Takaluukun korjaus onnistui muuten, mutta aikaisemmin töyssyissä luukun valo vilkahti. Nyt on niin päin, että töyssyissä se sammuu
Kun luukkua painaa alaspäin, niin valo sammuu. Lienee oheistuote siitä, kun lukkoklivusta lähti millin siivu muovia pois. Pitää koittaa säätää, kohtuu ärsyttävä toi valo.
Niin ja se vikakoodi... Ajattelin, että modeja on vain alkaen numerosta yksi, mutta olihan siellä nollakin. Ja koodi löytyi.
Eli sytkäkasettiin viittaa. Tosin tänään ei valo palanut kojetaulussa eli mennään kunnes pätkii oikeasti. Nuo mustat ei kai jätä kerrasta välille niinkuin punaiset...
Ajelin isän hallille. Eka huomio, että ranepaikka ei ole vieläkään märkänä ympäristöstään eli lienee toimiva ratkaisu välijäähdyttimen vuodolle
Kaivoin tuon kompuran magneettikytkimen esiin. Jos saisi viileyttä...
Kytkin oli melko kulunut. Ja kaksi shimmiä paikallaan.
Kitkapinta oli melko öljyinen. Ja kun tuota öljyä aloin putsaamaan, niin hokasin vihreän värin. Eli kompura vuotaa kylmäainetta.
Putsasin kitkapinnat, poistin shimmin ja kone tulille. Myös kompura pois päältä kytkin ottaa kiinni. Lisäsin toisen shimmin. Ottaa kiinni, irrottaa, ottaa kiinni eli ei mene vapaalle ei. Järeämpi ase käyttöön.
Ei auta ei. Lopputulema on se, että kun kylmäaineen öljyä oli liukkarina, niin homma skulas, mutta nyt kuivilla kitkapinnoilla kytkin ei vapaudu kunnolla. Eli olisko koko vekotin sitte kierossa.
Kompura vuotaa, en tiedä paljonko. Uusi maksaa 5XX €. Pelkkä magneettikytkin maksaa 17X €, mutta jos kompura ei pidä aineita sisällä, niin turha investointi. Lopputulema on tuo AZP:n viisas näkemys ruoskasta:
AZP kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 15:51
Vanha ritsa on halpa ajella jos ei välitä kaikista tollasista pikkujutuista, kuten että helteellä ajetaan ikkuna auki...
On millainen intiaanikesä tahansa, niin tähän en investoi uutta kompuraa. En edes käytettyä. Enkä sitä sytkäkasettiakaan. Katotaan sitte, kun vehje jättää välille. Molemmat on vähän semmosia, että käytetyis ei ole mitään mieltä. No tavallaan ei ollut käytetyssä ahtimessakaan, mutta se meni jo.
Laitoin shimmien kaveriksi tavallisen prikan, niin nyt kytkin on sen verran isolla raolla, että ei nappaa kiinni missää olosuhteissa. Eli ei jätä välille ainakaan tuon takia.