900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
Juu Wanhalla Walliuksellahan täällä paukutellaan Ei oikeen meinaa soveltua autopeltihommiin tuo migi mutta kyllä se jotenkin pelittää. Vähän liian "karkea" tuo tehon säätö. Mutta usein myös tarvii hitsata paksunpaakin rautaa siihen hommaan tuo soveltuu hyvin.
Tänään tuossa pengoin tuon toisen puolen tunnelin auki. Suunnilleen yhtä paljon tuli hitsailtavaa kuin tuolla toisella puolella. Nyt on korjauspala hitsattu tuohon toiseenkin tunneliin ja enää pitää vaan tunnelin sisä osat tehdä ja runkopalkki. Kohta pääsee jo hiekkapuhallus hommiin kun pahimmat kohdat on laitettu.
Tänään tuossa pengoin tuon toisen puolen tunnelin auki. Suunnilleen yhtä paljon tuli hitsailtavaa kuin tuolla toisella puolella. Nyt on korjauspala hitsattu tuohon toiseenkin tunneliin ja enää pitää vaan tunnelin sisä osat tehdä ja runkopalkki. Kohta pääsee jo hiekkapuhallus hommiin kun pahimmat kohdat on laitettu.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Noooh tekemällä oppii.. ja saabit olleet vahvasti mukana opetustyössä no juu paljon on vielä oppimistakin..
Ihan motonetistä tilailin nuo korjauspalat. Ihan kohtalaisen tarkat nuo korjauspalat ei pahoja heittoja.
Juu pitänee laitella kuvia lisää kunhan saan tuon toisenkin tunnelin valmiiksi. Ollut taas hieman muita rojekteja tässä niin ei ole kerennyt saabia laitella.. Esim. linkkimaston rakentamista..
Ihan motonetistä tilailin nuo korjauspalat. Ihan kohtalaisen tarkat nuo korjauspalat ei pahoja heittoja.
Juu pitänee laitella kuvia lisää kunhan saan tuon toisenkin tunnelin valmiiksi. Ollut taas hieman muita rojekteja tässä niin ei ole kerennyt saabia laitella.. Esim. linkkimaston rakentamista..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900 T8 vetoakseli tunnelien korjausta.
Noonniin! Näin joulun alla puraisi rojekti-kärpänen sen verran että piti kaivella tuo turbon kori taas työn alle.
Vetaritunnelit sain parsittua jo useampi kuukausi sitten mutta en vaan muistanut ottaa kuvia ja laittaa tänne tekstiä. Kuvissa hitsatut kohdat vaan maalattu sinkki-spräyllä.
Oikean puolen tunneli
Vasemman puolen tunneli
Vasen tunneli
Samalla tuli purettua sisusta toistamiseen pois. Pohjanhan jo hitsailin aikoja sitten sillon kun auto oli vielä ajossa mutta takapenkkien alta jäi se pistehitsi sauma korjaamatta joten purin koko sisustan vielä pois.
Sisusta irtaallaan
Sisusta puuttuu
Tuolta näyttää takapenkin alla se sauma.
KLIK
KLIK
Kuskinpuolen helmakotelosta löytyi myös pieni reikä.
KLIK
Hieman on päässyt myös kontinluukku lahoamaan kahvan ympäriltä. Uusi ruostevapaa luukku on jo varastossa.
Luukku
Heh ja pitihän se ottaa kuva "virman" päivystysvalosta
Valomainos
Vähän hioin jo rälläkällä eninpiä ruosteita konehuoneesta ja nyt pitäisi seuraavaksi ryhtyä hiekkapuhaltamaan koko konehuonetta.
Josko saabi sittenkin liikkuisikin omin voimin jo ensi kesänä..
Vetaritunnelit sain parsittua jo useampi kuukausi sitten mutta en vaan muistanut ottaa kuvia ja laittaa tänne tekstiä. Kuvissa hitsatut kohdat vaan maalattu sinkki-spräyllä.
Oikean puolen tunneli
Vasemman puolen tunneli
Vasen tunneli
Samalla tuli purettua sisusta toistamiseen pois. Pohjanhan jo hitsailin aikoja sitten sillon kun auto oli vielä ajossa mutta takapenkkien alta jäi se pistehitsi sauma korjaamatta joten purin koko sisustan vielä pois.
Sisusta irtaallaan
Sisusta puuttuu
Tuolta näyttää takapenkin alla se sauma.
KLIK
KLIK
Kuskinpuolen helmakotelosta löytyi myös pieni reikä.
KLIK
Hieman on päässyt myös kontinluukku lahoamaan kahvan ympäriltä. Uusi ruostevapaa luukku on jo varastossa.
Luukku
Heh ja pitihän se ottaa kuva "virman" päivystysvalosta
Valomainos
Vähän hioin jo rälläkällä eninpiä ruosteita konehuoneesta ja nyt pitäisi seuraavaksi ryhtyä hiekkapuhaltamaan koko konehuonetta.
Josko saabi sittenkin liikkuisikin omin voimin jo ensi kesänä..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900 T8 vetoakseli tunnelien korjausta.
Nonniin nyt lähti rojekti täysin käsistä ja auto on purettu oikeastaan täysin ruodoksi. Eli täydellistä läpikäyntiä luvassa. Laitan kuvia kunhan saan koneelle.
Nooh hiljaa hyvä tulee.. Paitsi ajaessa.
Nooh hiljaa hyvä tulee.. Paitsi ajaessa.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Oli vetoakseli tunnelien korjausta)
Jep jep. Nyt on saabi sitten vartaassa. Tuli tuossa ajankuluksi tehtyä koripenkki saabille.
KUVIA -> Tuosta kun selailee eteenpäin noita kuvia niin selviää idea. Ei mikään niin järin kaunis, mutta toimii eikä tullut kaalliiksi.
Vielä pitäisi hitsailla etu ja taka pukin väliin palkit että kestäisi siirellä traktorilla tuota koripenkkiä kaikkine autoineen. Palkkeihin pitänee tehdä pulttiliitokset johonkin kohtaa että saa penkin myös purettuakin ja tarvittaessa muutettua jonkun muun auton mitoille. Taakse hitsailin saabin taka akselin josta rupesin tekemään pukkia. Ei tarvitse kuin heittää renkaat alle niin voi siirrellä. Ja eteen täytynee tehdä jonkinlainen irroitettava vetolenkki mistä voi traktorilla napata kiinni.
Painopisteen kanssa meinasi olla suuria vaikeuksia. Painopiste kun saisi olla mahdollisimman tasan että kori olisi kevyt pyöritellä. Ja kun paino pistehän ei tietenkään satu pystysuunnassa korin keskikohdalle. Eli saranointi pisteet piti mitottaa huomattavasti korin keskilinjan alapuolelle. Ei se vieläkään hyvä ole mutta jaksaa käännellä ja kestää pukit pystyssä kun auton kääntää kyljelleen.
Onpa nyt mukava hitsailla pohjaa kun ei tarvitse ryömiä eikä kumarrella.
Se pyörii sittenkin!
KUVIA -> Tuosta kun selailee eteenpäin noita kuvia niin selviää idea. Ei mikään niin järin kaunis, mutta toimii eikä tullut kaalliiksi.
Vielä pitäisi hitsailla etu ja taka pukin väliin palkit että kestäisi siirellä traktorilla tuota koripenkkiä kaikkine autoineen. Palkkeihin pitänee tehdä pulttiliitokset johonkin kohtaa että saa penkin myös purettuakin ja tarvittaessa muutettua jonkun muun auton mitoille. Taakse hitsailin saabin taka akselin josta rupesin tekemään pukkia. Ei tarvitse kuin heittää renkaat alle niin voi siirrellä. Ja eteen täytynee tehdä jonkinlainen irroitettava vetolenkki mistä voi traktorilla napata kiinni.
Painopisteen kanssa meinasi olla suuria vaikeuksia. Painopiste kun saisi olla mahdollisimman tasan että kori olisi kevyt pyöritellä. Ja kun paino pistehän ei tietenkään satu pystysuunnassa korin keskikohdalle. Eli saranointi pisteet piti mitottaa huomattavasti korin keskilinjan alapuolelle. Ei se vieläkään hyvä ole mutta jaksaa käännellä ja kestää pukit pystyssä kun auton kääntää kyljelleen.
Onpa nyt mukava hitsailla pohjaa kun ei tarvitse ryömiä eikä kumarrella.
Se pyörii sittenkin!
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
Tulipa tässä parina iltana naputeltua vasaran ja taltan kassa pohjasta sisäpuolelta massa pois. Ja hitsailtua useita paikkoja. Ei tuo nyt aivan toivottomalta enää korin suhteen näytä.
Jatketaan märännöksen etsimistä ja parsimista...
Jatketaan märännöksen etsimistä ja parsimista...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 09:59
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
Jaahas, kävi sit vanhanaikaisesti karkasi mopo käsistä
Kätevältä kyllä näyttää tuo koripukki, pitäs itekkin saada aikaiseks tehdä.
Jälkikin vähän toista kun selällään maatessa.
Ei taida ensikesänä olla vielä kylällä?
tuttu korimalli on http://kuvablogi.com/blog/3272/4/
jäi vaan oma rojekti vähän vaiheeseen, nyt ruostuu nätisti noilta harmailta alueilta
Kätevältä kyllä näyttää tuo koripukki, pitäs itekkin saada aikaiseks tehdä.
Jälkikin vähän toista kun selällään maatessa.
Ei taida ensikesänä olla vielä kylällä?
tuttu korimalli on http://kuvablogi.com/blog/3272/4/
jäi vaan oma rojekti vähän vaiheeseen, nyt ruostuu nätisti noilta harmailta alueilta
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Oli vetoakseli tunnelien korjausta)
Mihis kohtaan päädyit painopisteen kanssa, siis mitattuna vaikka puskureiden kiinnityspisteiden korkeudelta?JL kirjoitti:Painopisteen kanssa meinasi olla suuria vaikeuksia. Painopiste kun saisi olla mahdollisimman tasan että kori olisi kevyt pyöritellä. Ja kun paino pistehän ei tietenkään satu pystysuunnassa korin keskikohdalle. Eli saranointi pisteet piti mitottaa huomattavasti korin keskilinjan alapuolelle. Ei se vieläkään hyvä ole mutta jaksaa käännellä ja kestää pukit pystyssä kun auton kääntää kyljelleen.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
Kyllä vain mopo karkasi täysin käsistä! Ei kyllä tällä hetkällä uskalla luvata mitään että millon olisi kasassa.
Mutta kyllähän tuolla jo pystyy hommia ihan hyvin tekemään ja paljon on jo tehtykin.
Tuotekehittely jatkuu.
Tota noin. En nyt muista tarkalleen mittoja. Pitänee huomenna mittailla. Mutta tuntuisi vieläkin olevan liian korkealla koriin nähden tuo kiinnityspiste, varsinkin kun otin takakontin luukun pois niin kori muuttui jonkun verran raskaammaksi pyöritellä. Kyllä sitä käännellä jaksaa mutta tavoitteena kun olisi saada painopiste niin lähelle että pyörittämisvastus olisi sama olipa kori missä asennossa tahansa. Painopistehän kyllä muuttuu heti jos korista purkaa tai koriin pulttaa kiinni jotain.Mihis kohtaan päädyit painopisteen kanssa, siis mitattuna vaikka puskureiden kiinnityspisteiden korkeudelta?
Mutta kyllähän tuolla jo pystyy hommia ihan hyvin tekemään ja paljon on jo tehtykin.
Tuotekehittely jatkuu.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
Niin onko muuten muut tehneet vastaavanlaisia massiivisia remontteja? Olenko kenties ensimmäinen saab-klubilainen kuka on nostanut og900 vartaaseen? Lähinnä vaan jos olisi muitakin niin olisi hyvä kuulla vähän kokemuksia ja vinkkejä. Ja jos jollain on kuvia koripenkistä niin voi laittaa kuvia ja juttua vaikka sähköpostiini. jouni.lappalainen@hotmail.com
Itsellä on aivan ensimmäinen koripenkki rakennelma ja erehdyksien kautta on tässäkin opittu ja tullaan vielä oppimaankin, mutta rakentelu ja testailu jatkuu..
Itsellä on aivan ensimmäinen koripenkki rakennelma ja erehdyksien kautta on tässäkin opittu ja tullaan vielä oppimaankin, mutta rakentelu ja testailu jatkuu..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
et taida ensimmäinen olla. Muistan että jo ainakin 5 vuotta sitten oli postilistalla samantyyppisistä pukeista puhetta niiden osalta, ketkä oli semmoisia tehnyt.
Mutta jos tänne viitsii laitella tietoja pukista, olisi ihan hyvä asia. Ei itse tarvisi samoja virheitä tehdä Nimittäin täällä tarvitsee myös ensi kesänä samanlaista varrasta kun alkaa og satkua paikkailee
Mutta jos tänne viitsii laitella tietoja pukista, olisi ihan hyvä asia. Ei itse tarvisi samoja virheitä tehdä Nimittäin täällä tarvitsee myös ensi kesänä samanlaista varrasta kun alkaa og satkua paikkailee
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
Juu eli muitakin on. Hienoa nyt kun vaan saataasiin vähän jaettua tietotaitoa.
Parempia kuvia ja speksejä koripenkistä on aikeissa laittaa mutta penkki on tällä hetkellä vielä hieman prototyyppi asteella niin ei varmasti toimivia niksejä ole tarjolla..
Parempia kuvia ja speksejä koripenkistä on aikeissa laittaa mutta penkki on tällä hetkellä vielä hieman prototyyppi asteella niin ei varmasti toimivia niksejä ole tarjolla..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
Jep jep. Tänään mittailin kiinnityspisteitä. Ovat noin 30cm puskurin kiinnitys kohdista ylöspäin. Kori on siis täysin purettu niin tuntuu että voisi hieman alempana vielä olla tuo kiinnityspiste. Ehkä 5cm, 10cm voi olla jo liikaa.
On sitä taas vähän hitsailtukkin. Takapenkin alla se poikittais sauma on koko matkalta nyt käyty läpi ja samoin takapyöräkotelon etunurkat. Sauma oli melko työläs tehdä kun piti jotenkin saada turvavöiden kiinnikkeetkin paikoilleen. Noh hieman hankala selittää laitan kuvia kunhan taas saan aikaiseksi.
On sitä taas vähän hitsailtukkin. Takapenkin alla se poikittais sauma on koko matkalta nyt käyty läpi ja samoin takapyöräkotelon etunurkat. Sauma oli melko työläs tehdä kun piti jotenkin saada turvavöiden kiinnikkeetkin paikoilleen. Noh hieman hankala selittää laitan kuvia kunhan taas saan aikaiseksi.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900 T8 Ruosteremontti (Nyt on saabi vartaassa)
Nyt ois pari kuvaa taas.
Koripukeista taas pari kuvaa.
KLIK
KLIK
Ja hieman kuvaa paikatuista kohdista.
Takapenkkien alla oleva sauma
Pyöränkoteloa
"Tunkinkorvallinen"
Ja sisäkuvaa
Koripukeista taas pari kuvaa.
KLIK
KLIK
Ja hieman kuvaa paikatuista kohdista.
Takapenkkien alla oleva sauma
Pyöränkoteloa
"Tunkinkorvallinen"
Ja sisäkuvaa
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro