Hyvin nosti ainaskin toi toinen 99:n H-kone öljynpaineet. Ensialkuun säikäytti, kun valo ei toiminut ollenkaan, mutta sitten tajusin, ettei öljynpaineanturi ole ehjä. Sehän nosti öljynpaineet starttaamalla.Myrkky kirjoitti:Sitä imuputken tiivistevammaista tonnaria lukuunottamatta on kaikissa remppaamissani saabin koneissa lähtenyt nostamaan paineet ihan muutamaan sekuntiin.Mertmi kirjoitti:Jänskättää kovin, että miten se lähtee nostamaan paineita...
Jos varmuuden maksimointi on lähellä sydäntä, niin kanavat täyteen öljyä tippakannulla ylimmästä mieleen juolahtavasta paikasta öljykanavaa minne vaan käsiksi pääsee(vanhassa tonnarissa se nokkien öljysuihkuputken juuri ja öljykellon reiästä täyttökin on parempi kuin ei mitään).
Annin kannenvaihto-projekti (kuvia...)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Osat ja tarvikkeet haalittu kasaan. Maanantaina aloitan urakan kuvien näpsimisellä...
P.S. Varmaan tulipalopakkaset ensi viikolla
EDIT: Ei tullu tulipalopakkasia vaan kivat asennuskelit heti aamusta
Niin no niin. Kansi on tempastu irti ja ei ihan noin kirjaimellisesti vaan ihan mutterit ja pultit löysäämällä. Ei yhtään paha homma, oli oikeastaan helpompaa kuin luulin, siis ainakin tuo purkaminen
Tässä niitä kuvia sitten kuten lupasin (testeineen ja arveluineen). Saa antaa palautetta...
Kansi irroitettu, "sarjat" jätin autoon kiinni ja Bahcolaisia on pitkin konehuonetta, ts. hallittu kaaos
Omasta mielestä aika ryönäset laet männissä, karstaa???
406tkm ajettu
Näiden pitäis löytää tiensä konehuoneeseen, tosin vasara saa jäädä pois, kun on tiivisteen naputusta varten
Kansi irroitettuna, yksi venttiili erottuu joukosta
2. sylinterin palotila lähempää, kansi halki?
Oman mietinnän tuloksena olen pähkäillyt, että kansi on halki 2. sylinterin kohdalta. Se kumpi tuo valkoinen venttiili on (pako vai imu) niin minulla ei ihan rehellisesti mitään hajua. Lisäksi katsoin, että sylinterien laet ja palotilat kannessa on karstaiset ja luulisin sen johtuvan lyhyistä ajomatkoista (paljon imu päällä ajoa) tai siitä, että autolla ei ole ajettu pitkää matka-ajoa helvetin aikaan, yli vuosi sitten.
Kaiken lisäksi karstan määrässä on eroja ja sen uskoisin johtuvan siitä, että ruiskun nokan asensin suoraan kaasarinokan tilalle välyksiä säätämättä, saatika tarkastamatta. Kun hain remontissa olleen kannen Kokkolasta oli venttiilisäätö juuri kesken ja silloin näin, että eri venttiilien kohdalla oli suuria eroja välyksissä. Moottorihiomon työntekijä kertoi, että vaikka välys on sama voi nokassa olla suuria eroja (perusympyrä jne.). Joten olisikohan tämä kansivaurio omasta tyhmyydestä ja saamattomuudesta johtuvaa?
P.S. Varmaan tulipalopakkaset ensi viikolla
EDIT: Ei tullu tulipalopakkasia vaan kivat asennuskelit heti aamusta
Niin no niin. Kansi on tempastu irti ja ei ihan noin kirjaimellisesti vaan ihan mutterit ja pultit löysäämällä. Ei yhtään paha homma, oli oikeastaan helpompaa kuin luulin, siis ainakin tuo purkaminen
Tässä niitä kuvia sitten kuten lupasin (testeineen ja arveluineen). Saa antaa palautetta...
Kansi irroitettu, "sarjat" jätin autoon kiinni ja Bahcolaisia on pitkin konehuonetta, ts. hallittu kaaos
Omasta mielestä aika ryönäset laet männissä, karstaa???
406tkm ajettu
Näiden pitäis löytää tiensä konehuoneeseen, tosin vasara saa jäädä pois, kun on tiivisteen naputusta varten
Kansi irroitettuna, yksi venttiili erottuu joukosta
2. sylinterin palotila lähempää, kansi halki?
Oman mietinnän tuloksena olen pähkäillyt, että kansi on halki 2. sylinterin kohdalta. Se kumpi tuo valkoinen venttiili on (pako vai imu) niin minulla ei ihan rehellisesti mitään hajua. Lisäksi katsoin, että sylinterien laet ja palotilat kannessa on karstaiset ja luulisin sen johtuvan lyhyistä ajomatkoista (paljon imu päällä ajoa) tai siitä, että autolla ei ole ajettu pitkää matka-ajoa helvetin aikaan, yli vuosi sitten.
Kaiken lisäksi karstan määrässä on eroja ja sen uskoisin johtuvan siitä, että ruiskun nokan asensin suoraan kaasarinokan tilalle välyksiä säätämättä, saatika tarkastamatta. Kun hain remontissa olleen kannen Kokkolasta oli venttiilisäätö juuri kesken ja silloin näin, että eri venttiilien kohdalla oli suuria eroja välyksissä. Moottorihiomon työntekijä kertoi, että vaikka välys on sama voi nokassa olla suuria eroja (perusympyrä jne.). Joten olisikohan tämä kansivaurio omasta tyhmyydestä ja saamattomuudesta johtuvaa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Karstattomat palotilat kertoo vaan siitä että luonnon oma vesiruisku on toiminut, eli jäähdytysnestettä palotilassa (Hassua että taasen 3. pytyn mäntä näyttää puhtaimmalta.)
Mistä kohtaa kansi on halki? Putsaa karstat pois jollain pehmeällä metallisella harjalla, esim. messinkinen porakoneseen kiinnitettävä (avuksi jotain liuotinta jne). Sen jälkeen tutkit näkyykö kannessa mitään silmin nähtäviä halkeamia. Oletko kannentiivistetta sen tärkemmin tutkinut? Suosittelisin tutkimaan sitä 2. pytyn alueelta tai laittamaan paikasta kuvan esille.
En usko että väärä välys kantta halkaisee, kolkottaisi vaan enemmän tai vähemmän. Tosin jos välystä ei ole ollenkaan ja venttiilit jäävät jopa kantamaan niin silloin on odotettavissa palaneita seetejä.
Pakoventtiili on se pienempi, selviää helposti kanavia tutkimallakin...
Mistä kohtaa kansi on halki? Putsaa karstat pois jollain pehmeällä metallisella harjalla, esim. messinkinen porakoneseen kiinnitettävä (avuksi jotain liuotinta jne). Sen jälkeen tutkit näkyykö kannessa mitään silmin nähtäviä halkeamia. Oletko kannentiivistetta sen tärkemmin tutkinut? Suosittelisin tutkimaan sitä 2. pytyn alueelta tai laittamaan paikasta kuvan esille.
En usko että väärä välys kantta halkaisee, kolkottaisi vaan enemmän tai vähemmän. Tosin jos välystä ei ole ollenkaan ja venttiilit jäävät jopa kantamaan niin silloin on odotettavissa palaneita seetejä.
Pakoventtiili on se pienempi, selviää helposti kanavia tutkimallakin...
3. sylinterin mäntä hieman "puhdistui", kun putsasin kannenpulttien kierteet lohkosta Würthin puhdistussprayllä ja sitä pääsi hieman sylinteriin vaikka koitin rätillä suojata. Pyyhin sprayt pois sylinteristä ja mäntäkin puhdistui.
En ole tuota vanhaa kantta vielä sen kummemmin katsonut mistä kohtaa on halki. Tosin kantta pois ottaessa 2. sylinterissä oli pikkuisen nestettä mutta hankala sanoa onko valunut kantta irroittaessa vai valunut halkeamasta. Männän lakia en sen kummemmin sitten putsannut karstoista. Pitää käydä joskus pidempi ajolenkki, vaikka katsomassa miten Kemijärvellä liikennevalot vaihtuu
Nyt on kuiten korjattu kansi paikoillaan ja auto on kerran käytetty lämpimäksi sekä kansi on jälkiristetty. Kanteen laitoin kupeille, laakereille, nokka-akselille jne. tippakannulla öljyä ja starttasin autoa ilman käynnistysvirtaa, että öljyt nousee. Sitten laitoin puolaan piuhat kiinni ja starttasin ilman imua, kun bensaa tietenkin menee. Auto starttasi pitkän starttauksen jälkeen ja kävi muutaman sekunnin. Sen jälkeen imu päällä ja hyvin pörähti käyntiin. Hieman raskaasti kävi mutta lämmetessään parani. Muutaman kerran annoin termarin aueta, että ilmat tulee jäähdytysjärjestelmästä pois. Hyvin tuo taisi mennä, kun auto ei edes yrittänyt nostaa lämpöjä, ei edes niin ylös et flekti olis käynnistynyt.
Venttiilikopan ja imusarjan tiivisteet (laitoin vesikanavan kohdalle liian vähän tiivisteliimaa, tippasee), öljyt, öljynsuodatin ja ilmansuodatin pitäisi vielä vaihtaa tämän kuun aikana. Maaliskuuksi olisi tarkoitus ottaa Anni liikenteeseen ja käyttää konttorilla. Sen jälkeen pääsee taas tallikoristeeksi, kuukausi seisonnassa/viikko tai pari ajossa. Voipi vaan taas olla, että on kesän ajossa, kuten viime kesänä
Ennen jälkikiristystä
Pientä huoltoa vielä, aika porno tuo uusi pakosarjan tiiviste/lämpösuoja
En ole tuota vanhaa kantta vielä sen kummemmin katsonut mistä kohtaa on halki. Tosin kantta pois ottaessa 2. sylinterissä oli pikkuisen nestettä mutta hankala sanoa onko valunut kantta irroittaessa vai valunut halkeamasta. Männän lakia en sen kummemmin sitten putsannut karstoista. Pitää käydä joskus pidempi ajolenkki, vaikka katsomassa miten Kemijärvellä liikennevalot vaihtuu
Nyt on kuiten korjattu kansi paikoillaan ja auto on kerran käytetty lämpimäksi sekä kansi on jälkiristetty. Kanteen laitoin kupeille, laakereille, nokka-akselille jne. tippakannulla öljyä ja starttasin autoa ilman käynnistysvirtaa, että öljyt nousee. Sitten laitoin puolaan piuhat kiinni ja starttasin ilman imua, kun bensaa tietenkin menee. Auto starttasi pitkän starttauksen jälkeen ja kävi muutaman sekunnin. Sen jälkeen imu päällä ja hyvin pörähti käyntiin. Hieman raskaasti kävi mutta lämmetessään parani. Muutaman kerran annoin termarin aueta, että ilmat tulee jäähdytysjärjestelmästä pois. Hyvin tuo taisi mennä, kun auto ei edes yrittänyt nostaa lämpöjä, ei edes niin ylös et flekti olis käynnistynyt.
Venttiilikopan ja imusarjan tiivisteet (laitoin vesikanavan kohdalle liian vähän tiivisteliimaa, tippasee), öljyt, öljynsuodatin ja ilmansuodatin pitäisi vielä vaihtaa tämän kuun aikana. Maaliskuuksi olisi tarkoitus ottaa Anni liikenteeseen ja käyttää konttorilla. Sen jälkeen pääsee taas tallikoristeeksi, kuukausi seisonnassa/viikko tai pari ajossa. Voipi vaan taas olla, että on kesän ajossa, kuten viime kesänä
Ennen jälkikiristystä
Pientä huoltoa vielä, aika porno tuo uusi pakosarjan tiiviste/lämpösuoja
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kävin äsken tallissa ja kokeilin käymään, hyvin rämähti käyntiin ja kaikilla pytyillä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No niin. Homma on saatu päätökseen, eihän se kestänyt kuin hetken. Tässä välissä on keritty Turbolle tekemään huoltoa yms. Anni on ajossa muutaman päivän, hieman notkistusajoa ja sitten takaisin talliin lepäämään. Kesällä jos ottaisi 2-3 kuukaudeksi ajoon.
Hyvin auto käy ja nätisti starttaa. Seokset ei ole aivan kohdillaan, kun tyhjäkäynnissä on pientä seilausta. Veto on edelleen nykimätöntä ja voisin jopa väittää hieman ripeämmäksi. Äänikin muuttui hieman miehisemmäksi vaikka se onkin toisarvoista, koska eipä sitä sieltä rokin pauhaamisen takaa juurikaan kuule. Kesällä olisi tarkoitus kokeilla 19eykk ennakkoa ja käyttää säädöissä. Että eiköhän sekin tule "raportoitua".
P.S. Uusi raidetangonpää odottaa asennusta Anniin, siitä sitten... ...okei, myönnetään että minusta on tullut laiska...
Hyvin auto käy ja nätisti starttaa. Seokset ei ole aivan kohdillaan, kun tyhjäkäynnissä on pientä seilausta. Veto on edelleen nykimätöntä ja voisin jopa väittää hieman ripeämmäksi. Äänikin muuttui hieman miehisemmäksi vaikka se onkin toisarvoista, koska eipä sitä sieltä rokin pauhaamisen takaa juurikaan kuule. Kesällä olisi tarkoitus kokeilla 19eykk ennakkoa ja käyttää säädöissä. Että eiköhän sekin tule "raportoitua".
P.S. Uusi raidetangonpää odottaa asennusta Anniin, siitä sitten... ...okei, myönnetään että minusta on tullut laiska...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001