Projekti TeeCeeäsS kuriin..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Aeron uutena omistajana taidankin jatkaa tätä projektia, nimittäin kuinkas ollakkaan tcs yllätti minut kotimatkalla vaasasta kuopioon. Limb homeenhan se meni sellaset viis kertaa, tyypillistä meikäläisen tuuria!
Alkujärkytyksen jälkeen otin ensimmäisenä työn alle tuon oikeanpuoleisen takapyörän abs-anturin kun siitä oli joskus vian pukannu. Anturi oli tod.pahasti muurautunut umpeen. Putsasin sen, koeajo kerkesi mennä jotain 30km ilman ongelmia, sitten taas tcs control loisti.
Tänään käytin auton tuolla merkkiliikkeen puolella, vikakoodit kerkesivät hätäseen lukea ja tulos oli seuraavanlainen: Trionic herjasi läpän asentotunnistimesta, sieltä ei muuta tullutkaan. Mutta ets oli sentään puheliaampi: tilapäisiä koodeja kaksi, 25720 ja 33450. Pysyvä koodi 783b0. Pitää taas miettiä miten tästä eteenpäin, ainakin mittauksia täytyy tehdä.
Neuvot ja vinkit otetaan mielihyvin vastaan...aero on pakko saada iskuun!
Alkujärkytyksen jälkeen otin ensimmäisenä työn alle tuon oikeanpuoleisen takapyörän abs-anturin kun siitä oli joskus vian pukannu. Anturi oli tod.pahasti muurautunut umpeen. Putsasin sen, koeajo kerkesi mennä jotain 30km ilman ongelmia, sitten taas tcs control loisti.
Tänään käytin auton tuolla merkkiliikkeen puolella, vikakoodit kerkesivät hätäseen lukea ja tulos oli seuraavanlainen: Trionic herjasi läpän asentotunnistimesta, sieltä ei muuta tullutkaan. Mutta ets oli sentään puheliaampi: tilapäisiä koodeja kaksi, 25720 ja 33450. Pysyvä koodi 783b0. Pitää taas miettiä miten tästä eteenpäin, ainakin mittauksia täytyy tehdä.
Neuvot ja vinkit otetaan mielihyvin vastaan...aero on pakko saada iskuun!
Unohdin tuossa mainita että sen verran kerkesin jo hätäpäissäni remonttia tehdä että vaihdoin di-kasetin ja tulpat uuteen. Toissapäivänä nimittäin aero ei ollut halukas lähtemään käyntiin ja sammuili monta kertaa. Kaasua ei totellut millään, ja ensimmäiset kilometrit oli aikamoista nykimistä. Ajattelin että di-kasetin vaihdolla se ongelma poistuu...mutta ei. Tänään töistä lähtiessä sama juttu, ilmeisesti tämä tcs hässäkkä nyt juontaa juurensa aika laajalle...vai mikälie!
Jeh...onhan se kiusallista kieltämättä!
Tcs temppuilee edelleen, tällä hetkellä joutuu turvautumaan japsipeliin. Aero lähtee perjantaina jyväskylään Pro-car servicen pojille. Poistavat siitä tasapainoakselin ketjun ja koittavat saada tuon tcs:n vihdoin pelaamaan.
Käytin auton jo tuossa taannoin putkolalla, siellä calibroivat tcs:n, nollasivat vikakoodit jne. Sitten käytiin koeajolla ja auto toimi normaalisti, eikä vikakoodeja ainakaan heti ilmaantunut. Sittempä seuraavana aamuna taas limb homeen ja siitä eteenpäin lukemattomia kertoja.
Nyt auto on käytännössä jatkuvasti limpussa, kestää ajaa muutaman metrin kerrallaan. Lisäksi vielä tehopuolellekkin tuli ongelmia, ahdot nousee tuskallisen hitaasti eikä kulje peli ollenkaan!
Motivaatio on kieltämättä nyt koetuksella, toivottavasti jyväskylän reissu olis käänne parempaan suuntaan. Ois mahtava peli tää aeero kun vaan sais pelaamaan...
Tcs temppuilee edelleen, tällä hetkellä joutuu turvautumaan japsipeliin. Aero lähtee perjantaina jyväskylään Pro-car servicen pojille. Poistavat siitä tasapainoakselin ketjun ja koittavat saada tuon tcs:n vihdoin pelaamaan.
Käytin auton jo tuossa taannoin putkolalla, siellä calibroivat tcs:n, nollasivat vikakoodit jne. Sitten käytiin koeajolla ja auto toimi normaalisti, eikä vikakoodeja ainakaan heti ilmaantunut. Sittempä seuraavana aamuna taas limb homeen ja siitä eteenpäin lukemattomia kertoja.
Nyt auto on käytännössä jatkuvasti limpussa, kestää ajaa muutaman metrin kerrallaan. Lisäksi vielä tehopuolellekkin tuli ongelmia, ahdot nousee tuskallisen hitaasti eikä kulje peli ollenkaan!
Motivaatio on kieltämättä nyt koetuksella, toivottavasti jyväskylän reissu olis käänne parempaan suuntaan. Ois mahtava peli tää aeero kun vaan sais pelaamaan...
Ei ole valitettavasti aero kunnossa vieläkään...sille on tehty jo aikalailla monenlaista toimenpidettä, oli mm.pro-carilla kolmisen viikkoa, mut samana päivänä kun noudin auton kotia niin limppuunhan se rävähti. Tosin se oli toiminut melkein viikon verran siellä ongelmitta...abs ohjainyksikön vaihdon jälkeen, mutta kun vika on sellaista laatua että pahimmillaan menee melkein pari viikkoa että tcs control ei loista niin vianetsintä ei oo helppoa.
Minä tässä lähipäivinä kirjottelen kaikki toimenpiteet mitä tähän mennessä tehty, jos niistä tiedoista ois vaikka tulevaisuudessa jollekin hyötyä. On niin pirullinen tuo tcs etten oikein tiiä mitä pitäs sanoo...!
Nyt nimittäin auto on taas siinä tilassa että ei pahemmin kiinnosta ajella...limppuun menee heti kun kaasua edes hipasee. Ennen se ei sentään paikallaan härönny, nyt ei tartte auton olla ees liikkeessä. Kyllä osaa masentaa
Palaan asiaan kun saan taas koottua itteni!!!
Minä tässä lähipäivinä kirjottelen kaikki toimenpiteet mitä tähän mennessä tehty, jos niistä tiedoista ois vaikka tulevaisuudessa jollekin hyötyä. On niin pirullinen tuo tcs etten oikein tiiä mitä pitäs sanoo...!
Nyt nimittäin auto on taas siinä tilassa että ei pahemmin kiinnosta ajella...limppuun menee heti kun kaasua edes hipasee. Ennen se ei sentään paikallaan härönny, nyt ei tartte auton olla ees liikkeessä. Kyllä osaa masentaa
Palaan asiaan kun saan taas koottua itteni!!!
Noniih, taidan tässä joutessani kertoilla jotain operaatioita mitä tonnarille tässä vaiheessa tehty. Elikkäs kun auto oli pro carilla, niin ensi töikseen poijjaat poisti siitä tasapainoakselin ketjun, samalla öljyn vaihdot motoriin ja vaihteistoon. Mitään yllätyksiä ei onneks sieltä ollut löytynyt...Motti on iskussaan!
Sitten alkokin se varsinainen savotta. Isatti kiinni oli Riku ( jos oikein muistan ) ajellut ja limb homea etsinyt. Tokihan se limppu sitten olikin näyttäytyny useaanki otteeseen, joskus nopeemmin ja joskus oli vaatinu ajoo aika reippaastikkin. Kaksi kertaa peräkkäin oli vikakoodi tullu oik.takanurkan abs-anturilta, jotenka sen vaihtoa vakavasti harkittiin. ( Samainen anturi oli muistaakseni antanut koodin jo edellisen omistajan aikana ), mutta Riku oli kumminkin vielä ajellut lisää limppuja, ja seuraavaksi koodiksi olikin ilmestynyt juurikin seuraavanlainen: yhteys abs/tcs katkeilee. Sitten olivatten vaihtaneet abs yksikön purkutonnarista joka heillä onneksi sattui olemaan pihassa. Sen toimenpiteen jälkeen oli auto toiminut täysin ainakin neljää päivää ja parisataa kilsaa, jotenka eläteltiin jo toiveita että vika löytyi.
Sittempä kävin hakemassa auton pois, ja samana iltana sitten kotipuolessa limbbu taas nasahti. Tokihan se kesti tulla Jyväskylästä Kuopioon asti, meikäläisen tuurilla.
Sitten taas pähkäiltiin että mitä seuraavaksi, ja tilasin sitten Pro-Carilta uuden abs-anturin ja samalla jarrusetin joka Rikulla oli sopivasti hyllyssä. Ilmeisestikkin joku oli sen kokoonpanon tilannu, ( aten uritetut levyt eteen +taakse, eteen Ebc:n red stuffit, taakse green stuffit ) ja jättäny lunastamatta. Sain kyseisen setin sitten mielestäni sopuhintaan niin ajattelin sitten ottaa sen samaan konkurssiin, ohan tämä pirssi nielly jo kaikki rahat muutenki.
Sittenhän sitä Joensuussa parin kovanluokan Saabistin hallilla vaihettiin pysäyttimet joka nurkkaan, samalla huolella putsattiin ne antureiden "tunnistin hampaat" ja vaihettiin se temppuillut anturi. Rempan jälkeisenä päivänä, kun kovan työn aiheuttamat allergiset reaktiot helpotti, ajeltiin auto isatin pistokkeeseen ja nollattiin vikakoodit.
Siitä eteenpäin taidettiin päästä viisi päivää ilman ongelmia, auto toimi ja kulki hienosti. Sitten alkoi taas tämä limpputivoli, joka nyt on niin sietämättömän vittumainen että piti jättää auto kokonaan rauhaan vähäksi aikaa. Eipä siinä auttanut kun soittaa sadatta kertaa ProoRikulle ja tilata siitä niitten purkuautosta tcs läppäkotelo ja ets:n ohjainyksikkö.
Keskiviikkona taas suuntaan Joensuuhun, siellä onneksi on yhdellä korjaamolla se Pro-Carin entinen isat, sen avulla vaan ruvetaan koodeja kattomaan ja palikkaa vaihtamaan. Ainut lohtu tässä vaiheessa on se, että suurinpiirtein kaikki osat alkaa olla kohta läpikäyty/vaihdettu uuteen, joten luulisi sen perkeleen vian jo kohtasillään löytyvän.
Tässäpä tähän astiset kuulumiset noin pääpiirteissään, vielä tuosta unohtu mainita kaikki lukemattomat alipaine letkujen/ johtojen ja liitoksien tarkastelut ja takaiskuventtiilin sun muiden "pienempien" palikoiden vaihdot.
Erikeen on kiiteltävä ProCarin loistavaa palvelua. Yhtä joustavaa ja hyvää palvelua tuskin löytyy mistään. Kiitos ja kumarrus siis sinne.
Kirjottelen taas loppuviikosta kunhan seuraavat remontit on tehty.
Sitten alkokin se varsinainen savotta. Isatti kiinni oli Riku ( jos oikein muistan ) ajellut ja limb homea etsinyt. Tokihan se limppu sitten olikin näyttäytyny useaanki otteeseen, joskus nopeemmin ja joskus oli vaatinu ajoo aika reippaastikkin. Kaksi kertaa peräkkäin oli vikakoodi tullu oik.takanurkan abs-anturilta, jotenka sen vaihtoa vakavasti harkittiin. ( Samainen anturi oli muistaakseni antanut koodin jo edellisen omistajan aikana ), mutta Riku oli kumminkin vielä ajellut lisää limppuja, ja seuraavaksi koodiksi olikin ilmestynyt juurikin seuraavanlainen: yhteys abs/tcs katkeilee. Sitten olivatten vaihtaneet abs yksikön purkutonnarista joka heillä onneksi sattui olemaan pihassa. Sen toimenpiteen jälkeen oli auto toiminut täysin ainakin neljää päivää ja parisataa kilsaa, jotenka eläteltiin jo toiveita että vika löytyi.
Sittempä kävin hakemassa auton pois, ja samana iltana sitten kotipuolessa limbbu taas nasahti. Tokihan se kesti tulla Jyväskylästä Kuopioon asti, meikäläisen tuurilla.
Sitten taas pähkäiltiin että mitä seuraavaksi, ja tilasin sitten Pro-Carilta uuden abs-anturin ja samalla jarrusetin joka Rikulla oli sopivasti hyllyssä. Ilmeisestikkin joku oli sen kokoonpanon tilannu, ( aten uritetut levyt eteen +taakse, eteen Ebc:n red stuffit, taakse green stuffit ) ja jättäny lunastamatta. Sain kyseisen setin sitten mielestäni sopuhintaan niin ajattelin sitten ottaa sen samaan konkurssiin, ohan tämä pirssi nielly jo kaikki rahat muutenki.
Sittenhän sitä Joensuussa parin kovanluokan Saabistin hallilla vaihettiin pysäyttimet joka nurkkaan, samalla huolella putsattiin ne antureiden "tunnistin hampaat" ja vaihettiin se temppuillut anturi. Rempan jälkeisenä päivänä, kun kovan työn aiheuttamat allergiset reaktiot helpotti, ajeltiin auto isatin pistokkeeseen ja nollattiin vikakoodit.
Siitä eteenpäin taidettiin päästä viisi päivää ilman ongelmia, auto toimi ja kulki hienosti. Sitten alkoi taas tämä limpputivoli, joka nyt on niin sietämättömän vittumainen että piti jättää auto kokonaan rauhaan vähäksi aikaa. Eipä siinä auttanut kun soittaa sadatta kertaa ProoRikulle ja tilata siitä niitten purkuautosta tcs läppäkotelo ja ets:n ohjainyksikkö.
Keskiviikkona taas suuntaan Joensuuhun, siellä onneksi on yhdellä korjaamolla se Pro-Carin entinen isat, sen avulla vaan ruvetaan koodeja kattomaan ja palikkaa vaihtamaan. Ainut lohtu tässä vaiheessa on se, että suurinpiirtein kaikki osat alkaa olla kohta läpikäyty/vaihdettu uuteen, joten luulisi sen perkeleen vian jo kohtasillään löytyvän.
Tässäpä tähän astiset kuulumiset noin pääpiirteissään, vielä tuosta unohtu mainita kaikki lukemattomat alipaine letkujen/ johtojen ja liitoksien tarkastelut ja takaiskuventtiilin sun muiden "pienempien" palikoiden vaihdot.
Erikeen on kiiteltävä ProCarin loistavaa palvelua. Yhtä joustavaa ja hyvää palvelua tuskin löytyy mistään. Kiitos ja kumarrus siis sinne.
Kirjottelen taas loppuviikosta kunhan seuraavat remontit on tehty.
Totta, kyllä sen vian täytyy löytyä. Periksi ei ainakaan anneta, auto on päätetty laittaa kuntoon eli ei tässä ole paljon vaihtoehtoja.
Eikä siinä, pakko myöntää että vaikka tämä kyseinen yksilö onkin kiukutellut enempi ku muut yhteensä, niin silti auto on vienyt minun sydämen ihan täysin!
Nimittäin niinä hetkinä kun tcs ei temppuile niin auto on aivan mahtava kaikilta osin, vielä kun saa ( joskus tulevaisuudessa ) maptunilta kilkkeitä niin kyllä sitten kelpaa. Kuitenkin auto on tcs:sää lukuunottamatta todella hienossa kunnossa.
Eikä siinä, pakko myöntää että vaikka tämä kyseinen yksilö onkin kiukutellut enempi ku muut yhteensä, niin silti auto on vienyt minun sydämen ihan täysin!
Nimittäin niinä hetkinä kun tcs ei temppuile niin auto on aivan mahtava kaikilta osin, vielä kun saa ( joskus tulevaisuudessa ) maptunilta kilkkeitä niin kyllä sitten kelpaa. Kuitenkin auto on tcs:sää lukuunottamatta todella hienossa kunnossa.