Tuotapa en ole itse asiassa tiennyt/oivaltanut. Ulkona on nyt reilu kolme astetta ja auto on seissyt jo pari tuntia, menenpä kokeilemaan.marvi kirjoitti:Siihen sulamiseen pitäisi riittää se lyhyt parkissa oleminen vaikka auto ei olisikaan käynnissä, kaasari kun voi tosiaan jäätyä vaikka lämpötila olisi +5 astetta.
900c Combi Coupe MY89
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Toimi Aluksi pientä kankeutta johtuen lähinnä siitä ettei ollu ryyppy päällä (en halunnut sitä sotkemaan havaintoja), mutta heti kun kone taas vähän lämpeni niin vetoa oli kuin pienessä kylässä
Ja näin jälkiviisaana tuntuu taas melko järkevältä selitykseltä tuo jäätäminen, en vain ole siitä oikein mistään lukenut (muuta kuin vanhojen autolehtien valituksia aiheesta kestotesteistä). On toki vieläkin pieni mahdollisuus että siellä on jotain muuta feelua mutta huomenna ensitöikseni tarkistan sen imuilmaläpän ja teippaan sen pakosarjalle menevän putken mahdollisimman tiiviiksi...itse asiassa saattaa tallilta löytyä uusikin putki.
Siis voin olla väärässä mutta nyt on kyllä aivan tuhottoman hyvä fiilis
Ja näin jälkiviisaana tuntuu taas melko järkevältä selitykseltä tuo jäätäminen, en vain ole siitä oikein mistään lukenut (muuta kuin vanhojen autolehtien valituksia aiheesta kestotesteistä). On toki vieläkin pieni mahdollisuus että siellä on jotain muuta feelua mutta huomenna ensitöikseni tarkistan sen imuilmaläpän ja teippaan sen pakosarjalle menevän putken mahdollisimman tiiviiksi...itse asiassa saattaa tallilta löytyä uusikin putki.
Siis voin olla väärässä mutta nyt on kyllä aivan tuhottoman hyvä fiilis
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 900c Combi Coupe MY89
Katsopa onko ilmanputsarin putkesta päässyyt irti ilmanputsarin läpän "termostaatti" joka on sen vaijerin päässä. Jos näin, imuaukon edessä ilmanputsarin putken alapuolella on noin peukalonpään kokoinen reikä( siihen ruuvaat sen termostaatin takas) josta hörii kylmää ilmaa. Itsellä oli juurikin näin. Varmasti selitin mahdollisimman epätarkasti mutta omastan autosta hävisi oireet kylmänä samantien.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Aamulla tuli käytyä Biltemassa ostamasssa metri alumiiniputkea. Päivällä sitten konepelti auki, vanha putki irti pakosarjan päästä ja tässä vaiheessa tuli yllätys. Vanha huonon näköinen putki olikin vain päällikerros, ja sen alla oli parempi, vain päistään hieman hapero varsinainen putki (kuvassa alhaalla).
Ostettu uusi putki oli tietysti tuon ulkokuoren mitoilla eikä sopinut ilmanputsarin päähän joten päädyttiin käyttämään vanhaa sisäputkea ilmanputsarin päässä ilmastointiteipillä varmistettuna, ja uutta ulkoputkea. Kuitenkin ensin tarkistettiin että alipainevetoinen läppä toimi:
Ja toimihan se. Ensin kyllä sormella kokeillessa tuntui vähän jäykältä, joten en tiedä vaikka olisi ollut jumissa. Kuitenkin tuntui reagoivan alipaineeseen, eli käsin käännetty läppä palautui kun otti peukalon pois letkun toisesta päästä. Tuota kärkkäisen vaijerisysteemiä/termostaattia en loistavasta kuvailusta huolimatta löytänyt Lisävaloa sen suhteen kaivataan... Anyway:
Pakosarjan peltikotelo oli myös kärsinyt hieman korroosiosta siitä putkilähdön vierestä...en tiedä saattaako vaikuttaa imuilman lämpötilaan, normaalistihan korvausilma sinne peltikoteloon tulee putkilähdön vastakkaiselta puolelta.
Tähän mennessä satkua ei siis oltu käynnistetty koko päivänä, ja kun sitten käynnisti niin pisti silmään, tai siis korvaan, tasainen käynti. Ryyppy vaikutti vain kierroshalukkuuteen ja tyhjäkäynnin kierroslukuun, ei koneen heiluntaan ja tyhjäkäynnin tasaisuuteen niin kuin aikaisemmin...eli jotain ilmeisesti tehtiin oikein. Tänään on ollut aamupäivän jälkeen melkoisen kuivaa ja vähän lämpimämpääkin kuin eilen joten en osaa sanoa vielä syvemmistä vaikutuksista...jää nähtäväksi.
Koeajolenkin jälkeen vielä korjailin kojelaudan valaistusta kun lämmityslaitteenkin valaistus on alkanut viipyilemään syttymisessään. Samalla kertaa tuli vaihdettua tuhkakupin valon (mustuudesta päätellen ihan kirjaimellisesti) palanut polttimo ja koitettua ilmastointiteippiä mittarivalon polttimonkannanpidikkeenä, tosin menestys oli yhtä hyvää kuin aina ennenkin. (pitäisi ehkä lopultakin hankkia jostain vähintäänkin uudet kannat ellei koko mittaristoa ) Kolmas kojelaudan keskiosan polttimon paikka jäi kyllä löytämättä, sen muistan että siitä aikanaan otin polttimonkannan sisälle (ja se on nyt siis jossain) ja johdot jäivät killumaan. Kyseessä siis se valo joka valaisee ilmansuuntauspyörylän vaihtoehdot.
Tuli myös tehtyä rengastilaus rengas-online.com:ista, satku saa ilmeisesti melko pitkään aikaan ensimmäisen uuden rengassarjan, Bridgestone Noranza 2 EVO:t. Nykyiset kesärenkaat ovat jos mahdollista kovettuneet entisestään, alkaa nimittäin jo sora asfaltilla olemaan uhka selkärangan yhtenäisyydelle...renkailta on turha odottaa yhtään joustoa ja son melko vaativa lähtökohta alustan toiminnalle, varsinkin kun sekään ei ihan uusinta huutoa ole osiltaan.
Seuraavina isompina tapahtumina odotettavissa renkaiden saapuminen Hyrylän Teboilille, hovikorjaajan tallin vapautuminen ja satkun kuntoutus sekä katsastus. Vuoden loppuun asti on aikaa...
Ostettu uusi putki oli tietysti tuon ulkokuoren mitoilla eikä sopinut ilmanputsarin päähän joten päädyttiin käyttämään vanhaa sisäputkea ilmanputsarin päässä ilmastointiteipillä varmistettuna, ja uutta ulkoputkea. Kuitenkin ensin tarkistettiin että alipainevetoinen läppä toimi:
Ja toimihan se. Ensin kyllä sormella kokeillessa tuntui vähän jäykältä, joten en tiedä vaikka olisi ollut jumissa. Kuitenkin tuntui reagoivan alipaineeseen, eli käsin käännetty läppä palautui kun otti peukalon pois letkun toisesta päästä. Tuota kärkkäisen vaijerisysteemiä/termostaattia en loistavasta kuvailusta huolimatta löytänyt Lisävaloa sen suhteen kaivataan... Anyway:
Pakosarjan peltikotelo oli myös kärsinyt hieman korroosiosta siitä putkilähdön vierestä...en tiedä saattaako vaikuttaa imuilman lämpötilaan, normaalistihan korvausilma sinne peltikoteloon tulee putkilähdön vastakkaiselta puolelta.
Tähän mennessä satkua ei siis oltu käynnistetty koko päivänä, ja kun sitten käynnisti niin pisti silmään, tai siis korvaan, tasainen käynti. Ryyppy vaikutti vain kierroshalukkuuteen ja tyhjäkäynnin kierroslukuun, ei koneen heiluntaan ja tyhjäkäynnin tasaisuuteen niin kuin aikaisemmin...eli jotain ilmeisesti tehtiin oikein. Tänään on ollut aamupäivän jälkeen melkoisen kuivaa ja vähän lämpimämpääkin kuin eilen joten en osaa sanoa vielä syvemmistä vaikutuksista...jää nähtäväksi.
Koeajolenkin jälkeen vielä korjailin kojelaudan valaistusta kun lämmityslaitteenkin valaistus on alkanut viipyilemään syttymisessään. Samalla kertaa tuli vaihdettua tuhkakupin valon (mustuudesta päätellen ihan kirjaimellisesti) palanut polttimo ja koitettua ilmastointiteippiä mittarivalon polttimonkannanpidikkeenä, tosin menestys oli yhtä hyvää kuin aina ennenkin. (pitäisi ehkä lopultakin hankkia jostain vähintäänkin uudet kannat ellei koko mittaristoa ) Kolmas kojelaudan keskiosan polttimon paikka jäi kyllä löytämättä, sen muistan että siitä aikanaan otin polttimonkannan sisälle (ja se on nyt siis jossain) ja johdot jäivät killumaan. Kyseessä siis se valo joka valaisee ilmansuuntauspyörylän vaihtoehdot.
Tuli myös tehtyä rengastilaus rengas-online.com:ista, satku saa ilmeisesti melko pitkään aikaan ensimmäisen uuden rengassarjan, Bridgestone Noranza 2 EVO:t. Nykyiset kesärenkaat ovat jos mahdollista kovettuneet entisestään, alkaa nimittäin jo sora asfaltilla olemaan uhka selkärangan yhtenäisyydelle...renkailta on turha odottaa yhtään joustoa ja son melko vaativa lähtökohta alustan toiminnalle, varsinkin kun sekään ei ihan uusinta huutoa ole osiltaan.
Seuraavina isompina tapahtumina odotettavissa renkaiden saapuminen Hyrylän Teboilille, hovikorjaajan tallin vapautuminen ja satkun kuntoutus sekä katsastus. Vuoden loppuun asti on aikaa...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
Oliskohan niin, että se vaijeritoiminen läppä oli vanhemmissa vuosimalleissa ja tässä kasiysissä on sitten alipainetoiminen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Kävi myös itsellä mielessä, kun tosiaan ei mitään vaijerin tapaistakaan näkynyt mailla eikä halmeilla tuolla ilmanputsarin ympäristössä, ja tuo alipainesysteemin toiminta oli melko selkeää. Otin vielä varmuuden vuoksi kaasarille menevän imuilmahaitariletkun irti jos itse ilmanputsarin kannesta olisi löytynyt jokin termostaattisysteemi mutta ei ollut sielläkään kuin tyhjää ennen suodatinta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: 900c Combi Coupe MY89
Joo näin on, vanhemmissa tuo mun kuvailema. En muistanut että näissähän on ihan erilaiset systeemit. Mutta hyvä että tuli kuntoon, toivotaas että toimii.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 900c Combi Coupe MY89
Jotenkin nämä kaasari-noppu-jutut ovat innoittaneet siinä määrin, että Wanha Uskollinen Palvelija piti tänään ottaa taas kirjoihin ja knasiin. Huomenna pääsee ajelemaan ja fiilistelemään sen "rauhallista" ( lue laiskaa ) olemusta, mutta ah niin luotettavaa kumppanuutta.
# 419 Vesa Pohjalainen
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Lähemmäs kolmen viikon tauon jälkeen päivitystä. Kaasarin ongelmat loppuivat kuin seinään tuon putkenuusimisoperaation jälkeen, vaikka on ollut pakkasta ja kosteaa ilmaa ihan kotitarpeiksi. Ryyppy toimii taas sisältä käsin (oli viiden minuutin homma jatkaa siitä mihin viimeksi jäin...) rautalangasta vetämällä, olen harkinnut kahvan ja metalliosan kiinnittämistä lankaan sikaflexillä mutten tiedä miten se kestää vetorasitusta...
Eilen kävin Hyrylässä poimimassa takakontin täydeltä osia samanikäisestä kaksovisesta 8v-ruiskusta.
Mukaan tarttui mm. konepellin ruiskumallin äänieriste, katon kahvat, aurinkoläpät, lamput ja peilit, takakontin valo ja pohjan työkalukotelo, täyskokoiset kromikapselit, releitä, pissapojan venttiili, rpm-mittarillinen valaistu mittaristo (alkuperäinen syy koko reissuun), kojelaudan etupaneeli, nappuloita, valokatkaisija jne jne.
Jälkeen jäi vielä mm. siisti sisusta, lähes roikkumaton kattoverhoilu, ilmeisesti toimiva K-Jet-tekniikka ynnä muuta pientä, ilmoitus löytyy myydään osat -osastolta jos jotakuta kiinnostaa. Pari järkyttävää huomiota kyllä tuli tehtyä, ensinnäkin tiesin kyllä että ruiskumallissa on lisävarusteita ja äänieristettä kaasariin verrattuna mutta on kyllä jo liioittelua että lattiaverhoilukin on paksumpaa ja pehmeämpää materiaalia. Toinen ihmetyksen aihe: miten 416 000 ajettu jonkin aikaa seissyt auto voi olla sisältä useimmilta osiltaan siistimmässä kunnossa kuin oma 198tkm ajettu Ilmeisesti tuossa ei oltu kuljetettu yhtä paljon terminaattorilapsia kuin omalla on edellisten omistajien aikaan tehty...
Pikakelaus tähän iltapäivään:
Täysin hyödytön joka paikkaan variseva äänieriste sai pikaiset lähdöt.
Ja uusi paikallaan:
Melutaso hiljeni jonkin verran. Ei mitenkään älyttömästi mutta tasanopeudella tulee sisälle korvinkuultavasti vähemmän meteliä. Pieni kokovertailu:
Samalla vaihtui uusi (= ruiskun) takaisku-jako-kolmitie-venttiili pissapojan letkuihin, nyt voi taas täyttää säiliön MAX-tasoon. Testasin sitten että vettä tulee lasille ja pelästyin oikein tosissani kun rupesi kuulumaan aivan tajuton vinkuna jostain päin etupäätä. Kokeilin sitten pistää pyyhkijöitä päälle mutta ääntä ei tullutkaan, vain kun pesi lasia. Kiersin sitten eteen ja totesin että sulaton kuskinpuolen ajovalonpesin se vain heräsi pyyhkimään umpiota yhdessä toisen puolen sulallisen kaverinsa kanssa. Näiden letkut tosin menivät melko suoraan maahan, joten keplottelin ne takaisin pyyhkijöiden luokse, mutta sitten iski tenkkapoo: mihin ne oikein kuuluvat kiinni? En ainakaan pienellä mietinnällä keksinyt mitään loogista paikkaa pyyhkijöistä tai lamppujen rungosta
Lisäksi tuli vaihdettua ratin alapuolen suojamuovi uuteen
Samalla löytyi syy tuon toisen kiinnikkeen hajoamiseen: joku idiootti oli käyttänyt viiksiä irti, ja kiinnittäessään laittanut toisen ruuvin reunan sijasta keskelle, niin että suoja ei enää riittänytkään molemmille puolille. Tyhmyyden määrää maailmasssa... Ruuvin siirtämisen jälkeen vanhakin suoja olisi käynyt paikalleen ihan siististi mutta laitoin kuitenkin tuon molemmilla kiinnikkeillä varustetun paikalleen ja jätin vanhan varastoon.
Kapseleita en vielä laittanut kiinni kun yhdestä puuttui kiinnikkeet kokonaan (olivat ruiskussa kiinni nippusiteillä) ja muissakin niitä oli vaihtelevasti.
Onko noihin tarjolla jotain yleismallisia kiinnikkeitä jostain Tarjoustalosta tai rautakaupasta, vai onko kyseessä Saab-erikoisharvinaisosa? Noissa on nyt kiinni kahta mallia:
Matkustajan kauhukahvakin tuli kiinniteltyä, mutta katon typerä huopa pisti siinäkin asiassa vastaan, on nimittäin niin paksua että sisäkatto on kokonaisuudessaan edempänä kuin normaalisti jolloin sain vain kaksi neljästä ruuvista kiinni. Varmaankin samasta syystä kahva on aikanaan jätetty pois/jäänyt jonkun käteen.
Kojelaudan purulla ja mittariston vaihdolla pitänee jatkaa, kunhan tulisi vähän vähemmän koleaa ja märkää. Katosta aion repiä tuon huovan pois tuli mitä tuli, oletan että sen alla on alkuperäinen kangas/runko mutta jos ei ole, 2d-satkun verhoilun pitäisi ymmärtääkseni käydä suoraan?
Eilen kävin Hyrylässä poimimassa takakontin täydeltä osia samanikäisestä kaksovisesta 8v-ruiskusta.
Mukaan tarttui mm. konepellin ruiskumallin äänieriste, katon kahvat, aurinkoläpät, lamput ja peilit, takakontin valo ja pohjan työkalukotelo, täyskokoiset kromikapselit, releitä, pissapojan venttiili, rpm-mittarillinen valaistu mittaristo (alkuperäinen syy koko reissuun), kojelaudan etupaneeli, nappuloita, valokatkaisija jne jne.
Jälkeen jäi vielä mm. siisti sisusta, lähes roikkumaton kattoverhoilu, ilmeisesti toimiva K-Jet-tekniikka ynnä muuta pientä, ilmoitus löytyy myydään osat -osastolta jos jotakuta kiinnostaa. Pari järkyttävää huomiota kyllä tuli tehtyä, ensinnäkin tiesin kyllä että ruiskumallissa on lisävarusteita ja äänieristettä kaasariin verrattuna mutta on kyllä jo liioittelua että lattiaverhoilukin on paksumpaa ja pehmeämpää materiaalia. Toinen ihmetyksen aihe: miten 416 000 ajettu jonkin aikaa seissyt auto voi olla sisältä useimmilta osiltaan siistimmässä kunnossa kuin oma 198tkm ajettu Ilmeisesti tuossa ei oltu kuljetettu yhtä paljon terminaattorilapsia kuin omalla on edellisten omistajien aikaan tehty...
Pikakelaus tähän iltapäivään:
Täysin hyödytön joka paikkaan variseva äänieriste sai pikaiset lähdöt.
Ja uusi paikallaan:
Melutaso hiljeni jonkin verran. Ei mitenkään älyttömästi mutta tasanopeudella tulee sisälle korvinkuultavasti vähemmän meteliä. Pieni kokovertailu:
Samalla vaihtui uusi (= ruiskun) takaisku-jako-kolmitie-venttiili pissapojan letkuihin, nyt voi taas täyttää säiliön MAX-tasoon. Testasin sitten että vettä tulee lasille ja pelästyin oikein tosissani kun rupesi kuulumaan aivan tajuton vinkuna jostain päin etupäätä. Kokeilin sitten pistää pyyhkijöitä päälle mutta ääntä ei tullutkaan, vain kun pesi lasia. Kiersin sitten eteen ja totesin että sulaton kuskinpuolen ajovalonpesin se vain heräsi pyyhkimään umpiota yhdessä toisen puolen sulallisen kaverinsa kanssa. Näiden letkut tosin menivät melko suoraan maahan, joten keplottelin ne takaisin pyyhkijöiden luokse, mutta sitten iski tenkkapoo: mihin ne oikein kuuluvat kiinni? En ainakaan pienellä mietinnällä keksinyt mitään loogista paikkaa pyyhkijöistä tai lamppujen rungosta
Lisäksi tuli vaihdettua ratin alapuolen suojamuovi uuteen
Samalla löytyi syy tuon toisen kiinnikkeen hajoamiseen: joku idiootti oli käyttänyt viiksiä irti, ja kiinnittäessään laittanut toisen ruuvin reunan sijasta keskelle, niin että suoja ei enää riittänytkään molemmille puolille. Tyhmyyden määrää maailmasssa... Ruuvin siirtämisen jälkeen vanhakin suoja olisi käynyt paikalleen ihan siististi mutta laitoin kuitenkin tuon molemmilla kiinnikkeillä varustetun paikalleen ja jätin vanhan varastoon.
Kapseleita en vielä laittanut kiinni kun yhdestä puuttui kiinnikkeet kokonaan (olivat ruiskussa kiinni nippusiteillä) ja muissakin niitä oli vaihtelevasti.
Onko noihin tarjolla jotain yleismallisia kiinnikkeitä jostain Tarjoustalosta tai rautakaupasta, vai onko kyseessä Saab-erikoisharvinaisosa? Noissa on nyt kiinni kahta mallia:
Matkustajan kauhukahvakin tuli kiinniteltyä, mutta katon typerä huopa pisti siinäkin asiassa vastaan, on nimittäin niin paksua että sisäkatto on kokonaisuudessaan edempänä kuin normaalisti jolloin sain vain kaksi neljästä ruuvista kiinni. Varmaankin samasta syystä kahva on aikanaan jätetty pois/jäänyt jonkun käteen.
Kojelaudan purulla ja mittariston vaihdolla pitänee jatkaa, kunhan tulisi vähän vähemmän koleaa ja märkää. Katosta aion repiä tuon huovan pois tuli mitä tuli, oletan että sen alla on alkuperäinen kangas/runko mutta jos ei ole, 2d-satkun verhoilun pitäisi ymmärtääkseni käydä suoraan?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900c Combi Coupe MY89
ajovalojen pesimien rungon päässä pitäisi olla pienet "palikat" joihin letku tulee kiinni. ovat ihan herkkiä hajoamaan ...
nippusiteet MUSTAT ovat parhaat pöläreiden kiinnitykseen .
kiva kuvasarja...pitääpä metsästää itsellekkin ruiskun äänieriste..
edit tarkasta mittariston vaihdon yhteydessä kerroin lukema.. toki tän välttää vaihtamalla pelkän kierrosluku palikan mittaristoon...
nippusiteet MUSTAT ovat parhaat pöläreiden kiinnitykseen .
kiva kuvasarja...pitääpä metsästää itsellekkin ruiskun äänieriste..
edit tarkasta mittariston vaihdon yhteydessä kerroin lukema.. toki tän välttää vaihtamalla pelkän kierrosluku palikan mittaristoon...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 900c Combi Coupe MY89
Tuota tuota...kummassakaan ei lue ainakaan paraatipuolella kerrointa... Kattelin vielä omia kuvakansioita enkä löytänyt yhtään tuonikäistä (MY89) satkua (bensamittarin alalaidassa ei enää lue LITER ja öljynpainevalo on vasemmassa ryhmässä) jossa olisi lukenut...vain MY87 (88?) ja vanhemmissa.nalleolut kirjoitti: edit tarkasta mittariston vaihdon yhteydessä kerroin lukema.. toki tän välttää vaihtamalla pelkän kierrosluku palikan mittaristoon...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 900c Combi Coupe MY89
Sulla näkyy olevan vääränlainen akku satkussa. Oikeasti navat pitäisi olla tukiraudan vastakkaisella puolella. Tuossa saa olla tarkkana tukiraudan asennuksessa ettei osu napoihin. Muista ostaa oikeanlainen jos joskus uusit akun.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900c Combi Coupe MY89
miul on samanlainen asennus...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900c Combi Coupe MY89
Niin on ollu mullaki joskus
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900c Combi Coupe MY89
mut hölmöä on jos navat on lokarin puolella.. miun mielestä...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659