900T8 'Pate' (liikenteeseen)
Kuinka siihen pääsee käsiksi helpoiten? Toisaalla meinattiin, että voi koettaa konehuoneen puolelta tulpata sen johdon, ja näin kokeilla josko vika piilee ylipainekytkimessä..? Ja että jos sitten tuon kytkimen aikoo pysyvämmin ohittaa / vaihtaa, tulisi alkaa keskikonsolin purkuhommiin?
ps. Jos jollain on patenttikonsti kettumaisen soittimen irrottamiseen, niin kertokaa. Ei lähde rautalankapatentilla nimittäin irti, ja niin kauan kuin soitin on kiinni, ei tuohon mittaristoon pääse käsiksi.
ps. Jos jollain on patenttikonsti kettumaisen soittimen irrottamiseen, niin kertokaa. Ei lähde rautalankapatentilla nimittäin irti, ja niin kauan kuin soitin on kiinni, ei tuohon mittaristoon pääse käsiksi.

Ylipainekytkin ja apc:n paineanturi löytyvät tosiaan kytkinpolkimen kohdilta ylöspäin katsellen, niiden näkemiseen tarvittaneen peili taikka jalkatilan lämpökanavan irrotus. Toisaalta jos tietää mitä etsii, niin kajariritilänkin kautta onnistuu.. itse olen sitä kautta sokkona ohittanut/vaihtanut painekytkimen käsikopelolla.
Letkun tukkiminen konehuoneen puolelta tiputtaa myös APC:n paineanturin ja ahtomittarin pois pelistä.. eli ei hyvä.
Letkun tukkiminen konehuoneen puolelta tiputtaa myös APC:n paineanturin ja ahtomittarin pois pelistä.. eli ei hyvä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Eli että suosittelet tuolta kytkimen lähistöltä painekytkimen ohittamista turvallisempana ratkaisuna?
Pitääpäs koittaa purkaa ja etsiskellä, josko sieltä jotain ohjekirjan ja korjausoppaan kaltaista mötikkää tulisi vastaan. Tosin, nyt on tuo mittaristorojekti levällään, pitääpä koittaa saada se ensin kasaan.
Pitääpäs koittaa purkaa ja etsiskellä, josko sieltä jotain ohjekirjan ja korjausoppaan kaltaista mötikkää tulisi vastaan. Tosin, nyt on tuo mittaristorojekti levällään, pitääpä koittaa saada se ensin kasaan.

En tiedä turvallisempana, mutta parempana kuitenkin.Tonppa kirjoitti:Eli että suosittelet tuolta kytkimen lähistöltä painekytkimen ohittamista turvallisempana ratkaisuna?
Parashan olisi jos painekytkintä säätäisi tiukemmalle vain senverta kun tarvis on, jäisi kytkin toimintaan pahan päivän varalta josko vaikka ahtimen hukkaportti päättää jumia ja ahdot nousee älyttömiin lukemiin.. toki kokeilumielessä sen voi ohittaakkin väliaikaisesti jos sitä vialliseksi epäilee yms.. mut itse en ainakaan omastani poistaisi kokonaan.
Edit: Tarkemmin luettuani totean, että 2.-ja 3. sylinterin tulpanjohdot vaihtoon, samaten puolan johto. Mitä näyttää pyörijän vastusarvo? Kaikkien alipaineletkujen/ilmaletkujen kunto ja tiiviys tarkistukseen, oliko se alipainesäädin jakajassa ehjä? Miten paljon jakajaan on vuotanut öljyä sisälle akselilta? Mikä on sytytysennakko ja heitteleekö se useita asteita tyhjäkäynnillä?
Seos saakin olla tuossa ennemmin hieman rikas kuin laiha, eli se mielestäsi suurehko CO on ihan ok, kun ei ihan ylärajalla mennä. Sensijaan jos HC on suurehko, se viittaa laihaan seokseen, ilmavuotoon tai sytytyskatkoksiin. Tupsahteleeko putkessa tyhjäkäynnillä tai tuossa alle 2500 kierroksilla?
Edit2: Teeppä se imutesti alipainesäätimen lisäksi myös ahtopainemittarille/paineanturille/ylipainekytkimelle konehuoneesta lähtevään letkuun, sieltäkään ei saa tulla ilma läpi mutta vastus ei ole aivan yhtä "tiukka" kuin alipainesäätimen letkusta, koska letkua on pidemmälti ja siinä siten tilavuutta enemmän.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kiitos hyvästä check lististä, huomenna askartalen paskartelen noita läpi. Josko sieltä jotain selviäisi taas. 
Juu, noi kaks tulpanjohtoa sekä puolan johto menee suosiolla vaihtoon. Nuo arvot vaikuttais vähän turhan korkeilta..
HC arvot tosiaan melko korkealla, aivan sallitun ylärajoilla. Tyhjäkäynnillä tosiaan tupsahtelee jonkin verran, 2500 kiekassa en ole havainnu kyllä. Sammu muuten itekseen jonku ajan kuluttua, ku mankulta hukkaportille menevän letkun tulppasi..
Pikkusen näytti olevan ainakin virranjakajan kannessa öljyä, ei paljon, vaan aivan hitunen..
Tosiaan, koitan huomenissa käydä tuota tarkastuslistaa läpi tarkemmin. Kiitos avusta!

Juu, noi kaks tulpanjohtoa sekä puolan johto menee suosiolla vaihtoon. Nuo arvot vaikuttais vähän turhan korkeilta..
HC arvot tosiaan melko korkealla, aivan sallitun ylärajoilla. Tyhjäkäynnillä tosiaan tupsahtelee jonkin verran, 2500 kiekassa en ole havainnu kyllä. Sammu muuten itekseen jonku ajan kuluttua, ku mankulta hukkaportille menevän letkun tulppasi..
Pikkusen näytti olevan ainakin virranjakajan kannessa öljyä, ei paljon, vaan aivan hitunen..
Tosiaan, koitan huomenissa käydä tuota tarkastuslistaa läpi tarkemmin. Kiitos avusta!

Tuota niin.. voisko joku kertoa, mikä tämä on:
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204670/
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204673/
Tuomoinen johto tuli radion ja lämmönsäätönupikoiden takaa vastaan. Missään se ei ollut kiinni, kuhan mötkähti sieltä laittialle?
Eli mikähän johto mahtaa olla kyseessä? Ihan hyvin tuntuivat lämmönsäätimet ja suutinsysteemit pelittävän, joten ilmeisesti ei niistä kuitenkaan puutu tuollainen?
Toisekseen, kuinka ihmeessä tuon kojetaulun saa irroitettua, jotta pääsee käsiksi mittaritauluun? Korjausoppaan mukaan riittää, että ottaa vasemman etukaiuttimen irti, irroittaa ratin ja neljä ruuvia kojetaulusta, jonka jälkeen kallistaa tuon etuosan ja ruuvailee mittariston irti.
Muttakun se ei suostu nätisti irtoamaan, vaan kinnaa (esim. vasen ilmaputki).
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204676/
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204680/
Vai pääsiskö noita mittariston taustavaloja vaihtamaan jotenkin muuten näppärämmästi?
Huono kuva, josta vielä heijastaa, mutta esim. tätä kautta?
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204682/

http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204670/
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204673/
Tuomoinen johto tuli radion ja lämmönsäätönupikoiden takaa vastaan. Missään se ei ollut kiinni, kuhan mötkähti sieltä laittialle?
Eli mikähän johto mahtaa olla kyseessä? Ihan hyvin tuntuivat lämmönsäätimet ja suutinsysteemit pelittävän, joten ilmeisesti ei niistä kuitenkaan puutu tuollainen?
Toisekseen, kuinka ihmeessä tuon kojetaulun saa irroitettua, jotta pääsee käsiksi mittaritauluun? Korjausoppaan mukaan riittää, että ottaa vasemman etukaiuttimen irti, irroittaa ratin ja neljä ruuvia kojetaulusta, jonka jälkeen kallistaa tuon etuosan ja ruuvailee mittariston irti.
Muttakun se ei suostu nätisti irtoamaan, vaan kinnaa (esim. vasen ilmaputki).
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204676/
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204680/
Vai pääsiskö noita mittariston taustavaloja vaihtamaan jotenkin muuten näppärämmästi?
Huono kuva, josta vielä heijastaa, mutta esim. tätä kautta?
http://www.flickr.com/photos/17592454@N00/251204682/

Olisikohan se APC-systeemiin lisätty säätöpotikka jolla pystyy vähän pelaamaan ahtojen kanssa.Tonppa kirjoitti:Tuota niin.. voisko joku kertoa, mikä tämä on:
Kaiutin ritilän kautta homma onnistuu kivuttomasti.Tonppa kirjoitti:Vai pääsiskö noita mittariston taustavaloja vaihtamaan jotenkin muuten näppärämmästi?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Joo, olisko tosiaan tuo fadersäätö.. Meinaan, takakaiuttimet eivät olleet kiinni, ja taas kabiiniin ei tuosta irtojohdosta tullunna mittään jothoa, eli että tuskin apc-säädin.. Ja taas toisaalta, siinä missä vois olla ilmastoinnin säätönamiska, on ikään kuin reikä. Siis ikään kuin ruuvi tahi potentiometri.
Ah, eli ihan turhaan olen puoil kojelautaa riisunut/särkenyt, kun vaan mittariston lamppuja olen vaihtamassa.
Montako noita lamppua on? Siis 'vain' kaksiko? Etenkin siellä mittariston alaosassa ja missä esim. bensamittari on, on valaistus himmeämpää.. Kuuluuko tuo himmeys siis asiaan, kun jotensakin tuntuisi että vähän paremmin pimeällä sinne pitäs nähdä.

Ah, eli ihan turhaan olen puoil kojelautaa riisunut/särkenyt, kun vaan mittariston lamppuja olen vaihtamassa.

Montako noita lamppua on? Siis 'vain' kaksiko? Etenkin siellä mittariston alaosassa ja missä esim. bensamittari on, on valaistus himmeämpää.. Kuuluuko tuo himmeys siis asiaan, kun jotensakin tuntuisi että vähän paremmin pimeällä sinne pitäs nähdä.
Mimmi kirjoitti:Kaksi (2).
Älä laita 5W lamppuja, koska silloin sulaa kannat.

Juu, 3W lamppuja ostinkin, oikein neljä kappaletta. Onpahan särkymävaraa

Liekö muuten vain sitten himmeänä tuo mittaristovalaistus. Ikään kuin kaksi valon lähdettä siellä näyttäisi olevan, mutta kuten todettua, tuo mittariston oikea alalaita on kovin pimeä..
Kiitos vinkeistä! Ensi viikonloppuna siis räpellän lisää. Yrityksen ja erehdyksen kautta näemmä koko ajan oppii aina vähän lisää.

Juu, liekö tällä hetkellä kiinni olevissa lampuissa sitten edes mitään vikaa.. Noh, samahan nuo on vaihtaa ja kokeilla josko kirkkaammasti loistaisivat. 
edit. Oli kuulemma lampunvaihto onnistunut muitta mutkitta tuon kaiutinaukon kautta, kunhan ensin oli löytynyt tarpeeksi pienet pihdit.
Toinen lamppu oli palanut mustaksi kuin yö, joten nyt pitäisi olla mittaristokin paremmin valaistu! Onpahan vähän kojetaulussa nyt sitten kursittavaa, kun seuraavan kerran auton pariin pääsee..


edit. Oli kuulemma lampunvaihto onnistunut muitta mutkitta tuon kaiutinaukon kautta, kunhan ensin oli löytynyt tarpeeksi pienet pihdit.




Kiitos tuosta linkistä, se on huomattavasti selkeämpi check list, kuin mitä nuo lontoonkieliset vastineensa.carimat kirjoitti:Tuohon ahtoongelmaan linkki vianetsintä sivulle:
http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC3_S.htm
Ollut aikaisemminkin, itse tuota käytin myös, uudestaan nyt sitten
Tosin jos ylipainekytkimessä oli ongelma, niin etpä tuota onneksi tarvi,mutta vastaisuuden varalle...
En tuota ylipainekytkintä ole vielä ehtinyt koettaa, saatika paikallistaa. Mutta josko ensi viikonloppuna taas ehtisi tiirata, että mistä sen sellaisen ihmeen löytää

Tuolta kaha.fistä utelin, että mistä niitä bougicordeja nyt ylipäätänsä voisi löytää. Erittäin ystävällisesti selvittivät, että mikä on tarvitsemani johtosarjan tuotekoodi ja että mistä tuotteita voi tilata. Erinomaista palvelua!

- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Tuolta kaha.fistä utelin, että mistä niitä bougicordeja nyt ylipäätänsä voisi löytää. Erittäin ystävällisesti selvittivät, että mikä on tarvitsemani johtosarjan tuotekoodi ja että mistä tuotteita voi tilata. Erinomaista palvelua!
[/quote]
laita se tuotekoodi niin ei tartte muidenkaan arpoa.

laita se tuotekoodi niin ei tartte muidenkaan arpoa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Noniin! Breadfanilta sain vinkin, mistä noita Bougeja saa tilattua ja vieläpä yksittäin. Elikä Autotarvike Backholm Oysta pistin tilaukseen 2 tulpanjohtoa sekä puolanjohdon ja hintaa postikuluineen tullee n. 25-30 euroa. Koko setti oli samoissa hinnoissa paikallisen liikkeen kanssa, mutta kun tarvetta ei ainakaan toistaiseksi ole kuin puolelle setille, mikä ei onnistunut paikallisesta liikkeestä.
Ja oli muuten ystävällinen palvelu vielä kaupan päälle!
Ja oli muuten ystävällinen palvelu vielä kaupan päälle!
