FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Mulla jäi kanssa pientä harmautta kiillotuksen jälkeen, näkyy kun katsoo yläviistosta. Ei kuitenkaan noin voimakasta kuin noissa kuvissa. Samalla kun lamput kiillotettiin, tehtiin ruostekorjauksia (takakaaret, ovien reunat + takaoven listan alapuoleisen osan maalaus ja muutaman kiveniskemän fiksaus) sekä maalattiin peilikolmiot uusiksi, ja tuo koko homma maksoi 450 e. Ehkä siihen verrattuna, kun tuota lopputulosta katsoo, niin 90 e vaikuttaa vähän kovalta summalta.

e: ja tuo homma teetettiin ammattilaisella, ei missään kaverin kaverilla. Umpioiden lähtötilanne oli kyllä yhtä huono eli olivat todella tummuneet.
Viimeksi muokannut Jonni Peura, Pe Loka 09, 2015 09:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Haza »

Tuohan on ihan sama juttu kaikissa vanhoissa romuissa missä muoviumpiot, merkistä riippumatta.

Kalliitahan nuo on, ilmeisesti mikään pilipali valmistaja ei ole vaivautunut noita 02-05 umpioita kopioimaan kun tuntuu ettei muuta löydy kuin alkuperäistä / valeo. Outletissahan noita oli jo, hinta reilut 3000kr/kpl, mutta valeon laatikossa löytyi jopa reiluun 500€ pari muistaakseni.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nooh toivotaan nyt, että nuo kalvot pitävät uv-säteilyn siinä määrin poissa, että tilanne ei tuosta pahenisi. Pessimisti olen, mutta silti uskallan toivoa parasta. Päiväajovalot ostin myös ratapäivillä, joten niillä saa minimoitua myös lampun lämmön. Tosin nekin pitäisi vain jaksaa asentaa ensin. Mistähän saisi aikaa siihen?

Tuo muovin käyttö umpioissa on kyllä raivostuttavaa näin köyhän silmissä. Eihän sillä tietysti silloin väliä ole, jos auton odotettu paalausikä on viis vuotta.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Valotehoon en ota kantaa, mutta hajavalo on vähentyny oleellisesti. Parhaiten sen huomaa siitä, että auton etusivuille on tullu tarkka raja valokuvioon, joka näkyy tien pinnassa. Ja jos hajavalo vähentyy, niin sen vähänki valon pitäs sit olla oikeas paikas, et kai se valotehoki on parantunu.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Operaatio talvitassut ja taas pyöränpultti poikki.

Kuva

Edestä on molemmilta puolilta jo edellisellä omistajalla pultti katkennut, sillä seassa on jotain erilaisia. Lisäksi viimeksi kun kesätassuja uusin niin yksi katkesi.

Sekasikiö.

Kuva

Pitää varmaan mennä käymään Rengas Turussa, ja pyytää poistamaan toi katkennut ja samalla uusimaan jokaisen pultin. Kerrasta kuntoon, niin ei tartte aina vaihtaes pähkäillä. Tosin työn hinta lienee sitä luokkaa, että voisi hakea vastakierretapin itelle. Aina sille jotain käyttöä löytyy.

Takaaki irtos yks pultti. Nimittäin jarrulevyn pultti. No en minä sitä sinne jaksanu takasi ruuvata, olis ruuvariki pitäny kuskin ovesta asti ottaa. Turha varuste, ja samalla jousittamaton massaki vähenee :D

Kuva

Ja päivän hyvä työ valmis.

Kuva

Sen verran sileet tassut oli, että ei noilla puoltakaa talvea aja. Mutta eipä tartte pahimpana sesonkina ostaa uusia.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Haza »

Harkitsisin ehkä ihan alkuperäisten pulttien ostamista, mulla on tarvikepaskoja mennyt ihan naurettavan helposti poikki 9-5:sta vaikka ikää alle vuosi pulteilla..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitti vinkistä! Pitääki soittaa PCS:lle huomen. Jos samalla sen sytkäkasetinki tilais ku CE-valoki on jo pari kuukautta vaivannu sillon tällön.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

-
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ke Joulu 09, 2015 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Päätin pistää rengassesongin osaltani nippuun, ja pesin kesävanteet varastokuntoon.

Kuva

Sit viä pressu päälle, niin saavat nököttää tossa kevääseen saakka.

Kuva

Autosiivouski saanee uutta puhtia (tai uutuudenintoa) ku ostin Dysonin varsi-imurin :D En kyllä muista, koska itellä on viimeksi ollut vastaava "joululahjafiilis" kun tuota pakettia hypisteli käsissä. Vähä muovinen fiilis siitä tuli, mutta aika peli se vain on.

Kuva

Mielsin "moottoroidun suuttimen" aluksi vain mainoshypeksi, mutta siä on oikeasti oma moottori, joka pyörittää harjaksia :o

Kuva

Sai karvat (omia ja koirien) ja pölyt kyytiä, ku tolla imasin työtuolin puhtaaksi (vaihdoin pois nahkajakkarasta). Ei ollu huono ostos. Muutenki kämpän siivous nyt ehkä vähän miellyttävämpää, kun ei tarvi kaivaa peräs kolisevaa imuria jostain ja kompuroida johdon kanssa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Nyt on blingbling.

Kuva

Ehkä ensi keväänä sitten kiroan tänne, että olisi pitänyt ostaa Hazan vinkin mukaisesti alkuperäiset pultit, mutta nyt on uudet pultit ja jenkaraudalla putsattu jengat ja öljytipan kanssa uudet pultit paikallaan joka nurkassa.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ke Joulu 09, 2015 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En millään haluais taas valittaa, mutta bongaa kupla. Tai oikeastaan aika monta.

Kuva

Kuva

Pitää vähä kerätä itseään, ennenkö meen ehdottaan sepälle, että voisko auto taas seistä puoli päivää jossain jumalan seljän takana, josta pitäs päästä töihin ja johon vielä pitäs töitten jälkeen päästä sekä viä se, että sitä autoaki tarttis töis yleensä joka päivä.

Anteeksi, jos tää harrasteketju on pelkkää valittamista.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tökkivät puukolla reiät kupliin MM-Tuningilla. No kai ne nyt sit hyvät on. Aika näyttää...

Toisessa ketjussa tuli taas Cadillac BLS esiin, ja nettiauton kattomalla tuli taas snadisti pieni autokuume. Mut ei helvetti, mähän just lupasin ajaa tällä ainaki toisen vuoden viä :D Onneks on niin kiirettä, etten pk-seudulle edes ehtis, niin ei tuu tehtyä mitää tyhmää.

http://www.nettiauto.com/cadillac/bls/7152168
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kilometrejä tulee mitä tulee. Tänään taas oli vuorossa uudet öljyt ja vaihdoin sitte tulpakki.

Taksihommat on kuvat edellistä elämää, niin pitää pestä auto muualla. Satashellin automaatti sano riks raks poks kesken pesua, joten pääsin hallin puolelle painepesurilla pesemään. Olis se huoltsikan tyyppikki varmaan pessy auton loppuun, mut en jaksanu edes vihjasta. Ihan sama joku 10e nettipesu et kuka sen pesee.

Oli aika hi-tech -vehkeet. Saa oikeen vahanki :lol:

Kuva

Kyl se vesi helmeili, mut taitaa ekaan kurakeliin loppua liukkaus ja kiilto.

Kuva

Shellin väki oli tietysti pahoillaan kamalasta skandaalista, ja antoivat hyvitykseksi vielä uuden pesukoodinki. Kattelin sitte hinnastosta, niin sain jonku 30e maksavan superpesun :lol: No taitaa siinäki silti olla se vika, että takaosa jää pesemättä. Samat harjat sitä hinkkaa ku halpispesuiski. No jos kerranki torstain potkuis olis sit just pesty auto, eikä aina semmonen tunkiolta noukittu ruoska.

Leimaki tälle romulle pitäs hakea. Coltille on varattu aika joulukuulle, et laittaa laatikkoon uudet öljyt ja taka-akselille ne puoli vuotta asennusta odottaneet puslat. Sit viä joku ilta pitäs jumpata jarrupalat ja säätää käsijarru, niin kai se leima sit irtoaa. Tai sitten ei.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Taktisesti veronpalautuksia seuraavana maanantaina tuli taas asiaa Coltin pajalle. Nyt mä sen vannon kautta kiven ja kannon: kun ohjekirjan nykyinen aukeama täyttyy merkinnöistä, silloin viimeistään auto lähtee vaihtoon.

Kuva

Eli kesällä taakse ostetut uretaanipuslat löysi tiensä paikalleen ja automaagilaatikon öljyjä liruteltiin taas jäähdyttimen letkuja pitkin. Siinä samalla joku noheva huomasi puoli senttiä klappaavan renkaan, joten raidetangonkin pääkin uusiutui. Ja sit nalleoluen kieroina myymät jarrulevyt ja palat meni paikalleen. Miksi ostaa uutta, kun lähes uusia käytettyjä saa halvalla :D

Coltti epäili, että kierous voi olla jarrupalojen kitkamateriaalia, ja kovalla jarrutuksella voisi parantua. No satanen lasissa, lusikka lattiamattoa vasten ja jarrulla satasen vauhtia joku 100m. Ei auttanu. Eli ei nalleolut huijannu, kyl ne on rehdisti kierot :lol: Mut yhtä paljo vanhat levyt ravisti, joten säästöä se on pieniki säästö ja tällä näkymää mun ei tartte tohon autoon enää etupään jarruhilppeitä uusia. Ja onhan ne takanaki palojen osalta uudet.

Muutenhan se ET-AutoTechin kirous alkaa olla jo aika pientä. Histoariahan on seuraavanlainen:
-Ekalla kerralla reilu vuosi sitten Coltti kaivoi aika saatanan pitkän vikalistan heti oston perään, vaikka ohjelmassa oli vain öljypohjan putsaus
-Tokalla kerralla öljypohjasta löyty laakerien palasia ja kone meni uusiks
-Kolmannella kerralla kaasuläppä antautu yllättäen kesken matkaa pajalle, vaikka piti olla taas vain perushuoltoa tiedossa
-Neljännellä kerralla raidetanko todettiin väljäksi

Viidennellä kerralla on sitten varmaan palanut polttimo tms turhantärkeetä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Coltti tarjoutu paikkaamaan renkaan jo maanantaina, mut sanoin, ettei sitä kannata paikata. Ja kiireki oli kaikkien teettämieni lisätöiden takia. Vähä vuotaa ja pinta lopus, niin samalla vaivalla ostaa uudet. No eipä siinä kun piti jo kaks kertaa päiväs lisätä ilmaa eli suunta taas Rengas Turkuun. Ruuvihan siä oli pystys. No nyt reäis on kameli, tai niin ainaki kuitis lukee.

Melkein uskallan väittää, että perjantaina joku sen ruuvasi siihen Kankaanpäässä. Auto oli vinoparkissa renkaat about linkussa ja oikean puoleises eturenkaas oli ruuvi. Lisänä viä se oli Kankaanpään ainoan yökerhon vieressä perjantaina. Kattelen renkaita usein "sillä silmällä" ja vasta lauantaina katoin, et näyttäis olevan vähän vajaa.

Mut kuinka vaa, niin näin joulukuun kunniaksi kävin hakemassa myös uuden valtion virkamiesten älynväläyksen eli katsastustodistuksen autooni. Riskillä menin ilman käsijarrun säätöä, ja huomautuksitta läpi 8) Nollasin DI-kasetin vikakoodinki pihas, eikä valo syttyny. Pitää varmaan laittaa lottoki vetämään.

Kuva

Jarruja inssi kehu kieroiks. Kuulemma sekä tuntuu polkimessa että näkyy dynossa :mrgreen: Identiteetissäni on hieman vielä vajautta, joten tylysti sanoin takasi, että "laadukkaat Brembot siis" :lol:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin