900 turbo -> 90
Mitenkäs mie muistelen, että ainaski yhdessä nopassa oli ihan samat maljat, kuin uudemmissa satkuissa. Toisin sanoen satkun kone pitäis mennä melko kivuttomasti nopan keulalle. Ite olen tavannut vain kahta eri kokoa olevia vetareita ja ne tunnistaa jo ulkonäön perusteella. Vanhassa pienemmässä on kolme kohoumaa ulkokuoressa. Uudemmassa isommassa on kaksi kohoumaa. tässä kuvassa olevassa koneessa vanhemmat vetarit900turbo kirjoitti:Tuli tässä mieleen että eihän se pituus mitään kai vaikuta kun vaihdan siis moottorin... eli 90 runkoon 900 moottori.. vai onko niissä maljoissa pituus eroja??
Niin, ja jos nyt sattuu olemaan erikokoiset vetonivelet, niin ei niiden nopassa ollevien maljojen vaihtaminen siihen 900:n laatikkoon ole mikään ihmeellinen juttu. Minäkin jouduin vaihtamaan omaa 99:iä rakentaessani pienemmät maljat 99:n vanhasta nelilovisesta laatikosta tohon 900 -89:stä peräisin olevaan viisloviseen askiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Perusjutut taitaa taas ahdistaa. Siis siun pitää ottaa 90:n koneesta kampiakselin hihnapyörä, vesipumpun hihnapyörä ja nopan laturi jalkoineen ja kiristimineen päivineen siihen 900:n koneeseen. Sitten rupee mahtumaan jo paljon paremmin. Näin mekin tehtiin miun 99:n koneeseen ja sama homma serkun kahteen 99:iin. Miun kuvagalleriasta saa varmaan jotakin vihjeitä ja tuolta 99projektikertomuksestani. linkki900turbo kirjoitti:bensat ei ees paha (jäärata käyttöön) mutta rintapelti on tiellä ja muutenki meni hermo alko niin pahasti vituttaan, että nyt on myynnissä turbo moottori ja paljon osia!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
En tiedä mutta sinne kun sitä istutettiin niin kyllä sen vetarit "jäi vähän lyhyeksi) kun muistelee sitä 900:uun laittamista...Mertmi kirjoitti:Mitenkäs mie muistelen, että ainaski yhdessä nopassa oli ihan samat maljat, kuin uudemmissa satkuissa. Toisin sanoen satkun kone pitäis mennä melko kivuttomasti nopan keulalle. Ite olen tavannut vain kahta eri kokoa olevia vetareita ja ne tunnistaa jo ulkonäön perusteella. Vanhassa pienemmässä on kolme kohoumaa ulkokuoressa. Uudemmassa isommassa on kaksi kohoumaa. tässä kuvassa olevassa koneessa vanhemmat vetarit900turbo kirjoitti:Tuli tässä mieleen että eihän se pituus mitään kai vaikuta kun vaihdan siis moottorin... eli 90 runkoon 900 moottori.. vai onko niissä maljoissa pituus eroja??
Niin, ja jos nyt sattuu olemaan erikokoiset vetonivelet, niin ei niiden nopassa ollevien maljojen vaihtaminen siihen 900:n laatikkoon ole mikään ihmeellinen juttu. Minäkin jouduin vaihtamaan omaa 99:iä rakentaessani pienemmät maljat 99:n vanhasta nelilovisesta laatikosta tohon 900 -89:stä peräisin olevaan viisloviseen askiin.
Siis vetoakseleitako tarkoitat? Jos käyttää auton omia vetoakseleita ja maljoja, niin sehän menee 100% varmasti nippuun, jos vaan käytetään samantyyppistä vaihteistoa, kuin entinen, eli ei vaihdeta automaatista manuaaliin tai päinvastoin.900turbo kirjoitti:
En tiedä mutta sinne kun sitä istutettiin niin kyllä sen vetarit "jäi vähän lyhyeksi) kun muistelee sitä 900:uun laittamista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
mitenkäs pitäisi toimia simmien kanssa jos vetarin maljat vaihdetaan?Mertmi kirjoitti:Mitenkäs mie muistelen, että ainaski yhdessä nopassa oli ihan samat maljat, kuin uudemmissa satkuissa. Toisin sanoen satkun kone pitäis mennä melko kivuttomasti nopan keulalle. Ite olen tavannut vain kahta eri kokoa olevia vetareita ja ne tunnistaa jo ulkonäön perusteella. Vanhassa pienemmässä on kolme kohoumaa ulkokuoressa. Uudemmassa isommassa on kaksi kohoumaa. tässä kuvassa olevassa koneessa vanhemmat vetarit900turbo kirjoitti:Tuli tässä mieleen että eihän se pituus mitään kai vaikuta kun vaihdan siis moottorin... eli 90 runkoon 900 moottori.. vai onko niissä maljoissa pituus eroja??
Niin, ja jos nyt sattuu olemaan erikokoiset vetonivelet, niin ei niiden nopassa ollevien maljojen vaihtaminen siihen 900:n laatikkoon ole mikään ihmeellinen juttu. Minäkin jouduin vaihtamaan omaa 99:iä rakentaessani pienemmät maljat 99:n vanhasta nelilovisesta laatikosta tohon 900 -89:stä peräisin olevaan viisloviseen askiin.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Luulenpa, että jossakin on kerrottu jo aiemminkin, kuinka homma tehdään, mutta voin tässä lyhyesti kertoa. Otetaan laippa maljoineen irti askista, irroitetaan lukkorengas joka pitää maljaa kiinni laipan kuulalaakerissa ja vaihdetaan malja laippaan. Näin esim. voi tehdä sen puolelta toiselle vaihdonkin, jos on vedätyksessä tulee väristystä ja maljat on vielä kääntämättä entuudestaan.saabastelija kirjoitti:
mitenkäs pitäisi toimia simmien kanssa jos vetarin maljat vaihdetaan?
Itse vaihdoin samalla uudet kuulalaakerit ja stefat laippoihin. Siellähän on kaksi laakeria puoli, eli kuulalaakeri ja sitten se vinorullalaakeri. Rullalaakeri on perää varten ja shimmeillä säädetään se perän hammasväli ja vinorullalaakerit. Siihenhän tuossa maljojen vaihdossa ei tietenkään kajota millään lailla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
ja maljan laippa on sama kaikissa vuosimalleissa --> eri vuosimallien maljat käy "ristiin"?Mertmi kirjoitti:Luulenpa, että jossakin on kerrottu jo aiemminkin, kuinka homma tehdään, mutta voin tässä lyhyesti kertoa. Otetaan laippa maljoineen irti askista, irroitetaan lukkorengas joka pitää maljaa kiinni laipan kuulalaakerissa ja vaihdetaan malja laippaan. Näin esim. voi tehdä sen puolelta toiselle vaihdonkin, jos on vedätyksessä tulee väristystä ja maljat on vielä kääntämättä entuudestaan.saabastelija kirjoitti:
mitenkäs pitäisi toimia simmien kanssa jos vetarin maljat vaihdetaan?
Itse vaihdoin samalla uudet kuulalaakerit ja stefat laippoihin. Siellähän on kaksi laakeria puoli, eli kuulalaakeri ja sitten se vinorullalaakeri. Rullalaakeri on perää varten ja shimmeillä säädetään se perän hammasväli ja vinorullalaakerit. Siihenhän tuossa maljojen vaihdossa ei tietenkään kajota millään lailla.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato
