Sivu 2/4

Lähetetty: Ti Touko 02, 2006 20:33
Kirjoittaja gls
näin tuota 99:ä limingassa eilen ja hieno oli. mitkä jouset sulla on alla kun näytti kohtuu matalalta.. :)

Lähetetty: Ti Touko 02, 2006 21:21
Kirjoittaja arvi
täälläpä tuolla tulee aika paljon pyörittyä. Onhan tuo kaukaa katsottuna ihan nätin näkönen varsinkin nuilla vanteilla :D
Vakiojouset tuossa vissiinkin on alla tällä hetkellä... 50 sarjalaiset kumit tipautti tuota yllättävän paljon kun ei kämpän pihasta meinaa suoriutua kunnialla pois 8O
Tuuhan seuraavalla kerralla poriseen kun näet tuon liikenteessä.

Lähetetty: Ke Touko 03, 2006 08:08
Kirjoittaja Pekka Valtanen
arvi kirjoitti:käsijarruvaijerit tuohon pitäis alkaa vielä vetämään taakse. Ensin pitää vissiin ottaa satkusta käsijarrukahva vai onko siinä mitään eroa tupliksen vastaavaan?
Käsijarrukahva on erilainen, koska vanhemmassa systeemissä vaijerita vedetään taaksepäin ja uudemmassa eteenpäin.

Prosenteista kysyin kerran Lakeuden Katsastuksesta Kempeleessä. Rakenteluprosentteja ei kerry jarruosien vaihdosta, eikä niiden yhteydessä pakollisista osien vaihdosta. Esim. taka-akseli ei ole jarruosa, mutta sen saa silti vaihtaa ilman prosenttien kasvua. Itse asiassa jopa suosittelivat kokonaisten komponenttien vaihtoa vanhojen osien modifioinnin sijasta.

Lähetetty: Ke Touko 03, 2006 11:20
Kirjoittaja arvi
onneksi löytyy tuo satkun kahva kunhan ehtii vaan alkaa irrottelemaan sen. Oikeinpa muistin tuon uuden prosenttisäännön sitten :)

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 20:22
Kirjoittaja arvi
Tulipahan tehtyä jotain enemmän ja vähemmän turhaa pikku näpertelyä pitkästä aikaa. Nyt Tupliksen kyljessä on ilmanottoaukko! 8)
Kuvia löytyypi täältä
Säleikön luovutti TA14 Carina jonka konepellin uhrasin saabismin alttarilla.
Ei tuosta varmaan mitään hyötyä oo mutta tulipahan kuitenkin tehtyä.

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 20:37
Kirjoittaja Myrkky
Onko muuten itse taka-akselissa eroa uudemman/vanhemman navan suhteen, eli passaako -89 napa jarruheebeleineen esim. -85 akseliin? Kysynyt olen monelta ja kukaan ei ole varmaksi osannut sanoa, osa on epäillyt että käy ja osa on sanonut että tuskin käy.

Jos ei käy, niin mulla on sit vielä akselin hankinta edessä. :(

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 20:59
Kirjoittaja arvi
Ei ne tuossa ainakaan passannu. Laakeri on uudemmassa navassa pienempi sisäreiältä.

Lähetetty: Ke Touko 24, 2006 21:02
Kirjoittaja Myrkky
arvi kirjoitti:Ei ne tuossa ainakaan passannu. Laakeri on uudemmassa navassa pienempi sisäreiältä.
Kiitän informaatiosta.. (ja käyn nylkemässä erään tyypin jonka väitteen takia en ottanut koko akselia talteen).. tai sit pistetään sorvi laulamaan pienillä kierroksilla ja akselista syntyy sopiva. :|

Lähetetty: Ke Loka 04, 2006 00:04
Kirjoittaja arvi
noniin.. Päivällä innostuin purkamaan vihdoin ja viimein tupliksesta sisustan että saan kasijarrukahvan vaihdettua. Siitä tuleekin näimmä pienimuotoinen rälläköinti/hitsausoperaatio... Sitten pitäisi käydä hakemassa kilvet tuohon takaisin ja ottaa merkintä satkun jarruista ja seuraavaksi tuon konehuoneeseen voikin alkaa sovittelemaan ahdinta. :D
Eli jos hyvin käy niin parin viikon päästä ajelen T16 tupliksella 8)

Lähetetty: Ke Loka 04, 2006 11:52
Kirjoittaja Sukellusvene
arvi kirjoitti:noniin.. Päivällä innostuin purkamaan vihdoin ja viimein tupliksesta sisustan että saan kasijarrukahvan vaihdettua. Siitä tuleekin näimmä pienimuotoinen rälläköinti/hitsausoperaatio... Sitten pitäisi käydä hakemassa kilvet tuohon takaisin ja ottaa merkintä satkun jarruista ja seuraavaksi tuon konehuoneeseen voikin alkaa sovittelemaan ahdinta. :D
Eli jos hyvin käy niin parin viikon päästä ajelen T16 tupliksella 8)
Onko lajissaan ensimmäinen t16 99 Suomessa?

Lähetetty: Ke Loka 04, 2006 12:26
Kirjoittaja arvi
Eipä taida olla. Eikös jollakin klubilaisella oo T16 tuplis?

Lähetetty: Ke Loka 04, 2006 18:15
Kirjoittaja dimebak
Tuliko sulla arvi minkä verran muutosprosentteja vai tuliko lainkaan? Ja mitä papereita joutu kiikuttamaan muutoskatsastukseen konttorille?

Olisi kiva tietää, kun ittellä himottais Anniin pellin alle juuri i16V-tekniikka ja vielä '89 mallisesta satkusta (ei kattia). Vaihtasin vain moottorin apulaitteineen, uudemmat jarrut, navat, taka-akseli ja kallistuksen vakaajat.

Lähetetty: Ke Loka 04, 2006 19:05
Kirjoittaja arvi
Muutosprosenteista ja lapuista en osaa sanoa mitään kun tuo on muutettu varmaan joskus kymmenen vuotta sitten tuolle iivarin tekniikalle :?. Rekisteriotteessakaan ei oo mainintaa prosenteista

Lähetetty: To Marras 30, 2006 22:23
Kirjoittaja arvi
Eipä oo paljoa edistynyt tämäkään projekti... Käsijarrun sain vihdoin ja viimein pelittämään ja kovalla innostuksella olin jo haaveilemassa leimasta kunnes löysin kuskin lattian alta muutaman ruostereiän! :x
Huomenissa pitää alkaa purkamaan lattiamatot ja penkit taas pois tieltä ja aloitella hitsausurakkaa... Saa nähdä miten tuo rojekti vielä laajenee :(

Lähetetty: Ma Joulu 11, 2006 21:16
Kirjoittaja axtec
on se tuplis aina hieno 8O
minkäslainen rälläkkä/hitsi operaatio oli se käpärin kahva?
eikös tuo jarrujen vaihto uudempiin ole muuten ihan helppo operaatio?