96 -71
Re: 96 -71
Juurikin selailin tuota huoltovihkoa ja siellä on seuraavanlaiset merkinnät:
26.5 -95 145286 Bromsskivor + klossar nya
6.10 -97 145638 Broms rep. "allt nytt"
1.9 -98 145880 Höger frambroms slang bytt nya, bromsklossar fram
Mun ruotsin kielen taidolla -95 laitettu levyt ja palat, -97 kaikki jarrut uusittu ja -98 oikea etu satula? ja palat. Kilometrejä remonttien välillä ei ole kovasti kyllä kertynyt. Ja nythän siellä on noin 164tkm.
Käsijarru kahva on jotenkin levahtanut, täytyy koittaa ettiä varastoista ehjä.
26.5 -95 145286 Bromsskivor + klossar nya
6.10 -97 145638 Broms rep. "allt nytt"
1.9 -98 145880 Höger frambroms slang bytt nya, bromsklossar fram
Mun ruotsin kielen taidolla -95 laitettu levyt ja palat, -97 kaikki jarrut uusittu ja -98 oikea etu satula? ja palat. Kilometrejä remonttien välillä ei ole kovasti kyllä kertynyt. Ja nythän siellä on noin 164tkm.
Käsijarru kahva on jotenkin levahtanut, täytyy koittaa ettiä varastoista ehjä.
Höger frambroms slang meinaa oikeaa etujarruletkua.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
hyvät kilvet !
Näyttää hitsuu homma onnistuvan.
Kiinnostaisko osallistua pienimuotoisesti Historic- rallitiimin hommiin ? Voisin kärrätä pari varahylsyä hitsattavaks.
Näyttää hitsuu homma onnistuvan.
Kiinnostaisko osallistua pienimuotoisesti Historic- rallitiimin hommiin ? Voisin kärrätä pari varahylsyä hitsattavaks.

No niin, taas olis hiukan edenny. Simons putkisto asennettuna, koe savut otettu ja tiiveys todettu. Ehjä käsijarrukahva kaivettu lumihangesta varaosa luovuttajasta ja vaihdettu paikalleen. Jarrut ilmattu ja poljinkin alko taas tuntumaan oikeanlaiselta. Tekniikka puoli vielä huoltaa ja sitten saakin ajaa suuliin odottamaan toukokuuta, kun ei aikasempaa kannata leimata. Kuvia lisätty muutama http://picasaweb.google.com/Mikko.Neva/Saab9671#
Nyt on huolto toimenpiteet suoritettu. Käyntiääni parani kummasti venttiilien säädön jälkeen, ykkösen pakovenassa oli vajaa milli välystä. Öljyt, suodattimet, nesteet, tulpat, jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Kaasarin purin ja putsasin, kun ei kiihdytyspumppu pelannu, sekä uusein bensa letkut. Vaihteisto öljyt täytyy vielä vahettaa ennen ajeluiden aloittamista, sekä sisutaa hiukan entrailla. Mutta seisköön nyt toistaiseksi tuossa pihalla varaosa kajakin vieressä, niin saa tallin siivottua taas kunnolla. Muutama kuva lisätty albumiin.
Tuo pintaväri, matta+ruoste -yhdistelmä, on kyllä hyvän näkönen. Vähän vaihtelua ylipuleeratuille ja ylipirteille sävyille.
Nyt vaan lyly, kalhu ja porkat katolle, niinkuin silloin ennen...
Tuossa vähän virikettä:
http://jt.users.saabclub.fi/pssh/psshindex.html#I
tuosta kohdasta kun scrollaa pari kuvaa alaspäin, niin löytyy zoomikuva katolla olevista suksista. Merkkikin on se kaikkein saabimaisin.
terv. jt

Nyt vaan lyly, kalhu ja porkat katolle, niinkuin silloin ennen...
Tuossa vähän virikettä:
http://jt.users.saabclub.fi/pssh/psshindex.html#I
tuosta kohdasta kun scrollaa pari kuvaa alaspäin, niin löytyy zoomikuva katolla olevista suksista. Merkkikin on se kaikkein saabimaisin.
terv. jt
Taas olis kunnostus edenneyt. Itsekin olen tykästynyt tuohon tasaisen patinoituneeseen ulkomuotoon, sitä ei rahalla saa. Nyt on kuuppa saatu ajokuntoon, vaihteistoöljyt vaihdettu ja koeajoa suoritettu koekilvin. Kuskinpuolen ovipahvin kasausta ja leimaa vailla kovaan ajoon. Alla pyörii nyt viipan E mallin vanteet uusilla renkailla ja tämän päivän ajeluiden perusteella menee todella hienosti, muistanutkaan enään kuinka hauska kuupalla on ajaa
. Katsastus pitäis suorittaa ens perjantaina ja jos kaikki menee hyvin niin pääsee vappu ajelulle. Kuva päivityksiä olis tarkotus järjestää huomenna.

No niin nyt olis muutama kuva lisätty nyky hetkestä http://picasaweb.google.com/Mikko.Neva/Saab9671#
Tänään ajellut noin 50km koeajoa ja hemmetin hyvin tuntuu pelaavan. Laatikko ei ääntele, vapaakytkin toimii ja veto on tallella. Tänään putsasin ja kiillotin kapselit ja kranssit, sekä kävin pesettämässä auton kaverilla. Nyt vielä pienet sipistelyt mm. loppujen kromiosien kiillotus ja ei muuta vappuaattona leimalle
. Näillä näkymin alkuperäinen tavoite WST:hen saapumiseen näyttää todennäköiseltä.
Tänään ajellut noin 50km koeajoa ja hemmetin hyvin tuntuu pelaavan. Laatikko ei ääntele, vapaakytkin toimii ja veto on tallella. Tänään putsasin ja kiillotin kapselit ja kranssit, sekä kävin pesettämässä auton kaverilla. Nyt vielä pienet sipistelyt mm. loppujen kromiosien kiillotus ja ei muuta vappuaattona leimalle

Koititkos jo sitä mukaan laittamaani "korjausväriä"? Että miten sävy sattuu kohilleen? Tuossa vänkärin oven alareunassa (valkoiset läiskät) voisi olla hyvä koesuhautuksen paikka..?
En ole vielä kokeillut, mutta tarkoitus kyllä on. Jos sais myös noi mustat läiskät häivytettyä, ni ei kävis niin silmään.
Ehkä tuo ensimmäisen 150 tkm:n huolenpito tekniikasta kantaa nyt herelmää. Kori tuossa oli tosin jäänyt vähän vähemmälle huolelle, kuten itse kouriintuntuvasti huomasit. Kaivelin itse aikoinani EX-ännän ensimmäisessä käyttökunnostuksessa (2003) vaahtomuovi+massa -"paikkoja" pois kynnyskoteloiden ruostereijistä...MNeva kirjoitti: Tänään ajellut noin 50km koeajoa ja hemmetin hyvin tuntuu pelaavan. Laatikko ei ääntele, vapaakytkin toimii ja veto on tallella.
Mukavalta tuntuu kun tuo vaunu on nyt pelastunut. Tuosta lopputuloksesta voisi ottaa kimmoketta ja innoketta omaan viippaan, joka edelleen odottaa perusteellista läpikäyntiä. Korin läpikäynti, lootan, syylärin ja maskin vaihto, "bromsar allt nytt" yms. on ohjelmassa. Ja TuplaWeberin sovittelu nokalle, jos aikaa ja intua vielä piisaa. Tiukka kuolemanviiva tuolle projektille on kansainvälisessä 2011. Tarttenee tällanen rojektiselostus rakennella minunkin. Jotakuta voi vaikka kiinnostaa, miten tollanen "renovering" tehdään ilman työtiloja ja nollabudjetilla. Jos ei muuta, niin varottavaksi esimerkiksi

terv. jt
Tuohon samaan päätelmään tarkoista huoltotoimista tulin itsekin kun tekniika toimii niin moitteetomasti, ainakin toistaiseksijt kirjoitti:Ehkä tuo ensimmäisen 150 tkm:n huolenpito tekniikasta kantaa nyt herelmää. Kori tuossa oli tosin jäänyt vähän vähemmälle huolelle, kuten itse kouriintuntuvasti huomasit. Kaivelin itse aikoinani EX-ännän ensimmäisessä käyttökunnostuksessa (2003) vaahtomuovi+massa -"paikkoja" pois kynnyskoteloiden ruostereijistä...MNeva kirjoitti: Tänään ajellut noin 50km koeajoa ja hemmetin hyvin tuntuu pelaavan. Laatikko ei ääntele, vapaakytkin toimii ja veto on tallella.
Mukavalta tuntuu kun tuo vaunu on nyt pelastunut. Tuosta lopputuloksesta voisi ottaa kimmoketta ja innoketta omaan viippaan, joka edelleen odottaa perusteellista läpikäyntiä. Korin läpikäynti, lootan, syylärin ja maskin vaihto, "bromsar allt nytt" yms. on ohjelmassa. Ja TuplaWeberin sovittelu nokalle, jos aikaa ja intua vielä piisaa. Tiukka kuolemanviiva tuolle projektille on kansainvälisessä 2011. Tarttenee tällanen rojektiselostus rakennella minunkin. Jotakuta voi vaikka kiinnostaa, miten tollanen "renovering" tehdään ilman työtiloja ja nollabudjetilla. Jos ei muuta, niin varottavaksi esimerkiksi![]()
terv. jt

Mua ainakin kiinnostaa kyseinen käyttökunnostus operatsuuni ja varsinkin se nollabudjetti osio. Itellä ku tuntuu aina menevän omat ja lainatut, tämän käyttöelvytyksen olen kyllä saanut onnistumaan suht inhimillisellä budjetilla. Ja olen ylpeä itsestäni kun kerrankin laitoin vain kriittisimmät ja pääsee autolla ajelemaan, säilyy kipinä paremmin yllä. Mulla kun tahtoo aina nää hommat karata käsistä, tälläkin hetkellä kolme projektia kesken

Vähän päivässä on paljon viikossa, tänään vaihdoin paremmat ajovaloumpiot ja kiillotin maskin sekä etupuskurin. Kyllä yleisilme koheni kummasti kun sai tummuneet osat kiiltämään hiukan. Määrätyn koe suhautuksenkin suoritin ja sävy on riittävän lähellä, ainakin huomattavasti lähempänä kuin musta tai valkoinen
. Muutama kuvatus on taas lisätty.

Musta spray-primeri vois olla asiaa varsinkin tuon valkosen mökänän päälle. Sitten ihan ohuelti ( = suht kaukaa ) pintamaali-beigeä, ikäänkuin musta pohja hieman kuultaisi alta. Vois mennä lähellekin tuo sävy, hieman kikkailemalla...MNeva kirjoitti: sävy on riittävän lähellä, ainakin huomattavasti lähempänä kuin musta tai valkoinen
No? Onko sielä ehditty katsastamaan? Täälä meni vi..tuiksi.
9-3 kitinäkin loppui kun rasvasin "bumerangin" ulomman pään neulalla vaseliinia kumin läpi painaen.
9-3 kitinäkin loppui kun rasvasin "bumerangin" ulomman pään neulalla vaseliinia kumin läpi painaen.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77