Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
On kokemusta. Juniorilla enemmän vielä, mutta minun jalkaani pojan auton Biltema -satulat ja jarrut uusilla levyillä ovat erittäin herkät ja tehokkaat. Käppäri pitää ja ottaa tasaisesti. Hankin yhden sarjan niitä jemmaan muitakin satkuja ajatellen. Hintasa väärtti hankinta.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Edelliseen tonnariin laitoin taakse Bilteman jarrusatulat. Muuten ihan hyvät, mutta käsijarru ei tahtonut pysyä säädöissä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Meillä ei ole ollut ongelmia sen suhteen. Ihan hyvä valinta ainakin melle se on ollut.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
olen tänne foorumille jo muutamaan muuhunkin topicciin kertonu mun kokemuksista Bilteman satuloista. Yksi oli sökö jo ostettaessa. Toisen kanssa jouti kikkailemaan, jotta sai kässärin toimimaan. En varmaksi muista, että onko tuo sama vai kokonaan sökön tilalle ostettu, mutta alle vuoden käytöllä tullu lisää murheita. Ei palauta kässäriä, vaan jää päälle jumiin. Olis kiva ajatella, että on vain maanantai kappaleita sattunu, mutta korjaukseksi aijon kyllä kasailla vanhoista orkkis satuloista uuden...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Pitääpä sitten kokeilla Bilteman hiluja, jospa laittas uudet levyt ja kaikki.Vesa Pohjalainen kirjoitti:On kokemusta. Juniorilla enemmän vielä, mutta minun jalkaani pojan auton Biltema -satulat ja jarrut uusilla levyillä ovat erittäin herkät ja tehokkaat. Käppäri pitää ja ottaa tasaisesti. Hankin yhden sarjan niitä jemmaan muitakin satkuja ajatellen. Hintasa väärtti hankinta.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Tonnariin ostin aikoinaan Bilteman satulat. Käkkäriä säätelin vuoden verran kun ei oikein tuntunut toimivan. Vaihdoin palat ja vaijeritkin mutta lopulta sitten tyhmälle selvisi että satuloissa se syy olikin. Käkkärin vipu oli molemmista satuloista rikki, ei liikuttanut mäntää juuri ollenkaan.
Sitten haettiin purkamolta jostain romukasasta sata vuotta vanhat ruosteiset satulat ja niillä lähti käkkärikin toimimaan.
Elikkäs en suosittele tässä tapauksessa Biltemaa vaan tekisin vaikean mutta varman kautta ja kunnostaisin vanhat satulat.
Sitten haettiin purkamolta jostain romukasasta sata vuotta vanhat ruosteiset satulat ja niillä lähti käkkärikin toimimaan.
Elikkäs en suosittele tässä tapauksessa Biltemaa vaan tekisin vaikean mutta varman kautta ja kunnostaisin vanhat satulat.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Oisko sitten niin, että meille onkin sattunut ns. tiistaikappaleet, jotka ovat toimineet moitteettomasti, kuten myös Volvossa toimivat. Varmaan niissä laatu heittelee. Meillä on ollut sitten tuuria. Käppärit ottavat käsittäkseni Saabissa edelleen. Volvossa olikin pienet rummut niitä varten.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Mullakin ollut 2D:ssä biltemalaiset takasatulat ja käppäri on pelittänyt koko tämän ajan. Edelleen odottelen, että koska alkaa säätö hiipimään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Nyt vuoden ajan Bilteman satulat olleet alla, joka kulmassa. Talvella käsijarrun palautus takerteli muutaman kerran, mutta ei jäänyt kuitenkaan kokonaan päälle, ja irtosi hetimmiten. En tiedä, oliko vika satulassa, vai olisko voinu olla vaan palat jumissa - keveissä talvijarrutuksissa ei takapalat saa välttämättä paljoa liikuntaa. Sen jälkeen kaikki on pelannut kuitenkin hyvin. Käsijarrun säätö on toiminut ainakin vielä. Alunperin hieman epäilin Bilteman laatua, aikaisemmin tankin lukittava korkki on ollut teknisin ostos minulle ko.kaupasta... (900 -91)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Vähän on taas projekti edistynyt. Kesävanteet on nyt maalattu ja odottavat huulen ja kehän kiillotusta
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Kävinpäs saabilla huvikseni vaa'an päällä. Auto painoi ilman kuskia 1260kg joista etuakselilla 720kg ja takana 540kg. Karkeasti laskettuna painojakaumaksi tulee 57/43, joka on minusta kohtuullisen urheilullinen. Mitähän tuollainen saabin akku keskimäärin painaa? Jos sen siirtää takakonttiin, niin paljonko tuo jakauma tuosta vielä paranisi?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Pari suttuista känykkäkameran kuvaa. Nyt on vakaajat kiinni ja kyllä ajo-ominaisuuksissa taitaa hiuksen hieno muutos olla parempaan suuntaa. Seuraavaksi odottamaan vanteiden valmistumista.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
No nyt on kesävanteet alla ja sovittelin tuossa nahka penkkejä paikoilleen. Kiitokset saabastelijalle nopeasta toimituksesta.
Totesin tuossa että og900:n penkkien nahka on huomattavasti mukavamman ja laadukkaamman oloista kuin og9-3:n nahat. Tainnut GM tälläkin sektorilla säästellä
Totesin tuossa että og900:n penkkien nahka on huomattavasti mukavamman ja laadukkaamman oloista kuin og9-3:n nahat. Tainnut GM tälläkin sektorilla säästellä
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Tuommoset tuli. Mitäs tuolle kuljettajan penkille voisi tehdä kun on tuosta reunasta pikkuisen väri lähtenyt? Siis muuta kuin viedä verhoilijalle.
Niin komia, että heikkoa tekee
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ikuisuusprojekti -88 900i
Tuommonen takaspoileri tuli asennettua ja ja takavalot tummennetua. Ei näytä enään niin pappamallillta.
Kaveri maalasi maskin mustaksi. Krominenkin olisi, mutta kun en oikein osaa päättää kumpi näyttää paremmalta. Antas nyt tuon olla jonkun aikaa. Rekisterikilpi on komiasti nippusiteillä kiinni
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06