juu pulttisarja olis maksanu sen 37e tarvikkeena ja yksi uusi alkuperäisosana 4e ja sekin piti tilata, kun en tyhmänä samalla tilannut kun muutkin osat niin tulee ilmeisesti torstaina... Ei tämä projekti nyt edisty yhtään.
Uusia kuvia lisätty kansioon.
Ei kellään olisi tuon apc:n kytkentäkaaviota, jos tekisi sille uuden johdoituksen että ei tarvitse kaikkia sisätilan sähköjä vaihtaa...
Noniin nyt alkaa olla puuttuvat osat koossa, ja voisi aloittaa itse vaihto-operaation. Puinti vain vähän sotkee aikataulua, mutta kyllä tämä tästä. Eli uusi öljynjäähdytin, hukkaportin kello ja turbon valurauta mutka on saatu hommattua foorumin kautta. Kiitokset foorumilaisille osien myinnistä! Toivottavasti ei enää tule mahdottomasti viivytyksiä, niin saa vielä loppusyksyksi ajoon.
Taas tuli vähän edistyttyä tämän projektinkanssa. Vanha moottori on poissa samaten sähköt ja uudet sähkösarjat vedetty sekä tankki vaihdettu. Nyt pitäis tota uutta moottoria laittaa nostokuntoon ja siinä tulikin yksi mutka matkaan, kun ei ole tota 16v:n tehostajaa niin pitää muokata tota kiinnitys systeemiä niin että saa ton 8v:n tehostajan tohon. Jos menee hyvin niin eiköhän tuo ole jo tänään aika hyvällä mallilla. Mitä toi charcoal canister tekee? Tarvitseeko se sen letkun tonne tankkausaukkoon vai saako sen kehittää jonnekkin muualle? ja entäs tarvitseeko laittaa tota alipainepumppua ja sen kytkintä ollenkaan, kun ei ole vakionopeudensäädintä tarkoitus laittaa?
ahaa eli sitä kanisteria ei tarvita... mitä se siis oikeesti tekee? Ei vaikuta moottorin toimintaan muuten kuin päästöihin?
Mites noi kaikki putket ja letkut? Ei oo niitä tullut vielä tutkittua... onko niissä jotain tiedettävää?
Noi puhaltimen säätimetkö toimii normaalisti vaikka kone vaihtuukin turbomoottoriksi?
Pitää pistää korvantaakse jos joskus laittaisi sen cruisen.
Moottori olisi nyt nostettavissa keulalle kun vain tekisi tilaa talliin että siihen pääsee nostamaan sen.
Se hiilisäiliö kerää bensatankista tulevat höyryt ja ne poltellaan koneessa vähitellen pois. Käytännössä se huohotusputki voi tulla siinne konetilaan vapaasti ilmaan hengittävänä. Näin se on vanhemmissakin saabeissa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
noniin nyt on kone nostettu paikalleen ja saa huomenna alkaa ihmetteleen kaikkia johtoja Jos on oikein hyvää säkää niin saadaan huomenna ekat savut koneesta.
Nyt on pieni ongelma... pitäis saada sähkökuva tosta sulakeboxin valkoisesta liittimestä. On nimittäin nyt siitä kiinni että tossa toisessa autossa on takapenkin alla toinen sulakeboxi ja sitäkautta kulkee sitten osa sähköistä ja en haluaisi siirtää sitä sinne, kun pitäis vaihtaa toi viimmeinenkin johtosarja ja purkaa loputkin sisutasta. Eli nimenomaan sen sulakeboxin sisäpuolen valkoisen liittimen kytkentäkuva on hakusassa.
Edit: elikkä vika taisi löytyä... virta puuttuu jostain, mutta en tiedä vielä mistä... mihin menee vm.91 saabissa harmaa paksuhko virtajohto sisäkautta? toinen menee sinne takapenkille ja sitten toinen jonnekkin muualle eteenpäin ilmeisesti, mutta mihin?
edit2: Sille löytyi paikka virtalukosta ja löysin myös sähkökuvat noihin sulakerasian liittimiin.
Mites noi sähköjohdot ton alipaine valitsimen takana pitäis mennä, kun oon vissiin sekottanu ne ja nyt ei lämppäri pyöri...
Eilen modasin apc:boxia ja nyt on ahdot 0.9(punaisen puolivälissä) piikkinä josta sitten alkaa laskea hitaasti kierrosten mukaan. Eikös olla vielä turvalisella rajalla?
hmm jotain muuta häikkää on, kun puhallin toimii täysillä tai ei ollenkaan. Siis sillä nopeudenvalitsilemma ei ole mitään vaikutusta ja siihenasti sähkö kyllä tulee. Missäs tässä on se vastus systeemi joka rajoittaa tota pyörimisnopeutta? Onko se toi joka on kiinni tossa jalkatilaan ilman jakavassa jutussa, koska jos on niin yritin vaihtaa sen jo ja ei ollut vaikutusta.