Tuohon käyttöön ei sitten sovellu mikään letku. Täytyy olla kovaa putkea.Arski1 kirjoitti:Just tommosen kävin ostamassa. kun ei turun motonetissä ole varastossa tota bossia.marvi kirjoitti:B-kaupan 10 euron "Suurtehopuola" ainakin toimitti ässässä virkaansa ihan yhtä hyvin kuin orginaali Bosch, tosin kestävyydestä en uskalla paljoa sanoa kun en tuolla pitkään ehtinyt ajaa. Eli yleismallisen pitäisi käydä ihan yhtä hienosti.
-Ei vaikuttanut merkittävästi käyntiin, vieläkin pätkii, Huomasin että ajossa kun painaa ryyppy pohjassa niin kulkee tasaisemmin, silti hieman pätkien, Joten voi pitääkkin paikkansa että ongelma bensapuolella (niinkuin vanhan omistajan autoinssi kaveri oli kertonut..) Nykii kyllä niin helvetillisesti että ei mitään virkaa.
http://www.youtube.com/watch?v=pXLe8Wh_NMc
pätkien käy, niinkuin sanoin yritin sytytystä säätää niin 1 sylinterin sytytys heittelehtii 20 asteen molemmin puolin.
E: NIIN, onko bensaletkujen järjestyksellä merkitystä? kun nuo uudet laitoin niin enpä merkinnyt missä vanhat oli. tuossahan on tuo K-Jetronic ruiskuna.
1990 SAAB 900 S LPT-IC
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
900C -86
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Mahtaisko olla siitä kiinni, vanhoissa putkissa oli halkeamia ja vuosi hieman ruiskun päästä, yksi oli tukossa. kävi hieman paremmin letkujen kanssa.ASTech kirjoitti: Tuohon käyttöön ei sitten sovellu mikään letku. Täytyy olla kovaa putkea.
paljoa mahtais uudet putket maksaa...
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=603 Tuosta voisi löytyä vinkkiä sopivaksi letkumateriaaliksi.
Onko tuohon muuten viritetty kylmäkäynnistyssuutin napin taakse kun kirjoitit että ryypyn voi painaa päälle?
Onko tuohon muuten viritetty kylmäkäynnistyssuutin napin taakse kun kirjoitit että ryypyn voi painaa päälle?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Kyllä, samassa kohtaa missä ässässä on penkinlämmittimen säädin, on nappiviritys.marvi kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=603 Tuosta voisi löytyä vinkkiä sopivaksi letkumateriaaliksi.
Onko tuohon muuten viritetty kylmäkäynnistyssuutin napin taakse kun kirjoitit että ryypyn voi painaa päälle?
Tulipahan muuten mieleen että bensasuodatin voi olla tukossa, tai pumppu rikki.
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
PROBLÉMé!
Onko tuo polttoainesuodatin?
http://i.imgur.com/4jujgUf.jpg
Motonetistä lyötiin käteen tämmönen. nuo letkujen kiinnityspaikat eroavat ainaskin..
http://i.imgur.com/m7dlR20.jpg
Onko tuo polttoainesuodatin?
http://i.imgur.com/4jujgUf.jpg
Motonetistä lyötiin käteen tämmönen. nuo letkujen kiinnityspaikat eroavat ainaskin..
http://i.imgur.com/m7dlR20.jpg
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Taitaa ekassa kuvassa olla painevaraaja, eli jatka etsintöjä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Löytys, Konetilasta. vaihdoin eikä auttanut asiaa. pätkii niin pirusti.aero kirjoitti:Taitaa ekassa kuvassa olla painevaraaja, eli jatka etsintöjä.
Seuraavat toimenpiteet tehty:
-Sytytysjohdot vaihdettu + puolanjohto
-sytytyspuola
-kaikki imuletkut käyty läpi silmämääräisesti, kaikki liittimet rasvattu WD40:llä
-Bensansuodatin vaihdettu
-bensalinjat vaihdettu
ent. omistajan toimesta vaihdettu:
-tulpat
-virranjakaja
Melkeen pitäis tolla puristuspainemittarilla katsoa ettei vaan ole mäntä puhki.
Lähtee siis käyntiin suht nopiasti, joten tuskin on bensapumppu ainakaan täysin paskana. Kylmänä käy kierrokset siinä 1000 alapuolella, sitten pienen lämmittelyn jälkeen tippuu 300 kierrokseen, mutta pätkii sekä kylmänä että kuumana.
Mitäs seuraavaks kokeilis vaihtaa...
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
puola ja sytkäpääteaste.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Puola vaihdettu ja sytytyspääteaste kokeiltu toisella.Mertmi kirjoitti:puola ja sytkäpääteaste.
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Niin, ne suuttimien putket pitää olla kovaa muovia tai vaikka jarruputkea. Volkkareissa oli myös teräspunosletkuja. Joku joskus sanoi kumiletkuja kokeilleensa ja ei saanut toimimaan. Onko suuttimien tuotto katsottu että tulee kaikista suuttimista samanverran tavaraa? Minulla yksi määräjakaja antoi eri määrät tavaraa suuttimista ja vaikutti käyntiin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Mistähän sellasta muoviputkea saisi, kupariputkessa/jarruputkessa tulee se ongelma että miten sen tiivistää sitten...Mertmi kirjoitti:Niin, ne suuttimien putket pitää olla kovaa muovia tai vaikka jarruputkea. Volkkareissa oli myös teräspunosletkuja. Joku joskus sanoi kumiletkuja kokeilleensa ja ei saanut toimimaan. Onko suuttimien tuotto katsottu että tulee kaikista suuttimista samanverran tavaraa? Minulla yksi määräjakaja antoi eri määrät tavaraa suuttimista ja vaikutti käyntiin...
Miten tuon suuttimien tuoton vois kattoa?
Tuommonen sähkövirityskin löytyi, luultavasti liittyy jotenkin ryyppynappiin.
http://i.imgur.com/FhRnhly.jpg
http://i.imgur.com/d1lEi3Q.jpg
ja tuohon menevät.
http://i.imgur.com/AmiBWbO.jpg
Sanottakoon vielä, että kun auto oli lainassa vanhan omistajan tutulla, sanoi että turussa ajellessa yhtäkkiä ääni muuttui ja kävi kolmella..
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
- Ilmamäärämittarin päältä se iso kumiputki irtiArski1 kirjoitti: Miten tuon suuttimien tuoton vois kattoa?
- Suuttimet irti imusarjasta ja omiin samankokoisiin astioihin
- Pumpun rele irti ja navat 30 ja 87 yhteen johdolla että pumppu pyörii kokoajan
- Nosta ilmamäärämittarin lautasta ylöspäin jolloin bensaa alkaa tulemaan suuttimista
Samalla pystyt tarkistamaan että kaikkien suuttimien kuviot on oikeat
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Älä tee tätä sitten kuumalla koneella, ettei vaan käy hazardia.arvi kirjoitti: - Nosta ilmamäärämittarin lautasta ylöspäin jolloin bensaa alkaa tulemaan suuttimista
Samalla pystyt tarkistamaan että kaikkien suuttimien kuviot on oikeat
PS se on määränjakajan lautanen
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Nyt on ruiskujen toimivuus testattu, kaikki pelas, samanlainen hajonta joka suihkussa.
Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i
Onko moottorin maadoitukset tarkastettu. Mulla oli aikoinaan 900S, joka rupes pätkimään aina vedättäessä. Moottorin tukikumit oli loppu ja maadoituskaapelin runkoliittimen alla oli ruostetta ja kaapelikenkien kiinnityspultit löysällä. Kun kiinnitykset putsasi, niin johan alkoi toimimaan.
Kun olet jo bensa puolen katsonut, niin tuo maadoituslattakaapeli on helppo katsoa. Myös puolan maajohdin kannattaa tsekata. Jäin sen takia joskus tienpäälle, kun kaasarisaabista irtosi maajohto. On siinä puolan kanssa syylärin kyljessä kiinni.
Kun olet jo bensa puolen katsonut, niin tuo maadoituslattakaapeli on helppo katsoa. Myös puolan maajohdin kannattaa tsekata. Jäin sen takia joskus tienpäälle, kun kaasarisaabista irtosi maajohto. On siinä puolan kanssa syylärin kyljessä kiinni.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83