Saab 9000 CC ja hifistys

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

itse ne myöskään hattuhyllylle pistäisi mittän. omastakin on tarkoitus jossain kohtaa tuo erkkasarja hävittää ja tehdä etupäästä täysin aktiivinen.

Olen ottanut vain soittimen ja vahvarin väliltä signaalin ja pistänyt Biltemasta ostetut galvaaniset erottimet väliin, luin jostain että toimisi ilman noitakin.

http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio ... _amplifier

tuossa on selostettu tuo linjalähtö.

Itse koitn myös aikoinani hi-sisäänottoa takaovien kajareista ja silloin soi ainakin tosi huonosti. :?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tuha
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Siis tuosta mun erkkasarjasta 6,5" kaiuttimet on hattuhyllyllä vakio paikoilla siellä reunoilla, koska etuovissa ei ole niille paikkoja.

Edessä on tuosta erkkasarjasta ne diskantit ja 4" kaiuttimet vakiopaikoilla.

:arrow: Tiedän kyllä että noiden 6,5" sijoittaminen tuonne hattuhyllylle etuovien sijasta heikentää koko auton soundia, mutta tarvitsisi jostain ostaa / tehdä etuoviin kaiutin kotelot sillä tavalla että alkuperäiset ovipahvit eivät paljoa / juuri ollenkaan vaurioituisi.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Frostgrey kirjoitti:Olen ottanut vain soittimen ja vahvarin väliltä signaalin ja pistänyt Biltemasta ostetut galvaaniset erottimet väliin, luin jostain että toimisi ilman noitakin.

Itse koitn myös aikoinani hi-sisäänottoa takaovien kajareista ja silloin soi ainakin tosi huonosti. :?
Ai sulla toimii galvaaninen erotin bassoillakin hyvin? Olen kuullut ettei alapää toistuisi kaikilla erottimilla hyvin rakenteesta johtuen. Takaovista ei kannata ottaa signaalia, kun sieltä todennäköisesti suodatetaan alimmat pois, kaiutin on merkattu keskariksi/yläpääksi WISsissä.
BMW 320dA Coupe LCI
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Kyllä toimii ihan hyvin. Onkyllä ollut mielessä hommata kunnon soitin, mutta kun tuo orkkis sopii tuohon kojetauluun niin hyvin :? :wink:

Yksi vaihtoehto tonnarissa on pistää nuo misbassot etupenkin eteen tehtyyn pieneen koteloon, jollakin oli täällä klubin sivuillakin niin tehty :?: 8) Tai ainakin kuvia olen jossain nähnyt.
himmee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja himmee »

Powersetin sivuilta löytyy auto, jossa sellaset kotelot penkin eesssä. Oliko peräti Citroenissä.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Haza
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Haza »

himmee kirjoitti:Powersetin sivuilta löytyy auto, jossa sellaset kotelot penkin eesssä. Oliko peräti Citroenissä.
Mulla on CC:ssä..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tuha
"Hölösuu"

Haza kirjoitti:
himmee kirjoitti:Powersetin sivuilta löytyy auto, jossa sellaset kotelot penkin eesssä. Oliko peräti Citroenissä.
Pystytkö lähettämään kuvia???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Hane_81
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Tuha kirjoitti:Siis tuosta mun erkkasarjasta 6,5" kaiuttimet on hattuhyllyllä vakio paikoilla siellä reunoilla, koska etuovissa ei ole niille paikkoja.
voishan noita kajareita sijottaa vaikka näinki :wink: http://kuvablogi.com/nayta/206042/
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Tuha
"Hölösuu"

Hane_81 kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Siis tuosta mun erkkasarjasta 6,5" kaiuttimet on hattuhyllyllä vakio paikoilla siellä reunoilla, koska etuovissa ei ole niille paikkoja.
voishan noita kajareita sijottaa vaikka näinki :wink: http://kuvablogi.com/nayta/206042/
Joo niin voi, mutta ainut ongelma minun kohdalla on se että en aio ruveta reikiä tekemään tuohon kojetaulun päälliseen, sillä on se sen verran hyvässä kunnossa. :?

Hane_81
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

ostat joltaki 5e ton päällisen ja leikot sen..tosi hankala homma. Mut kukin tekee miten haluaa..kerroinpahan vain kuinka sen voi toteuttaa suht helposti ja kohtuu siististi. Mikään näyttelyauto toi ei todellakaan ole mutta ajaa asiansa (ja auto on veljeni, ei minun)
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

AC kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Olen ottanut vain soittimen ja vahvarin väliltä signaalin ja pistänyt Biltemasta ostetut galvaaniset erottimet väliin, luin jostain että toimisi ilman noitakin.

Ai sulla toimii galvaaninen erotin bassoillakin hyvin? Olen kuullut ettei alapää toistuisi kaikilla erottimilla hyvin rakenteesta johtuen. Takaovista ei kannata ottaa signaalia, kun sieltä todennäköisesti suodatetaan alimmat pois, kaiutin on merkattu keskariksi/yläpääksi WISsissä.
Galvaanisen erottimen kanssa yhtään mikään taajuus ei toistu hyvin. :evil:
Aki Peltola #1132
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Galvaanisen erottimen kanssa yhtään mikään taajuus ei toistu hyvin.
Itselläni ja veljelläni Aerossa on molemmissa nuo galvaaniset erottimet, eikä kummassakaan olla mitään erikoista kuultu, hyvin soi molemmissa :roll:
himmee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja himmee »

Haza kirjoitti:
Kuvia?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Tuha
"Hölösuu"

7" näyttö saapui tänään.... 8) 8)

Bazz
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Aksu900 kirjoitti:
AC kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:
Galvaanisen erottimen kanssa yhtään mikään taajuus ei toistu hyvin. :evil:
Ihan tuli tuosta pilteeman galvaanisesta erottimesta mieleen.. Mittasin tuossa huvikseni ko. laitteen toistovasteen.

Kuva

Mittaus on suoritettu tietokoneen SoundBlaster Audigy 2ZS -äänikortin kautta. Violetti viiva on vaste, kun johdot on vedetty suoraan äänikortin line-out liittimestä line-in liittimeen. Vihreä viiva on vaste, kun gal. erotin on laitettu väliin.

Kaytännössä erotin näyttää ainakin tässä kokoonpanossa vaimentavan vastetta keskimäärin 0.5dB. Bassopäässä hieman enemmän, 40Hz:llä noin 1dB ja 20Hz:llä 1.5dB. Ero on kuitenkin hyvin pieni, joka varmaankin on aika vaikea kuulla korvin.

Se mitä gal. erotin saattaa tehdä itse soundille onkin aivan toinen juttu. Eri laitekokoonpanoilla saattaa myös tulla eroja tähän mittaukseen nähden.

Autossa en koskaan ole tarvinut ko. laitetta käyttää, itselläni se on suojaamassa stereolaitteita ja wanhaa monosyntikkaani, kun kytköstelen niitä välillä tähän (suojamaadoittamattomaan) tietokoneeseen..
Vastaa Viestiin