Sivu 11/14

Lähetetty: La Elo 05, 2006 13:35
Kirjoittaja TeePee
Pieni videopätkä tuosta cc:stä. Tämä siis otettu silloin kun se hetken aikaa oli ajossa nykyisellä kokoonpanolla... öljynpaluu kuitenkin vuosi niin paljon että piti ottaa uudestaan käsittelyyn.

Hyvin se omasta mielestäni potkii. Tekniikkaa siis päivitetty T5 kannella jota hieman työstetty, garrett gt28rs, itse tehty pakosarja, T5 imusarja, 3" putkisto alusta loppuun, tasauspyörästön lukko. Moottorinohjaus vielä LH:lla ja suuttimet vakiot, bensapumppu vakio. Turbopiikki tuntuu tulevan TODELLA myöhään (@4500rpm) ja sen huomaa kyllä videollakin että n.60km/h jälkeen potkaisee mukavasti. Johtunee varmasti osaksi ainakin siitä että autoa ei ole millään lailla saatu vielä säätöihin... ei ole kyllä yritettykään saada! :D

saab 0,4bar.wmv

Lähetetty: La Elo 05, 2006 19:48
Kirjoittaja TeePee
Öljynpaluuputki valmis. Työn tulos: Epäonnistunut!!! Vuotaa taas...enää ei järki riitä miten voi vuotaa kun on kiristetty hampaat irvessä ja on tiiviste ja liimaa välissä. Joku joka osaa saa tulla tuon putken vääntämään, tarjoan oluet :!:

Lähetetty: Su Elo 06, 2006 10:27
Kirjoittaja jani
saatko kuvia tuosta ahtimen asennosta suhteessa öljypohjaan . laita kuvia jmo220478@gmail.com. Tuo on aika kiva viritellä että saa paluuputken toimimaan.

Lähetetty: Su Elo 06, 2006 13:37
Kirjoittaja TeePee
CC on nyt ainakin tilapäisesti myynnissä tilanpuutteen vuoksi. H. 4900€.

Lähetetty: Ma Elo 07, 2006 22:18
Kirjoittaja öljysormi
TeePee kirjoitti:Öljynpaluuputki valmis. Työn tulos: Epäonnistunut!!!
Elä yritä tehdä putkesta, vaan letkusta. Omaan perunaan laitoin vaan letkukaran kiinni laippaan josta lähtee sopivankokoinen öljynpaluuletku suoraan öljypohjaan. Vähä vaan laitat lämmöneristenauhaa dp:n ympärille siihen kohtaan, niin ei hehkuta kumiletkua.

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 10:25
Kirjoittaja TeePee
Yritin ensin letkusta mutta oli niin jäykkää ettei taipunut. Nyt on tosin turbo ylempänä että voisi kokeilla...

MUTTA, se öljy vuotaa turbon ja öljynpaluuputken laipan välistä :?

Putken asento

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 10:59
Kirjoittaja 9000LPT
TeePee kirjoitti:Yritin ensin letkusta mutta oli niin jäykkää ettei taipunut. Nyt on tosin turbo ylempänä että voisi kokeilla...

MUTTA, se öljy vuotaa turbon ja öljynpaluuputken laipan välistä :?
Oletko varma ettei putki väännä liitosta vinoon. Väliinhän kuuluu tiiviste :?: , joka siellä varmaankin on :roll:

Itse sovitin öljyn paluuputken turbon mukana tulleesta pätkästä (9-5 aero) ja toisen pään alkuperäisestä paluuputkesta. Väliin laitoin alkuperäisen letkunpätkän muokattuna, jotta paluuputken asennus helpottuisi.

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 14:57
Kirjoittaja TeePee
Kyllä se todennäköisesti vääntää sitä liitosta vinoon.. Kokeilen laittaa letkun ja katson mitä tapahtuu.

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 16:26
Kirjoittaja manneri
Mulla on tohon omaa joku laittanu sellasta metallipunosletkua turbon öljyletkuiksi..... Vaikuttais ainakin pirun hyvältä kun ei lämpö yms vaikuta siihen millään lailla

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 16:42
Kirjoittaja TeePee
Joo mietin sitä ensin mutta sen toteuttaminen olisi ollut hankalaa...

Pitää vissiin tehdä uusi laippa ja putki tohon öljynpaluuseen... vakio öljynpaluuputkea ei ainakaan voi hyödyntää, se kun on niin paksu se että kun siihen vielä tunkee letkun ympärille niin ei mahdu mutterit pyörimään kiinni.

Voitko öljysormi ottaa kuvan siitä sun öljynpaluu virityksestä niin voisin katsoa vähän mallia. Minkä laipan muuten laitoit turbon päähän? Ainakaan tuo vakioöljynpaluuputki ei käy koska ruuvien reiät on liian kaukana....ja jos jyrsii ne reiät soikeiksi, että saa ruuvit lähemmäksi toisiaan niin ottaa putki vastaan.

Lähetetty: Ti Elo 08, 2006 21:45
Kirjoittaja öljysormi
Laippa tuli minulla perunan mukana. Kääntelin vaan perunan keskiön siihen asentoon , että öljynpaluuletku on helppo pujottaa öljypohjaan. Eli toisinsanoen minulla ei öljynpaluu osoita suoraan alaspäin, mikä olisi optimaalisin asento.

Öljynpaluulinjan kanssa kikkailu oli kyllä kovin homma koko turbon vaihdossa.. :x

Lähetetty: Ke Elo 09, 2006 10:30
Kirjoittaja TeePee
Mulla ei toimitettu mitään ahtimen mukana. Öljynkuristus nipan sai tilata jenkeistä koska kyseisessä liikkeessä ei tuolloin ollut tuota kuristinta myynnissä. Nyt täytyy ilmeisesti sitten tilata se öljynpaluun laippakin samasta paikasta...jenkeistä. Prkl ku kaikki on aina niin vaikeeta. :evil:

Lähetetty: Ke Elo 09, 2006 16:23
Kirjoittaja Juho80
t3 öljyntulolaippa on sama, kuin 28rs paluu.

Lähetetty: Ke Elo 09, 2006 17:06
Kirjoittaja TeePee
onko? 8O no kiitoksia tiedosta :P Ei ihan heti olis tullut mieleen kokeillakaan... pitääkin huomenna etsiä se öljyntuloputki jostain tallin nurkista ja tehdä se paluuputki siitä!!!

Lähetetty: Ke Elo 09, 2006 17:17
Kirjoittaja f-19
Sama kikka toimii myös näin "isompien" mitsujen kanssa.

Muista porata se laipan reikä sitten vaan mahdollisimman suureksi.