Sivu 12/16

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: La Loka 05, 2013 22:12
Kirjoittaja Arski1
PVI kirjoitti:Onko moottorin maadoitukset tarkastettu. Mulla oli aikoinaan 900S, joka rupes pätkimään aina vedättäessä. Moottorin tukikumit oli loppu ja maadoituskaapelin runkoliittimen alla oli ruostetta ja kaapelikenkien kiinnityspultit löysällä. Kun kiinnitykset putsasi, niin johan alkoi toimimaan.

Kun olet jo bensa puolen katsonut, niin tuo maadoituslattakaapeli on helppo katsoa. Myös puolan maajohdin kannattaa tsekata. Jäin sen takia joskus tienpäälle, kun kaasarisaabista irtosi maajohto. On siinä puolan kanssa syylärin kyljessä kiinni.
Maadoitukset kunnossa, yksi maajohto tosin oli hapertunut poikki, tuli lohkolämmittimen johdon päästä runkoon.

En tiedä sanoinko jo, mutta tähän oli vaihdettu uusi laturi n. 20km ennen tätä vikaa, onko edes mahdollista että olisi voinut syntyä jonkinlainen virtapiikki joka olisi hajottanut sitten jonkun piirin?

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Su Loka 06, 2013 11:50
Kirjoittaja Mertmi
sen tarkoitus on vikatilanteessa verkkovirran joutuessa auton koriin laukaista johdonsuoja tai vikavirtasuoja ihmisten ja eläinten turvallisuuden takaamiseksi.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Su Loka 06, 2013 18:17
Kirjoittaja Arski1
http://i.imgur.com/c1VZ5WA.jpg

Osaako joku kertoa minkä anturin piuha?
Liittyykö millään tavoin sytytykseen?

-Virranjakaja irti, tavoitteena tarkistaa ettei ole esim. anturi paskana, niinkuin käyttiksessä oli kun pätki, kokeilin toisella virranjakajan kannella, ei vaikutusta.

Sytytys pomppii ykkössylinterillä koko ajan 20-asteen molemmin puolin, eikä pysy paikoillaan.

Lisäys:
Noh, virranjakajan purku tyssäs tähän kun ei muista miten sen pienen sokan sai irti siitä levystä joka pitää "roottoria" kiinni.

Virrajakaja näyttää olevan kyllä täysin kunnossa...

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ti Loka 08, 2013 07:19
Kirjoittaja jus
Termostaattikotelossa oleva iso anturi on lämpöaikakytkin. Ohjaa startatessa kylmäkäynnistyssuutinta, jollei ryyppynappiviritelmät ole poistaneet sitä käytöstä.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ti Loka 08, 2013 23:21
Kirjoittaja JuHaU
Arski1 kirjoitti:
Lisäys:
Noh, virranjakajan purku tyssäs tähän kun ei muista miten sen pienen sokan sai irti siitä levystä joka pitää "roottoria" kiinni.
Tais se yks Volvomies sen viimeksikin irroittaa :lol:

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ke Loka 09, 2013 15:58
Kirjoittaja Arski1
JuHaU kirjoitti:Tais se yks Volvomies sen viimeksikin irroittaa :lol:
Niin tais :D

Jakaja on paikallaan, säädettiin ruiskua hieman ja käy jo jollain tavoin, kierrokset pysyy 1000 alueella tk:lla, mutta silti ei käy tasaisesti, ajaessakin nykii hieman. Tuulilasin pesunesteen pumppu pitää projektiinkin vaihtaa, kuka mahtanu lisää nesteitä viimeksi kun pientä purua täynnä pesunestesäiliön pohja, tästä syystä varmaa pumppukin menny.
uutta pakoputkeakin tarttis, "keskiputki" on mätä muutamasta kohtaa. Pidin käynnissä vähän aikaa kun etsin reikää pakoputkesta niin hyvä ettei tukehtunut siihen katkuun mitä putkesta tuli :lol: ei tuo S nyt niinkään päästele.

Kuva

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ma Loka 14, 2013 22:46
Kirjoittaja Arski1
900i vaihdettu uusi Etuputki + välipönttö, sekä pesurin pumppu, ei tuu nesteitä suuttimista, täytyy huomen kattoa tarkemmin.

900S pitäisi joku päivä kattoa kuskin oven kulma, hiota+maalata. Maalit ostettu jo.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: To Loka 17, 2013 11:30
Kirjoittaja Arski1

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: To Loka 24, 2013 15:34
Kirjoittaja Arski1
achtung achtung :!:

Joo eli tossa eilen huomasin öljyjä tarkastellessa projektista että öljypinta on noussut rajusti, aattelin ensin että kansi halki/kannentiiviste, mutta Jäähdytysnesteitä ei ollut karannut tippaakaan!

Homman nimi onkin se että on bensaa nyt sitten öljyjen seassa, miten ihmeessä voinu ees päästä bensaa alakertaan...tikku haisee bensalta. Ja koska auto oli jättänyt allensa tuollaisen "keltaisen/ruskean" pläntin, oli sama aikoinaan mopossani jossa oli männänrengas mennyt ja puhalsi paineet ja litkut alakertaa, kun bensa&öljy sekottui niin huohotinletkusta rupes tulee tuollaista samanlaista p**kaa.

Kysymys kuuluu että mistä on voinut päästä bensaa alakertaan, kerran joka sylinterissä oli painetta joku 7-8 BARia kun testailtiin, auto käy Suht tasaisesti tällä hetkellä. kaikki tulpat tosin aina mustina (Rikas seos). mistä sitä rupeis ruuvailemaan jotta sais vähemmän gasoliinia pyttyihin ja enemmän ilmaa..?

kuvia&video:

http://www.youtube.com/watch?v=ciHXiQYJ7VQ
Kuva
Kuva

toivottavasti saitte ees nyt jotain selvää tekstistä.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: To Loka 24, 2013 16:06
Kirjoittaja Mertmi
Ite vaihtaisin ekaksi öljyt uusiin. Samalla näkisi vanhojen koostumuksen että onko vettä vai mitä siellä seassa.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: To Loka 24, 2013 16:11
Kirjoittaja Arski1
Mertmi kirjoitti:Ite vaihtaisin ekaksi öljyt uusiin. Samalla näkisi vanhojen koostumuksen että onko vettä vai mitä siellä seassa.
justiinsa ne öljyt vaihdoin kun vanhat oli mustaa kahvia. mutta joo nyt ainakin pitää sit taas uusiks vaihdella.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: To Loka 24, 2013 16:41
Kirjoittaja Mertmi
Eihän vaan mennyt liikaa öljyä? Ellen ihan väärin muista, niin 3,7 litraa laitetaan vaihdossa kun suodatinkin vaihdetaan.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: To Loka 24, 2013 16:48
Kirjoittaja Arski1
Mertmi kirjoitti:Eihän vaan mennyt liikaa öljyä? Ellen ihan väärin muista, niin 3,7 litraa laitetaan vaihdossa kun suodatinkin vaihdetaan.
ei tullut, kattelin tota tikkua vähän väliin että mitä näyttää ja lisäsin tarpeen mukaan. Suodatinta en vaihtanut, semmonenkin uusi kyllä löytyy että seuraavan vaihdon yhteydessä...

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ke Marras 20, 2013 21:45
Kirjoittaja Arski1
Turbosta päivitystä:

Talvirenkaat vaihdettu, samalla huomasin että joskus kun rengasta väännetty vanteelle niin mennyt pyörimisuunta väärinpäin. nyt on 1 rengas sitten pyörimässä "väärinpäin", en tullut viimevuonna huomanneeksi.

Ovenkulma pakkeloitu, ja maalattu, oli jostain päässyt kosteutta kun viime vuonna sen jo laittanut.

kuvaa mahdollisesti huomenna, valosampaan aikaan.

Projekti ei ole edennyt, Öljyt+öljynputsari vaihdettu kyllä, vähän miettinyt että mitä sen kanssa pitäisi tehdä, Jos männänrengas mennyt jostain pytystä ja tämän takia päästää tota bensaa alakertaan... Mistä muualta se sinne voi päästä?...

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Su Marras 24, 2013 23:35
Kirjoittaja Arski1
Kuva

Pientä sävyeroa punaisen kanssa, mutta tuskin huomaa kauempaa.