Sitten myös jos lataa DC-laturista, niin häviöt jää siihen laturiin ja ilmoitettu ladattu sähkön määrä vastaa paremmin akkuun päätynyttä sähkön määrää kuin AC-laturilla.
Kuukauden kokemuksella luotan tuon Mussen ilmoittamiin lukemiin hieman huonosti. Nollasin molemmat tripit kun auto tuli mulle, toisen nollasin nyt kuun vaihteessa ja toisen jätin nollaamatta. Se nollaamatta oleva on jostain syystä jämähtänyt aika pitkäksi aikaa lukemaan 29 kWh/100 km, mikä oli maaliskuun alkupuolella vielä ihan relevantti lukema kun auto seisoi ekan viikon yöt ulkona, mutta nyt kun on päässyt talliin ja on tullut paljon ajoa aurinkoisilla keleillä on lämmityksen tarve ollut tosi pieni. Matkakohtainen kulutus näyttää nyt useimmiten 16-25 kWh/100 km lukemia, mutta tuo pidemmän aikavälin lukema ei liiku tuosta mihinkään. Taitaa olla jumissa koko bitti
