99T Museopeli

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Jättää aika hiljaiseksi. 8O
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Hienosti tuo on tehty,ei siinä mutta pienillä viilauksilla olisi viellä parempi.Esimerkiksi useampi kerros kiveniskua olisi saattanut lieventää.Tosin kuvat valehtelee.

Missä osat kävivät keltakylvyssä?Onko hintavaa?

Edit:Voi luoja,tuollahan oli oikein hyödyllisiäkin kuvia.Minne nuo hukkaportin putket menevät?Ylimmäiseen vissiin imusarjan paine,mutta entä alimmainen?Mikä tuon alimmaisen tarkoitus edes on?Mulla samanlainen portti,tosin hiukan viallinen.Saako uutta kalvoa tonne sisälle tiedätkö?
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Osien keltapassivointi maksoi 40e, mutta paikkaa en tässä julkisesti viitsi sanoa. YV:llä voi udella asiaa.

Tosiaan, noi hitsaussaumat ei paista tuolta luonnossa niin pahasti läpi. Ja eipä ne tuolta pyöränkoteloista pahemmin hyppää edes silmille.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

tuomas kirjoitti:Osien keltapassivointi maksoi 40e, mutta paikkaa en tässä julkisesti viitsi sanoa. YV:llä voi udella asiaa.

Tosiaan, noi hitsaussaumat ei paista tuolta luonnossa niin pahasti läpi. Ja eipä ne tuolta pyöränkoteloista pahemmin hyppää edes silmille.

-tuomas-
Mitä kaikkea tuohon hintaan sisältyi?

Entä tiedätkö niistä hukkiksen putkista mitä tossa ylempänä kyselin?
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

Aivan käsittämättömän HIENO autoa!
onnea valmiin näköiselle autolle.
toivottavasti saan tuon oman -80 ysiysin joskus turbolla liikkumaan.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Suppari kirjoitti:
tuomas kirjoitti:Osien keltapassivointi maksoi 40e, mutta paikkaa en tässä julkisesti viitsi sanoa. YV:llä voi udella asiaa.

Tosiaan, noi hitsaussaumat ei paista tuolta luonnossa niin pahasti läpi. Ja eipä ne tuolta pyöränkoteloista pahemmin hyppää edes silmille.

-tuomas-
Mitä kaikkea tuohon hintaan sisältyi?

Entä tiedätkö niistä hukkiksen putkista mitä tossa ylempänä kyselin?
Ohuempi putki on ilmajäähdytys ja pakosarjasta tuleva paksumpi on se paine.

T. Pasi
99T-museopeli
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Keltapassivointi sisälsi pelkästään hapotuksen ja passivoinnin. Itse hiekkapuhalsin osat ja kiillotin teräsharjalaikalla. Sanoivat kaverit että sellaiset alustamassanpeittämät osat maksaa sitten n kertaa enemmän.

Mutta oli kyllä ilo pultata ihan uuden näköistä osaa alustaan kiinni. http://www.elisanet.fi/~d616898/99turbo ... mage7.html



-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tuomas kirjoitti:Keltapassivointi sisälsi pelkästään hapotuksen ja passivoinnin. Itse hiekkapuhalsin osat ja kiillotin teräsharjalaikalla. Sanoivat kaverit että sellaiset alustamassanpeittämät osat maksaa sitten n kertaa enemmän.

Mutta oli kyllä ilo pultata ihan uuden näköistä osaa alustaan kiinni. http://www.elisanet.fi/~d616898/99turbo ... mage7.html



-tuomas-
Jeps
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Loka 20, 2006 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

ng900aero kirjoitti:
tuomas kirjoitti:Keltapassivointi sisälsi pelkästään hapotuksen ja passivoinnin. Itse hiekkapuhalsin osat ja kiillotin teräsharjalaikalla. Sanoivat kaverit että sellaiset alustamassanpeittämät osat maksaa sitten n kertaa enemmän.

Mutta oli kyllä ilo pultata ihan uuden näköistä osaa alustaan kiinni. http://www.elisanet.fi/~d616898/99turbo ... mage7.html



-tuomas-
Aikalailla samannäköistä jälkeä tuli myös elektrolyysillä, eli tasan tarkkaan kaikki ruoste häipyi, joskaan en vaivautunut panostamaan maalattavien osien maalauspintaan, eli valumia on siellä täällä.
Itse tein nin että vedin 100% ruostettoman pinnan päälle ensin 2-3 kertaa sinkkimaalia, sitten pohjamaalia ja sitten vasta pintamaalit, eikä näytä ruostuvan ;)
Mitään pultteja tai muttereita en vaivautunut käsittelemään koska olisi ollut aika turhaa, ruostuuhan nuo teidänkin pultit ajan kuluessa, ja tuo hieno pinoite on takuulla rikki jo siinä vaiheesssaa kun olette asentaneet akselin paikoilleen??
Anyway, upea projekti ja annan 9/10 pisteestä :D
Tuskimpa rikkoontuu asennettaessa.Samaa pinnoitetta käytetään tehtaalta saakka,hiekkasateesta ja muusta mekaanisesta kulutuksesta tuo rikki taitaa mennä.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Tässä olis vähän uusia kuvia. Pistettiin listaa puskuriin ja kylkiin, maskikin tuli kiinnitettyä.

http://www.elisanet.fi/tuomas.kivisto/9 ... index.html
99T-museopeli
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Järjettömän hienot nuo kapeat listat.Ennen museointia voisitte koittaa vanteiksi jotain leveää ja kiiltävää. :wink:
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Joo, ei kyllä tuunata tätä autoa yhtään. Voitte vääntää ne kromivanteet ihan omien pirssien alle.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

tuomas kirjoitti:Joo, ei kyllä tuunata tätä autoa yhtään. Voitte vääntää ne kromivanteet ihan omien pirssien alle.

-tuomas-
Harvemmin tuota vanteiden vaihtoa tuunaukseksi kutsutaan mutta juu,hieno se on noinkin.
Entäpä joku OEM+ vanne kiillotettuna?No ei sitten.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

mutta juu,hieno se on noinkin.
Niin on.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kekkasin että tollasella jollain verhon kanttinauhalla saa kivasti liimattua uuden kankaan noitten vanhojen paskasten C-pilariverhouksien päälle. Nauha makso joku 3,5e / 5metriä prismasta.

http://www.elisanet.fi/tuomas.kivisto/9 ... index.html
99T-museopeli
Vastaa Viestiin