
Mitä sinun i8 olen katsellut, niin sanoisin, että museointi ei tuota ongelmia, niin hienoksi olet sitä laittanut, kun tarinointiasi olen seuraillut. Ja kuten ylle totesin, niin Saab meni harrastajalle, jolla on jo useita museoautoja ennestään, tämän myyntiin lähdin ajatuksella, että en polje hintaa koska auto on hieno ja myyn vain sellaiselle, joka ymmärtää mitä ostaa ja haluaa vaalia auton kuntoa jatkossakin.
Sanoisin, että oikea hintataso on tämän perusteella museostatuksella olevalle kohtalaisesti ajetulle kaasarikoneelle 3xxx euroa, yli 4 tonnin nuo eivät tuolla ole liikkuneet, samat autot pysyvät myynnissä kuukaudesta toiseen. Toisaalta niistä joissa kattoverhoilu roikkuu ja ovien alareunat ovat täynnä peukalon mentäviä koloja pyydetään lähelle kolmea tonnia jos ovat vähillä kilometreillä, eivätkä näytä liikkuvan nekään. Museoidut joilla on ajettu paljon, eli yli 300 tkm, eivät myöskään näytä liikkuvan kovin hanakasti. Turbot sitten erikseen, niissä on posketon hintataso, vaikka kilsoja olisi puoli miljoonaa ja niille näyttää löytyvän oma ostajakuntansa.
Jos museohommeleihin jatkossa lähden, niin varmaan samalla kaavalla kuin nytkin, hyvin alkuperäiskunnossa säilynyt, mikä on suht vähän ajettu.