Mertmi kirjoitti:V.J.S kirjoitti: Samaan rähinään sitä vois varmaan hitsailla sen lambdamutskun tohon DP:hen ja hakee biilteemasta tms. halvin mahdollinen lambda-anturi (yksijohtoinen), niin saa soossimittarin toimimaan. Sitten pitäs enää saada toi katiska käymään

Senverta kommentoin tässä, että yksijohtoisella lambdamittarilla ei ainaskaan tossa minun 99turbossa saa järkeviä lukemia mulloin, kuin maantieajossa. Paikallaan ja "taajamaluruuttelussa" näyttää mitä sattuu. Kolmijohtoinen, elikkä lämmitettävämalli näyttää sensijaan seokset tyhjäkäynnilläkin. Kylmäkäynnistyksen jälkeenkin ei mene montaa minuuttia, kun näyttää jo lukemia.
Kiitoksia infosta, laitetaan pohdintaan tuo anturin lopullinen malli.
Tänään (2.3.) tapahtunutta: johtuen täysin kädettömästä hovimekaanikosta, joka ei näemmä saa yhtä halvatun autoa toimimaan, piti käydä ostamassa kulkupeli, että Hallituksen ei tarvitse enään istua rahvaan seassa julkisissa. Tähän astisista autoista ehkä paras hankinta on ollut tuo nykyisin ruiskuna oleva valkoinen paholainen. Luotettava kuin mikä. Siispä samaan logiikkaan uskoen, että valkonen kaasarisaappi sinisellä sisustalla on ikiliikkuja, tuli haettua Tuusulasta tämmönen:
Toinen siis neliovinen tila-auto perheenkuljetukseen ja toinen kisakiree 2-ovinen urheiluauto luksusvarustelulla (=ohjaustehostin + roikkuva kattoverhoilu)

Niin, ja molemmat vieläpä alkujaan myyty Mäkelän Autosta Järvenpäästä

Ja ne jotka jaksaa vänkää, että kaasari on ihan yhtä pirtsakka kuin ruisku, voi tulla ajamaan noita peräkkäin. Toi Pierburgin kaasarilla varustettu "sporttipata" on kyllä aivan järkyttävän laiska

No mutta, siis kaikkineen kuitenkin siisti peli, jossa vain 278tkm mittarissa.
Täten siis transportaatio-ongelmat hoidettu. Takaisin rojektin kimppuun. Tuossa foto EGT-liitännästä. Kyseessä siis "light-duty" hydrauliikan 4mm läpivientinippa, josta toisesta päästä vaan mutteri poistettu. Kun ihan tappiin asti väänsi, puri tuo millin verran ylikokoinen helmi sen verta kiinni, että anturi jämähti paikoilleen.
Ja lopuksi vielä kuva, miten startinkin voi rikkoa, kun ei vaan osaa:
Että näin. Tänään laittelen vielä maajohdot uusiksi ja ruuvaan varaosastartin paikoilleen. Huomenna pakosarjaan kierrereikä EGT:lle ja kiinnitykseen uudet pinnapultit, jos se niillä suostuisi kiristymään hiukan paremmin, niin loppuisi se säksätys...
Eipäs upita tällä erää, vaan vedetään editillä

Eli tuli myös egr tuossa luppoaikana nylppästyä hitoille. Otin koko halvatun himmelin pois.
Imusarjan päästä vaan nohevasti putki poikki , linttaan ja hitsaamalla umpeen.
Tuo vihreä härdelli lienee joku termostaattisäätimen tapainen, joten letkut voi huoletta repästä hitoille, tai sählätä nipat poikki... Tuosta ei siis vuoda mitään "ulos", vaikka letkut poistaa.
Imusatsin alla kiinni olevassa "ufossa" siis reikä, joka on yhteydessä suoraan imusarjaan. Tai siis on ollut ehkä joskus 80-luvulla, mutta ainakin omassa tuo oli 100% ummessa kaikenmaailman paskasta...Askartelin kuitenkin 8mm latanpalasta pari reikää poraamalla nohevan peitelevyn.
Semmottis tällä erää. Pakosarjaan tuli myös askarreltua kierrereikä EGT-anturille, sekä hieman paranneltua minua edeltäneen ranettajan pakosarjan pinnapultin "korjausta". Jos huomenna muistais ostaa sen uuden tiivisteen, niin saisi tuon taas kokeiltavaan kuntoon. Toisalta ihan sama, ei se toimi kuitenkaan
