Mitään ei saa nopeesti. Mullakin kesti lähes 20v saada mörkö. Onneksi 96:n on paikannut hyvin.Petri Tyrkkö kirjoitti:möröstä täytyy saada kuvia heti!
95, sika säkissä x2
Re: 95, sika säkissä x2
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
WST:n innoittamana, tänään saavutettiin varaosahylsyn osalta hetki, jolloin paluuta ei ole. Nappasin hyllystä ns. rosvosahan ja sipaisin tolpat poikki. Pikamadallus on samaa luokkaa kun mun kajakissa ja vaikuttaa kutakuinkin sopivalta määrältä. Samalla tuli selväksi että 95:n kattoa on "pakko" jatkaa kun sen choppaa. Tarkoitus onkin tehdä katto varaosa-auton ja varsinaisen aihion katosta yhdistämällä, niin pääsee toivottavasti yhdellä saumalla kattopellissä. Takaiskareiden muutossarjan sammakko->putki ostin WST:ssä klubikauppiaalta. Pullmax (oikeesti Pels&Co) tuli myös ostettua, vielä kun sais hommattua siihen työkalut ja oppis käyttään...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
Hyvä Hyvä Hyvä. Taas yksi saabi "pilattu". Näitä lisää
Re: 95, sika säkissä x2
Pari kuvaa:
edestä
takaa
Onhan noi 96&95:set komeita originaaleinakin, kunnollinen entisöinti on suurempi homma kuin kustomin värkkääminen. Kustomissa kun voi soveltaa...
edestä
takaa
Onhan noi 96&95:set komeita originaaleinakin, kunnollinen entisöinti on suurempi homma kuin kustomin värkkääminen. Kustomissa kun voi soveltaa...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
hyvä hyvä. Suipota tota kattoa lisää takaosasta, 10- 15cm alemmaks kun tuulilasin yläosa.
Niin ja mitä noita katiskoja säästelemään, niitähän näyttää olevan markkinoilla myytäväksi asti. Customeita vähemmän.
Tsemppiä pajotukseen.
ps. koneehdotus. B- turbo pata keskimoottorina ! Ai sitä turbopotkun iloa...
Niin ja mitä noita katiskoja säästelemään, niitähän näyttää olevan markkinoilla myytäväksi asti. Customeita vähemmän.
Tsemppiä pajotukseen.
ps. koneehdotus. B- turbo pata keskimoottorina ! Ai sitä turbopotkun iloa...
Re: 95, sika säkissä x2
Kävi itselläkin mielessä ajatus, että takaosaa vois hiukan enemmän madaltaa. Itseasiassa siihen taidetaan ajautua lähes väkisin kun jatkaa kattoa, sehän on kaareva lähes koko matka, vaikkakin takaa vähemmän.
Ei voi tehdä keskimoottoria, täytyyhän nykymuodin mukaisesti 2 lapsen perheessä vähintään yksi tila-auto olla.
Ei voi tehdä keskimoottoria, täytyyhän nykymuodin mukaisesti 2 lapsen perheessä vähintään yksi tila-auto olla.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
no niinpä niin.
kone- ehdotus 2: äärilaidaksi kakstahtarin kone kera saxomaatin ?
kone- ehdotus 2: äärilaidaksi kakstahtarin kone kera saxomaatin ?
Re: 95, sika säkissä x2
Aika eksoottista tekniikkaa. Täytyy varmaan tuottaa pettymys ja todeta että jonkinlainen Fordin V-moottori siihen tulee....
16V turbo padalle olis kyllä yksi idea nupissa pyörimässä. Ehkä joskus, ehkä joskus...
16V turbo padalle olis kyllä yksi idea nupissa pyörimässä. Ehkä joskus, ehkä joskus...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 19:40
- Paikkakunta: Korsholm - Mustasaari
Re: 95, sika säkissä x2
Moi Tero_s!
Kiva että olet aloittanut tehdä sun SAAB 95:si "matalaksi customiksi"..
Tässä löysin Saabklubben.se kautta että ruotsilainen "Saabcustom" joka aloitti tehdä Saab 95 Lowrideriksi. Te voitte katsoa kuvia kuinka "Saabcustom" on tehnyt ja siellä ovat eri ideoita:
- Ole hyvä: ---> http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads. ... 265&page=1
- "Saabcustomin" oma kotisivu: ---> http://www.visit.se/~skoglund/LOW95.htm
Terv. Big Oa
/Oa
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"!
*Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"!
*Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993
Re: 95, sika säkissä x2
Huiman laitteen ovat ruotsissa rakentaneet. Mä ajattelin pysyä lähempänä alkuperäistä.
Purin varaosaautosta loput käyttökelpoiset osat ja vähän muutakin. Ja paloittelin loppu hylsyn odottamaan, että kiinalaiset saa prässätä siitä vaikka peltiämpäreitä. Yllättävän tehokkaasti oli korroosio puraisut.
Jollekin mobilisti henkisemmälle olis tarjolla 95 ja 96:n osia: Piikkiöstä saa noutaa parhaaksi katsomalaan hinnalla.
Enpä muistanutkaan että 95:n taka-akselissa on noin paljon eroa 96:n akseliin.
Purin varaosaautosta loput käyttökelpoiset osat ja vähän muutakin. Ja paloittelin loppu hylsyn odottamaan, että kiinalaiset saa prässätä siitä vaikka peltiämpäreitä. Yllättävän tehokkaasti oli korroosio puraisut.
Jollekin mobilisti henkisemmälle olis tarjolla 95 ja 96:n osia: Piikkiöstä saa noutaa parhaaksi katsomalaan hinnalla.
Enpä muistanutkaan että 95:n taka-akselissa on noin paljon eroa 96:n akseliin.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
4-pulttisen proto takanapojen piirustus lähti sorvarille. Tulee "hipo" osaa alumiini billetistä. 900:n satuloille tilasin kiinnitysraudat vesileikkuusta. Saas nähdä miten istuu osat paikalleen, kun saan navat näppiin. Etunapoihin tarvis vielä tehdä vastaava setti...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
Tohtiikos, kaima kysyä, paljonko tulee setille hintaa? Kuinkas plug&play tuo loppupeleissä on?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 95, sika säkissä x2
Plug&play on asetettu tavoitteeksi. Protosarja on varmaan jotain suolaisen ja räävittömän väliltä, riippuen montako iterointi kierrosta tarvitaan. Tuskin noista mitään vappuneulojen kaltaista hittiä tulee ja sarjan kokohan hinnan lopulta ratkaisee, jos jonkinlaiseen sarjatuotantoon päädytään. Jonkilainen käsitys hintatasosta on muodostunut mutta katsotaan osuuko...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
Takanavat tuli sorvista. Nyt täytyy hakee laakerit ja testata tuliko hyvät vai eksoottinen kynäteline. 900:n levyt onkin jo odottamassa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 95, sika säkissä x2
Onkohan noilla bilteman jarrusatuloilla mitään virkaa? 69€/kpl ilman panttia vs. vanhojen puhdistus + 20€ korjaussarjaan. Otin yhden ja päällisin puolin näytti ihan hyvältä...
Viime viikon illat sujui kuitenkin valmistautuessa Sveitsiin. Vaihdoin V6:n vaimentimet ja asensin radion! Huomaa että äijä on vanhenemassa... Vanhoista vaimentimista oli toki sisäkalut hapertunut senverran, että pakokaasulla oli käytännössä suora rööri maailmalle. Ei tarvikkaa sovitella pussihousuja jalkaan, vaikka siltä alkoikin jo tuntua kaasupedaalia syvemmälle painellessa.
Viime viikon illat sujui kuitenkin valmistautuessa Sveitsiin. Vaihdoin V6:n vaimentimet ja asensin radion! Huomaa että äijä on vanhenemassa... Vanhoista vaimentimista oli toki sisäkalut hapertunut senverran, että pakokaasulla oli käytännössä suora rööri maailmalle. Ei tarvikkaa sovitella pussihousuja jalkaan, vaikka siltä alkoikin jo tuntua kaasupedaalia syvemmälle painellessa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.