Sivu 13/16

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ke Joulu 04, 2013 18:47
Kirjoittaja Arski1
Tänään tuli ostettua vähän parempi puristuspainemittari, ja sinisen projektin joka pytystä tuli se 9.1 Kg/cm2 = 8.83 BAR. Eli aivan riittävä?

Kylmänä tuo käy aika hyvin, että melkeen pystyis varmaa ajellakkin mutta kun auto lämpee ja yrittää ajella niin nykii aivan saatanasti ellei pidä kiekkoja jossain 3000. Myös Käynti rupee "leijailemaan" kun pistää hanaa. Vaikuttaa myös siltä että olisi ryyppy päällä koko ajan, vaikka vetäis ryyppysuuttimen johdon irti.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: To Joulu 26, 2013 22:08
Kirjoittaja Arski1
Päivittelyä taasen.

Projekti-SAAB tarkoitus siirtää viikonloppuna pohjoiseen mökille Asepalveluksen ajaksi. Ajamalla tai Hinaamalla, ei sitä uskalla täällä raision itäblokin pihoilla pitää. Käyttis pysynee tallissa jos sitä vaikka vapaa-aikana tarttee. Hiljaiseloa tulee olemaan täällä Ainakin sen 6 kuukautta asepalveluksen alkamisesta Tam. 2014. :!:

Tarkoitus vielä käydä Pesemässä/vahaamassa tuo käyttis ennen tammikuuta. :)

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ma Joulu 30, 2013 21:06
Kirjoittaja Arski1
Kuva
Kuva

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: La Tammi 25, 2014 12:09
Kirjoittaja Arski1
Kuva

Mittari pyöräytti legendaariset lukemat käyttiksellä tuossa yks päivä, Oikeet lukemat huitelee siellä 290-300tkm paikkeilla nyt.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: La Maalis 08, 2014 19:20
Kirjoittaja Arski1
Kuva

Saab siirtyi tänään kesäaikaan.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: To Touko 01, 2014 19:52
Kirjoittaja Arski1
Saabia yritetty katsastaa viime viikolla ja vikalistahan sieltä jäi käteen, Tuulilasi, virtalukko, vas. puolen vetarin haitarikumi vaihdettava, ruostevauriot pitkittäiskotelossa ja vasemmalla edessä kotelossa reikä. myös jarruletkut vaihdettava eteen.

Tässä ruvetaan nyt metsästää halpaa tuulilasinvaihtoa ja hitsaajaa, muut työt varmaan onnistunee omalta käsin.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Su Touko 11, 2014 13:50
Kirjoittaja Arski1
Saabista vaihdettu eilen vaihteistosta jumittanut öljymittatikun luukku, samalla vaihdettu vaihteistoöljyt. Kiitokset Tetammi:lle tuosta öljymittatikusta+luukusta!

Huomenna menee auto hitsattavaksi läheiseen korjaamoon, jos hinnasta päästään sopuun. (Halpa) Tuulilasinvaihto viellä hakusessa...

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: La Touko 17, 2014 15:29
Kirjoittaja Arski1
Ja eipä mennytkään saabi hitsattavaksi! Korjaamolla huomattiin että saabin Taka-akselin kiinnitys haljennut "vaarallisesti", ja pyytävät korjaamisesta nelinumeroisen lukeman, Eli nyt täytyy etsiä uusi hitsaaja.

Nyt kysynkin, olisiko täällä foorumilla joku Turun seudulla asuva hitsaustaidon omaava saabisti, jolta mahd. onnistuisi muutaman paikan hitsaus? Valmis maksamaan kyllä operaatiosta!

Auto toimii muuten niin hienosti etten todellakaan raaski myydä käyttistä osiksi.

Korjausaika umpeutuu pian ja pitäisi saada joku moottorisoitu kulkine alle :roll:

voin räpsiä vaikka kuvia taka-akselista jos sieltä se halkeama löytyy.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ma Touko 19, 2014 17:53
Kirjoittaja Arski1
Jarruletkut ja vetarinkumi tilattu http://www.mister-auto.fi/fi/

Pohjan ruostevauriot kuvattu, mitään ylitsepääsemätöntä ei löydetty, Taka-akselissa ei ollut mitään "vaarallista halkeamaa". Normaalia ajan patinaa lähinnä.

http://imgur.com/a/DWof5#0

mahdollinen Hitsaajakin ehkä löydetty, samalla setillä vaihdettais Jarruletkut+kumi.

Re: 1990 Saab 900S ja 1988 Saab 900i

Lähetetty: Ma Touko 19, 2014 19:32
Kirjoittaja tetammi
Hyvä jos hitsaaja löyty, on kumminkin niin siisti.
Taka-akselin pannoista ei ollu kuvaa, ne noist yleensä repee.

Re: 1990 SAAB 900 S

Lähetetty: Ti Kesä 24, 2014 11:24
Kirjoittaja Arski1
Ihan unohtunut päivittää tänne :)

Eli saab sai vihdoin ja viimein leiman, Kolmas kerta toden sanoi, kun viat oli saatu korjattua ja käytiin katsastamassa saab 2. kertaa, Katsastusmies löysi mynämäellä saabista haperot jousilautaset, ja Hylkyä tuli. Ne laitettiin sitten vielä ja kolmannella kerralla läpi Tosin, keksivät sinne vielä virtalukon vaihdon 9.7 mennessä korjattava, mutta ilman jälkitarkastusta. :roll:

Re: 1990 SAAB 900 S

Lähetetty: Ti Kesä 24, 2014 16:06
Kirjoittaja Saab.96
Arski1 kirjoitti:Ihan unohtunut päivittää tänne :)

Eli saab sai vihdoin ja viimein leiman, Kolmas kerta toden sanoi, kun viat oli saatu korjattua ja käytiin katsastamassa saab 2. kertaa, Katsastusmies löysi mynämäellä saabista haperot jousilautaset, ja Hylkyä tuli. Ne laitettiin sitten vielä ja kolmannella kerralla läpi Tosin, keksivät sinne vielä virtalukon vaihdon 9.7 mennessä korjattava, mutta ilman jälkitarkastusta. :roll:
Onneksi olkoon!

en ole asiantuntia mutta oon melkein 100% varma ettei katsastusmies saa etsiä enään uusia vikoja jälkitarkastuksessa... korjauskehotuksia saanee antaa mutta uutta hylkyä ei kai saisi antaa... ellei sitten vanha vika oo korjattu huonosti tms...
toisaalta ei ne inssit ennenkään ole säännöistä välittäneet...

Re: 1990 SAAB 900 S

Lähetetty: To Kesä 26, 2014 14:07
Kirjoittaja Arski1
Sinistä SAABia taas tutkiskeltu, aika toivoton tapaus on... K-jetin Co:ruuvia säädetty vähän sinne tänne joten sekin varmaan perseellään, ryypyttäessä käynnistyy välillä, muuten dead. Virranjakaja avattu ja putsattu, ilmamäärämittaria vähän purettu ja putsailtu, Saa soppaa ihan kiitettävästi kun sitä löytyy ihan Ilmanputsarinkotelon pohjalta asti. :lol: edit: öljymittatikusta päätellen koneen pohjalla lilluu bensa öljyn sijaan.

Kuva

Ässään vaihdoin keulamerkin vähän parempikuntoisempaan.

Re: 1990 SAAB 900 S

Lähetetty: Ma Kesä 30, 2014 23:59
Kirjoittaja Arski1
rojektisaabia taas väännelty ja käännelty. Onko joku joskus koittanut tukkia ryyppysuuttimen aukon jotenkin, Tässä olisi tarkoitus tukkia se jottai voi poissulkea sen että se vuotaisi.

http://i.imgur.com/Uly9fWE.jpg

Re: 1990 SAAB 900 S

Lähetetty: To Heinä 10, 2014 19:22
Kirjoittaja Arski1