Sivu 11/21

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Pe Touko 01, 2020 10:38
Kirjoittaja JP_Vette
Mun on pakko myöntää, että ei mitään käryä. Tossahan parin kilsan pääs on asema, mutta kun en tankkaa niin en seuraa :roll: Yritän muistaa katsoa kun menen ohi.

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Pe Touko 01, 2020 11:09
Kirjoittaja Pakari
Abc:llä n. 1€/litra ja st1:llä n. 1,10€/litra on tällä viikolla ollut keskimääräisesti.

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ma Touko 11, 2020 07:30
Kirjoittaja JP_Vette
No nyt se etanoliki painu alle euroon. Tankkasin silti bensaa, kun en jaksanut alkaa taas sulakeralliin kun adaptointi kuitenki olis menny taas mettään :lol:

Pääsin harrastamaan T7+GT17:n tyypillistä hommaa, moottoriöljyn lisäystä.

Kuva

Tosin kun ajoin vajaa 400 km lisäyksen jälkeen, niin edelleen näytti täyttä. Eli olisko ahtimen vaihdossa sitten joku putki tyhjentynyt tms. ja sen takia oli kolmannestikun verran vajaa maksimista. Ja korjaamolla sitten laitettu tuttu ja turvallinen 4,0 litraa huolimatta siitä, että joku muukin paikka tyhjeni ahtimen vaihdossa. Eli ei draamaa, vaikka en XC90:n jälkeen ole kertaakaan joutunut autoihin öljyä lisäämään :lol:

Vaikka tää vähän ruoska onkin käyttöautona, niin kyllä nuo alkukesän myötä ilmestyneet valkoiset möykyt tuolla tiellä taas muistuttavat, miksi tää ruoska on 100 kertaa kivempi kuin se litranen Astra. Pääsee ohi noista 30 km/h alle rajotusten köröttelevistä kopeista. Siis joo, ei Astrakaan jättänyt yhtäkään ohittamatta, mutta eri asia...

Kuva

Tuulilasille tekis mieli tehdä jotain, mutta en tiä sitte... Ei se halki ole, mutta niin hiekkapuhallettu, että ei siitä mitään näe tietyis tilanteis. Mä kyl jo vannoin, että tää auto lähtee Kuusakoskelle seuravaasta "kalliista" remontista, mutta onhan tuo jo turvallisuusriski :roll:

Kuva

Muuten hyvin menee, jos kaikki vittuilu unohdetaan. Yksi tuttukin sanoi, että häntä aina hymyilyttää kun näkee tän auton. En kyl tiä tarkottiko sillä omistajan hintatietoisuutta, Saabin nykytilannetta vai puhtaasti auton ulkoista olemusta. Eikä kyllä edes kiinnosta sinänsä, hyvä se on jos hymyäkin löytyy tässä ankeassa maailmassa :lol:

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ma Touko 11, 2020 10:04
Kirjoittaja Mertmi
Tämä korimalli (Ng900 ja 9-3) alkaa kyllä kadota katukuvasta. Vaikka olen täällä Itä-Suomessa, missä kaikki etelästä tuodut Saabit ajetaan loppuun, on mallin katoaminen liikenteestä alkanut pistämään silmään. Että sillä vaan, jos jotakuta ilahduttaa nähdä Saabi, niin sehän on kivaa. Mie taidan kanssa budjettisyistä ajaa tolla omallani vielä hyvän tovin. Kieltämättä turbo siellä koneen kyljessä lisää auton mielekkyyttä käyttöautona merkittävästi, vaikka ajoneuvoverossa siitä rankaistaankin jotenkin epäreilun tuntuisesti itseasiassa enemmän kuin 2,3 turbofemmassa.

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ma Touko 11, 2020 11:03
Kirjoittaja McStadey
Tuohon malliin ei varmaan lasi kovin paljoa maksa, mutta onhan se taas satasia kuitenkin :roll:

Jotkut meistä ei vaan osaa pitää edes vanhaa p**kaa huonosti :mrgreen: Tähän malliin kun jatkat niin parin vuoden päästä on käsissä jo helmi :lol:

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ma Touko 11, 2020 11:39
Kirjoittaja AZP
Lasi vaihtoon vaan, alkaa kuulostaa jo erään toisen loppuunajetun Saabin huoltokertomukselta. Hyvin kun pitää niin se viis tonnia vuoteen menee ihmeen helposti, vaikka ajaiskin vain kodin ja päiväkodin väliä :mrgreen:

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ma Touko 11, 2020 13:13
Kirjoittaja Mertmi
Kyllä se yli 300€ maksoi miun autoon. Siinä yksi syy esim. miksi sillä nyt ajetaan.

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ma Touko 11, 2020 16:16
Kirjoittaja JP_Vette
^^^^Mä uskon, et tän tyypin hymyily on joko vittuilua vanhasta raadosta tai sit säälihymyä ruosteista ja muusta tunkio-lookista :D

^^^Kaaret kun hitsais ja kattelis ehjän etupuskurin, niin sillä sais jo yllättävän hyväks. Mut rahaa seki maksaa :)

^^Noh noh, älä yllytä. Tän piti olla halpa ruoska.

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ti Touko 12, 2020 18:48
Kirjoittaja pjv
McStadey kirjoitti:
Ma Touko 11, 2020 11:03
Tähän malliin kun jatkat niin parin vuoden päästä on käsissä jo helmi :lol:
Eiköhän ne kaikki itseporautuvat ruuvit, pop-niitit ja jeesusteippi pidä huolen siitä, että tietty käyttöautotunnelma säilyy kuitenkin. :mrgreen:

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ti Touko 12, 2020 19:12
Kirjoittaja JP_Vette
Höpöhöpö, täs autos ei oo mun jäljiltä jesaria eikä itseporautuvia ruuveja! Takakaarien osalta en viä oo päättäny, et laitanko limutölkistä siivun itseporautuvilla vai lasikuitukittiä jesarin yli, mut siihenkään hommaan ei molemmille tuotteille ole käyttöä :D

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: Ke Touko 13, 2020 06:36
Kirjoittaja 93aero
Mertmi kirjoitti:
Ma Touko 11, 2020 13:13
Kyllä se yli 300€ maksoi miun autoon. Siinä yksi syy esim. miksi sillä nyt ajetaan.
Vaihdatin 2014 kun ostin auton niin silloin maksoi asennettuna Pilkingtonin lasi 260€
Nyt kun loppuvuodesta kyselin samaa työtä niin hinta oli muistaakseni 285€

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: La Touko 23, 2020 11:52
Kirjoittaja JP_Vette
No nyt alkaa tulla ostokrapulaa :lol:

Kuva

Tollanen sytty eilen. En löydä SID-infosta fcodia, joten on arvoitus, mutta välillä palaa, välillä ei, käynnistyksissä siis tulee ero niin veikkaisin kasettia... Se kun oli joku 10 vai 15 vuotta vanha.

No seuraava vika on, että ilmastointi kyllä toimii, mutta jo nyt näillä +17 lämpötiloilla ei mehu riitä viilennykseen. Eli tarttis käydä taas Coltin pajalla drive-in -huollossa.

Kolmas on, että helteiden tultua takakontti ei aukea. Onneksi se on tyhjä, eli kauppakassit kulkee sitte pelkääjän penkillä.

Se ostokrapula on siinä, että nyt kun nakkaa mahdollisesti sytkäkasettiin 300 € (en siis osta ennen vikakoodien lukua), huollattaa ilmastoinnin jne, niin alkaa oleen 2500 € auto. Eli sillä olis maksanu jonku tehdasuuden Corsan pätkää melkein vuoden. Ei mitään järkeä näis vanhois ruoskis.

No okei, periaatteessa jos seuraava vuosi menee ilman remontteja, niin kuron etumatkaa kiinni, mutta se on lähinnä teoreettista höpöttelyä. Corsassa kaikki menisi takuuseen. Eli vanha viisaus pätee: köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: La Touko 23, 2020 15:22
Kirjoittaja tetammi
Eikö kontti sano mitään ku painaa nappii?
Meniskös ac jos poistais magn.kytkimest prikan..

Tää tukee kyl vahvasti sitä ettei kannata dusterii vaihtaa pois. :lol:

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: La Touko 23, 2020 15:51
Kirjoittaja AZP
Vanha ritsa on halpa ajella jos ei välitä kaikista tollasista pikkujutuista, kuten että helteellä ajetaan ikkuna auki ja mökkikaljat kaivetaan takapenkin selkänojan kautta ulos. Kojelaudassa valot vilkkuu, mutta mitä väliä kun karavaani kulkee. Ja kun ei kulje niin romusetä paikalle ja uutta ritsaa pihaan.

Sitten jos alkaa välittää noista ominaisuuksista ja laskea paljonko niihin saa mynttiä sulamaan, niin kyllä se uudempi auto alkaa tulla pian tasoihin.

Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3

Lähetetty: La Touko 23, 2020 16:48
Kirjoittaja tsaarela
Ritsan jälleenmyyntihintahan on se, mitä siihen on edellisenä vuonna pistänyt + 50€.