Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Juu, iskareitapa hyvinkii...

Keväällä jos saisi kuosiin.

Värin kanssa tässä oon mietiskelly, muuttaako vai jättääkö tuon oman. Maalata kun sitä täytyy jokatapauksessa, ja tekis yllättäin taas mieli nykästä joku speciaali väri pintaan....

Kuten esim toi
Kuva
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Musta toimii aina,joskaan en lähtis kikkailemaan tollaisilla hilemaaleilla varsinkaan tässä tapauksessa.Kaveri vetäs amiksessa päättötyönä tiimarin hileillä oman nipponinsa,se oli hieno mutta ei 99...

OT:Mitäs sille Lucan vanhalle kuuluu?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mitäs sille. Osia keränny, sehän tulee kanssa T16 myllyllä, joskin penkittämällä ja rakennan i16 lohkon päälle.

Originaali muuten, mutta tekniikkan tosiaan päivitän tähänkin. Ja taasen saan siitä hyviä osia tuohon Finlandiaan tekniikkapuolelle.

Sepä nuitten maalien kanssa vähän on, että ei sitä tiedä mille näyttää, ennenkuin on väri pinnassa. Mutta jos ei muuta, niin joku violetti helmiäinen tuohon hopean pintaan....menee samalla vaivalla niin jotain pitää tehdä että sen parkkipaikalta löytää...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Väriksi näemmä päätin kuitenkin jättää alkuperäisenkaltaisen, johtuen sopivuudesta sisustukseen, ym..

Jotain pientä kuitenkin..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Juu, nyt on hankittuna kiesiin uudemman satkun jarrut, pitää tuota sopivuuta tutkia, jahka kelit lämpiää. Mikäli sujahtaa hyvin, voi olla, että asennetaan eteen vielä uudemman 9000 isommat satulat. Eli jarrujen pitäisi ainakin olla riittävät,niistä kun ei kaiketi nykyisin prosentteja veroteta. Tosin käsijarrun muutos voinen taas pari viedä.

Tosiaan projektin etenemistä haittaa nyt talvi, mutta eiköhän tämä tästä kohta väisty.

Ainut mikä mietityttää on tuo jarrujen mahdollinen päivitys. Jako muuttuu, ja tällöin mahdollisuus inca-vanteisiin häviää...Niitä kuitenkin tähän suunnittelin. Nyt on taas mieleen tulleet nämä super aerot.

Mitä muut mieltä, meneekä 99 pilalle uudella vannejaolla?
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ke Maalis 07, 2007 02:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

oma ei ainakaan mennyt piloille jaon muutoksesta :)
paremmat jarrut alle vaan
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Nyt taas mietitytää, olis nimittäin Inca-vanteet tuossa, niilläkin näyttäisi oikein hyvälle, ja tehojen puolesta jarrujen pitäisi riittää.... mitähän sitä...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Incat vaan kehiin!Eipä sillä jaon muutoksella muuta hyötyä saa kuin sen känkän sinne taakse.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Uudet navat+jarrut ja spacereilla inkat kiinni..Tuollaiset jaon muutos kappaleet maksavat noin. 300eur.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kohta pääsee, toivottavasti ei pari kuukautta lumessa enään hirveästi luonut lisäpaikkoja pohjaan. Ukko sais käydä hakemassa pullon, niin pääsee sitten hitsihommiin.

Ainakin aluksi laitan kyllä noilla incoilla. Jahka toisella hallilla tulee tilaa, niin voi alkaa purkaan konetta, tiedossa ainakin laakeriremppa, kattoo miten sitten m-renkaat ja hoonaus.. Samalla voisi sovitella imu ja pakosaroja kanteen. Jospa kesällä pääsis jo ajeleen...

Siellä se vielä oottelee, tekniikanluovuttaakin pääs kuvaan

Kuva
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

on se airflow vaan uskomattoman nätti 8O
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

900turbo3d kirjoitti:Kohta pääsee, toivottavasti ei pari kuukautta lumessa enään hirveästi luonut lisäpaikkoja pohjaan. Ukko sais käydä hakemassa pullon, niin pääsee sitten hitsihommiin.

Ainakin aluksi laitan kyllä noilla incoilla. Jahka toisella hallilla tulee tilaa, niin voi alkaa purkaan konetta, tiedossa ainakin laakeriremppa, kattoo miten sitten m-renkaat ja hoonaus.. Samalla voisi sovitella imu ja pakosaroja kanteen. Jospa kesällä pääsis jo ajeleen...

Siellä se vielä oottelee, tekniikanluovuttaakin pääs kuvaan

Kuva
Komee tulee 8)
Onks sulla kuvaa noiden airflow palojen liittymis kohdasta runkoon tai muistakko että onko siinä palassa sellanen musta lista ettei hankaa pelleistä maaleja :?:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

On niissä semmoinen muovinen lista, esim. kun takakaaria tuosta kuvasta katsot, niin sen näkee. Tosin pari levikettä on melko pahasti rikki, täytyne katoa miten saa korattua, vai tuleeko kuituhommia...

Ja sinänsä "pakko" saada tuo kesällä ajoon, kun mahdollisesti tulee lähdettyä ulkomaille opintielle 10 kuukaudeksi, niin pakkohan sitä on päästä ajelemaan tuolla... Aluksi sunnittelin, että pääsisin wst-tapatumaan, mutta nyt pitäisi tuo miun satku saada sinne rivistöön...

Ps. kiitos kommenteista, eiköhän siittä ihan passeli tule
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ei meinaa malttaa olla hipelöimättä.... :D

http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... /incat.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... ittari.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... ttari2.jpg

Mitähän muita pisteosasia tuohon voisi vielä haavia, mitä specialista puuttuu, verrattuna turboon. Pitänee selailla kuvia kovasti.

Olisi ng 900 cooleri tiedossa, varmaan täytyy yrittää ostaa pois, ja koettaa sovitella tuonne kulalle, penkkiin se on sitten mentävä, mutta eipä tuo haittaa...samalla vois tietty rautapäivitystäkin ajatella :twisted:
Viimeksi muokannut 900turbo3d, To Heinä 02, 2009 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

mitäs täällä on tapahtunut?
nyt kun tuo talvikin on luultavasti jo mennyt pois haittaamasta harrastuksia.
Vastaa Viestiin