Sivu 11/16

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Ti Tammi 11, 2011 20:33
Kirjoittaja sami_hifi
pitäs alkaa viemään tätäki projektia taas eteenpäin pikkuhiljaa.. kone pitäs alkaa tekemään. osia tullut haalittua jonku verran, t5 kansi, ahdin, hukkis, imusarja ym pientä, mitä olette mieltä kannattaako tosta b202 lohkosta alkaa tekemään noin 350hv moottoria? moottori laitetaan palasiksi ja uusitaan laakerit ym kulutus osat.

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: To Tammi 13, 2011 12:18
Kirjoittaja Mertmi
Ainahan kunnostettu moottori on parempi lähtökohta virittämiselle, kuin joku ikäloppu satojatuhansia kilometrejä nähnyt pata. Omaan 99:iin kunnostin moottorin tässä syksyllä. Lohko muunmuassa porattiin 0,5mm ylikokoon ja sinne tuli uudet männät. Onhan se hämmentävän kuuloista kierrättää konetta, josta ei kuulu mitään tyypillisiä paljon ajettujen Saabien mäntien kolinoita tms. :D

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Pe Tammi 14, 2011 15:10
Kirjoittaja sami_hifi
Mertmi kirjoitti:Ainahan kunnostettu moottori on parempi lähtökohta virittämiselle, kuin joku ikäloppu satojatuhansia kilometrejä nähnyt pata. Omaan 99:iin kunnostin moottorin tässä syksyllä. Lohko muunmuassa porattiin 0,5mm ylikokoon ja sinne tuli uudet männät. Onhan se hämmentävän kuuloista kierrättää konetta, josta ei kuulu mitään tyypillisiä paljon ajettujen Saabien mäntien kolinoita tms. :D
juu tarkotus oli että kone kunnostetaan kaikin puolin ennen ku aletaan virittämään mut aattelin et kannattaako alkaa tuosta vanhasta moottorista tekemään vai vaihtaako jotain uudempaa mooottoria?

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Pe Tammi 14, 2011 15:12
Kirjoittaja Turbo16
sami_hifi kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Ainahan kunnostettu moottori on parempi lähtökohta virittämiselle, kuin joku ikäloppu satojatuhansia kilometrejä nähnyt pata. Omaan 99:iin kunnostin moottorin tässä syksyllä. Lohko muunmuassa porattiin 0,5mm ylikokoon ja sinne tuli uudet männät. Onhan se hämmentävän kuuloista kierrättää konetta, josta ei kuulu mitään tyypillisiä paljon ajettujen Saabien mäntien kolinoita tms. :D
juu tarkotus oli että kone kunnostetaan kaikin puolin ennen ku aletaan virittämään mut aattelin et kannattaako alkaa tuosta vanhasta moottorista tekemään vai vaihtaako jotain uudempaa mooottoria?
Kyllä pääset helpommalla kun pysyt vanhassa. Joudut tekemään muutostöitä kuitenkin enemmän tai vähemmän mihin alat. Kun ilman t5-kantta on päästy yli 350hp tehoihin.

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Pe Tammi 14, 2011 18:21
Kirjoittaja Boiga
sami_hifi kirjoitti:takapuskuri ois hintaväriä vaille ja jos etupuskurin sais tänään samalle mallille, paremmat ovetkin pitäs käydä hakemassa vkl:na, ei vihtiny vanhoista alkaa sepihtemään ku oli niin ruosteessa, ovista kiitos hanelle :)
Haha, näköjään ex tonnarini ovi päässyt näinkin näyttävään käyttöön ;)

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Ti Tammi 18, 2011 05:45
Kirjoittaja sami_hifi
Boiga kirjoitti:
sami_hifi kirjoitti:takapuskuri ois hintaväriä vaille ja jos etupuskurin sais tänään samalle mallille, paremmat ovetkin pitäs käydä hakemassa vkl:na, ei vihtiny vanhoista alkaa sepihtemään ku oli niin ruosteessa, ovista kiitos hanelle :)
Haha, näköjään ex tonnarini ovi päässyt näinkin näyttävään käyttöön ;)

oli kyllä pirun hyväkuntoiset ovet :)

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Ti Tammi 18, 2011 05:47
Kirjoittaja sami_hifi
Turbo16 kirjoitti:
sami_hifi kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Ainahan kunnostettu moottori on parempi lähtökohta virittämiselle, kuin joku ikäloppu satojatuhansia kilometrejä nähnyt pata. Omaan 99:iin kunnostin moottorin tässä syksyllä. Lohko muunmuassa porattiin 0,5mm ylikokoon ja sinne tuli uudet männät. Onhan se hämmentävän kuuloista kierrättää konetta, josta ei kuulu mitään tyypillisiä paljon ajettujen Saabien mäntien kolinoita tms. :D
juu tarkotus oli että kone kunnostetaan kaikin puolin ennen ku aletaan virittämään mut aattelin et kannattaako alkaa tuosta vanhasta moottorista tekemään vai vaihtaako jotain uudempaa mooottoria?
Kyllä pääset helpommalla kun pysyt vanhassa. Joudut tekemään muutostöitä kuitenkin enemmän tai vähemmän mihin alat. Kun ilman t5-kantta on päästy yli 350hp tehoihin.
juu tuolla t5 kannella haen lähinnä sitä että sais tehtyä hyvin virtaavan moottorin ni ei sitte tarvis käyttää niin isoja ahtopaineita, ja tietysti ois sitte helpompi ottaa enempiki tehoa jos sikseen tulee :wink:

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Ti Tammi 18, 2011 10:56
Kirjoittaja Minuteman
On siitä T5-kannesta muutakin etua kuin parempi virtaavuus, ovat etenkin rajussa käytössä kestävempiä kuin pitkälohkojen kannet jotka ovat jo melko harvinaisia jos meinaa löytää käytetyn yksilön ilman säröjä..

Mielenkiintoinen koriprojekti kyllä!

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Ma Tammi 31, 2011 22:17
Kirjoittaja sami_hifi
Pitäs alkaa nuihin etutolppiin alkaa suunnittelemaan ilmapussien paikkaa, tulee tommoset hitsattavat kierreholkit vakiotolppiin joista otetaan vakio jousikupit irti ja ilmapussien alapää tiiviisti kierreholkkiin muttereilla ja yläpää tiivistetään stefalla iskarin varteen. moottorin alakerrastakin on tehty kauppoja ni sais irrallaan rakentaa moottorin ja sitte laittaa ton entisen moottorin tilalle valmiina. Onko kellään tietoa minkä kokonen iskari patruuna passaa vakioon iskaritolpan sisään paitsi tuo koni sport? esim jonku muun automerkin patruuna ku sais olla mielellään vähä lyhempi ku tuo orkkis iskari?

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Su Helmi 06, 2011 14:29
Kirjoittaja sami_hifi
ois jo tiedossa useammat coilover tolpat mistä iskarit rikki, täytyy alkaa niistä rakentelemaan eteen tolppia :)

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: La Helmi 19, 2011 19:55
Kirjoittaja sami_hifi
alkas olla etutolpat hyvällä mallilla jotka koostuu saabin vakioiskarin alapäästä, soarerin coiloverin yläpäästä ja asconan iskaripatruunasta :) .. vielä ku maalais ja ilmapussit tulee ni saa laittaa tolpat alle :wink:

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: Ke Helmi 23, 2011 22:14
Kirjoittaja sami_hifi
nyt ois tilattu eteen ilmapussit, varmaan ens viikolla saapuvat, pitäs pusseille tehdä kiinnityslaipat jotka voi laittaa coileihin kiinni :) .. tuli samalla tilattua työautoonki kesärenkaat 165/55/14 ja 195/45/14 :P

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: To Helmi 24, 2011 11:11
Kirjoittaja Coltti
Kuvat ois kivoja...

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: To Helmi 24, 2011 12:15
Kirjoittaja Minuteman
Juu, kiinnostaisi kyllä nähdä ne tolpat. :)

Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.

Lähetetty: To Helmi 24, 2011 20:33
Kirjoittaja sami_hifi
täytyy huomenissa laittaa muutama kuva tulemaan :)