Myrkyn sekalaiset projektit..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Maurin ja Sepon nokista olen molemmista kuullut hyvää enimmäkseen. Noita Maurin nokkia käyttävät paljon noissa opelin konesissa. Mutta toistaiseksi olen omani teettänyt tuolla R-koneistamolla Keravalla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

V-M kirjoitti:Maurin ja Sepon nokista olen molemmista kuullut hyvää enimmäkseen..

V-M
Näinpä, mut jos pitäs ruveta listaamaan sitä että kenen nokkia paljon tehneen nokista ei joskus olisi kuulunut huonoakin, niin tuskin löytyisi ainoatakaan seppää. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Myrkky kirjoitti:
V-M kirjoitti:Maurin ja Sepon nokista olen molemmista kuullut hyvää enimmäkseen..

V-M
Näinpä, mut jos pitäs ruveta listaamaan sitä että kenen nokkia paljon tehneen nokista ei joskus olisi kuulunut huonoakin, niin tuskin löytyisi ainoatakaan seppää. :)
Niinpä ja kun se nokka on vain yks osa konetta ja monesti se on se ainoo osa joka on ostettu muualta niin sitä on "helppo" syyttää vaikka vika on ollut ihan muualla tai annetussa speksissä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

V-M kirjoitti:
Niinpä ja kun se nokka on vain yks osa konetta ja monesti se on se ainoo osa joka on ostettu muualta niin sitä on "helppo" syyttää vaikka vika on ollut ihan muualla tai annetussa speksissä.

V-M
Jep, ja etenkin ensimmäisiä viriprojektejaan tekevät tuppaavat valitsemaan usein ihan liian rajuja nokkia. Jollei muu hengityselimistö ole nokan vaatimalla tasolla niin eihän se toimi. Kokonaisuus on tasan niin hyvä kun heikoin lenkki antaa periksi tai mitä eri lenkkien yhteensopivuus on.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Vauhtipyörä kelpuutettakoon käytettäväksi nyt 5.8kg:n painoisena(ellen saa jostain motivaatiota porailla pienemmällä poralla lisää), asetelma tulee saamaan vielä saman reikäjuustotuskäsittelyn.

Kuva
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Noppaa varten hankittu Contour-verhoillut penkit, pikkufiksillä erittäin siistit. Yllättävän hyvin lähtee kostealla fairy-rievulla tahrat penkeistä.

Kuva

Etupenkit pitää purkaa ja kuskinpenkistä korjata ompeleita sekä pestä verhoukset, sitten kasata ne 2-ovisen runkoihin kun viisiovisesta peräisin.


Kannen kasaaminen jäi tältä päivältä tekemättä kun ei kerenny pesemään sitä.. sen siitä saa kun jumittuu suustaan kiinni eikä osaa olla tunkematta näppejään muiden projekteihin.. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Onkos tuo vp tasapainotettu, vai meinaatko tasapainottaa. Paljos se laihtu kevennyksessä?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

hewidero kirjoitti:Onkos tuo vp tasapainotettu, vai meinaatko tasapainottaa. Paljos se laihtu kevennyksessä?
Eiköhän se käyne tasapainotuksessa asetelman kanssa limppuna, vaikkakin jokainen reikä mitä on porattu, on tehty melkoisella tarkkuudella aina kolmelle sivulle vauhtipyörää 120 asteen välein. Kokeilin jo istuttaa tuota kaverin rengastasapainokoneeseen, mut ei samperi löytyny tarpeeksi pientä kartiota.. :D

Painoahan tuolla oli alunperin 9.11kg ja nyt n.5.8kg, paineasetelma tulee myöskin saamaan uuden reikäjuustomaisen ulkonäön aikanaan, jahka pääsen taas kaverin pajalle pylväsporan joutaessa harrastekäyttöön tuotantokäytön sijaan.

Btw. Saiskohan tuon hihnapyörän ulkokehän veks siten, että saisi sorvattua ja istutettua pysyvästi kevytmetallisen tilalle? Saa tietty jos jättää sen kumin välistä poijes ja tekee lämpösovitteella.. mietintään meni sekin sit.. samperi kun projekti paisuu kuin pullataikina. :? 8O

Edit: Siis tuo VP:hän on toiselta puolelta sorvattu jäähdytysrivaksi ja melkoisesti tavaraa pois.. http://img.forum48.net/06/02/19/12534762953.jpg ..ja tämä kuva otettu ennen reikien poraamista.
Viimeksi muokannut Myrkky, Su Huhti 30, 2006 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Nuita paineasetelmia on muuten räjähelly kun niitä poraillaan, ainakin muunmerkkisissä tuntuvat kestävän poraamista ilmeisen huonosti. Pitääpä katella jos löydän linkkiä vielä aiheesta.. :roll:
Aki Peltola #1132
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Myrkky kirjoitti:Noppaa varten hankittu Contour-verhoillut penkit, pikkufiksillä erittäin siistit. Yllättävän hyvin lähtee kostealla fairy-rievulla tahrat penkeistä.
Itselläni on toisessa nopassa nuo vaaleat contourit ja ovat kyllä ihan pirun hyvännäköiset ainoa paha puoli on ettei takaistuimen istuinosa mahdu oikein kääntymään pystyyn selkänojaa alaslaskettaessa.

Niin outoa kun se onkin, tuntuu istuinosa olevan liian leveä takapanelien väliin? Tai sitten minulla on jotain outoa autossani...

Mutta varmaan noin pätevä mies kuten sinä keksii siihen jonkun hyvän patentin! :)
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Aksu900 kirjoitti:Nuita paineasetelmia on muuten räjähelly kun niitä poraillaan, ainakin muunmerkkisissä tuntuvat kestävän poraamista ilmeisen huonosti. Pitääpä katella jos löydän linkkiä vielä aiheesta.. :roll:
Kiitän vinkistä, meinaan kuitenkin uhmata kohtaloa ja murpyn lakia poraamalla tavaraa pois sieltä missä oletan sitä olevan lähinnä tuotantoteknisistä syistä. Ja saahan sillä katu-uskottavuutta kun räjäyttää koneen/voimansiirron jossain kylän rundilla.. :lol:


MikkoA kirjoitti: ...ainoa paha puoli on ettei takaistuimen istuinosa mahdu oikein kääntymään pystyyn selkänojaa alaslaskettaessa.
Entäs jos kokeilet irrottaa seuraavalla kerralla ne niskatuet.. :P :twisted: :twisted:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Myrkky kirjoitti: Kiitän vinkistä, meinaan kuitenkin uhmata kohtaloa ja murpyn lakia poraamalla tavaraa pois sieltä missä oletan sitä olevan lähinnä tuotantoteknisistä syistä. Ja saahan sillä katu-uskottavuutta kun räjäyttää koneen/voimansiirron jossain kylän rundilla.. :lol:
Oikein ja näissähän tuo ei onneksi aiheuta vammautumisen vaaraa autossa sisällä olijoille. :twisted:
Aki Peltola #1132
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Myrkky kirjoitti:

MikkoA kirjoitti: ...ainoa paha puoli on ettei takaistuimen istuinosa mahdu oikein kääntymään pystyyn selkänojaa alaslaskettaessa.
Entäs jos kokeilet irrottaa seuraavalla kerralla ne niskatuet.. :P :twisted: :twisted:
:lol:

Ei mutta ihan tosissaan. Takapenkin istuinosa ei mahdu nousemaan pystyyn. Tai se nousee pystyyn, mutta ei siirry eteenpäin vaan jää kaniin B-pilarien väliin. ja tietysti selkänoja ei sitten laskeudu ihan alas kun istuinosa ei ole etupenkkien selkänojissa kiinni.

ei jessus miten hienosti selitetty! 8O Taitaa olla aika mennä nukkumaan...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Aksu900 kirjoitti:
Oikein ja näissähän tuo ei onneksi aiheuta vammautumisen vaaraa autossa sisällä olijoille. :twisted:
Silläpä justiinsa meinasinkin uskaltaa kokeilla, kun ei tartte räjähdysmattoa ittensä suojaksi tällä moottori/voimansiirtopaketilla.
MikkoA kirjoitti:
Takapenkin istuinosa ei mahdu nousemaan pystyyn. Tai se nousee pystyyn, mutta ei siirry eteenpäin vaan jää kaniin B-pilarien väliin. ja tietysti selkänoja ei sitten laskeudu ihan alas kun istuinosa ei ole etupenkkien selkänojissa kiinni.
Se o sit kesän festareilla tyydyttävä bylsimään puolimakaavassa asennos.. eiku.. ups.. toivottavasti tuo "kämppis" ei lueskele näitä.. :oops: :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

No nyt se paviaani män ja pilikko kaasuttimet.. Kuva

Kuva

Ei liene vaikea arvata mitä on syntymässä.. ;)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin