Oiskohan hatusta vedettynä 12x5cm. Ei nyt pääse mittaamaan. Läpivienti kylläkin on pieni pyöreä reikä, joten meneehän siihen pienempikin.liteFun kirjoitti:Minkäs kokoset noi ääreisvalot on?
Radexin valmistamat peräkärryn valot on noin 11x4cm. Mulla on tässä pöydällä tollanen kirkas, etuparkiks tarkotettu, siinä on SM1 eli sivuhuomiovalo e-hyväksyntä. Olikohan ne oranssitkin SM1-hyväksynnällä, punasista ei oo hajua mikä merkintä niissä on (R-S1?).
Jos oranssit radexit tilalle, punasella polttimolla
Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (kilpiin)
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73 (kilpiin)
Pitkästä aikaa vähän päivitystä.
Huusin ebaysta oviin paneelit noiden itsetehtyjen puisten tilalle.
Ihan priimat ne eivät olleet. Päistä puuttuu palat, eli näitäkin paneeleita vaivaa niille tyypillinen vika. Onneksi itsellä on jäljellä nuo alkuperäiset päät. Pitää katsoa, josko nuo saisi jotenkin yhdistettyä.
Paneelien myyjällä sattui olemaan myös ehjä -73 kojelauta, joten päätin ostaa senkin, kun oma on rikkinäinen. Kyseessä on ilmastoimattoman mallin kojelauta mutta se ei haittaa, kun omasta on ilmastointi poistettu. Raitisilmasuulakkeet joutuu ottaan omasta. Toivottavasti menevät heittämällä, kun ovat hieman erilaiset ilmastoidussa ja ilmastoimattomassa.
Huusin ebaysta oviin paneelit noiden itsetehtyjen puisten tilalle.
Ihan priimat ne eivät olleet. Päistä puuttuu palat, eli näitäkin paneeleita vaivaa niille tyypillinen vika. Onneksi itsellä on jäljellä nuo alkuperäiset päät. Pitää katsoa, josko nuo saisi jotenkin yhdistettyä.
Paneelien myyjällä sattui olemaan myös ehjä -73 kojelauta, joten päätin ostaa senkin, kun oma on rikkinäinen. Kyseessä on ilmastoimattoman mallin kojelauta mutta se ei haittaa, kun omasta on ilmastointi poistettu. Raitisilmasuulakkeet joutuu ottaan omasta. Toivottavasti menevät heittämällä, kun ovat hieman erilaiset ilmastoidussa ja ilmastoimattomassa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Mitäs tälle kimalaiselle kuuluu??
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Odottelee, että käyn ruuvaamassa kilvet kiinni.veijostin kirjoitti:Mitäs tälle kimalaiselle kuuluu??
Ei ole talven aikana saanut mitään aikaiseksi ja tällä hetkellä on kädet täynnä rintamamiestaloprojektin kanssa. Pitää ensi kesä keskittyä ajeluun kaiken muun lomassa. Ensi talvena toivon mukaan saa sitten omassa tallissa ruveta käymään läpi niitä juttuja mitä tänä talvena piti.
Viimeksi muokannut tsaarela, Ma Touko 24, 2010 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Kuinkas muuten on kiinni tavaratilassa se auton peräpeiliä vasten oleva verhoilukappale? Pitäisi saada se pois tieltä, että saisi takakilven ruuvattua kiinni.
Katsastuksen takaraja on 30.6. Viime katsastushan oli 6.10, jonka jälkeen auto tuli ajettua suoraan talliin. Pitäisiköhän ensi töikseen ajaa taas konttorille...
Katsastuksen takaraja on 30.6. Viime katsastushan oli 6.10, jonka jälkeen auto tuli ajettua suoraan talliin. Pitäisiköhän ensi töikseen ajaa taas konttorille...
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Kävin eilen illalla ruuvaamassa kilvet kiinni. Täytyy sanoa, että jotenkin auto tuntuu valmiimmalta, kun on kilvet paikallaan. Pitää katsoa, josko tuon ehtisi pestä ja puunata vapuksi, niin pääsisi ajelulle.
http://koti.mbnet.fi/tsaarela/Sonett/25042010093001.jpg
http://koti.mbnet.fi/tsaarela/Sonett/25042010094001.jpg
http://koti.mbnet.fi/tsaarela/Sonett/25042010093001.jpg
http://koti.mbnet.fi/tsaarela/Sonett/25042010094001.jpg
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Pientä tuunailua tullut tehtyä. Maskissa ollut Saab-Scania Griffin vaihtui takaisin alkuperäiseen sinipohjaiseen -logoon.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Pitkästä aikaa päivitystä. Sonettin putkisto pantiin käytännössä kokonaan uusiksi. Ainoastaan alastulot pakosarjalta ovat alkuperäiset. Uuden putkiston ansiosta Sonett kuulostaa taas Saabilta ja avarampana vastaa myös paremmin kaasuun.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
hyvältä näyttää, pitänee käydä joku päivä kuuntelemassa livenä...
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Ajokausi taitaa sitten olla tältä kesältä pulkassa.
Olin ajamassa töistä kotiin ja pysähtyneenä valoihin vaihde vapaalla, kun sitten liikkeelle lähdettäessä kytkintä painaessa kuului "krunts". Sonett sammui siihen ja kytkin jumitti yläasentoon. Saa nähdä koska pakettia ehtii käyttään auki, kun taloprojekti on pahasti vaiheessa ja Sonett ensi talven telttamajoituksessa.
Olin ajamassa töistä kotiin ja pysähtyneenä valoihin vaihde vapaalla, kun sitten liikkeelle lähdettäessä kytkintä painaessa kuului "krunts". Sonett sammui siihen ja kytkin jumitti yläasentoon. Saa nähdä koska pakettia ehtii käyttään auki, kun taloprojekti on pahasti vaiheessa ja Sonett ensi talven telttamajoituksessa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Pientä yhteenvetoa kesästä. Taloremontin ja juniorin syntymän vuoksi Sonettin laitto jäi minimiin ja keskityinkin lähinnä nauttimaan sillä ajamisesta.
Pienenä tuunailuna laittelin puisten paneelien tilalle oviin ebaysta ostamani alkuperäiset paneelit, jotka eivät valitettavasti ole ehjät nekään tuolta loppupäästä. Otankin vastaan ohjeita ehjäykseen, kun itsellä on kuitenkin nuo alkuperäisten paneelien loppupäät.
Koitin myös modailla 99:n rattiputken koteloa puuttuvan alkuperäisen tilalle. Saihan sen paikalleen, eikä tyylillisesti pomppaa silmään mutta ei oikein mahdu ratti pyörimään kunnolla. Vilkkujen liipaisin ottaa kiinni tuohon koteloon.
Verhoilijalta kävin ostamassa sävyltään suurinpiirtein oikeanlaista mattoa uudeksi lattiaverhoiluksi ja keinonahkaa kanttinauhojen tekoon. Saa nähdä, josko talven aikana saisi nuo tehtyä.
Sitten sattuikin tuo ajokauden yllättävä päätös, kun kytkin laukesi Oulun yhdessä vilkkaimmista risteyksistä ja kello neljän ruuhkassa.
Todennäköisesti paineasetelman yksi käpälä on antanut periksi, joten tulee sitten käytyä konetilakin läpi, kun paketin joutuu kuitenkin käyttään pois. Kuvan kytkinvarsi ei suoranaisesti liity tapaukseen.
Veijolan Villeltä tuli käytyä hommaamassa itselle yksi Superin kone projektimoottoriksi. Tämä kuuluu sarjaan pitkässä kuusessa.
Sonett menee Joretuotteen pressutalliin täksi talvea, joten rempat ovat kohtuu vähissä talven aikana varsinkin, kun taloremontti jatkuu. Pitää katsoa, josko kevättalvesta saisi sisustuksen ja lattiaverhoilun uusausta ja myöskin tuota tekniikan irtikäyttöä tulille.
Pienenä tuunailuna laittelin puisten paneelien tilalle oviin ebaysta ostamani alkuperäiset paneelit, jotka eivät valitettavasti ole ehjät nekään tuolta loppupäästä. Otankin vastaan ohjeita ehjäykseen, kun itsellä on kuitenkin nuo alkuperäisten paneelien loppupäät.
Koitin myös modailla 99:n rattiputken koteloa puuttuvan alkuperäisen tilalle. Saihan sen paikalleen, eikä tyylillisesti pomppaa silmään mutta ei oikein mahdu ratti pyörimään kunnolla. Vilkkujen liipaisin ottaa kiinni tuohon koteloon.
Verhoilijalta kävin ostamassa sävyltään suurinpiirtein oikeanlaista mattoa uudeksi lattiaverhoiluksi ja keinonahkaa kanttinauhojen tekoon. Saa nähdä, josko talven aikana saisi nuo tehtyä.
Sitten sattuikin tuo ajokauden yllättävä päätös, kun kytkin laukesi Oulun yhdessä vilkkaimmista risteyksistä ja kello neljän ruuhkassa.
Todennäköisesti paineasetelman yksi käpälä on antanut periksi, joten tulee sitten käytyä konetilakin läpi, kun paketin joutuu kuitenkin käyttään pois. Kuvan kytkinvarsi ei suoranaisesti liity tapaukseen.
Veijolan Villeltä tuli käytyä hommaamassa itselle yksi Superin kone projektimoottoriksi. Tämä kuuluu sarjaan pitkässä kuusessa.
Sonett menee Joretuotteen pressutalliin täksi talvea, joten rempat ovat kohtuu vähissä talven aikana varsinkin, kun taloremontti jatkuu. Pitää katsoa, josko kevättalvesta saisi sisustuksen ja lattiaverhoilun uusausta ja myöskin tuota tekniikan irtikäyttöä tulille.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Tuossa Kolehmaisen Panun aika kattava nakkilista talvisäilytykseen (liite):Sonett menee Joretuotteen pressutalliin täksi talvea, joten rempat ovat kohtuu vähissä talven aikana varsinkin, kun taloremontti jatkuu. Pitää katsoa, josko kevättalvesta saisi sisustuksen ja lattiaverhoilun uusausta ja myöskin tuota tekniikan irtikäyttöä tulille.
http://forum.mercedes-benz-clubs.com/vi ... php?t=1113
Kannattaa huolehtia tuuletuksesta. Oma projekti oli kaksi talvea suljetussa katoksessa (maapohja jossa pressu levitettynä, umpiseinät, kivijalasta hiukan auki ja pressu oviaukossa) niin hyvin teki korroosio tehtävänsä. Auto oli sitä ennen hiekkapuhallettu, hitsattu ja maalattu.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Kiitoksia vinkeistä! Itsellä on tarkoitus pistää pressu maahan, joiden päälle kuormalavat, joiden päälle sitten lastulevyä (maalattua), joiden päälle sitten auto. Telttaan tuuletusta "kivijalasta" ja toisaalta myös päätyjen tuuletusrei'istä. Kosteudenkerääjiä tulee varmaankin laitettua sisälle.Mike Hunt kirjoitti:Tuossa Kolehmaisen Panun aika kattava nakkilista talvisäilytykseen (liite):
http://forum.mercedes-benz-clubs.com/vi ... php?t=1113
Kannattaa huolehtia tuuletuksesta. Oma projekti oli kaksi talvea suljetussa katoksessa (maapohja jossa pressu levitettynä, umpiseinät, kivijalasta hiukan auki ja pressu oviaukossa) niin hyvin teki korroosio tehtävänsä. Auto oli sitä ennen hiekkapuhallettu, hitsattu ja maalattu.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Kyllä huomaa, että kevät on tullut, kun syyhyttää auton kimppuun päästä. Sonett näyttää ihan kohtuudella selvinneen telttamajoituksestaan.
Talvella tuli ebaysta huudettua alkuperäinen Sonettin rattiakselin kotelo. Täytyy sanoa, että mikään ei ole jenkeistä vielä tullut niin nopeasti kuin tämä. Kotelo oli maksun suorituksesta vajaassa viikossa täällä ja postikulut olivat vain noin 7 taalaa.
Pitää tuossa äitienpäivän jälkeen rullata auto ulos tallista ja irroitella keula, jotta pääsee sitten nostamaan moottorin pois ja kurkkaamaan, mitä se paineasetelma sanoo. Kun sitten moottori on pois tieltä, niin pitää varmaan rappailla ruosteet pois konetilasta ja samalla huoltaa jarrun pääsylinteri - ja vilkaista, mikä puhaltimessa kiikastaa.
Talvella tuli ebaysta huudettua alkuperäinen Sonettin rattiakselin kotelo. Täytyy sanoa, että mikään ei ole jenkeistä vielä tullut niin nopeasti kuin tämä. Kotelo oli maksun suorituksesta vajaassa viikossa täällä ja postikulut olivat vain noin 7 taalaa.
Pitää tuossa äitienpäivän jälkeen rullata auto ulos tallista ja irroitella keula, jotta pääsee sitten nostamaan moottorin pois ja kurkkaamaan, mitä se paineasetelma sanoo. Kun sitten moottori on pois tieltä, niin pitää varmaan rappailla ruosteet pois konetilasta ja samalla huoltaa jarrun pääsylinteri - ja vilkaista, mikä puhaltimessa kiikastaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Projekti "Kimalainen" eli Saab Sonett -73
Tässä on pikkuhiljaa laitettu kytkinremppaa alulle.
Rullailin Sonettin ulos viime viikolla ja irrottelin keulapalasta kaikki ruuvit.
Sitten itse keulapala pois. Lähti tällä kertaa hieman vähemmällä ähräyksellä, kun irroitin ensin toisen puskuriraudan. Toinenkin pitää ottaa pois ja kehitellä noihin jokin pikakiinnitys.
Tänään sitten valutin nesteet ja irroitin syylärin. Samalla riivin ilmastoinnin letkut pois. Mitäpä noita tuolla haittoina pitämään, kun ei ole muitakaan kilkkeitä enää paikallaan.
Jos joku tarvii ilmastoinnin letkuja Sonettiin, niin tästä saisi:
Lokarit pitäisi vissiin saada muistuttamaan enemmän toisiaan.
Mukava saada tätä hommaa jalalle, vaikka onhan tuo iso homma yhden kytkimen takia. No, tuleepahan konehuonetta hieman entrailtua samalla.
Rullailin Sonettin ulos viime viikolla ja irrottelin keulapalasta kaikki ruuvit.
Sitten itse keulapala pois. Lähti tällä kertaa hieman vähemmällä ähräyksellä, kun irroitin ensin toisen puskuriraudan. Toinenkin pitää ottaa pois ja kehitellä noihin jokin pikakiinnitys.
Tänään sitten valutin nesteet ja irroitin syylärin. Samalla riivin ilmastoinnin letkut pois. Mitäpä noita tuolla haittoina pitämään, kun ei ole muitakaan kilkkeitä enää paikallaan.
Jos joku tarvii ilmastoinnin letkuja Sonettiin, niin tästä saisi:
Lokarit pitäisi vissiin saada muistuttamaan enemmän toisiaan.
Mukava saada tätä hommaa jalalle, vaikka onhan tuo iso homma yhden kytkimen takia. No, tuleepahan konehuonetta hieman entrailtua samalla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621