Lasikuitupulkka

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Hiontahommat edennyt siihen pisteeseen, että tuli ruiskittua koriin hiontamaali:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851726.jpg
Katto se taitaa vähän peilata/siinä on tekemistä, mutta ei tuo peräosa muuten paha ole.

Nyt on sitten kytkimen pääsylinteri paikoillaan ja kytkin ilmattu. Se sähkövika oli niinkin mahdoton, että yksi liitin oli huonossa kunnossa, niin virtaa ei tullut virtalukkoon asti. Sitten kai se oli koeajon aika: puukehikko purkaa kabiinista, kuskin penkki paikoilleen ja kone tulille... eikää vaihteita tahdo löytyä.. ainakaan 1. ja 3. vaihdetta. katseltiin siinä miehissä sitten, että melko horot on nuo vaihdevivuston nivelet. Jospa siinä olisi syy. Nyt se vivusto sitten vihdoin lähti irti, kun näytti lekaa jumineille kartiotapeille:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851724.jpg

Sitten uusi koeajo yritys: ykkönen silmään laatikon päästä, auto käyntiin ja menoks. 8) Siinä tyytyväisenä jonku kierroksen pihaa kiersin ykkösellä. Nyt voi sitten sanoa, että on sonett liikkunut jo omin voimin. :D

Ne vaihdevivuston nivelethän on samanlaisia kuin kuupassa:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851728.jpg
Oisko kellään tietoa, onko noita mahdollista saada uusia?? jos ei, onko kellään tarjota käyttämättömiä/hyväkuntoisia? Myös ehjille kartiotapeille olisi tarvis.

Tuo vaihdekepin mekanismi tuli tänään purettua, putsattua, rasvattua ja kasattua:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851736.jpg

Löytyihän se pakin rajoitinjousikin siitä, nyt kun vivusto oli pöydällä tarkemmassa syynissä. Se oli vain ollut vääntynyt/väännetty pois käytöstä. Tuohon kun vielä lisää sen, että nuo nivelet on aivan entiset, ei ole ihme että on ajossa saanut aikasemmin arpoa onko sitä yrittämässä 2. vaihdetta vai pakkia päälle ykkösen jälkeen.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Tuli sitten alkuviikosta hankittua 3 kpl tuollaisia uudenkaupungin tuotteita "varaosa-autoiksi".
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851745.jpg

Tuo oikeanpuolimmainen on viimeisenä jätetty seisomaan, autosta löytyneen todistusaineiston perusteella tuossa 90- luvun loppupuolella. Sitäpä piti sitten koettaa käyntiin ja komeasti se lähtikin, kun laittoi autoon akun, bensaa ja vaihtoi bensaletkun pätkän kaasarin ja bensapumpun väliltä. :D
http://s187.photobucket.com/albums/x109 ... 052010.flv
Aika komea suoritus, jos auto todellakin on jätetty seisomaan yli kymmenen vuotta sitten! 8O Tietysti se seisotus sitten jossain myös näkyi. Aloimme parin lyhyen koeajonlenkin jälkeen ihmettelemään, että miksi se kuskinpuolen eturengas on niin vinossa? Noh, tuossa syy:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851743.jpg

Eiköhän se vihreä kuuppakin saada takaisin ajoon noilla romuilla..

Sonettin hieronnat oon siinä vaiheessa, että kori(lukuunottamatta keulapalaa) on viimeistelykittailtu ja tällä hetkellä hiottu kauttaaltaan P240 paperilla.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Löytyi yhdestä varaosa-autosta huippukuntoiset nivelet tuohon vaihdevivustoon. Eihän ne nivelet täysin samanlaisia olleetkaan:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851746.jpg

Piti pylväsporakoneella tehdä reiät toiseenkin päähän kartiotapeille ja sahata tuo kiekko tuosta välistä:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851747.jpg

Vaihdelootassa vaan rutisee, kun koitti auton käydessä vaihteita päälle. Muistelin tuon laatikossa olleen painelaakerin ei-saabin, niin se kai se siellä kusee. Enkä kyllä tajua, miksi olen sen sinne kasatessa jättänyt, enkä laittanut saabin omaa. Seuraavaksi kone pois keulalta. Jeejee. Noh, tuleepahan samalla korjautettua syyläri kunnolla ja tehtyä muita mahdoillisia korjaustoimenpiteitä. Missähän tuo syylärin korjautus onnistuu Oulun seudulla?

Keulapalaan valoille menevien sähköjen huonokuntoiset liittimet vaihdoin tänään vesitiiviisiin.

Niin ja varaosia kuuppaan saa kysellä YV:llä, kun nuita nyt on.. :o
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Moottorijumppaa harrastettu ja painelaakeri haarukoineen vaihdettu. Samalla tuli startti putsattua ja maalattua, kun ruosteisena pisti ikävästi silmään. :mrgreen:
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Syyläri kävi korjaajalla, maksoi kokonaista 20€. :D Tänään kiinnitin sitten tuon syylärin ja samalla kytkinsylinterit. Kytkin ilmattiin ja hyvin irrottaa. Toivottavasti nyt ei vähään aikaan tarvi tapella tuon kytkimen kans ja voi taas keskittyä pohjien tekoon, kunnes tekniikasta löytyy taas jotain ihmeteltävää. Turvavyöt on myös tilattu kolmisen viikkoa sitten, mutta eipä noita ole vielä kuulunut.. :roll:

Edit: Vyöt tuli tänään. Laitan kuvia, kun on paikoillaan.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Hiontaa, pakkelia, hiontaa.. Vetäisin fillerin viikonloppuna keulaan ja luukkuihin, jotta näkis kaikki kauheet virheet, mitä jäänyt huomaamatta:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851759.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851760.jpg

Sitten kun vielä ihan "pikkasen" hioi ja pakkeloi, niin nyt auto on huoltoluukkua ja ovia lukuunottamatta hiottu nelisatasella hinkkapaperilla. Tulin siihen tulokseen, että pitää ovet maalata irrallaan, että saa maalin kunnolla joka paikkaan. Niin, ja maalarille auton pitäisi mennä juhannuksen jälkeisellä viikolla.

Uuden tiivisteen tuulilasiin ja pari kiinnityspulttia keulapalaan tilasin ruotsin sonettklubilta.

Sellaisenkin huomion tein, että kyllähän se joku Turbo 99:n etulippa/muu vastaava spoileri voisi sopia tuohon keulaan(tietty pienellä työstöllä). Varsinkin, kun tahtoo paistaa tuo syylärin alaosa/auton runko muuten edessä.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Siinäpä niitä nyt olisi kuvia maalatusta autosta:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851806.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851815.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851784.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851771.jpg
Katosta tuli hyvä.
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851783.jpg

Auto oli menossa jo juhannuksen jälkeisellä viikolla maalaukseen, muttei se maalarin mukaan ollut vielä maalaus kunnossa. Muunmuassa katto ei ollut tasainen. Kyllähän tuo valmistuminen taas venyy, mutta aivan samapa tuo sille, kun maalipinta on nyt hyvä.8)
Täytyy kyllä olla tyytyväinen ensimmäisiin pohjiin, mitä olen koskaan hionut. Jospa tuo vielä tälle kesälle valmistuis... :roll:
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Hyvän värin oot valinnu, käy tosi hyvin sonettiin.
#3834
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Tässä on kyllä tuota pikaa valmistumassa Oulun hienoin Sonett. :D
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Kiitoksia, mutta ollaampa vaan rauhallisia sen "hienoimman" kans. :D Väri on silverstone harmaa ferrarilta.

Täytyy tota ilmanputsaria kääntää hieman alaspäin, kun menee vähän liian tiukasti tuo huoltoluukku kiinni. Halkeamisvaara.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

veijostin kirjoitti:Kiitoksia, mutta ollaampa vaan rauhallisia sen "hienoimman" kans. :D Väri on silverstone harmaa ferrarilta.

Täytyy tota ilmanputsaria kääntää hieman alaspäin, kun menee vähän liian tiukasti tuo huoltoluukku kiinni. Halkeamisvaara.
Oli tuossa timotn:n kanssa eilen juttua, että Horisontin tuplakaasarisen putsarikotelo pitäisi mahtua sellaisenaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

tsaarela kirjoitti: Oli tuossa timotn:n kanssa eilen juttua, että Horisontin tuplakaasarisen putsarikotelo pitäisi mahtua sellaisenaan.
Ei se tuo kotelo tuossa kanita. Tuossa näkyy kohta, joka jää korkeimmalle:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851395.jpg

Täytyy tuo kotelokin aikanaan hinkata ja maalata, kun siinä komeilee tällä hetkellä volvo -teksti. :oops:
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

veijostin kirjoitti:
tsaarela kirjoitti: Oli tuossa timotn:n kanssa eilen juttua, että Horisontin tuplakaasarisen putsarikotelo pitäisi mahtua sellaisenaan.
Ei se tuo kotelo tuossa kanita. Tuossa näkyy kohta, joka jää korkeimmalle:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851395.jpg

Täytyy tuo kotelokin aikanaan hinkata ja maalata, kun siinä komeilee tällä hetkellä volvo -teksti. :oops:
Itse ehdottaisin, että hommaat jostain tupliksen ilmanputsarikotelon haitariletkun ja vedät putsarin sinne, missä on paikka aktiivihiilisäiliölle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Väri on kyllä todella tyylikäs.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka+varaosapulkat

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Viikonlopun aikana tuli jälkikiristettyä kannet, säädettyä sytkä ja venttiilit. Samalla vaihtui venttiilikopat ja puola mustiin, niin ei pistä kovin pahasti silmään konehuoneessa. :D
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851822.jpg

Aloittelin myös alumiinisten ja muiden ruostumattomien metalliosien kiillotuksen. Tässä takalasin saranat:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851819.jpg
Vastaa Viestiin