putsattiin ne antureiden "tunnistin hampaat" ja vaihettiin se temppuillut anturi. Rempan jälkeisenä päivänä, kun kovan työn aiheuttamat allergiset reaktiot helpotti, ajeltiin auto isatin pistokkeeseen ja nollattiin vikakoodit.

Siitä eteenpäin taidettiin päästä viisi päivää ilman ongelmia, auto toimi ja kulki hienosti. Sitten alkoi taas tämä limpputivoli, joka nyt on niin sietämättömän vittumainen että piti jättää auto kokonaan rauhaan vähäksi aikaa. Eipä siinä auttanut kun soittaa sadatta kertaa ProoRikulle ja tilata siitä niitten purkuautosta tcs läppäkotelo ja ets:n ohjainyksikkö.

Keskiviikkona taas suuntaan Joensuuhun, siellä onneksi on yhdellä korjaamolla se Pro-Carin entinen isat, sen avulla vaan ruvetaan koodeja kattomaan ja palikkaa vaihtamaan. Ainut lohtu tässä vaiheessa on se, että suurinpiirtein kaikki osat alkaa olla kohta läpikäyty/vaihdettu uuteen, joten luulisi sen perkeleen vian jo kohtasillään löytyvän.

Tässäpä tähän astiset kuulumiset noin pääpiirteissään, vielä tuosta unohtu mainita kaikki lukemattomat alipaine letkujen/ johtojen ja liitoksien tarkastelut ja takaiskuventtiilin sun muiden "pienempien" palikoiden vaihdot.

Erikeen on kiiteltävä ProCarin loistavaa palvelua. Yhtä joustavaa ja hyvää palvelua tuskin löytyy mistään. Kiitos ja kumarrus siis sinne.

Kirjottelen taas loppuviikosta kunhan seuraavat remontit on tehty. :roll:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tuntuuhan tässä jo pahalta että pitikin raahata se koko auto maahan.. Kuva

Mutta pidetään peukkuja ja eiköhän se vika siitä kohta löydy, lopulta. Onhan se kuitenkin vain auto eikä mikään yliluonnollinen keksintö... :?
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Totta, kyllä sen vian täytyy löytyä. Periksi ei ainakaan anneta, auto on päätetty laittaa kuntoon eli ei tässä ole paljon vaihtoehtoja.

Eikä siinä, pakko myöntää että vaikka tämä kyseinen yksilö onkin kiukutellut enempi ku muut yhteensä, niin silti auto on vienyt minun sydämen ihan täysin! :D

Nimittäin niinä hetkinä kun tcs ei temppuile niin auto on aivan mahtava kaikilta osin, vielä kun saa ( joskus tulevaisuudessa ) maptunilta kilkkeitä niin kyllä sitten kelpaa. Kuitenkin auto on tcs:sää lukuunottamatta todella hienossa kunnossa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tiedän...ei ole kyllä moni Aero säilynyt tuolla tavalla.

Oliko muuten eroa havaittavissa ketjun poiston jälkeen? (kulku, reagointi) :roll:
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Varmastikkin selkein ero on ainoastaan koneen äänessä, kone käy huomattavasti siistimmin. Se ketju rallatti välillä jo suht ikävästi.

Kulku/käytöspuolella en niinkään ole eroa huomannut, mutta sitä mieltä olen että ehdottomasti kannattava homma. Eipähän tarvi siitä enään murehtia. :roll:
Vastaa Viestiin