Sivu 2/2

Lähetetty: Pe Elo 04, 2006 19:20
Kirjoittaja dimebak
Eikö noita coolerin putkia vois tehdä metallista? Hitsais cooleriin taivutetut putket jotka menee konehuoneeseen asti. Sitten vaan ahtimelta putki cooleriin ja coolerilta putki imusarjaan. Liitoskohdat kumiputkesta värinänvaimennukseksi.

Kaipa sillä jotain merkitystä olisi, kun ahtimen tuottama paine menee koneeseen eikä kumiputkien laajentamiseen.

Lähetetty: Pe Elo 04, 2006 20:59
Kirjoittaja Jakke_
Tottakai vois, mutta kannattaa olla kohtuu varma hitsaustaidoistaan notta saa hienon. :)

Lähetetty: Su Elo 06, 2006 08:16
Kirjoittaja dimebak
Niin no, se tietenkin. Voishan tuota tehdä taivuttamalla putket jolloin liitoskohat tulisi ahtimelle, coolerin molempiin päihin ja imusarjalle.

Lähetetty: Su Elo 06, 2006 12:40
Kirjoittaja Jakke_
Eikös taivuttamiseenkin tarvi jonkinlaisen vehkeen, ettei ihan vaan ruuvipenkkiin kiinni ja vääntää? :)

Lähetetty: Su Elo 06, 2006 14:38
Kirjoittaja dimebak
Joo, sellainen härveli joka laitetaan ruuvipenkkiin ja sillä taivutetaan putkia.

Lähetetty: Su Elo 06, 2006 15:08
Kirjoittaja jkotka
oishan tohon mahtunu korkeempiki!

Lähetetty: Ma Elo 07, 2006 14:42
Kirjoittaja tetammi
Tein oman topikin noista sijoituksista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=43198

Jatketaan samaan aiheeseen kun liippaa melko liki omaa työsarkaa...

Kuva

Itsellä on muuten lähes vastaavan näköinen cooleri mutta sen korkeus on 300mm.
Puskurin umpinainen osahan alkaa noin pari senttii lamppujen alapuolelta ja on noin 150mm eli tuossa kuvassa se peittää tosiaankin melkein koko coolerin, eihän se ihan kiinni tule mutta luulis jäähdytystehon hieman kärsivän.
juho80 kirjoitti: Airflow-puskimen sisään menee niin alas, ettei tarvitse edes hinauslenkkejä silpoa.
nimim. been there done that
Jokos on kuvii?

Jos tuota tiputtaa alaspäin syylärin alareunan alapuolella niin siellä on sellainen reilu 50mm korkee palkki takana mistä ei taas mene ilma läpi eli oman ymmärryksen mukaan sekin menee hukkaan.

Jos tuon oman 300millii korkeen coolerin pulttaa tuohon lukkopeltiin suoraan niin lähdöt tulis noitten hinauslenkkien yläpuolella olevien tukien kohtaan. Hinauslenkit sais jätettyä paikalle mutta vähän mietityttää että mitäs jos kolahtaa.

Tosin puskuri ei taida joka tapauksessa ihan kauheesti auttaa kolarissa jos vauhtia on vähäänkään enempää eikä toi syylärikehikko muutenkaan kauhean tukevaa tekoa ole.
Oma näkemys olisi että noi olisi vaan tukemassa tuota puskurin kehikkoa parkkipaikkanopeuksissa ettei se heti pääse taittumaan.
Tosin luujuuslaskelmista tai muutenkaan korirakenteista ei ole mitään oppia kerääntyny.

Mielipiteitä kaivataan tuosta coolerin sijoituksesta ja sitten noitten tukien silpomisesta.

Lähetetty: Ma Elo 07, 2006 15:33
Kirjoittaja Juho80
tuolla 900 aero -89 (videopätkä)-topicissa on video josta näkee vähän suuntaa..
Mulla on 90-asteinen 2,5"->2"silikonikäyrä apparinpuolella ylöspäin ja heti perään toinen 45-asteinen 2" taaksepäin yläviistoon, mahtuu ilmastoinnin putketkin paikalleen.
Kuskin puolella on 90-asteinen käyrä n. 45 astetta taka yläviistoon

Lähetetty: Ke Elo 30, 2006 22:16
Kirjoittaja tema
TeePee kirjoitti:Nii ja vielä ku saisit sen läppäkotelolle tulevan ahtoletkun pysymään paikoillaan niin ei tarvitsisi aina tien vieressä ruuvailla :wink:
Itselläni ainut Hifi-pultti-klemmari on juurikin läppäkotelolla em. syystä.