Myrkyn sekalaiset projektit..
Maurin ja Sepon nokista olen molemmista kuullut hyvää enimmäkseen. Noita Maurin nokkia käyttävät paljon noissa opelin konesissa. Mutta toistaiseksi olen omani teettänyt tuolla R-koneistamolla Keravalla.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Näinpä, mut jos pitäs ruveta listaamaan sitä että kenen nokkia paljon tehneen nokista ei joskus olisi kuulunut huonoakin, niin tuskin löytyisi ainoatakaan seppää.V-M kirjoitti:Maurin ja Sepon nokista olen molemmista kuullut hyvää enimmäkseen..
V-M
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Niinpä ja kun se nokka on vain yks osa konetta ja monesti se on se ainoo osa joka on ostettu muualta niin sitä on "helppo" syyttää vaikka vika on ollut ihan muualla tai annetussa speksissä.Myrkky kirjoitti:Näinpä, mut jos pitäs ruveta listaamaan sitä että kenen nokkia paljon tehneen nokista ei joskus olisi kuulunut huonoakin, niin tuskin löytyisi ainoatakaan seppää.V-M kirjoitti:Maurin ja Sepon nokista olen molemmista kuullut hyvää enimmäkseen..
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jep, ja etenkin ensimmäisiä viriprojektejaan tekevät tuppaavat valitsemaan usein ihan liian rajuja nokkia. Jollei muu hengityselimistö ole nokan vaatimalla tasolla niin eihän se toimi. Kokonaisuus on tasan niin hyvä kun heikoin lenkki antaa periksi tai mitä eri lenkkien yhteensopivuus on.V-M kirjoitti:
Niinpä ja kun se nokka on vain yks osa konetta ja monesti se on se ainoo osa joka on ostettu muualta niin sitä on "helppo" syyttää vaikka vika on ollut ihan muualla tai annetussa speksissä.
V-M
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Noppaa varten hankittu Contour-verhoillut penkit, pikkufiksillä erittäin siistit. Yllättävän hyvin lähtee kostealla fairy-rievulla tahrat penkeistä.
Etupenkit pitää purkaa ja kuskinpenkistä korjata ompeleita sekä pestä verhoukset, sitten kasata ne 2-ovisen runkoihin kun viisiovisesta peräisin.
Kannen kasaaminen jäi tältä päivältä tekemättä kun ei kerenny pesemään sitä.. sen siitä saa kun jumittuu suustaan kiinni eikä osaa olla tunkematta näppejään muiden projekteihin..
Etupenkit pitää purkaa ja kuskinpenkistä korjata ompeleita sekä pestä verhoukset, sitten kasata ne 2-ovisen runkoihin kun viisiovisesta peräisin.
Kannen kasaaminen jäi tältä päivältä tekemättä kun ei kerenny pesemään sitä.. sen siitä saa kun jumittuu suustaan kiinni eikä osaa olla tunkematta näppejään muiden projekteihin..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Eiköhän se käyne tasapainotuksessa asetelman kanssa limppuna, vaikkakin jokainen reikä mitä on porattu, on tehty melkoisella tarkkuudella aina kolmelle sivulle vauhtipyörää 120 asteen välein. Kokeilin jo istuttaa tuota kaverin rengastasapainokoneeseen, mut ei samperi löytyny tarpeeksi pientä kartiota..hewidero kirjoitti:Onkos tuo vp tasapainotettu, vai meinaatko tasapainottaa. Paljos se laihtu kevennyksessä?
Painoahan tuolla oli alunperin 9.11kg ja nyt n.5.8kg, paineasetelma tulee myöskin saamaan uuden reikäjuustomaisen ulkonäön aikanaan, jahka pääsen taas kaverin pajalle pylväsporan joutaessa harrastekäyttöön tuotantokäytön sijaan.
Btw. Saiskohan tuon hihnapyörän ulkokehän veks siten, että saisi sorvattua ja istutettua pysyvästi kevytmetallisen tilalle? Saa tietty jos jättää sen kumin välistä poijes ja tekee lämpösovitteella.. mietintään meni sekin sit.. samperi kun projekti paisuu kuin pullataikina.
Edit: Siis tuo VP:hän on toiselta puolelta sorvattu jäähdytysrivaksi ja melkoisesti tavaraa pois.. http://img.forum48.net/06/02/19/12534762953.jpg ..ja tämä kuva otettu ennen reikien poraamista.
Viimeksi muokannut Myrkky, Su Huhti 30, 2006 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Itselläni on toisessa nopassa nuo vaaleat contourit ja ovat kyllä ihan pirun hyvännäköiset ainoa paha puoli on ettei takaistuimen istuinosa mahdu oikein kääntymään pystyyn selkänojaa alaslaskettaessa.Myrkky kirjoitti:Noppaa varten hankittu Contour-verhoillut penkit, pikkufiksillä erittäin siistit. Yllättävän hyvin lähtee kostealla fairy-rievulla tahrat penkeistä.
Niin outoa kun se onkin, tuntuu istuinosa olevan liian leveä takapanelien väliin? Tai sitten minulla on jotain outoa autossani...
Mutta varmaan noin pätevä mies kuten sinä keksii siihen jonkun hyvän patentin!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Kiitän vinkistä, meinaan kuitenkin uhmata kohtaloa ja murpyn lakia poraamalla tavaraa pois sieltä missä oletan sitä olevan lähinnä tuotantoteknisistä syistä. Ja saahan sillä katu-uskottavuutta kun räjäyttää koneen/voimansiirron jossain kylän rundilla..Aksu900 kirjoitti:Nuita paineasetelmia on muuten räjähelly kun niitä poraillaan, ainakin muunmerkkisissä tuntuvat kestävän poraamista ilmeisen huonosti. Pitääpä katella jos löydän linkkiä vielä aiheesta..
Entäs jos kokeilet irrottaa seuraavalla kerralla ne niskatuet..MikkoA kirjoitti: ...ainoa paha puoli on ettei takaistuimen istuinosa mahdu oikein kääntymään pystyyn selkänojaa alaslaskettaessa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Oikein ja näissähän tuo ei onneksi aiheuta vammautumisen vaaraa autossa sisällä olijoille.Myrkky kirjoitti: Kiitän vinkistä, meinaan kuitenkin uhmata kohtaloa ja murpyn lakia poraamalla tavaraa pois sieltä missä oletan sitä olevan lähinnä tuotantoteknisistä syistä. Ja saahan sillä katu-uskottavuutta kun räjäyttää koneen/voimansiirron jossain kylän rundilla..
Aki Peltola #1132
Myrkky kirjoitti:
Entäs jos kokeilet irrottaa seuraavalla kerralla ne niskatuet..MikkoA kirjoitti: ...ainoa paha puoli on ettei takaistuimen istuinosa mahdu oikein kääntymään pystyyn selkänojaa alaslaskettaessa.
Ei mutta ihan tosissaan. Takapenkin istuinosa ei mahdu nousemaan pystyyn. Tai se nousee pystyyn, mutta ei siirry eteenpäin vaan jää kaniin B-pilarien väliin. ja tietysti selkänoja ei sitten laskeudu ihan alas kun istuinosa ei ole etupenkkien selkänojissa kiinni.
ei jessus miten hienosti selitetty! Taitaa olla aika mennä nukkumaan...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Silläpä justiinsa meinasinkin uskaltaa kokeilla, kun ei tartte räjähdysmattoa ittensä suojaksi tällä moottori/voimansiirtopaketilla.Aksu900 kirjoitti:
Oikein ja näissähän tuo ei onneksi aiheuta vammautumisen vaaraa autossa sisällä olijoille.
Se o sit kesän festareilla tyydyttävä bylsimään puolimakaavassa asennos.. eiku.. ups.. toivottavasti tuo "kämppis" ei lueskele näitä..MikkoA kirjoitti:
Takapenkin istuinosa ei mahdu nousemaan pystyyn. Tai se nousee pystyyn, mutta ei siirry eteenpäin vaan jää kaniin B-pilarien väliin. ja tietysti selkänoja ei sitten laskeudu ihan alas kun istuinosa ei ole etupenkkien selkänojissa kiinni.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)