Morjesta pitkästä aikaa. Nyt taas talven tullessa ja jäätä odotellessa on taas putkirunkoauton parantelu/suunnittelu saannut jatkoa. Elikkäs aluksi oli mielessä etta teettäisi tuohon koneeseen nokan ja keventäisi vauhtipyörää. Mutta juteltuamme koneistajan kanssa tulimme siihen päätökseen että samaan halvemmalla päästään kun hommataan suoraan turbo kone. Joten 2 tunnin metsästyksen jälkeen huomasin tämän forumin myyntipuolella 84 T8 hintaan mikä sopi budjettiin, joten tarrakilpiä hakemaan ja
tämmönen sieltä sitten saapui. Sitten viellä kuva
takaa.
Homma alkaa
renkaiden irrotuksella, sen jälkeen sitten
alapoikkituet ja pakosarja ja putki irti. Niin ja vetarit tietenkii. Sitte vaa moottorikiinnikkeet irti ja
norsulla nosto / veto niin sieltähän se tuli
nätisti. Ompas kolkon näkönen
putkisaab.
Sitten aletaan purkamaan tuota saabia. Elikkäs Homma alkaa Konepellin
irrotuksella. On muuten samalla
lootalla kuon tuo vapari saab. Sen jälkeen otin tuon
öljynjäähdyttimen itri. Oli muuten vittumaisessa paikassa (etu-umpion alla). Sitten oli vuorossa Tuon Saabin APC systeemin
ohitus.
Vähän aikaa pähkäiltyä keksittiin että nostettiin tunkilla alatukivarresta että jousi menee lyttyyn ja sitten jumitettiin jousi tohon ylä-asentoon jousipuristimella jotta saatiin alapallonivel irti. Tässä
kuva tapahtuneesta.
Sen jälkeen otettiin kaikki sähköjohdot sun muut hilppeet ja kutsuttiin
norsu paikalle
Ja sieltä se sitten
nousikin ilman isompia operaatioita.
Ens viikonloppuna onkin sitten vuorossa koneen nosto putkikseen. Pitäis vaan vähän jostain saada aikaa, alkaa tuo joulu painaa päälle.
Niin ja rummut saapuivat vihdoin
Piti heti päästä
kokeilemaan paikalleen. Niin ja sen jälkeen piti hifistellä
alumiinivanteet paikalleen. Sama homma
takaa.
Niin ja posti toi
nakutusledin, tuo APC
lootakin löyty takapenkin alta.
Tässä saabissa ei ollut välijäähdytintä vakiona joten semmonen tullaan hankkimaan. Todennäköisesti tehdään pakoputki turbolta asti 3 tuumasena (onko kennelläkään myynnissa tuohon outletin laippaa?). Ennen kuin saadaan hankittua seosmittari niin ajetaan normipaineilla, sen jälkeen vois nostaa ahdot vaikka 0.80bar. Tämä talvi ajetaan tuolla vakioahtimella enskesänä sitten aletaan ettimään tohon jotain bolton ahdinta mikä herää aikasempaan tai sitten modataan tosta vapari peltisatsista pakosarja T28:lle.
Kun ollaan tuosta saabista kaikki tarvittava otettu irti niin tuon korin saa joku tulla hakemaan pientä korvausta vastaan pois. Tossa olis kattoluukku, sähköikkunat, sähköpeilit, keskuslukitus nje....